Gå til innhold
Arkivverket

[#65483] Ane frå Voss - stevna for retten august 1801. Kven var ho


Gjest Egil Russøy
 Del

Recommended Posts

Gjest Norodd Hagenson

Roald Lyngvær: Ættebok for Vossestrand. 1971, er veldig lett å slå opp i så lenge man vet hvor man finner folk.Øvre Oppheim 28: Kjel Hermundson Løn 54c ca. 1695 - 1764; g I 1727 m e Katla Olsd. Bidne (Grindeland 24 a) ca. 1688 - 1736; g II 1737 m Anna Knutsd Selje 16 a 1717 - 1794a Ingri 1728 - 28; b Arne 1728 døydde ung; c Arne 1731 - 65 ug. Oppheimd Katla 1738 g 1761 m Brynjulv Jonson Mugås, Mugås i Evanger; e Gunhilda 1740 - 41; f Gunhilda 1743 - 1827 g 1771 m e Erlend Larsson Finne 26 (Årmot 16 k) 1738 - 1816; g Sigri 1745 - 49; h Ingri 1747 - 1792 g 1769 m Nils Nilsson Berge 36 (32d) 1743 - 98; i Hermund 1754 - 1834 g I 1787 m Gjertrud Eiriksd. Hest 28 (24a) 1761 - 1789; g II 1790 m Gjertrud Larsd Igdetveit 26 g 1749 - 1826Kjel Hermundson bodde først på Bidne og så på Øvre Opheim.Katla f. 1738 er helt åpenbart oppkalt etter Kjels første kone Katla som igjen ser ut til å kunne være oppkalt etter Halkatla Hommedal som kan være enten hennes mormor eller hennes mors stemor. Her har jeg foreløpig for lite kilder til å kunne verifisere det som står i bygdeboka. Det interessante her er at vi ser en forkortelse av navn fra Halkatla til Katla, noe jeg bare har sett et par ganger på 1700-tallet.Hermund Kjelson Hest var far til Anna som var gift med Nils Nilsson Berge og flyttet til Kinn 1817.Finne 26: Erlend Larsson (Årmot 16k) 1738 - 1816; g I 1763 m e Anna Persd Finne 20 ca 1695 - 1771; g II 1771 m Gunhild Kjelsd Øvre Opheim 28 f 1743 - 1827; a Lars 1772 - 1812 g 1797 m Kari Mikkjelsd Bratthole 28 f 1761 - 1828, bodde på Sundsvoll 32; b Anna 1775 - 1855 g 1797 m Øyel Ingbriktson Ytre Sundve 46 (42 b) 1768 - 1845; c Kjel 1780. I 1817 er nemnd 'vides ikke hvor ferdes'Jeg er interessert i å få mer oversikt over etterkommerne til Anna, Ingebjørg og Nils. Barn og barnebarn av Anna har jeg funnet her: http://home.no.net/kinning/anar_Anders.html#87 Av Nils Nilsons barn i Kinn har jeg funnet Herman 1817 og Inger 1819, men vet ikke mer om dem enn at de ble konfirmert.For meg ser det ut som om Anna Nilsd Bataldens sønn Nils og Ingebjørg Nilsd Turøys datter gifter seg med hverandre. Dette passer inn i et mønster hvor flere av deres slektninger gifter seg med slektninger - også etter å ha flyttet langt. I min slekt finner jeg et liknende mønster: Min farfar var sønn av Kristi Olsd. Berge f. 1805/6, hans første kone stammet fra Ola Nilsson Oppheim f. Berge f. 1776, min farmor stammet fra Knut Nilsson Hegg f. Berge f 1796 og to av mine inngifte onkler i USA stammet fra Viking Nilsson Berge f 1795. Min farfar og hans første kone var ikke var i slekt, men hadde her felles slekt. De fant hverandre i USA, og det samme gjorde to av mine tanter som giftet seg med to av Viking Nilsson Berges barnebarn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Russøy

Takk for ei god oversikt. Her var det jo mykje moro.Tok eit søk i digitalarikivet, og fann denne Lars Erlendsen og Kiel Erlendsen. Kiel bur hos broren Lars i 1801, deretter har eg ikkje funne noko om han. Ut frå uttalen 'vides ikke hvor ferdes', kan Kiel ha vore Haugianarpredikant?Katle Olsdtr. Bidne er i kirkeboka nemnd som Halkatle ved død i 1736, men Katle ved giftemålet i 1727, så dette har tydelegvis variert litt. Kan ho være fødd Halkatle?Når det gjeld etterkommarar etter Anna Nielsdtr Batalden, så har eg stort sett oversikt over desse fram til 4./5. generasjon, og ein god del lenger. Eg held på å lage oversikt etterkommarar etter Anna Nielsdtr Batalden si svigermor, Gjø Olsdtr. Manglar kun litt strukturering før eg legg dei ut på nett (første omgang 1-4 generasjon). Har i tillegg eit håp om at eg får treff på nokre saker eg har liggangde på brukarforum. Resten kjem seinare, når eg har fått strukturert dei.Ellen Sofie er Ingebjørg si datter, og var søskenbarn til Nils Bertelsen. Heilt rett. Eg veit at eg tidlegare dreiv å lette etter etterkommarar etter Ingebjørg, for å sjå om eg kunne finne fadrar som kunne knytte ho til Haugianarane. Eg er usikker på om eg evt. har skreve ned noko av dette, men eg skal sjå. Nils og Ellen Sofie sine barn fekk ikkje etterkommarar det eg har funne.Når det gjeld Niels Nilsen, har eg kun registrert meg Herman, men har ikkje sett noko meir på dette, då det ser ut som dei flytte direkte til Bremanger, og at det difor er lite truleg at dei har oppholdt seg på Svanøy. (Ingeborg budde på Tyvåg på Svanøy).Det store problemet med å lage ei strukturert oversikt over etterkommarar, er inngifte. Sånn sett, så er eg glad for at eg ikkje gjekk laus på Vosseslekta, men tok Naustdal/Batalden i staden.Eg skal leite litt etter denne Kiel Erlendsen.mvh Egil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Russøy

Då har fått oversikt over skifte etter gunnhild Kjeldsdtr, Lenke i 1827, og også her er det oppgitt om Kiel at: 'vides ikke hvorhen han opholder sig'.Det hadde vore artig å vite kor han blei av. Det at han ikkje hadde kjent opphald verken i 1817 eller 1827, kan enten tyde på at han har vore vekke heile perioden, eller i alle fall i lengre periodar.Eg trur framleis det kan være eit godt tips at hans forsvinningsnummer har tilknyting til Haugianarrørsla. Då kan pastor Lind i Førde sin karakteristikk av de unge haugianarane (Deriblant Bertel Nielsen som giftar seg med Anna Nielsdtr) passa bra: 'forladt deres Fødeegn, Slegt og Venner og beviget sig hen til fremmede og langt bortliggende Præstegiæld for at agere Convertiseurs ……..”Eg har ikkje funne nokon Kiel Erlendsen i Kinn. Mange haugianarar reiste til Trøndelag/Troms. Kan Kiel Erlendsen finnast der? Nokon som kjenner til han?mvh Egil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Egil Russøy

Med fare for at det ikkje er av interesse for andre enn meg sjølv, så har eg kome over noko interessant.Eg har på nytt gått gjennom alle dåpane til kjente personar i Berge/Ullaland-familien, som eg veit har budd i Kinn, for å sjå om dei forsvunne personane kan finnast som fadrar. Fann for så vidt ikkje nokon av dei der.Likevel ei interssant oppdaging: Første barnet til Bertel Nielsen Ullaland/Batalden og Anna Nielsdtr Berge/Batalden - Nille Juditte - blei døypt i september 1811. Blant fadrane der, dukkar Ingebor Nielsdtr busatt Batalden opp. (Ikkje heilt enkelt å lese, men den står ved nr. 2 av 'markørane' i venstre marg på venstre side). Permanent bildelenke: LenkeEg har sjekka ut aktuelle Ingebor Nielsdtr i Kinn og Førde/Naustdal ut frå FT 1801, og ingen av dei synest å kunne være aktuelle. Eg trur det difor er er svært rimeleg å tru at dette er Ingeborg Nielsdtr Berge (Anna si søster) som står oppført her, og at ho då har budd i Batalden hos Bertel og Anna før ho blei gift. Eg vil framleis halde ein knapp på at både Anna og Ingeborg først kom til Svanøy. Kanskje flytta Anna med Bertel som tjenestejente i 1807, ein post som Ingeborg overtok når Anna og Bertel blei gift i 1810.Eg er rimeleg trygg på at dette er den rette Ingeborg, og dette styrker teorien (ut frå dei sterke indisiane som er, kan det vel diskuterast om det berre er ein teori), om at Anna Nielsdtr Berge og Anna Nielsdtr Batalden er same person.mvh Egil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.