Gå til innhold
Arkivverket

[#63894] Forsvunnet svensk oldemor


Gjest Ellen Tveitnes
 Del

Recommended Posts

Gjest Johan R. Sjöberg

Ja, jeg har Beda Emilia Eugenia Simmingsköld, født 10.2.1873 i Stockholm og hennes aner i databasen min. Blandt anene finnes svensk adel, en linje tilbake til Trøndelag (via ætten Bildt) og middelalderske europeiske fyrstehus.Skal jeg publisere anene her?Ellen, har du en e-mail-adresse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellen Tveitnes

Har vært vekke i helgen. No er jeg stum!!! Hvor har dere lært det? Jeg har mer enn nok med å tolke datamaskinens merkelige verden. Hjemmeværende husmødre på 70 er vel ikke de glupeste i den henseende, men jeg 'kravler' i vei. Dere er uvurdelige for meg. Men altså - min e-mailadr er: elleba.tveitnes@live.no. Jeg er veldig interessert i det du Johan kan finne i dine papirer (eller heter det databaser? Klem til dere alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne B. Kristiansen

Her er hva som står i 'Den introducerade Svenska adelens Ättartavlor' utgivna av Gustaf Elgenstierna, Stockholm 1932.Carl Otto Constantin Simmingsköld, (son av Johan Casper, Tab. 12)[dette referer til personen som står som Tab. 12], f. 1819 7/5 i Marstrand; student i Lund 1839; skeppsklarerare i Oskarshamn 1861; rådmann i sistn. stad 1863-1869; [død, mangler tegnet]1899 30/3 i Stockholm. Ägde Bedalund i Brännkyrka sn. (Sth.)1881-1892. - G. 1875 12/12 i Stockholm m. Charlotta Mathilda Tollstan i hennes 2:a gifte (g. 1:o m. godsägaren Wilhelm Winberg, från vilken hon 1866 blev skild), f. 1828 31/5 i Linköping, [død, mangler tegn]1920 25/11 i Stockholm, dotter av fabrikören Johan Tollsten. Dotter: Beda Emilia Eugenia, f. 1873 10/2 i Stockholm; handelsbiträde i Engelska magasinet i nänmda stad 1891 i febr.; kassörska vid en elektrisk affär därst. 1897; överflyttade ril Nordamerika. G. 1905 i Brooklyn m. Fredrik Fredrichsen.Siden det ikke er mulig å anskaffe Adelskalenderen for 2007 så bruker jeg den som kom ut i 1932. Utgaven som kom ut i 2007 er revidert og endel nytt er kommet inn. Ny kommer ut sent neste år, og er mulig å anskaffe gjennom Riddarhuset. Det er mulig å kjøpe en Cd-rom utgave for 450,-.Regner med at det står det samme i dine papirer Johan.... Hvilken utgave er det du har på Cd??? Så en kan se at det her bekreftes at Beda var Carl Otto sin datter, men gjennom de undersøkelser som er gjort så sås det en viss tvil om det. Dette må som tidligere sagt undersøkes videre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.