Gå til innhold
Arkivverket

[#74004] Siste publikasjoner fra NYE http://wangensteen.net


Gjest Lars Ove Wangensteen
 Del

Recommended Posts

Gjest Finn Oldervik

Eg trur interessa for desse artiklane er stor, i det minste for oss som puslar med adelsslekter. Har lest ein del av dei, men det er lenge sidan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

I dag har jeg publisert Finne-Grønns:'Slekten Paus' dens oprindelse og 4 første generasjoner.(boken er trykt i kun 200 eksemplarer)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

RandiJa jeg ser det nå, men jeg er usikker på hvorfor. Jeg skal sjekke dette mot originalboken i morgen eller fredag og gi tilbakemelding

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kai Werner Østreng

Hei, Lars OveJo mere du kan legge ut av PHT, desto bedre for alle oss andre, så lenge du har overskudd og orker. Du sparer oss for både reisetid og ventetid fra bibliotek og gir oss i tillegg mange søkbare filer som gjør det mye lettere å finne det vi søker etter i innholdet.Mvh Kai

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Kai Werner(105)Jeg har følgende digitaliserte utgaver av PHT: 1881-82-84-86-88-89-90-92-94-95-96-98-99-1901 (pluss mange bind av Historisk Tidskrift)Teoretisk kunne jeg lagt ut alt, men det er snakk om to ting; tid og penger. Det koster litt å leie serverplass så det blir en aveiing om hva jeg skal prioritere av publikasjoner. framover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

I dag har jeg publisert 2 slektsbøker som er søkbare1. Familien von der Lippe (over 100 sider)2. Peder Pedersøn Müllers efterkommere. (Kjøpmann og Rådmann i Christiania (ca 1630-1714)God lesning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Man må tidlig opp når man bor på Hamar og skal på Riksarkivet :-)Men Tybring Hemphill hadde sendt meg en bok i natt, og den synes jeg at jeg måtte publisere før jeg drar. Det er:'Bergenske Malte Portretter 16oo-1850' Katalog over Bergens museums portrettutstilling 1911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Ny bok fra Finne-Grønn:'En østlandsk slekt RIIS, sorenskriver i Aker Lauritz Boyesens efterslekt, samt borgermester Sivert Strøms familie'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Og enda mer fra Finne-Grønn:'Familien ABELSTED. En gren av Christiania-slegten LEUCH'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Cappelen

Tusen takk for at du gjør dette store arbeidet bl.a. med heraldiske bøker ! Jeg gleder meg til å studere dette materialet nærmere - her, så enkelt og greit på nettet. Hilsen Hans

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Eg må berre stemma i med Hans (116). Det er ein fantastisk jobb som Lars Ove gjer her når han reiser inn til Riksarkivet, scannar inn bøker som dei fleste av oss knapt veit at eksisterer og som vi knapt har høve til å sjå 'in natura'. Og at han i tillegg serverer oss dette gratis er mest ikkje til å fatta. Tusen takk Lars!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Takk FinnMitt bidrag er ikke stort innen genealogien, bortsett fra å tilgjengeliggjøre noe materiale, men jeg har lyst til å sitere nylig pensjonerte statsarkivar ved SAH Per-Øivind Sandberg. Han sier:'HVIS FOLK IKKE KJENNER SIN FORTID, FORSTÅR DE IKKE SIN SAMTID OG ER MINDRE EGNET TIL Å PLANLEGGE SIN FRAMTID'Dette synes jeg er kloke ord, og hvis alle delte det man hadde av slektshistorisk materiale, så ville flere oppleve at Sandbergs 'læresetning' absolutt er aktuell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Litt mer middelalder:Antiquitate Danic: Riddere som har bekommet Ordenen av den væpnede arm i Kristian 4.s tid og Register på Danmarks rikes råd og riddere som har vært forsamlet i viktige forretninger fra anno 1377 Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Og på RA i dag fant jeg en bok bra min barndoms bygd:'Eidsvold i billeder og tekst' av Johannes Holmsen 1914

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Og i Finne-Grønn biblioteket er det nå publisert:'Slegten Kiønig' Kortfattede slegtshistoriske meddelelser med portretter og prospekter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Før jeg hiver meg i bilen på vei til RA rakk jeg å publisere:'Slekten DANCHERTSEN' utarbeidet av A.M.Wiesener

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.