Gå til innhold
Arkivverket

[#64325] Ritmester Jacob DANNEFAER f. ca. 1630 og hustru Mette HOLSTEIN, Möen, DK

Gjest Thomas Friis Konst
 Del

Recommended Posts

Gjest Magne Johansen

Hei igjen Per!Her er litt mer om Ane Malena Larsdatter Heggelund 1760-1835.Gift 1. gang 1780 med Jacob Klingenberg d. 1792.Barn:Margrethe Maria f. 1781Randi f. 1784Ane Meldal f. 1786Lars Heggelund f. 1788Elias f. 1791Gift 2. gang 1795 med Morten Mortensen Heggelund f. 1764.Barn:Jacob Klingenberg f. 1796Ane Heggelund f. 1798Det er imidlertid svært vanskelig å finne de rette løsningene når det gjelder slektforhold i dette området. Det finnes ikke kirkebøker for Helgøy sogn i tidsrommet 1755-1805.Mvh. Magne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thomas Friis Konst

Takk til May's innlegg # 245 vedrörende det 'ettersökte skiftet' etter Holger J:sön DANNEFAER av 1747, på Havnes i Skjervöy.Opplysningene om resultatet av hans beskjeftigelse er jo interessant, - men döttrene var jo 'godt gift! Hadde også håpet på at navnene på hans arvinger skulle vaere nevnt, undrer nemlig på om han hadde flere barn enn de 6 som er omtalt i bl.a. innlegg # 57! Skal legge ut en ny liste her med Holger's barn og antall barnebarn.Ellers mener jeg å ha sett navnet til Friederich EHLERS fra Bergen i andre sammenhenger fra samme tidsperiode.Dessuten har jeg i morgen 'ny' kontakt med Mön's Museum og håper på mere detaljert informasjon om Holger's foreldre, - altså hovedpersonene i denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Nermo

(251:) Tusen takk, Magne ! Da skulle det meste være avklart hva angår #239-242.Kan klokker i Helgøy, Morten Mortensen Hegelund f. 1764 sin datter 'Ane Hegelund f. 1798' være identisk med den Ane Malene Hegelund som den 10 Juli 1815 får sønnen Hans Meldal Hegelund med Jens Olsen Hage (f. ca.1781 ?) (sønn av Maren Juul (c1756-1795) og Ole Jørgen Jenssen Hage (c1751-1815), gjestegiver på Årøyholmen i Lyngen, g. 1779) ?Dette kan jo forklare at Hans døpes 'Meldal' (ref. Dagny's innlegg #222), et navn han da i så fall har etter sin mors mormor Anne Meldahl Andersdatter Kiil (1736-1769) (g.m. Lars Sørensen Hegelund), som også er oppkalt gjennom Lars' 1. datter i 2. ekteskap (m. Nille Sevrina Figenschou), Anne Meldahl Hegelund (1773-1801) (g.m. Søren Lorentzen Indahl).'Ane Hegelund f. 1798' blir riktignok litt ung til å skulle ha fått barn i 1815, hun 'burde' vært fem år eldre ...Var forresten Ane Malene (Anne Magdalene) Hegelund og Jens Olsen Hage gift (ca. 1815) ?(Ole Jørgen Jenssen Hage var dessuten altså g. for 2.g. m. Inger Cecilia Hegelund, d. av Christen Hansen Hegelund i Nord-Lenangen, TR).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thomas Friis Konst

Til Dagny's innlegg # 248;- mange takk Dagny for at du tar deg tid til å lete etter data i.f.m. de ulike problemstillinger som oppstår i denne tråden.Når det gjelder ODERUPs så har jeg også sett denne omtalte Ellen Cathrine som hustru til Rasmus C:sön ODERUP ca. 1660-1739? på Havnes. Undrer som sagt hva som er korrekt!Jeg har som barn til hans far fra Danmark, Lensmann og Bergensborger Clemet Rasmussen ODERUP ca. 1625-1710? og hustru Grethe (HOFNAGEL) Knudsdtr., fölgende;- Rasmus (se ovenfor)- Knud- Cecilie/Sissel (også omtalt som Sissi)- ClemetStemmer dette med dine data, Dagny?Jeg har dessuten sökt i Danmark (Fyn) etter ODERUP's opphav uten direkte resultat, men har registrert mange etterkommere i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Johansen

Hei Per!Jeg kan ikke svare på dine spørsmål akkurat nå. Føler meg litt uprofesjonell når det gjelder mange av de som har innlegg her. Det ser ut som ting er blitt trukket ut fra ting som allerede ligger på nettet og som er blitt til sannhet.Jeg har en database som omfatter ca 150.000 personer, fra ca. 1650 til i dag. I området Tromsø (Karlsøy, Helgøy, Skjervøy og Lyngen).Hvis du vil, kan vi i fellesskap finne ut av slekter i dette området. Min e-mail adresse er: magnej (alfakrøll)nordixnett (dot) no.Jeg trekker meg nå ut av denne diskusjonen.Magne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thomas Friis Konst

Som nevnt i innlegg # 252 har det vaert ny kontakt med Mön's Museum i Danmark. En bedre service kan en neppe tenke seg, - noe som mange andre institusjoner kunne dra laerdom av. Se bilde av museet, tatt Desember 2008.Via dokumentasjon fra boken 'Möns Historie' av Frede BOJSEN har det kommet frem mange nye opplysninger on DANNEFAERs.Etter en förstegangs lesning kan bare kort fölgende saker nevnes;- Navnet DANNEFER e.l. er kjent allerede på 1530-tallet- JND (Jacob Nielsen DANNEFAER) oppgis å ha hatt 8 barn- Gavebrevet fra Kong Frederik III av den 9. November 1658- Gavebrevet omfatter 6 eiendommer på Mön, ikke 8!- JND's svoger Lorentz HOLSTEIN- JND's datter Sophie Amalie på Vallö slott via Kong Frederik IV- Dronning Sophie Amalie's enkesete i Nyköping f.o.m. 1670- JND's skrivelse til Kong Christian V den 23. September 1675- Skiftet etter JND i 1680 og ulike juridiske prosesserKommer tilbake til dette etterhvert i en mere detaljert form og håper det kan gi nye innfallsvinkler vedrörende trådens hoved-spörsmål osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest May Teistevoll

Spennende å følge med på hva du finner ut om Dannefær, Thomas.Når det gjelder ODERUP, ser jeg at du har lett etter info på Fyn. Jeg heller til at Oderup kom fra Jylland. Dette er basert på Bergen borgerbok, 15. august 1661, hvor følgende to nye borgere er notert: Christen Michellsen Heggelund (Ebeltoft i Jylland) og Clemmen Rasmussen (Horsens i Jylland).Jeg mener at sistnevnte må være Clemet Rasmussen Oderup, og at disse to har kjent hverandre i Danmark før de kom til Nord-Norge.Det finnes en forbindelse Oderup-Hegelund på Jylland ved presten i Stauning Lauge Jensen Odderup (1570-1628) g. Magdalene Sørensdatter Buch. Deres datter Sophie var gift 2.g. m/ Peder Jørgensen Hegelund.Navnene her tyder ikke på noen direkte forbindelse til Clemet Rasmussen Oderup men kanskje grunnlag for bekjentskap? Men - obs - dette er bare en teori.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dagny Madsen

Svar til Thomas nr 254; Jeg har notert fra 'Slekter på Havnes' at Clemet Rasmussen Oderup kom til Havnes 1672, født i Odense - ble Bergensborger fra 1661. Lensmann i Skjervøy 1665-93. Gift med Grethe. Barn: Rasmus og Knud som begge bodde i Rotsund samt dtr Sissel gift med Holger. Sistnevnte ektepar hadde sønnen Clemet, gårdmann på Havnes, Sophie Amalie, Grethe, Abel Cathrine og Mette gift med Erik Eriksen Lorck, f. 1712, sønn av Erik Hansen Lorck og Maren Chr Baarlund. Selvsagt kan det og være en sønn Clemet, men jeg har ikke kilde for dette.Kilden om at Rasmus' kone skulle være Ellen Cathrine fra Rotsund har jeg sett nevnt 2 steder. Om dette er samme kilden vet jeg ikke. Figenschouboka har den samt en tavle som jeg ikke husker forfatterens navn.Det er skifte etter Clemet R. Oderup, Hamnes 37, Skjervøy den 27/6-1710. I dette skifte har jeg tatt med at barna er Rasmus, Knud og Cissele. Så om det hadde vært en Clemet er han myndig i 1710. Jeg har ikke notert noe annet fra dette skifte. Kan finne det igjen på Statsarkivet om ikke han også i likht med Holger J. Danefer var falitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thomas Friis Konst

Ja, May, - det blir spennende å se hva som kommer frem om DANNEFAERs. Ikke minst nå når det viser seg at det finnes kirkeböker fra Stege allerede fra 1661. Dermed kan jo spörsmålet om de 8 omtalte barna av Jacob og Mette kanskje löses. Håper å ha dette på plass i löpet av uken. Har dessuten bestilt kopi av skiftet etter Jacob D av 1680 og et par av de mange prosesser han var involvert i. Må bare nok en gang påpeke den velvilje og hjelp som Mön's Museum bidrar med.Mange takk for din opplysning om at Holger's svigerfar synes å komme fra Horsens på Jylland, - veldig interessant. Det er nok ikke usannsynlig å tro at Clem(m)et ODERUP og selveste Skjervöy-kongen kjente hverandre för de kom til Norge. Kanskje vil denne innfallsvinkelen kunne kaste nytt lys over det gamle 'strids-spörsmålet' om hvem som var Christen M:sön HEGGELUND's far! Var selv ikke klar over den nevnte ODERUP-HEGGELUND forbindelsen.Til slutt, - kan det vaere slik at hustruen til Rasmus C:sön (HOFNAGEL) ODERUP var av HEGGELUND-slekt? Jfr. her bl.a. Dagny's tidligere innlegg.Kan dessuten tilföye at jeg faktisk også fant en HEGGELUND på listen over prester i Stege. Skal se naermere etter årstallene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thomas Friis Konst

Takk, Dagny, - for opplysningene om skiftet til Clemet R:sön ODERUP på Havnes av 1710. Våre to seneste innlegg ble vel lagt inn samtidig.Jeg er også usikker på hvorvidt det har vaert en sönn ved navn Clemet i Clemet og Grethe's ekteskap, forsöker å finne kilden.Imidlertid mener jeg å kunne avlese fra Per NERMO's homepage at en Sissel ARILD er oppfört som Rasmus C:sön ODERUP's hustru! Det er registrert 3 barn i ekteskapet.Dog har jeg hans sönnesönn, Rasmus f. ca. 1720, også gift med en ARILD, nemlig Sissel/Ciselle Christensdtr. (DANNEFAER) ARILD 1725-1756.Med andre ord mangler fortsatt det eksakte navnet på hustruen til Rasmus (f. ca. 1660), - men jeg kan heller ikke finne hvem hans sönn, Clemet (f. ca. 1685), var gift med! Altså mor til den Rasmus som var födt ca. 1720 og gift (ca. 1752) med ovennevnte ARILD, - som jo også er en DANNEFAER-etterkommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest May Teistevoll

Hei Dagny, Heldigvis var ikke Clemet R. Oderup fallit! Ser at jeg også har notert bare litt fra skiftet i 1710 (tydeligvis strevd med den gotiske skriften) men nok til at det framgår at de var tre voksne søsken på det tidspunktet. Hadde det vært en bror til, må han på dette tidspunktet være død uten å etterlate seg arvinger:Som Rasmus Clemmesen og hans broder Knud Clemmesen have været begierende ... til at ligne og dele dennem og deres Svoger Sr. Holger Danefær, hvis hustru begge deris rette søster wære ... som endnu efter deres sal. fader Clemmit Rasmussen kunde været u-skiftet og indestaaende hos benevnte Arvinger, da i kraft af loven ... sig indfindes paa Hamnes den 17. Juni 1710. Under registrering kom det bl.a. fram at det hos Rasmus Klemmesen var innestående rede penger for endel 'Jægteredskab, efter Regning som hand framviste at være af den suma 93 rigsd. 5 p. 1 sh. ... och som begge brødrene haver førhen da boes Medel blef skiftet, antaget deres Søster udj lige laad med sig, saa ville de da det hermed dette resterende og saaledes skulle forblive. Summen ble da delt i 3 like deler: og komme paa hver 1/3-part 60 rigsd. 2 p. 13 2/3 sh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thomas Friis Konst

Takk, May, - for informasjonen om skiftet av 1710 etter Clemet Rasmussön ODERUP fra Horsens på Jyllnad, tidl. lensmann og bosatt på Havnes i Skjervöy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dagny Madsen

Først takk til Thomas for det flotte bildet av museet. Flott arkitekttur. Mht den Rasmus Clemmetsen Oderup som var barnebarn av Rasmus født 1659 så var han iflg HF/Kj Ka gift 7.10.1753 til Sissel Christensdtr Arild. Han ble senere gift med Ellen Torbensdtr Gamst. Iflg HF/Kj Ka kjennes ingen barn fra siste ekteskap. Med Sissel Chr Arild hadde han barna: Christen, Aasel, Abel.Takk til May som fant mere på skiftet. Det sparte meg for tur til arkivet.Per spør om giftemålet var i 1815 på Jens Olsen Hage. Noe er feil her siden dette ekteparet får sønnen Ole i 1812. Jeg var på nettet for å sjekke kirkebøkene for Lyngen og Skjervøy, men her er så mange sider mørklagt at jeg må til arkivet for å se om originalen (evt kopiene som vi får se) er bedre.Jeg fant et svarbrev fra Statark i Trh i 1982 som viser at opphavet til vår Borch fra Nørre Borch/Søndre Borch i Jylland; Iver Nielsen mest sannsynlig også iflg Wibergs danske pr.hist hadde sønnen Niels Iversen (Borch, død 1631). Dette kan kanskje forklare at Thyge Nielsen Borch på Skjervøy sier han har bestefar fra Danmark. Altså at Thyge Nielsen Borch (han dør på 1650-tallet) kan være en sønn av denne Niels. Og kanskje også presten i Medfjord Peder Nielsen (Borch) som dør 1691 og gift med Anna Hind).Så ser jeg at du Per lurer på vergene på skiftet etter Niels Axelsen Borch. Her er Niels Andersen og Anders Andersen Rist oppført som 'nær familie av avdøde'. Jeg mener disse to er brødre av Kirsten A Rist som var gift med Axel og at Axel og broren Anders (sønner av klokkeren Niels Pedersen) var gift med søstrene Marithe Andersdatter og Kirsten Andersdatter. Ellers har vi trodd at det bare var Axel og Kirstens barn som skulle ha Rist-navnet, mens hans bror Anders' barn har det jo også før de går over til Moursund. Dette var kanskje litt utenom, men det er jo Høyer-familien som blir inngiftet med denne Thyge-familien og da er det kanskje forsvarlig om mine teorier holder stikk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Nermo

(Dagny/264:) Mange takk for svar !For meg virker det som Kirsten Andersdatter Rist (g.m. Axel Nielsen Borch) og Marit Andersdatter (g.m. broren Anders Nielsen Moursund) begge er for gamle til å kunne være i allefall helsøsken av Niels Andersen (Moursund) (c1677?-1783) og Anders Andersen Rist (c1673-1738).Disse to siste (brødre) har jeg istedet notert som BARN av nettopp Marit Andersdatter og Anders Nielsen Moursund (c1632-1700), som var handelsmann i Moursund fra før 1681. Av disse har jeg notert barna Gundel, Anders (?), Ingeborg, Nils, Margrethe (født i perioden c1673?-c1685?) og muligens 'Hans Andersen Rist' som den 13 Feb 1700 var vitne ved Anders Andersen Rists's forlovelse (med Viviche Nilsdatter Røst).Som barn av Kirsten Andersdatter Rist og Axel Nielsen Borch har jeg notert barna Niels, Marithe, Anders, Thomas og Ole (født i perioden 1674-1693).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Nermo

(Dagny/264:) Thyge Nielsøn Borch på Taskeb i Skjervøy ser for meg ut til være født senest ca. 1580, og om det er rett kan han knapt være bror av Hr Peder Nielsen (Moursund) til Medfjord, som ser ut til å ha fått barn rundt 1680 (med Anne Jensdatter Hind).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Nermo

(Dagny/264:) Når Anne Magdalene Hegelund (Ane Malene) og Jens Olsen Hage fikk barn allerede i 1812 så må jo Anne M. være født senest rundt 1794 skulle en tro, og hun kan dermed ikke være den Ane Hegelund som fødes i 1798 som d. av klokker i Helgøy, Morten Mortensen Hegelund f.1764 og enken Anne Magdalene Hegelund (Ane Malena). (Ref. #253).Hvem er så foreldrene til den Anne Magdalene Hegelund som (ca. 1811 ?) ble g.m. Jens Olsen Hage ? (Hva het de andre barna deres, bortsett fra Ole f. 1812 og Hans Meldal Hegelund f. 1815 ?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Johansen

Ane Heggelund, født 1798 og datter av klokker Morten på Helgøya, ble gift i 1827 i Helgøy kirke, med Lars Heggelund Indahl 1794-1844, sønn av Søren Lorentsen Indahl og Ane Meldal Høeg Heggelund.Jens Olsen Hage ble gift 31.01.1812 i Lyngen kirke med Ane Malene Mortensdatter Heggelund. Deres Barn:Ole Martin Jensen f. 17.12.1812.Hans Meldal Heggelund Jensen f. 10.07.1815. Tvilling.Søren Mikael Heggelund Jensen f. 10.07.1815. Tvilling.Anna (Marie?) Heggelund Jensdatter f. 1820 d.3 uker gml.Maren Juliana Jensdatter f. 04.02.1821.Ole Hallen Jensen f. 23.08.1822.Alle er født på Langnes i Kåfjord.Hvem Jens Olsen Hage,s hustru var vet jeg ikke. Det døde en Ane Malene Mortensdatter i 21.04.1866 i Manndalen 85 år gml.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alvin Andreassen

Kjære Magne. Ifølge innlagg 255) skulle du jo dra deg ut av debatten. Det må du ikke finne på! Du sitter på så mye stoff som du må dele med oss andre. Jeg sitter også på mye stoff, men har innsett at jeg klarer ikke å bearbeide det alene. Jeg kjenner altfor mange som samlet hele livet, og tok alt med seg i grava! Stå på. Vi trenger deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thomas Friis Konst

Til Dagny's innlegg # 264;- ja, ved det giftermålet i 1753 mellom Rasmus (II) ODERUP f. 1720 og Sissel C:dtr. (HEGGELUND) ARILD 1725-1756, ble vel familiene til de to 'bekjente' fra Jylland igjenforenet. Jfr. her May's innlegg # 258 hvor Skjervöy-kongen (CMH) og lensmann ODERUP på Havnes omtales i.f.m. deres borgerskap i Bergen av 1661.Ser også Per NERMO's kommentar når det gjelder 'brödrene' BORCH. Simon ELLEFSEN har jo hele 3 BORCH oversikter og på DIS-Norge finnes også en tråd om BORCH i Nord-Norge. Interessant, - da den BORCH-slekten som holdt til på Taskeby Store har et stort antall etterkommere som berörer mange tråder her i forumet.Det var mange interessante motiver å fotografere på Mön. Da navnet HAGE stadig blir omtalt her i tråden legger jeg ved et fotografi fra Stege kikre hvor en HAGE-slekt har et eget gravkapell.

bilete6239.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Øvergaard

Har tidligere prøvd å finne ut hvem som var foreldre til Anne Marthe Oderup f.1736 Loppa.Er det noen som vet hvor hun kommer inn.Hin var g.m. Peder Nørager f.1735 Loppa. mange hilsen Knut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Høyer

Til innlegg nr.268: Kan ikke skjønne annet enn at Jens Olsen Hages kone Ame Malene Mortensdatter Hegelund må være datter av Morten Mortensen Hegelund (f 1764 Bakkeby Ulsfjord) og Anne Malena Larsdatter Hegelund (f 1760 Elvevoll) hun som tidligere var gift med Jacob Klingenberg. Eller tar jeg feil?Enig med Alvin: Ingen må trekke seg ut av disse debattene!!! Tror vi alle sitter inne med viktig info. Og kanskje er det den som sitter inne med bare en liten brikke som sørger for at hele puslespillet kan legges ;-)Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Høyer

Uff jeg blandet disse mange Morten Heggelunder i ovenstående innlegg: Ved nærmere ettertanke tror jeg at Anne Malene må stamme fra følgende:.. der jeg tar med en del mer ... for å sette i sammenheng: 1. Anne Malene Mortensdatter Hegelund was born in 1788 in Ulfsnes i Karlsøy. She died in 1867 in Mandalen.Anne married Jens Olsen Hage son of Ole Jørgen Aareoen Jensen Hage and Maren Juul on 31 Jan 1812. Jens was born in 1789 in Lyngen. He died in 1845 in Langnes. Second Generation 2. Morten Mortensen Hegelund was born in 1751 in Hamnes i Skjærvøy. He died in 1792 in Ulfsnes i Karlsøy. He married Anne Margrethe Sørensdatter Hegelund. 3. Anne Margrethe Sørensdatter Hegelund was born in 1757 in Ulfsnes i Karlsøy. She died in 1817 in Ulfsnes i Karlsøy. Third Generation 4. Morten Hegelund was born in 1698 in Bakkeby. He died in 1751 in Havnnes. He married Margrete Gamst. 5. Margrete Gamst was born in 1660 in Loppa. She was christened in Loppa. She died in 1719 in Loppa. 6. Søren Hegelund was born in 1729. He married Margrethe Mortensdatter Hegelund. 7. Margrethe Mortensdatter Hegelund was born in 1733. Fourth Generation 8. Morten Hegelund 'Sørensen' was born in 1660 in Grunnfjord på Ringvassøy. He died in 1732 in Bakkeby,Ulsfjord,Karlsøy. He married Inger Lorck. 9. Inger Lorck was born in Jul 1670 in Reinsvoll på Ringvassøy. She died in 1748 in Bakkeby,Ulsfjord. She was buried on 31 Mar 1748. 10. Torben Reiersen 'Reiersen' was born in 1630 in Trondhjem. He died in 1695 in Loppa. He married Gunelle Pedersdatter. 11. Gunelle Pedersdatter was born about 1630 in Reinøya. She died in Loppa. 12. Søren Hegelund 'Hansen' was born in 1682 in Elvevoll,Hansnes på Ringvassøy. He died on 23 Jul 1759 in Elvevold. He was buried on 27 Jul 1759. He married Anne Grethe Oderup. 13. Anne Grethe Oderup was born in 1693 in Rotsund. She died on 24 Feb 1766 in Elvevoll,Hansnes på Ringvassøy,Troms. 14. Morten Horsens 'Hansen' was born in 1693 in Stakkvik på Reinøya i Langsund. He died in 1764 in Jægervatnet. He was buried on 1 Jun 1764. He married Anne Margrethe Hegelund in 1718. 15. Anne Margrethe Hegelund was born in 1694 in Bakkeby i Ullsfjord. She died in 1765. She was buried on 29 May 1765 in Jægervatnet.Da ser man denne forunderlige kjeden av slektskap i dette området-- Håper det ble rett nå - eller??Kjell igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Nermo

(Kjell:) Informasjonen din om nr. 5: Margrete Gamst (1660 Loppa - 1719 Loppa) må vel være feil. Hun skal tross alt være mor til nr. 2: Morten Mortensen Hegelund f. 1751 i Hamnes, Skjervøy !Jeg har mer tro på en 'Margrethe Torbensdatter Gamst, f. 1725 i Djupvik, Skjervøy' !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Nermo

En (annen) Margrethe Torbensdatter (1660-1719) i Loppa var g.m. kjøpmann og lensmann i Loppa, Søren Pedersen Gamst (1658-1721).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.