Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#67962] Jørgen Clausen Rosenkrantz

Recommended Posts

Gjest Gunn Huglen

God morgen!Her fant jeg endelig vielsen mellom Monsr. Peder Christensen og jomfru Barbra Frobes i 1745 i Kristiansand.Se ca midt på 2. siden her i kirkeboken:LenkeHer er hun bare ført som Frobus? Jeg har ikke greid å finne hennes dåp, men faren burde jo være en Frantz Frobus og ikke Hans som enkelte kilder nevner. ( Om da ikke faren hadde flere fornavn?)I dag må jeg ofre meg for litt husarbeid også.:-) Gunn

Gjest Jan Erling Haugland

Gunn! Dette kan føre til ett oppsett som følger: Gjert Hansen Niemann har hatt en datter som het Dorothea Gjertsdtr, g m en Frantz ... Frobus, deres barn har b l a vært: Barbara Frantzdtr F., (f 1720) g m Rådmann Peder Christensen Østerbye, sønn Gjert Niemann Frobus,f 1717 (Det må da være han som nevnes som Visitør og Tollbetj i Kr sand i 1741), g m Magdalena Nattiken, og Margrethe, f 1722, g 3.2.1746 med Lt Hans Kiøbing. Ser at all disse navnene også finnes under barnedåpen 9.10.1747. Se ditt innlegg nr 35, men her nevner du 2 barn, jeg ser bare ett ?Heller litt til at Gjert Hansen N., kan ha vært gift 2 ganger ? Mvh Jan Erling

Gjest Jan Erling Haugland

Litt mere tanker rundt mitt siste innlegg: Med ref til innlegg 54, Dorothea kan jo også være dtr av Gjert Clausøn Niemand, g m enken Anne Gundersdtr d 1694, de var foreldre til Inger Gjertsdtr N., g m Jernverkseier Halvor Borse. Mvh Jan Erling

Gjest Gunn Huglen

Hei igjen! Her er det andre barnet som nevnt i innlegg 35 : LenkeHar også sett vielsen til Hans Kiøbing 1746 i kirkeboken, skal se om jeg finner vielsen igjen.Enig i dine vurderinger ellers. Synd kirkbøker ikke er digitalisert så tidlig at vi kan finne Barbara Frantzdatters dåp der. ( oppgitt til 1713 i enkelte kilder?) Ser du nevner 1720?Slapper av litt etter husarbeidet.Mvh. Gunn

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.