Gå til innhold
Arkivverket

[#72791] kaptein Gunder Holgersen Kofoed (1696 - 1778)

Gjest Liv Aasa Holm
 Del

Recommended Posts

Gjest anna helle olsen

da min oldefar..josva absalonsønn kofoed vaagos døde.. giftet enken seg med nils sannes...han ble da til nils vaagos. barna de fikk..3 stk ble også tildelt etternamnet vaagos. helt vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann Helle

Ein liten kommentar til til det å føla seg av ei ætt. På mi leiting har eg også vore innom Galtung-ætta. Der stod det så greit i ein kommentar; då Karen Margrete Galtung fekk Kysnes-garden i medgift.'med dette gjekk Kysnes-garden over til spinnesiden og dermed ut av Galtung-ætten.' Så det med ætt og slekt har ein veldig 'mannsdominans' i og med at det er tradisjon for å føra faren sitt namn vidare. Så når me ættar frå spinne-siden vert følelsane på ein annan måte, me har ikkje den tilknytinga til namnet.Har lånt Inderøyboka, Ved Ingvald Sakshaug, Gardshistoria II, Steinkjer 1937.Her er det ein god del / mykje om Krey. På s. 1 om garden Sundfer, står det at mantal frå 1685 står Heindrich Hansson Krey, som oppsittar. Han var fenrik ved orkendalske infanterikomp og hadde fergemannsposten frå 1693, då han fekk stiftamtmannens 'bestalling'.s. 610, står det mykje om skifte etter 'Edle och Manhafte Leutnant Hans Henrichsen (Krey) afdøde Sl. Hustru Karen Folquordsdaatter - -. Imellem hannem paa den ene Side, samt deris fellis Børn nemlig Sergeant Henrich Hansen ved Strømmen, Folquor og Henrich Just Hanssønner, Item (likeins) Elsebe och Sophy Hansdøttre, alle nerverende og fuldvoxne.Når det gjeld lausøyre - og då serleg innbu - er dette buet eit av dei største - om ikkje det aller største, som skifteprotokollen frå 16-1700-talet gir opplysning om.Her er det ei dotter som heiter Elsebe, og mora heiter heiter Karen. Kan vår Karen Elsebe vera datter datter til Karen Folquordsdatter?Nokon som kjenner Folquor - namnet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann Helle

(Finn/48)Eg kunne hatt lyst til å etterlysa Guri Hansdotter frå Inderøy g.m. Peter Zidsler på DIS Har du noko meir om henne, når fødd, død mm, hadde ho born? Ho levde omkring 1720 på garden Sundli i Orkdal. Har du noko meir som kan takast med i etterlysinga?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann Helle

(Finn/129) Beklagar, eg ser no at eg begynte referatet mitt midt i ein setning. Starten erI august 1690 vart det halde skifte på Bjørka etter kona til 'Edle och Manhafte ........ 'på s. 609 Bjørka g.nr. 201 I Aslak Bolts jordbok (1432 - 49) ser ein at erkebispen hadde 'af mykla biorko 2 pd. k. (korn) 2 aura b. ' Og i skattemanntal for erkebispedømet 1520 finn vi førd: Swend på Berke 8 lod sølff ogch 3 lodd sølff 2 mark for barnepening sat'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Ann (130)Nei eg har eigentleg ikkje meir om henne enn det du nemner. Du må hugsa å leggja inn både Inderøy og Orkdal som stikkord. Ta gjerne også med Zidsler, Kofoed og Krei, Krey Krej.(130) Vi kan jo tenkja oss at Hans Henriksson Krei gifta seg på ny etter at første kona døydde og at Guri og Karen Elsebe er dotrer i ekteskap nr. 2. Vidare kan vi tenkja oss at Karen får namn etter første kona til Hans, noko som var særs vanleg på den tida. Om halvsystra, Elsebe døydde rett før Karen Elsebe vart født, så måtte ho sjølvsagt også verta oppkalla. Slik vart det Karen Elsebe ;-)). Sistnemnde var som kjend født kring året 1694.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann Helle

(Finn/132) Ja, her er mange moglegheiter. Min fyrste tanke var at Elsebe, dotter til Hans og 'Edle' Karen, kan ha vorte gift med ein Jonas, alikevel kunne vår Karen Elsebe ha fått etternamnet Krey då ho gifta seg. Elsebe Hansdtr. er 'fuldvoxne' i 1690, og kan ha fått ei dotter i 1694Det er ikkje så lett å 'plassera' Guri. Er Just eit vanler førenamn på gutar i Trøndelag? Det er fleire barnedåpar der Just er nemd i Orkdal fyrste halvdel av 1700-talet. Når du seier at eg skal ta med alle desse stikkorda tenkjer du å etterlysa i dette fora der me er no, eg tenkte i utgangspunktet på 'Slektsforum', kva er lurast?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Ann (134)Eg rota nok litt der. Karen Elsebe var sjølvsagt ei Jonasdotter. det gløymde eg. Det er då kanskje meir truleg at ho kan vera dotter til ei av dotrene i første ekteskapet til Hans Krei. Kunsten vert då å finna ein Jonas som høver, kanskje helst ein militær?Kva gjeld spørsmål vedrørande Guri Hansdotter eventuelt Karen Elsebe Jonasdotter, så synest eg du skal prøva her først. Om det vert liten respons her, så kan du jo prøva slektsforum etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnt Hoem

I mine notater finner jeg at far til Karen Elsebe Krey var Henrich Just Krey. Og at hans foreldre var Hans Henrichsen Krey og Karen Folquorsdatter. Videre fannt jeg at Henrich Just Krey reiste fra Inderøy , via Orkdal til Surnadal, til en gard som heitte Møkkelgjerdet. Der hadde han 'besovet' en ung jente ved navn Giertrud, og for det fikk han 12 rd i leiermål (bot). Fra Surnadal reiste han til Tingvoll der han kjøpte og drev Bekken (overnattingssted) en tid.Han giftet seg senere med en dame fra Tronhheim, som visstnok hadde etternavnet De Fine. At Karen Elsebe ble plassert i Orkdal var kanskje sannsynlig.Og Fergestedet var sikkert en høvelig plass for hennes stand. Faren hadde da også forbindelser der .Dette blir en del antakelser men det jeg vet sikkert er at Gunder og Karen Elsebe ble forlovet og gift i Orkdal og at hun ved forlovelsen ble oppført med etternavnet Sundli ,men ved vielsen ble Krey-navnet brukt. Hvorfor hun brukte Sundli som etternavn blir en ny utfordring. Ser ut som at hvis en løser et problem oppstår to nye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann Helle

Just, eg har lurt på om Guri Hansdtr. kan ha teke med seg Justnamnet til Orkdal, men no finn eg det ikkje att slik eg hadde tenkt. Eg sender nokre lenket, kanskje me kan finna ein tråd i dette?Dåp Barn Just Halstensen [url="http://www.digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=5&filnamn=dp16381715&gardpostnr=142&personpostnr=840&merk=840#ovre>LenkeFadder Just Bustad Sundli LenkeFar Just Bustad Sundli

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann Helle

(Finn/ 135) Kva meinar du med 'dotter til ei av døtrene i første ekteskap til Hans Krey'? Var han gift fleire gonger?Om det er slik som eg ynskjer: Elsebe dotter til Hans og Karen Folquordsdtr., vert gift med ein Jonas og så dør ho i barsel og barnet vert kalla opp både etter bestemor og mor????????Ja kunsten vert å finna ein høveleg Jonas!Kanskje det må leitast i Kyrkjebører? Og det klarar ikkje eg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torgeir Kvalvaag

Hei! Gå til hovedsiden (klikk på 'Debatt' nederst på denne siden.) Øverst på hovedsiden finner du knappen for 'Nytt tema'. Husk å legge inn hvilke informasjoner du har, så slipper vi andre å gjøre dobbelt arbeid. Lykke til! Hilsen Torgeir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Nermo

(132:) Jeg har (med noten 'noe usikre foreldre') at Karen Elsebe Krey (c1698-et1722) var d. av Henrich Just Krey (1661-et1722) på Inderøy, senere Tingvoll, og hans 1. kone Giertru Arensdatter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Nermo

... ikke '1. kone' ! Han hadde som det framgår 'besovet' pigen ! (At han kunne ....) (for hvilket leiermål han altså på tinget den 20. juni 1700 ble idømt å bøte de obligatoriske 12 rdl.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Arnt (136) og Per (143)Sidan Karen Elsebe er kalla Karen Jonasdotter, samt at ho var født ca 1694 så kan vi sjølvsagt gløyma denne teorien eller kva ein no skal kalla det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liv Aasa Holm

Re: Karen Elsebe. Dette at hun 'kalles' Sundlie ved trolovelse må da skylles at hun da bodde på Sundlie? Det var da vitterlig bopel som ble brukt som 'etternavn' for de fleste. Familiene Kofoed, Berg etc. hadde etternavn som ikke endret seg ved flytting til Vågos, Gjerde, Polset etc. Spørsmålet blir da hvilken forbindelse Karen Elsebe hadde til Sundlie. Hun har nok ikke bare vært på besøk, men kanskje hun har vært der for å lære et eller annet husarbeide (vevning, matlagng, finere håndarbeide el.l.). Det var ihvertfall ikke uvanlig her på Østlandet. Dette skjedde som regel hos slekt. Hvis hun hadde Krey som virkelig etternavn, kan det jo også hende at presten ikke har ført kirkeboken godt nok ved trolovelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Å finna ut kvifor Karen Elsebe held til på Sundli trur også eg kan vera fruktbart, men neppe enkelt. Det er rett som Liv skriv at unge jenter ofte kom til slekt eller kjente for å læra samtidig som dei hadde roller som eit slags tenestejenter.Eg er derimot usamd i at eit gardsnamn er å rekna som eit etternamn på den tida det her er snakk om. Det var patronymikonet som var etternamnet for dei fleste. Gardsnamnet var adressen og når vedkomande flytta, så følgde ikkje gardsnamnet med. Då var det den nye garden som galdt, - framleis som adresse. Når Karen Elsebe har adressa Sundli ved trulovinga, så er det naturlegvis fordi ho då held til der.Først på 1700-talet var det eit fåtal av menneska i Noreg som hadde eit etternamn i den forstand som vi no forstår det og dei aller fleste tilhøyrde embetsmannsstanden eller offisersstanden. Vi kjenner til to slike 'etternamn' som vi sikkert veit kan knytast til Gunder eller kona, nemleg Berg og Krei. Kofoed kan ein seia er eit lånt etternamn frå stefar til Gunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liv Aasa Holm

Finn (102). Dette er et sidespor, men har du navn på foreldrene til Hans Hansen Betten Henden? Todal skriver at morens foreldre var LarsJohnson og Alet Nilsdotter. Men hva het foreldrene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Nermo

Svigerdatra til denne HHBH var oldebarn av kranglefanten 'Capitain des Arms' Lars Thoresen Dreyer (c1685-1762) i Valsøyfjord, se Lenke. (Ref. den 'pinlige hendelse i Aure kirke', omtalt ovenfor).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.