Gå til innhold
Arkivverket

[#71516] Søker etter Ole Martinius Olsen Bach


Gjest Torunn Bach
 Del

Recommended Posts

Gjest Torunn Bach

Hei Anne karin kansje jeg kan få opplysninger om det er igjenlevende etter Gudrun og om de bruker Bach navnet?? Mvh Torunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Karin Kringberg

Hei!Jeg skal forsøke å sjekke om noen bruker Bach navnet.Etter Gudrun mener jeg det ikke er noen. Men mener at en bror av henne også kom til Hedmarken, men det er jeg ikke helt sikker på.Kommer tilbake med ytterlige info.Mvh Anne Karin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Håkon Brun

En av mine aner het Ole Kristoffersen Bach, f. ca 1738. Han giftet seg 5. november 1764 i Bjarkøy med Maren Susanne Henriksdatter Rohde. Hun skal være født i Kulstadsjøen i Vefsen. Det har ikke lyktes å finne foreldre hverken til Ole eller Maren. Kan Ole Kristoffersen Bach ha noen forbindelse til Bach i dette tema?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torunn Bach

hei Håkon.. Jeg har en som heter Ole Christophersen f på Methli i Orkdal 1742.. men han giftet seg senere med Marit og fikk en sønn Christopher Olsen f 1777... Ole Christophersen er bror til Johanne Christophersdatter som er født i 1734, som senere giftet seg med Lars Larsen f 1733 Bach i Orkdal..Derav Bach navnet.. Men kan skal titte litt mer på dette Håkon, altid spennende når flere kommer med Bach navnet... men de gamle kirkebøkene er jo ikke lette og tyde heller... det var mange barn av Lars Larsen og Johanna Christophersdatter.og deres barn fikk også mange barn så slekta er faktisk stor.... Mvh Torunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Karin Kringberg

Hei Torunn!Det var visst bare Gudrun som ble gift på Tangen, Stange med Anders Hermansen Temmen.Familien har noen malerier av Temmen som er malt av Gudruns bror Sverre, men han bodde antagelig i Kristiania. (Har nettopp snakket med slekt på Tangen.)Ser ut som familien flyttet til Kristiania, før 1900. I tellingen bor de i Steenstrupsgade 5 og har etternavnet Back. Vet ikke om de skrev seg for Bach eller Back videre.Mvh Anne Karin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torunn Bach

Hei Anne Karin .. Takk for opplysningene.. De ble skrevet Bach på mange måter .. Tror det har litt med de som skrev i tellingene også.. Har sett både Bak, Back og Bach men i noen år var det forbud ( har jeg hørt) og skrive Bach med ch.. Alle opplysninger er notert:-) mvh Torunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torunn Bach

Hei Solveig. Takk for svar.. Det vet jeg faktisk ikke.. Vet ikke hvor jeg finner det heller.. Så er det noen som vet det så på forhånd takk.... Sto bare i nordlandsavisa at Ole Johnsen Bach var død.. Og så ble det tvangsauksjon , to av barna var i Amerika og en i Larvik , men hvor Ole Martinius var lurer jeg på.., hvorfor ingen av barna gjorde krav på boet... Har ikke slekt programet mitt her nå , da jeg skriver dette fra mobilen.. Men mener Ole Johnsen Bach døde 18.5.1935.. Mvh Torunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torunn Bach

da er forespørsel på døsfallprotokollen/skifte etter foreldrene til Ole Martinius sendt til statsarkivet i Trondheim.. kan vist ta uker.. men håper på positivt svar og får bare lete videre.... Mvh Torunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torunn Bach

Da fikk jeg svar fra Statsarkivet i Trondheim at det tar 15 dager før jeg får svar.. utrolig lenge og vente da men.. Torunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torunn Bach

09/14682HeiI forbindelse med skifteoppgjøret etter Ole Bach, ligger det et brev fra Hei da har jeg fått svar fra statsarkivet i Trondheim og nå er jeg like lang.... Dette var svaret jeg fikk:sønnen Johan datert 31. august 1935. Han opplyser at hans bror Ole's adresse er fullstenidg ukjent. Det er heller ikke andre opplysninger iforbindelse med dødsfallet eller skiftet som opplyser hvor han er bosatt.Med vennlig hilsenFinn Karlsen e.f. Konsulent Statsarkivet i Trondheimså hvor skal jeg lete nå???? Med vennlig hilsen Torunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torunn Bach

Hei ble litt feil på når jeg fikk kopiert over her er svaret jeg fikk I forbindelse med skifteoppgjøret etter Ole Bach, ligger det et brev frasønnen Johan datert 31. august 1935. Han opplyser at hans bror Ole's adresse er fullstenidg ukjent. Det er heller ikke andre opplysninger iforbindelse med dødsfallet eller skiftet som opplyser hvor han er bosatt.Med vennlig hilsenFinn Karlsen e.f. Konsulent Statsarkivet i Trondheimså hvor skal jeg lete nå???? Med vennlig hilsen Torunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torunn Bach

Er det foresten andre steder en kan finne oversikt over Tellinger i Norge etter 1900?? og oversikt over døde og begravde i Norge enn gravminner og døde fra 1947- 2000?? Mvh Torunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

HeiEr det moren til Ole Martinius som dør 2/8-1925 ? Se nr 13 Kildeinformasjon: Nordland fylke, Hemnes, Klokkerbok nr. 825C08 (1907-1940), Døde og begravede 1925, side 141. Permanent sidelenke: LenkeKan det stå noe i dødsfallprotokoll/skifte etter henne ?Hilsen Solveig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torunn Bach

Hei Solveig. Ja det er moren til Ole Martinius kan jo sende en forespørsel til statsarkivet i Trondheim om det står noe om barna i døsfall protokollen etter henne... men hadde ikke de papirene ligget sammen med skifte til hennes mann Ole Johnsen Bach ?? blir ikke så lett og finne han Ole Martinius som jeg trodde :-( mvh Torunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torunn Bach

Da er forespørsel om Ole Martinius er nevnt i dødsprotokollen/skifte til sin mor sendt til statsarkivet i Trondheim . Så blir spennende og se hva de svarer... Har også fått tips om og gå inn på nasjonalbibloteket fra Anne Lene fra Moss. .. Så der leter jeg nå... Mvh Torunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torunn Bach

Fortsatt ikke fått noe svar fra statsarkivet i Trondheim.. Får håpe det er positivt denne gangen.. Har hatt kontakt med Einar i Larvik som kan mye om Larvik slekt , men ingen Ole martinius... men fikk mye om Ole martinius bror Johan oliver så det er jo bra:-) Har også ringt til Ole Christian Bach bror i Sandefjord men de er av dansk slek hans farfar Christian Bach kom fra Danmark ... Så da er bare likheten det.... Så ett sted mindre og lete... Så håper da på positivt svar fra statsarkivet i Trondheim ... Mvh Torunn Bach

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torunn Bach

Hei da kom svar fra statsarkivet i Trondheim men ble ikke noe klokere her er svaret jeg fikk mvh TorunnVår ref: 09/14682 Hei I tilknytning til dødsmeldinga for Marit Bach står bare opplyst at det er 4 myndige barn og at ektemannen sitter i uskiftet bo.Med vennlig hilsenFinn Karlsen e.f. konsulentStatsarkivet i Trondheim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torunn Bach

Hei er det noen som vet hvordan jeg finner mer ut om denne person .. Fant en side og søkte pa buck ... Hanne Line fant jo Anton Bach( buck) bror til Ole martinius ... Her er det jeg fanthttp://www.ancestry.com/NAME:  Ole Buck BIRTH:  abt 1880 - location ARRIVAL:  yearmvh Torunn Bach RESIDENCE:  1920 - city, Ramsey, Minnesota

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

1920 United States Federal CensusName: Ole Buck Home in 1920: St Paul Ward 3, Ramsey, Minnesota Age: 40 years Estimated Birth Year: abt 1880 Birthplace: Norway Relation to Head of House: Lodger Father's Birth Place: Norway Mother's Birth Place: Norway Marital Status: Single Race: White Sex: Male Year of Immigration: 1900 Able to read: Yes Able to Write: Yes Image: 21Household Members: Name Age Thomas Flistch 48 Helen Flistch 47 Charles Duffey 49 William Peterson 38 Claus Sandeen 73 Swen Lindholm 53 Henry Anderson 62 John Halley 38 M E Carleson 54 George Wyman 48 William Wyman 38 Erik W Lindstrom 57 Ralph Frediani 50 Ole Buck 40 Thomas Flaherty 29 Edwin H Espe 59 George Espe 45 Ulmar Jacker 51 Dino Cotti 31Ole er 'painter, auto repair shop'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Fant to Ole buck som dør i Ramsey county.-BUCK, OLE JDate of Birth: na Place of Birth: na Mother Maiden Name: na certid# 1927-MN-023273Date of Death: 25 May 1927 County of Death: RAMSEY-BUCK, OLEDate of Birth: na Place of Birth: na Mother Maiden Name: na certid# 1940-MN-025659Date of Death: 28 Aug 1940 County of Death: RAMSEY-Det bodde også en dansk Ole Buck i Ramsey, så en av disse kan være han.Du kan bestille death certificate for disse, for å se om du får mer opplysninger.http://people.mnhs.org/dci/Search.cfm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.