Gå til innhold
Arkivverket

[#73059] På Stokstadenga gard på Ullensaker bor Dorthea Hansdtr. med sin far 1865 og 1875


Gjest Wenche Örbeck Kristiansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Karin Moen

Vet dette om Anne Krestine Nilsdtr.født 1837- viet til Ole Christiansen Mobæk 1827 døde 28/2-1863 barn: Anne Krestine født 1857 / Elen født 1860 og Oline født 1863. Kristian har jeg ikke funnet mere om ennå. Nå blir det TV og nattåpent butikksenter med elleville prisavslag på meg resten av kvelden. Så vi får sjekke litt mere imorgen. Lurer på om du finner ut noe mer om Anne Kerstine som ble slått ihjel !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her fant jeg en Christian Simensen f. i Eiker 1834, døpt her: Lenkejeg finner nok en med samme navn døpt i Eiker 1833, men han gifter seg senere i Haug kirke i følge mormonerdatabasen.Kan hende den jeg la lenke til her er rett mann?Litt artig at jeg har bodd 5 år i Ø.Eiker , Vestfossen. Skal se om jeg finner flere opplysninger.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg legger inn en lenke til Anne Kristine Nilsdatter som enke på Torp i Eidskog 1865 med de nevnte barn fra innlegg 51. LenkeSå spennende med alt du har opplevd, Wenche!Mvh. Gunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Legger inn vielsen mellom Anne Krestine Nilsdatter og Christian Simensen her i 1874 fra denne kilden først: LenkeSkal se om jeg finner den samme i kirkebøkene.Mvh.Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Ja, her har du vielsen fra kirkeboken: LenkeChristian Simensen f. 12/10-1834 Eiker. Far: Simen Johnsen Muggerudeie.Da, får jeg se nok en gang i kirkebøker Eiker, etter dåpen hans.Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Ser at det stemmer perfekt med dato og foreldre på Muggerudeie. Se lenke i nr. 52.Skal se om jeg finner flere opplysninger fra Ø.Eiker familien. Dette var artig!:-) Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Og i 1865 finner jeg Christian Simensen , tømmerhugger i Christiania i Møllergaden: LenkeNå gir jeg meg for i kveld! Lurer på om vi finner mer om alle disse folkene i morgen.God natt!:-) Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Örbeck Kristiansen

Tenk at du også ble konfirmert der Gunn! Tusen takk for hjelpen! Og en stor takk til deg også kjäre karin! Ha en god natt begge to! Klem fra oss her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karin Moen

YES og JIPPI det var min første lenke Dette er altså Anne Kristine Nilsdatters første vielse til Ole Christiansen 13/9-1857 i Vinger (Vinger-Eidskog )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karin Moen

lenkeHedmark fylke, Eidskog, Ministerialbok nr. 3 (1879-1892), Døde og begravede 1892, side 365. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=6035&idx_id=6035&uid=ny&idx_side=-344>Lenke Permanent bildelenke: LenkeHedmark fylke, Eidskog, Ministerialbok nr. 3 (1879-1892), Døde og begravede 1892, side 365. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karin Moen

Du verden her ble det visst 2 lenker men dette er altså Anne Kirstine Nilsdatters død, hun døde 14/2-1892 det står at hun ble drept men ikke av hvem. Jeg ble litt overivrig på å lage lenker, men nå tar jeg kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Så flott dette er! Bravo for deg Karin som nå kan legge lenker!Jeg fortsetter med noen opplysninger fra Eiker her. Vielsen til foreldre til Christian Simensen her: LenkeSkal se om jeg finner flere barn av ekteparet også. De giftet seg litt tidligere enn jeg først antok :-)Morsomt å være med i denne debatten!Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her er en datter av paret Simen Johnsen og Guri Bjørnsdatter døpt . De bor i Fiskum , ikke langt fra Vestfossen der jeg bodde deler av min barndom :-)LenkeLeter etter flere barn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Og her har familien flyttet til Muggerud, Sønnen Eriks dåp her: LenkeDa får du mye å føre inn i slektsbøkene dine. Kan hende dere vil ta turen til Eiker og Fiskum til sommeren? Kan jo kombinere besøket med en tur innom oss i Sandefjord? ( Ikke så langt til Eikerbygden :-))Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her konfirmeres det yngste barnet jeg har funnet i famlien: LenkeTror at foreldre kan være døde før 1865-tellingen. Finner dem ikke i Eiker.Kan hende slektshistorielaget i Eiker kan gi deg flere opplysninger om denne familien ?Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.