Gå til innhold
Arkivverket

[#74004] Siste publikasjoner fra NYE http://wangensteen.net

Gjest Lars Ove Wangensteen
 Del

Recommended Posts

Når jeg etablerte hjemmesiden min ble det bråk.Foreninger og enkeltpersoner synes det var en uting at en enkel mann fra Eidsvold/Hamar skulle publisere slektshistorisk materiale, materiale man hittil kun fikk tilgang til via et medlemskap i en forening ved kjøp, eller man måtte låne på biblioteket. Mye av det materiale jeg har publisert kan man verken kjøpe eller låne mer, så derfor er mye av det jeg publiserer helt unikt.'Bråket' stilnet når de etterhvert forsto at jeg alltid holdt meg innenfor loven. Men egentlig savner jeg bråket som var. Det medførte i alle fall at jeg skannet og publiserte i et tempo som var mer intensivt enn planlagt.Nå er [url="http://wangensteen.net/>http://wangensteen.net/ godt etablert. Jeg har fått sponsorer http://wangensteen.net/om-wangesteennet.html, og jeg er vel egentlig godt fornøyd.Jeg fortjener en ferie nå. Den 27. reiser vi til Makarska i Kroatia. Samme sted som i fjor. Så blir det hytta på fjellet. 4 uker med fisking.Men så så kommer det spennede:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde visst en bok til på PCn som jeg får publisere før ferien:'Norske Slægtsnavne' Deres oprindelse og historiske utvikling. Av O. Olafsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Ferien er delvis over, og da måtte jeg publisere noe.Derfor har jeg nå skannet på nytt og republisert (lenge siden jeg tok den vekk) en SØKBAR versjon av boken:'Fortegnelse over Sorenskrivere i Norge 1591-1814'http://www.wangensteen.net/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag kommer det en 'godbit' for de som har aner i Trysil 1730-1801.For noen år siden transkriberte Lars Løberg og Leif Wien Jensen disse kirkebøkene som befinner seg i manuskriptavdelingen på SAH. Disse kirkebøkene blir ALDRI lagt ut som skannet materiale på Digitalarkivet, og derfor er det kanskje nyttig for noen at jeg publiserer de.Jeg har i dag publisert del 1 - 'Døpte 1730-1801'. Del 2 med konfirmerte og viede blir publisert om noen dager.Boken er DELVIS søkbar. Det vil si at grunnlagsmateriale ikke var perfekt. Det medfører at tekstgjenkjenning ikke fungerer perfekt, så det vil nok lønne seg å bla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg løy i siste innlegg.Bøkene er skannet og ligger her: LenkeNoen ganger går det litt for fort her, men uansett står jeg ved at det transkriberte utgaven jeg har publisert ikke vil bli publisert av DA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PerDet er opplysninger jeg fikk på SAH i dag. Det har kanskje noe med layout å gjøre? Jeg vet ikke. Kanskje Lars Løberg kan svare på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

C. M. Munthes artikler om 'våre fælles anner' og 'Fru Johanne til Asdal' er nå publisert. (i en artikkel på 154 sider)I 'Fru Johanne til Asdal)er jeg nesten sikker på at dere finner 'kjentfolk'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare et par opplysninger:Jeg vil selvsagt fortsette med skanning av slektshistorisk materiale utover høsten, men jeg har et sideprosjekt jeg arbeider med.Jeg ble for en tid tilbake spurt om jeg kunne stille serverkapasitet til rådighet for en egen nettside for DNA innen slektsforskning, noe jeg sa ja til etter å ha undersøkt og ikke blitt imponert av hva som finnes i dag.Nettsiden skal i hovedsak bestå av lettfattelig informasjon som alle forhåpentligvis vil forstå. Det blir Norske forfattere. Og i tillegg til informasjon blir det en lenkesamling og på sikt kanskje et forum eller chat, både for nye og 'eksperter'Jeg gleder meg i alle fall til prosjektetDenne nettsiden blir liggende 'under' wangensteen.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Jeg har boken: 'Norsk Portræt-Galleri : en Cyklus Mindeblade om bekjendte norske Mænd og Kvinder i ældre og nyere Tider'Er det neon interesse for at jeg skanner og publiserer den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Salicath

Hei Lars Ove.Tusen takk for Vinju-slekten. Der finner jeg masse slekt. Og med det samme, bilder er alltid et pluss. Derfor håper jeg at du legger ut Norsk Portræt-Galleri idet jeg regner med at den er noe annet enn 'Katalog over malede portræter i Norge' Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Salicath

Hei Lars Ove.(221): Der var det mye gammelt og adelig. Jeg fant bare 2-3 som jeg har i registeret mitt og disse har jeg bilder av fra før. Så ellers takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christel Rasmussen

Er det mulig å få scannet bilde av Ole Worm, side 87, og Caspar og Thomas Bartholin, side 88. Alle i 1. bind. Mvh Christel Rasmuissen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roger (223): Det får du til uken. Jeg har e-postadr. dinChristel (224): Det samme med deg, men send meg en e-post (low1954(at)gmail.com) slik at jeg kan sende direkte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.