Gå til innhold
Arkivverket

[#74004] Siste publikasjoner fra NYE http://wangensteen.net

Gjest Lars Ove Wangensteen
 Del

Recommended Posts

Første boken i dag:'Slægten BENKESTOK' av Wilhelmine Brandt (mrk: dette er bare den agnatiske linjen (mannslinjen) Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Jeg har fått melding om at noen har forsøkt å sende meg meldinger via 'kontakt'-feltet uten at de har fått svar fra meg.Grunnen til at jeg ikke har svart er at jeg ikke har fått meldingene. Det er oppstått en feil i modulen, og jeg vet ikke hva.Inntil videre må dere da skrive direkte til meg. (low1954@gmail.com)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg beklager at kontakt-sjemaet ikke har fungert på noen dager. Jeg synes det har vært merkelig stille, men ante ikke at det var en feil på min virituelle server på Webhuset A/S.Hvis det er noen som har sendt meg melding, men ikke fått svar, så må dere sende på nytt http://wangensteen.net/kontakt.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn (182)Jo men ikke fra førstesiden. Du må logge inn, og så gå til Finne-Grønn, da kommer den opp garantert :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært en tur på Riksarkivet, og der skannet jeg boken:Norges Portræt-galeri. 'Norges Gejstlighed' av Albert J. Lange 1907.Boken innholder portretter og litt biografi på ca 650 prester og andre geistlige i Norgehttp://wangensteen.net/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'Fortegnelse paa Skjøder og Adkomster, Jordegods i Norge'angaaende, efter det Kongelige Danske Cancellies Naadigste Befaling afleverede til Herr Povel Christian Holst, Norges Riiges Stats Secretair ; og Befuldmægtiget til begge Riigers mellernværende Sagers Afgiørelse ved Grim Jonsen Thorkelin Gehejme-Archivarius. Aar 1820 .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og når jeg først er i gang:'Sognske patriarker' av Christopher Morgenstierne Munthe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer om geistligheten:'Oslo bispe-galleri i Domkirken'Merk dere at portrettene på side 9 er forbyttet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Facebbook er et medium vi 'eldre' ikke kan ignorere lenger, og jeg mener at flere kan benytte dette medium på en måte som vil berike vår hobby. Derfor håper jeg den nye gruppen jeg har åpnet vil:1. Få medlemmer av gruppen som har lykkes i å finne slektninger til å dele de erfaringene de har hatt ved bruk av Facebbok2. I felleskap diskutere hvordan man lettest finner slektninger. Noen av disse slektningene kan jo sitte med verdifulle opplysninger vi har bruk for3. Få flere yngre mennesker til å interessere seg for slektsforskning.Gruppen er ikke ment som et etterlysnings-forum. Det har vi nok av fra før

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg publisert et register jeg håper noen vil sette pris på. Det er:'Register over borgelig vielser i Notarius publicus 1845-1920'Inger Martinsen ved SAH gjennomgikk i 1993-1994 77 notarialprotokoller (alle som er på Statsarkivet i Hamar)og lagde dette registeret. Jeg fant det ved en tilfeldighet, og registeret er nå også søkbart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.