Gå til innhold
Arkivverket

[#71516] Søker etter Ole Martinius Olsen Bach


Gjest Torunn Bach
 Del

Recommended Posts

Gjest Hanne Line Osberg Eide

World War I Draft Registration Cards, 1917-1918Name: Ole Buck County: Winona State: Minnesota Birth Date: 13 Apr 1879 Race: White FHL Roll Number: 1682695 DraftBoard: 0Dette er muligens den samme Ole Buck som i innlegg 74.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torunn Bach

Hei Hanne Line takk for opplysningene.. Den ene av de du har funnet er i alle fall ikke Ole Martinius.. For mors navn er Marit.. Er jo ikke sikker det er han , men tanken slo meg da du fant Anton Bach( som buck) fant også en Ole Bach f about 1880.. Ole Martinius er jo f 1881... Kanskje jeg skal bestille death certificate... Takk igjen.. Mvh Torunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torunn Bach

HeiI dag fikk jeg svar fra statsarkivet i Trondheim angående bidrag fra Ole M Olsen Bach til min bestefar Aksel Bach ... Her er svaret: Vår ref: 09/14682HeiFylkesmannens arkiver for bidragssaker begynner desverre på et mye senere tidspunkt enn dette, slik at vi har ingen opplysninger om eventuelle bidrag betalt av Ole Bach. Jeg antar at du har funnet i folketellingen for 1900 at han da er bosattBodø og at sedvanlig bosted er Gildeskål.Neste år blir folketellingen for 1910 gjort tilgjengelig på internett slik at da vil du kunne søke fram hvor han bodde på det tidspunktet.Med vennlig hilsen Finn Karlsen e.f. Da vet vi i alle fall at han bodde i Bodø i 1900 tellinga mvh Torunn konsulent Statsarkivet i Trondheim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torunn Bach

Hei igjen.. Gir meg ikke så lett, om det er noen der ute som vet hvor Ole Martinius Olsen Bach har gjort av seg.. Fikk nettopp melding fra en annen SlektForsker som har vært så snill og sendt en forespørsel til en SlektForsker han kjenner i Amerika, om hun kunne lete etter Ole Martinius... Resultatet er at han finnes ikke der borte... Så da er det bare og lete videre i Norge ... Og takk til alle som er til stor hjelp :-) mvh Torunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Torunn Bach

Hei:-) jeg lurer på om det er noen som vet om det finnes søkermotorer for emigrerte til Canada og Australia?? Tenkte kanskje jeg kunne lete etter Ole Martinius også der selv om jeg tror han ble her i Norge ... Men må bare prøve... Torunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
Gjest Torunn Bach

Hei. er det noen som vet om det finns skolebilder, konfirmasjons bilder Fra Hemnes 1888-1898? mvh Torunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...
Gjest Torunn Bach

Hei. Jeg prøver å finne Ole Martinius Bach i 1910 tellinga ... men er jo helt umulig å finne han.. trodde det var bare å søke på navnet, men finner han ikke.... fra statsarkivet i Trondheim fikk jeg vite at han var i Gildeskål under navnet Ole Martini.i 1900 tellinga, har søkt på det også, men nei.. er det noen der ute som kanskje er flinkere enn meg på dette?? mvh Torunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.