Gå til innhold
Arkivverket

[#73800] Hvem er far til Amund Christiansen og hvor kom han fra ?


Gjest bjørn andreas løkken
 Del

Recommended Posts

Gjest bjørn andreas løkken

Kjære Hilde Jeg antar du mener å legge inn hendelser i form av lenker til de forskjellige begivenheter i mine innlegg ? Jeg må bare innrømme at jeg sliter med og få til disse lenkene selv om jeg har prøvd oppskriftene på disse flere ganger , så her må jeg be om og bli tilgitt for min ' dumhet ' angående dette , Har sett Anne sitt innlegg Nr. 43. Skal prøve nå og legge en lenke til Knut Halvorsen sin fødsel så får vise om det virker Vennlig hilsen Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bjørn andreas løkken
LenkeOg så prøver jeg meg på en link til foreldrene til Knut ,Halvor Knudsen og Mari Pedersdatter Tar gjerne en tilbakemelding på om de virker Vennlig hilsen Bjørn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Tonby

Ved vielsen til Anne og Knut står det at hun er født på Jonsæther i Hoff i Solør.Anne Amundsen døpt 1/9 1816 heter jo moren Pernille Enersdtr Jonsæther.Den Pernille Enersdtr på Eidsvoll kan ikke være moren til Anne Amundsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bjørn andreas løkken
LenkeHei Anne , nå blir jeg passe forvirret her , Det med at Anne kommer ifra Jonsæther i Hoff , Solør , det stemmer , for det står i bygdeboka for Nord Odal. Pernille Enerdatter fra Eidsvoll kom jo fra Hoff i Solør , se lenke øverst ( hvis den ikke virker så prøver jeg den på nytt igjen ) Hvis det da ikke er den Pernille som er mor til Anne , hvilke Pernille Enerdatter er da hennes mor og hvor kan vi finne henne , dette må jeg vite Vennlig hilsen Bjørn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Tonby

Ved dåpen til Anne står det at moren har 2 barn fra før. Den første ble født i 1807.Den Pernille Einarsdtr i ft 1865 for Eidsvoll er 65 år i 1865, altså født ca 1800. Hun kan ikke ha fått barn i 1807.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bjørn andreas løkken

Hei AnneDet regnestykket der ' kjøper ' jeg og ditt innlegg Nr. 43 uderbygger dette . Så da er vi nødt for og eliminere Pernille fra Eidsvoll Da må det jo finnes en Pernille Enersdatter til da , fra Hoff i Solør som kanskje er født rundt 1780 - 1790 . Vennlig hilsen Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bjørn andreas løkken

Kjære - Kjære Anne og Lars Ove , tusen takk.Ser ut som det ble innertier på dere begge ( pluss til Anne for extra iherdighet på en særdeles overbevisende måte.) Klarer dere og tyde brudgommens fulle navn og hvor han kommer ifra og navn til brudgommens far ? Og et spørsmål til Lars Ove : Knut ( Annes mann ) kommer ifra Raalien , ( husmannsbruk ? ) Lier i Vinger tror det er i Nord Odal , har du noe kjennskap til Raalien ? Vennlig hilsen Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bjørn andreas løkken

Hei og takk Lars Ove Det ser ut som at Pernille og Halvor kom ifra samme sted , klarer du og tyde gårdsnavnet som står der også ? Skal sjekke ut Raalien i bygdebøkene for Nord Odal Hilsen Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bjørn andreas løkken

Hei Else det synes jeg også og vil med dette få lov til og takke for nok en flott dag med ny info. og nye gjennombrudd , tusen takk til alle som har hjulpet Hilsen Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Tonby

Ved vieelsen til Knut Halvorsen og Anne Amundsdtr står det at Knut Halvorsen hadde vært gift før.Enkemann Knut Halvorsen viet 5/12 1841 nr 20 [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=9139&idx_id=9139&uid=ny&idx_side=-110>LenkeKnut Halvorsen Raali viet 6/11 1835 LenkeKnut Halvorsen Raali innflyttet Odalen fra Vinger 1833 nr 6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bjørn andreas løkken
LenkeHei og velkommen til en ny flott dag Takk til deg Anne for at du har funnet ekteskapene til Knut , dødsfallet til Knut har jeg heller ikke funnet enda , han døde ikke så lenge etter at han ble gift med Anne i 1855.Legger ved en lenke til Knut sine foreldre i tilfelle det går an og finne noe mer på dem også og evt.bakgrunn.Glorvigen gård i Hof , går det an og finne den i en FT for 1801 ? så kan man jo se om far til brud eller far til brudgom bor der på en plass under Glorvigen. Vennlig Hilsen Bjørn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bjørn andreas løkken
LenkeHei igjen og dette tror jeg må være Anne sin død i Romedal ved gården der min oldefar ble født , Svinebergeie. Anne står som Nr. 1 under 1893 Hilsen bjørn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Rossing

Barn av Anne Amundsdatter og Knud Halvorsen,vet ikke om det er noe å hente på faddere her. Og Knud levde ihvertfall sommeren 1859.Amund 1855 Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8875&idx_id=8875&uid=ny&idx_side=-28>LenkeOle Marius 1858 Permanent sidelenke: LenkeTvillinger Karen og Ole 1860 Permanent sidelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.