Gå til innhold
Arkivverket

[#74731] Noen som ønsker oppslag i Oslo adressebok 1955?

Gjest Carsten Schanche
 Del

Recommended Posts

Gjest Elsa Waagenes Udbjørg

Kjære Carsten,Kan du se om du finner en Tønnessen der? Fornavn tror jeg var Johan. Han var bud i Sporveien omtrent på den tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Halvorsen

Hei Carsten,Kan du se om Martha Schrøder er bosatt som enke i byen, evt med andre Schrøder på samme adresse ?Kjell H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ola Ljødal

Det var en dyrlege i Eidsvol som het Baard Hjelde - jeg tror han levde til ca. 1960 - ganske gammel var han da. Etter hva jeg har hørt, giftet han seg, 84 år gammel, med forfatteren Severin Liebleins fraskilte kone. Men - når var han født og når døde han?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

ElsaDet er ganske mange Tønnes(s)en, men ingen som er bud. 2 stk. Johan:Johan W. Tønnesen, måleravleser (Oslo Lysv.) Eugene Hanssensg.2Johan N. Tønnessen, lektor (Grefsen høyere skole) Gladsv.33, Grefsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

OlaRegner med at det er han herLenkeHvem er hvem 1934:Baard Arne Hjelde, veterinærkaptein, distr.dyrlege, Eidsvoll, f.9-5-1872 i Nes, Bjugn, sønn av kirkesanger Bernt Martin Hjelde (1841-1926) og Ane Mikalsen, f.1847. Gift 1) i Danmark 1-7-1897 med Alma Jensen, f.1871, død 1918 og 2) 1923 med Ragnhild Søegaard, f.20-1-1879, datter av direktør i Eidsvoll, Ragnvald Søegaard (1852-1924) og Charlotte Grundtvig, f.1855.I hvem er hvem 1955 er arkitekt Baard Arne Forsell Hjelde omtalt. Han er f.1-11-1907 i Eidsvoll, sønn av veterinærkapt. Baard Arne Hjelde (1872-1935) og Alma Josephine Jensen (1871-1918).Hvis dette stemmer så ble han ca. 63 år gml.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ola Ljødal

Hjertelig takk! Kan hende det bare er et rykte som sier han var 84 år gammel da han giftet seg med Ragnhild Lieblein, f. Søegaard. Det er jo så mangt som fortelles og forstørres!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kathe Tove Røed

Hei igjen! Håper at du fortsatt tar en etterlysning: Jeg leter etter etter en Arne Ruud. I 1942 sto han oppført som sjåfør og adressen var Konowsgt.32 i Oslo. Dersom det er oppført fødselsår bør han være født omkring 1920. På forhånd takk Med vennlig hilsen Kathe T.Røed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Kathe ToveFødselsår er ikke oppført. Det er 15 stk. Arne Ruud, ingen bor i Konowsg., en er sjåfør: Arne E.Ruud (Samas) Motzf.g.8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
Gjest Anne K. Landholm

Hei Carsten :)Lurer på om du finner Margit og Peder Fostvedt, muligens var de bosatt Bjerregårds gate .. På forhånd, tusen takk :)Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne K. Landholm

Takk for at du fant dem for meg, da vet jeg at de bodde i den gaten mesteparten av tiden i Oslo :)) Tusen takk for hjelpen , Carsten :)Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rigmor Waler Iversen

Hei Carsten :o)Kunne du være så snill å se etter om du finner en Karl Johan /Augustsen) Engen f. 1892. Han drev drosjevirksomhet på Kongsvinger, men flyttet til Oslo med sin kone Signe Bergljot Lorentzen f. 1898.Karl Engen var muligens død i 1955, men hans kone Signe var i hvert fall i live. Jeg er også veldig interessert i deres datter Sonja f. 1923, som i 1955 var gift med Inge Sundbakken og hvor de bodde.Håper du har mulighet til å ta en titt for meg.Mvh og *Smil* fra Rigmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk skal du ha Carsten :o)Der bodde de også i 1968 da jeg ble gift med deres sønn :-) Kunne du også vært brydd med å se etter Inges mor Kristine Hagen, som var gift med Hjalmar Hagen? Hun bodde ihvertfall i Vibesgate 14 i 1968.Karl Engen var kanskje allerede død og kona Signe var kanskje flyttet til Askim, hvor hun ihvertfall bodde i 1968. Hun brukte forøvrig sitt pikenavn Lorentzen. Hun hadde en leilighet i Tromsøgata 24 i Oslo, som vi fikk overtatt i 1968. I en annen tråd fikk jeg tips om at Karl Engen muligens bodde i Fjellgata, (den ligger bare to gater bortenfor Tromsøgata)men det var før 1955.Skal se om jeg finner igjen tråden og hva det sto der.Ellers vil jeg berømme deg for din hjelpsomhet med så mange oppslag som du gjør.Mvh og *Smil* fra Rigmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjellgaten 21 i Oslo var det jeg fikk tips om. De flyttet fra Kongsvinger omkr. 1921.*Smil* igjen fra Rigmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.