Gå til innhold
Arkivverket

[#73059] På Stokstadenga gard på Ullensaker bor Dorthea Hansdtr. med sin far 1865 og 1875


Gjest Wenche Örbeck Kristiansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Gunn Huglen

Her finner jeg første sønn John døpt 1820 av ektepar Simen Johnsen og Guri Bjørnsdatter: LenkeHar prøvd å finne ut hvor Simen Johnsen kom fra . samt Guri Bjørnsdatter. Mulig de er født utenfor Eikerbygden?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

En av faddere ved barndåpen til John simensen het Sebjørnsen , gård Krækling . Muligens da fra denne gården? LenkeOgså Basserud og Muggerud finner du i 1801-tellingen, men ikke noen av de nevnte faddere?Fortsetter leting.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karin Moen

Kristian og Anne Kerstine fikk disse 2 før Hans Marius: Casper født 9/1-1875 i Eidskog og Gustav Adolf født 6/11-1876 også i Eidskog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karin Moen

Gustav Adolf Kristiansen Oppen 6/11-1876-30/12-1959 viet 14/2-1908 i Ullensaker til; Therese Charlotte Johansdatter født 16/12-1887-26/1-1971 hennes foreldre: Johan Edvard Paulsen og Marie Karoline Sørensd. Rambybråten Ullensaker han konfirmert 4/10-1891 Eidskog hun konfirmert 12/10-1902 i Ullensaker. Dette var hans 2. ekteskap, 1. kone død. De er begravet i Ullensaker, foto av gravstenen. De fikk en sønn Johan Asbjørn 2/7-1911 lenkeKildeinformasjon: Akershus fylke, Ullensaker i Ullensaker, Klokkerbok nr. I 2 (1901-1913), Fødte og døpte 1911, side 66. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=5744&idx_id=5744&uid=ny&idx_side=-70>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Flott Karin! Her er gravstenen på Dis Gravminner: LenkeMå nok dobbeltklikke for å få fram det fine bildet av gravstenen.Så hyggelig med alle disse funnene!:-) Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Örbeck Kristiansen

Takk, takk Gunn og Karin! Karin du fant sösken til Hans Marinius, det var artig. De havnet også på Ullensaker. Gunn, det var veldig intressant med navnet Sebjörn på broren til Kristian, men han var jo födt i 1834, fant du ikke ham??? Sebjörn Haagensen, 21 år i 1801 tellingen(nr. 78) det må jo väre faren til Guri...hun blir skrevet inn som både Björnsdtr og Sebjörnsdtr. Hun må jo väre födt rundt 1800 kanskje 1802 da hun ikke er med på 1801 tellingen. John förste sönnen til Guri er födt 1820?? Dette kunne stemme, de bodde jo¨på gården Kräkling? Dette var spennende! Da skulle dette väre faren og moren til Guri! Nå mangler det dåp til Hans Marinius 1834?? Wenche:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Örbeck Kristiansen

Sorry, ikke hans Marius, men Kristian Simensen, selvfölgelig!!!Det går visst litt rundt nå...ha..ha..! Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karin Moen

Johannes A. og Maren fikk Johan Magnus 26/4-1922-23/7-2001 viet 7/5-1950 til Ingrid Marie Reierstad 1/7-1925-3/5-2001 foreldre Reidar Alfred Reierstad og Borgil Marie(en søster av Reidars kone)disse er gravlagt i ULenke lenke Gustav og Therese fikk Trygve Karsten 8/6-1913 så Klara Alice 25/12-1915 - Paul 22/2-1925 Nå tar jeg kvelden for idag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Örbeck Kristiansen

Selvfölgelig Karin, jeg sa jo at det gikk litt rundt, nå går det visst trill rundt. Så da önsker jeg dere en riktig god kveld og natt! Tusen takk for all god hjelp! Natta fra Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Ja, ikke rart om vi blir litt forvirrede med navn og alle opplysningene her de siste dage.:-)Her fant jeg en dåp som jeg lurer på om faktisk kan være Guri ( Sebjørnsdatters)LenkeEkteparet Sebjørn Haagensen og Mai Elisabeth Poulsdatter får først en sønn døpt 1801, så nok en sønn døpt 1803 og så denne datteren. som jeg lurer på om navnet kan ha blitt til Guri?Litt vel ung til å ha giftet seg i 1820, men ikke helt umulig. Skal se om jeg finner kirkeboka og om den kan tydes her?Måtte bare se innom, for jeg lar meg rive med i denne saken.:-) Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her dør Sebjørn Haagensen Krækling 1808. Ganske ung som du ser: LenkeKonen hans gifter seg om igjen, for ved konfirmasjonen til Sebjørns sønn 1815 er han oppført med stefar.Skal se om jeg finner igjen konfirmasjonene. Det får bli i morgen.Natta fra Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her i dag fant jeg også foreldre til den Sebjørn Haagensen som vi finner på Krekling i 1801-tellingen, Ø.Eiker: Peder Børresen Krekling og husrtu Gorov ( også nevnt Guri) Henriksdatter.LenkeDette paret har også sønnen Peder Haagensen som er nevnt som Sebjørns broder 19 år i 1801 tellingen.Jeg skal prøve å sette opp et word.dok med forfrdre fra Eiker. Det blir så mange navn å holde styr på her nå:-)Sender det jeg finner som vedlegg i e-mail-Mvh. Gunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Ja, du trenger nok et stort slektsprogram for å registrere din manns aner i Eiker :-)Her er foreldre til Sæbjørn Haagensen vielse: LenkeKan senere registrere disse folkene i mitt slektsprogram og sende deg filer .( Det må nok vente til jeg kommer hjem til Sandefjord)Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Kjære Wenche! Jeg har sendt et vedlegg med slektsopplysninger om din manns aner fra Fiskum i Ø.Eiker til din e-mail adresse. ( Om du ikke har skiftet adresse?)Lykke til med letingen !Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karin Moen

Gustav Adolf og Tereses barn giftet seg: Trygve Karsten Kristiansen 8/6-1913 viet 4/2-1908 i Ullensaker til Solveig Magdalena Storbråten 3/7-1917........så er det Klara Alice Kristiansen 25/12-1915 hun gift 25/9-1939 til Johan Bjarne Tranum 24/1-1907 Fra Ramby foreldre Johan Evensen Tranum Og Berthe......... Så Anton Andersen og Gudbjørgs sønn: Harald Didrik Andersen 12/11-1889 viet 1911 til Anna Marie Karlsen 27/7-1886 Oslo foreldre:AntonKarlsen og Mathilde Moris. Alle disse vielser i Ullensaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karin Moen

Klara Alice 26/9-1915 død 8/7-1975 mannen Johan Bjarne født 24/1-1907 død 11/12-1984 gravlagt Ullensaker foto av gravstenen........... Trygve Karsten født 8/6-1913 død 9/7-1979 konen Solveig Magdalena 3/7-1917 død 27/5-1988 også gravlagt i Ullensaker foto av denne gravstenen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karin Moen

Harald Didrik Andersen 12/11-1889-død 1968 i Røyken viet 1911 i Ullensaker til Anna Marie Karlsen 27/7-1886 død 1961 i Røyken. Har funnet disse barna: Haakon og Torbjørn 25/3-1917Kildeinformasjon: Buskerud fylke, Røyken, Fødselsregister nr. 1 (1916-1927), Fødte og døpte 1917, side 19. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=1215&idx_id=1215&uid=ny&idx_side=-23>Lenke Permanent bildelenke: Lenke Trygve 1/5-1919Kildeinformasjon: Buskerud fylke, Røyken, Fødselsregister nr. 1 (1916-1927), Fødte og døpte 1919, side 60. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke: Lenke Birger 25/11-1921Kildeinformasjon: Buskerud fylke, Røyken, Fødselsregister nr. 1 (1916-1927), Fødte og døpte 1921, side 108. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.