Gå til innhold
Arkivverket

[#75801] Prest Nils Jensen Alstahaug og Dorethe Trunds


Gjest Magne Greger
 Del

Recommended Posts

Gjest Leif Johannessen

Kan det være at tegnet for ½ blir borte i nett-versjonen av DN. Jeg ser uoverensstemmelser i skyldsettingen for gårder i skiftebrevet 1570 i forhold til gjengivelsen hos Wilhelmine Brandt. Der står det for eksempel ”af Lothe 2 Løber Smør, 2 Huder, nok ibidem ½ Løb Smør”.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Gjerstad

Hei Finn.Har leita litt i bygdebøkene her i distriktet, og kan opplysa følgjande om ymse gardar.Bakke i Jondal (Herand) var delt i 2, Utitun og Innitun. Landsskulda på Utitun var tidleg på 1600-talet på 2 laupar smør og 2 huder. Det har høyrt til Munkeliv, men vart i 1662 kjøpt av Herman Garmann i Bergen, då sikkert som krungods. (slik mykje av det andre godset han kjøpte dette året). Innitun var i 1626 på 2 ½ lp. Smør, 1 bukkesk. og 2 lp. Salt, av dette var brorparten privateige. I 1647 eig Kristoffer Gjøe 1 lp. Smør (dette er Krummedike parten ).Bakka i Mauranger ( Kvinnherad ) er i bygdeboka ikkje oppgjeve med noko skuld, men den er sakt å vera om lag like stor som nabogarden Bråtun som i 1647 er på 2 pd. og 2 geitesk. Dette året er Laurits J. Galtung (Galte) eigar av Bakka og halve Bråtun.Bakka i Hålandsdal (Fusa) er i 1648-58 på berre 1 sp. smør og 1 geitesk.Bakka i Strandebarm er i 1625 på 1 lp. smør og 1 hud. Johan Vevatne og andre bønder på Tysnes eigde i 1624 ¾ partar av garden ¼ part var krungods. Men i 1651 er J. Vevatne eineeigar av dei ¾ partane. Sonen eigde seinare heile garden, krungodsparten også.Orra er i Hålandsdal (Fusa) og til liks med Bakka er det lite opplysningar om tidlege eigarar (før 1600). I 1648 er Orre med mosvoll på til saman 7 sp. smør og 2 geitesk.Ellers så ligg Aksnes, som du nemner i innl. 100 i Kvam herad, Vikøy sokn.Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Leif (101)Du har rett. Tilfeldigvis har eg ein papirkopi av skiftet frå 1570 og der er det masse med halve laupar m.m. Og det er også rett at det berre skal vera ein halv laup i tillegg som det riktig står hos Wilhelmine.Arne (102)Fint at du prøver å lokalisera dei usikre gardane i skiftet etter Kristoffer Trondsson. Av Bakke-gardane du nemner har eg mest tru på den i Mauranger. Skal sjå litt meir på det. Laurits Galtung som eigar ser interessant ut.Kva gjeld Orra, så står det vel eigentleg Øre i skiftet (i følgje Handegård) og sidan mange av dei andre gardane ligg i Kvinnherad, så er det vel helst den som er rett (nabogarden til Nordfjord eller Flatebø).Eg trur ikkje det er Aksnes i Kvam som er nemnd i Benkestokskiftet. I alle fall har ikkje Rygh identifisert den som denne. Det står da også at den ligg i Hardanger, og Kvam kan vel neppe plasserast der?Her eit par lenker:Benkestokskiftet [url="http://www.dokpro.uio.no/perl/middelalder/diplom_vise_tekst.prl?b=6538&s=n&str=>Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Gløymde å nemna at Benkestok eig i Nes i Kvam også. Nes er nabogarden til Nernes som Kristoffer alt i 1533 står som eigar av ein part av. Det interessante her at Nernes er utskild frå Nes og at både Benkestok og Kristoffer eig like mykje, nemleg 1 laup smør. DEt kan tyda på at det har vore ein part som har vore delt i to ved eit tidlegare skifte.Det er vel framleis usikkert kor vidt denne Nes-garden er identisk med Nes i skiftet etter Kristoffer. Er det nokon som kan seia kor stor landskyld garden har først på 1600-talet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karin Romstad

Til 96Flott oversiktskart. Ja, det er viktig å prøve å finne en kobling til Benkestokk slekten. Men hvem i all verden er Knut Benkestokk, ca 1550? Gjelder nåv.Strandebarm, men finner ham ikke i Benkestokkrapporten.Aksnes er i Kvam, som er en en del av Hardanger, dvs Ytre Hardanger. Kvinnherad har ingenting å gjøre med Hardanger, og det provoserer meg når jeg ser journalister prøver å plassere Kvinnherad i Hardanger. Så da er det slått fast Kvinnherad = Kvinnherad, mens Hardanger omfatter en rekke kommuner i Indre og Ytre Hardanger.Til 58. Anders Stølen sier i en artikkel i Hardanger 1991, at leiermålsaken fra 1621 (ref. slektsgransker Johannes Sundvor ca 1930), viser at Lars Johannesson Torsnes før 1621 hadde fått barn med Margrete 'Styufersdaater (Stuartsdatter)som var tremenning til kona hans, Elisabeth Ottesdatter Orning og at slektskapet må gå gjennom Kr.Trondson som var oldefar til Elisabeth Orning.Rref. Styverslekta på årsand, Mauranger sokn, Kvinnherad ved Anders Stølen, Hardanger 1991Margreta Stuartsdatter kan da evt. være etterkommer etter Dorethe g.m. William Steward?, men finner ingen åpenbare kandidater i Shetland Documents.Ref. Anders Mowatt og hans slekt ved Christoffer Owe NSH bind XXXVI-hefte 3, Oslo 1998.Mvh Karin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

For ein utanforståande så kan det verka til rart at Kvam er ein del av Hardanger, men ikkje Kvinnherad.KarinHar du nokon teori om kva for ein gard som er Nes i skiftet etter Kristoffer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Når det gjeld slektsskapen mellom Kristoffer og Trond Benkestok, så er jo den grei om ein held seg til mine hypoteser ;-))Dei to var tremenningar, der Kristoffer var soneson til til Jorunn Ivarsdotter på Trondenes, mor til m.a. Olav Engebregtsson og Trond, far til Kristoffer. Jorunn hadde ei syster, Margrethe Ivarsdotter på Fit i Luster. Den siste var mormor til Trond Benkestok og stammor til den yngre Kruckow-slekta.Jorunn og Margrete var begge dotrer til Ivar Trondsson i Aspa, men hadde truleg ulike mødre. Ivar var soneson til Adalis Erlingsdotter som truleg åtte gods både i Nord-Noreg og på Vestlandet. Eg meinar at ho nedstamma frå den sameinte Giske/Bjarkøyætta.Når da Kristoffer ser ut til å ha arva gods både i vest og nord, så er det heilt i tråd med dei teoriane eg har om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karin Romstad

Hei FinnJeg er ikke i tvil om at dette er det Nes vi skal tilLenkeFlatabø og Bakka finnes i Jondal, men jeg tror vi skal til KvinnheradFra Sunnhordland tingbok 1948, fol.55 a:55a Vnderschreffuen aff Lauritz Johanss. Velb. Erich Ottesen och Peder Pederss, haffde med Vnderschrffn thil Vitterlighed,Noch bleff fremblagt It Pandte breff aff Magdelene Christophers dater Vdgiffuen paa 153 dr. Vdgiffuen thil Lauritz Nielsen paa Tordsness, huorfor hun haffde sat, hannem udj pandt 2 løber Smør och 1 hud, udj Fladebøe i Eness Sogn, Daterit Vattne den 28 Martj Anno 1614 Vnderschreffuen aff aff, fore. Magdalene Christophersdater, Ane Orm, Maren Ottess datter och Lissbet Ottis dater, huor effter hand Kreffuit 53 Rdr. med 35 Aaars Rente, huilchet Breff Velb. Berendt Orning, fremuiste en Copie aff, Vnder Iens Søffrenss. och Gerbrandt Smit sin hender, Copien war paa it hel. Arck, huor intet andet war schreffuen paa det sidste blad en en liiden streg med NB. hoss, Originale war iche paa It halff Arck, dete Breff begierte Velbe. Berendt Orning, och Peder Nielsen i ?læst i Rette,Vdj huilchen Sag Lauritz Johansen fremblagde en heel Andel Breffue, och Berendt Orning der imod hans Suar, Vdj Huilchen Sag dennem strax nu med det første, en huor giffuis beschreffuen at da deris suar derimod kand giffue fra denne beschreffuen,Mvh Karin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Fint Karin. Eg er heilt på line med deg når det gjeld Flatabø, og Bakke/Bakka. Sidan også Øre/Orre ligg som nabogard til dei to, så er det vel ikkje for dristig å plassera også den på same staden.Eg er meir i tvil om Nes og det diplomet du lenkar til. M.a. står det som følgjer; 'konnokt giørendhe at wy worom a Ness som ligger j Nore ther nerwerendes hørdom oc saghom a at Holte Thoressøn radman j Berguin sættæ hustrv Gudrun Jonss dotter j thinghe wædh, xviij lauppe boll jordh j Omæ som ligger a Swndhardhelandh j Strandhebarm kirkio sokn'.Altså seiest det at denne Nes-garden ligg i Nore. Korleis tolkar du det?Førebels held eg ein knapp på Nes heilt sør i dagen Kvam, tidlegare Varaldsøy, men eg manglar noko som helst prov. Er det nokon som har bygdebok over dette sområdet som kan sei noko om kor stor denne Nes-garden er?

bilete8812.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann Helle

Hei Finn! (99)Kjekt at du har kjøpt moreller frå ei av salsbodene. Ja, eg kjem der i frå, foreldrene mine kjøpte gard på Alsåker då eg var liten. Eg anbefalar alle som skal sjå Hardanger å kjøyra den vegen vår, sommar eller haust. 'Du finn ikkje maken'.Mvh Ann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karin Romstad

Iht skattematrikkelen for Hordaland 1947 er Nees på 1 1/2 lp.sm, 1 1/2 huder, Lie under forne Nees 1 lp.salt og Neernes på 1 lp.sm, 1 hud.Her er en grensegang for Nes datert 1570. Gjelder Sigurd Askjellson (jf.Rike Torstein Askjellson, jeg er mer overbevist enn noensinne at O.Olafsen har rett i sin hypotese om at rike T.Askjellson skal knyttes til Voss, og at denne Sig.Askjellson fra Gjerdeskvål på Voss, er en slektning pga eiendomsforhold) Sig. Askjellson har fått mange hypotetiske ektefeller av slektsgranskere, men jeg har aldri sett noen overbevisende dok.på noen av dem. Men etterkommerne etter sønnen Brynjulv eier i flere av gårdene som er med i skiftet etter Kr.Trondson.LenkeEtterkommerne til Trond Benkestokk i 1570 eier i samme området som Nes, feks Leirstein, Torgilstveit i Mundheim, Furhovda m.m.mvh Karin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karin Romstad

Jeg legger inn denne ref.også fra Sunnhordland tingbok 1948,fol 60 b m.m. som gjennom Sunniva og Karen Ivarsdøtre også knytter slekten Dall/Slede til området. Jon og Erlend Sveinson fra Norfiord, jf Kr.Trondson sitt sannsylige odelsgods Nordfiord i Ænes.Kanskje noen kan identifisere Christen Mikkelson og hans fullmektige Mickel Fredriksen. 60b Den 14? Aprilis? Holtis Reterting paa Omme i Strandebarm schibred, huor da Reten bleff bleff betiendt aff Carsten Dürhus Sornschriffuer, och effterne. Sornenmend nemblig Anders Waagen, Lauritz Hiorteland, Endre Solberg, Sichfus Tiereuig, Guldbrand Øffuerhus, och Knud Bundhus, huor da En mand aff Bergen wed naffn Christen Michelsen med hans Fuldmegtig Michel Fredricksen, møte i Rette, och haff med woris gunstige Slotzhere Welb. Offue Bielches Steffning Ladet steffne, Hagtor Omme sambt hans Moder och Laugwerge, och haffde til tahle til dennem for 2 1/2 løber Smørs Leie i bette. Omme som de paa boer och dennem thilholder, huilchet hand søgte paa hans egen och paa hans Morbroders Børns nemblig Joen och Ellend Suendsønners i Norfiord deris wegne, och fremblagde der hoss en Copie aff It Bytis Breff Daterit Bergen den 30 Aug. 1578. Copien Daterit Stølle Tingstue den 22 8bris 1627. om formeldendis At Karen Iffuers dater, som haffde for Steffen Loss war thilfalden effter Høstru Herbere? i Wallen udj fore. Omme 2 1/2 løbr Smør, Huilchet hand formeendte hannem at thilkomme, effterdj61a hand war bette. Karen Iffuers daters dater Søn, och nest thil at Arrfue, med en deel fleere Breffue, her til at suare møte fore. Hagtor och hans Moder i Rette, och berette at det gods de haffde haffde de Kiøbt aff Sal. Senneued? Iffuers daters Arffuinger, meeste parten, och fremblagde It beseglit Pergemends Breff, Daterit Omme den 27 Marty Anno 1644. formeldendis at Torbeen Ørisen? Ome haffde Kiøbt aff Olle Ollsen Aare 1 løb 14 mrk. S., aff Isack Øffuestestue som war hans Høstrus Odelss anpart 21 mrk. Smør, och aff Suend Gudtormsen Ness 1 Spand Smør, och aff Dirick Iffuersen Espeland? 17 1/3 mrk. S. giør til sammen 1 løb 2 pund 22 1/3 mrk. Smør, Selff Aate hans Fader thilforne 17 1/3 mrk. Smør, hans Fader Søstrer Bodel och Helge eier 17 1/3 mrk. Smør, och Olle Hollekiem 1/2 løb 3 mrk. Smør Giør thil sammen 3 løber Smør, huilchet altiid saaledes fuldt haffde, och frembførde derhoss efftere. wiidne, och frembkom først Pharten Linge och Proffuit, en mand 80 Aar wed fuld fornofft, at hand haffde Kiendt en Quinde wed naffn Sendeued Iffuers dater som bode først paa fore. Omme, och Siden paa Lille Linge,For resten av saken, se lenke, fol.61 bm.m.http://digitalarkivet.uib.no/DA/SHLTGB1.htmmvh Karin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann Helle

Finn (99) Den eldre eigarsoga Det står ikkje noko om samla skyld, men oppdelt. Siterar vidare frå der eg stoppa i innlegg (97) : 'I 1626 eig Torbjørn Lote noko sjølv, medan resten er skift på mange hender: Bergenhus eig 11/2 lp. smør Halsenøy Kloster ei 1/2 pund smør,2 pl. salt. Største eigaren er Anders Lauritsen i Sogn. Han eig 2 lp. 18 mrk smør, 2 huder. Axel Mowat eig 1 sp. smør, 1 geitsk.Jordboka 1647 gjev full kjennskap til eigartilhøva på Lote. Der er tre tun, Fyrste-, Andre- og Tredjetunet.Eigar i Fyrstetun er Laurits Galte 1 lp. smør, 1/2 gtsk., Axel Mowat 1 sp. smør, 1 gtsk. Øyvind Vassel 21/2 sp. smør, Jon Børve 1 gtsk., Trond Valland, 1 sp. smør, Svein Lote 1/2 sp. smør, 1/2 sausk.,i Andretunet eig Bergen slott 4 pd. 2 mrk. smør. 1/2 lp. salt, Åmund Svåsand 1 pd. 6 mrk smør, 1/2 lp. salt, Axel Mowat 16 mrk. smør,i Tredjetunet eig Bergen slott 1/2 lp. smør, 1 gtsk., Halsenøy Kloster 1/2 pd. smør, 1/3sausk., her Anders Jensen Colding (Brose) i Fjelberg !/2 lp. smør. Ola Kvalvik 4 mrk. smør, 1/4 sausk. Svein Lote, som er lensmann eig og brukar skattefritt 11/2 lp. 1 sp. smør, 2 huder, 1 lp. salt.' Husmenn og strandsitjarar: Trond Askjellson i 1635Bruk 3, 1647, her er nemnt mange eigarar, eit namn som ikkje er gardsnamn er: 'Torsnesparten gjekk i arv til sokneprest Thomas Wegner i Torvastad'Du får sjå om noko av dette kan ha interesse for det du held på med.Mvh Ann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann Helle

Finn (109)Eg har lånt Strandebarm og Varaldsøy i gamal og ny tid.'Eldste dokumentet nme har om Nes er frå 1436. Det er eit provsbrev som fortel at fire lagrettemenn hørde vitnemål åt Svein Helgeson om at far hans hadde sagt at av Nes i Varaldsøy kyrkjesokn var gjeve 4 månadsmatabol innangjerdes til St. Olavskyrkja på Bakkane i Bjørgvin, men at odelsmannen åtte skogen heilt. Denne gåva må vera gjevi fleire mannsaldrar tidlegare. Under ei åstadsak i Nes 1590 er desse opprekna som eigarar: Bryngjulv på Årvik, Olav Lauritson på Espeland i Jondal,Isak Olavson Norheim og Ivar Gjermundson på Aksnes i Kvam''Den parten Olavskyrkja åtte, vart ved reformasjonen lagd til presteskulen - seinare latinskulen - i Bergen. Det utgjorde i 1650 1/3 del av garden, 1/2 lp. smør 1/2 hud. I 1761 lukkast det brukaren å få det innløyst ved makeskifte i ein part i Døsland i Kvinherad.' Om ein går inn på Skanna kyrkjebøker så ligg Varaldsøy under Strandebarm. Mvh ann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harry Aronsen

Finn (107)Dette blir jo en avsporing fra denne tråden, men kunne du gi et raskt resyme av grunnlaget for at du mener Margrete Ivarsdotter er datter av Ivar Trondsson i Aspa?Mvh Harry A.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Her har det vore aktivitet ser eg, og eg skal prøva å svara på noko i det minste:Det siste først; Harry (115).Kortversjonen må bli om lag som følgjer: Absolon P. skriv i dagboka si at Fru Kristina Toraldsdotter budde på Fit på sine gamle dagar. Det kom helst av at ho enten åtte garden eller at den i det minste høyrde slekta til. Far til Ivar Trondsson i Aspa var ein sammødre bror til Kristina og eg har sett hevda m.a. i ein artikkel av Arne Kvitrud at Ivar ein liten periode etter Kristinas død stod som eigar av Fit. Kjeldetilvising mangla likevel for påstanden. Eg ser dette likevel som svært sannsynleg, enten ved at han kjøpte garden av Kristina før ho døydde, eller at han løyste den inn på odel frå Kristinas arvingar. Då Ivars mor, Jorunn Aslaksdotter fekk halve Aspa av far sin var ein riddar Hans Kruckow til stades som vitne. Eg har tolka dette slik at Hans samstundes gifte bort ei dotter til Ivar og at denne dotra er identisk med ei Ingerid Kraage (Kruckow) som er nemnd i samband med ei laksevorpe som det oppstod strid om på Nordmøre. Eg held altså Margrethe for å vera dotter til Ivar og denne Ingrid. I tilfelle dette er rett, så er det Margrethe som ber Kruckownamnet vidare, ikkje Erik Andersson. Eg synest også det er grunn til å merkja seg det nære tilhøvet mellom erkebiskopen og både Kruckow og Benkestok, i det minste i den tidlege reformasjonstida.Så Karin: Når det gjeld Nes i Varaldsøy (Strandebarm), så viser Rygh til skiftet etter Trond Benkestok i samband med denne garden. Eg har leita med lys og med lykte som det seiest, men har ikkje funne nokon gard nemnd i skiftet med det namnet. Blant dei gardane som som Jon Benkestok vert tildelt er nemnd følgjande; 'Thette effter- schreffnne godtz oc garder liigger wdij Sunhorlandt wtij Strannde barm sogenn, Mundem iiij loper smør iij huder j buckskinndth, Benndall j pundtt smør, aff Aass j lop smør'.Ut frå dette har eg tolka det slik at Rygh må ha meint at Aass er ei feilskrift eller feiltolking av Ness og at Jon Benkestok åtte 1 laup smør i garden, slik Kristoffer åtte 1 laup i Nedernes.Eg er likevel sterkt i tvil om at dette er den Nes-garden som Kristoffer får hos Kongen og som vert skifta i mange partar i 1578. Garden er rett og slett for liten til å vera den rette. Det var jo snakk om heile 9 laupar om eg har tolka rett. Då er spørsmålet om det finst nokon Nesgard som er såpass stor i nærleiken og som har vore kongegods ev konfiskert kloster/kyrkjegods etter reformasjonen og før 1556? Partane i garden er ved skiftet kalla Nordtun, Nertun og Øvertun.Ann (113 og 114)Fint med den oversikten. Det skulle vel i det minste stadfesta at det den rette Lote-garden då eg ser at Axel Mowatt er ein av eigarane. Han var vel Else Trunds sin son. Truleg er det Anders Lauritsson i Sogn som har kjøpt Benkestokparten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Gjerstad

Hei.I Kvinnherad bd. 3. vert det opplyst at garden Nes (no adr. Rosendal) i jordeboka frå Gjersvik-tinget i 1626, at mesteparten dvs. 7 laupar smør og 2 1/2 hud var adelsgods. Det resterande utanom kyrkjejorda, var bondegods 2 laupar smør 1/2 hud.Kven eigarane var opplyser ikkje denne lista.Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Arne (117)Dette høyres meir likt som vår gard ja. Veit du kva gardsnr. den har og kan du seia noko om kvar den ligg, til dømes namnet på nabogardane?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Gjerstad

Hei.Nes har gnr. 81. og nabogardar er Skåla, Eik, Mel, Hatteberg, Malmanger, Vang, vidare utover ligg Skeie, Seglem, Seim, Guddal osv.Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Hatvik

Til 103, 105 og 106:I gamal tid gjekk skiljet mellom (ytre) Hardanger og (indre) Sunnhordland mellom høvesvis Strandebarm og Kvam på nordsida av fjorden, mellom Jondal og Mauranger på hi sida. Kvam har alltid vore rekna til Hardanger, medan Strandebarm og Varaldsøy (tilliks med Kvinnherad på sørsida av fjorden) er/var Sunnhordland. At Kvam herad 'åt opp' Strandebarm kommune i 1965 har nok tildels utviska dette skiljet. Varaldsøy, som i 1902 var utskilt som eigen kommune frå Strandebarm, vart samstundes ein del av Kvinnherad.- Men kor vidt strandebarmingane no etterkvart kjenner seg som kvemmingar, eller om dei på Varaldsøya kjenner seg som kvinnheringar; sjå dét er ei sjølvsagt ei heilt anna soge ....Vedkomande garden Nes (nemnt i innlegga 106, 108-109, 111, 114, 116-117) - dvs. kva Nes-gard som er den rette i denne samanhengen - så vil eg berre peika på at Nes i Kvam ligg på neset mellom Øystese og Norheimsund. Kan naboskapet til Norheimsund gje opphav til uttrykket 'Nes som ligger j Nore'??Elles så vil eg berre påpeika at du er ein gard Nes ved Rosendal i kvhd., faktisk ved den _Nor(dr)e_ innseglinga eller innlaupet der. Altså mellom Snilstveitøy og fastlandet. Og det som kan hende talar for nett denne Nes-garden er då den nære naboskapen til dei gamle setegardane i Rosendal; Mel, Hatteberg og Skåla.Men elles så ligg sjølvsagt Nes i Strandebarm/ Varaldsøy svært 'strategisk' til: tvert ovanfor den gamle utskipingshamna Havn (Øyerhavn) i Strandebarm skipreide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Tusen hjarteleg takk til Arne. Då er vi heilt sikkert på rette garden. Skal tru om nokon har tilgang til den jordeboka Arne nemner slik at ein kunne fått ein oversikt over eigarane på 1600-talet? Denne garden utgjer jo ein ganske stor del av det totale skiftet etter Kristoffer.Eg legg inn eit kart der alle teiger med gnr 81 tilhøyrer Nes, medan 82 er Skåla. Dette ligg vel mest innan sentrum av bygda.

bilete8817.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Hatvik

Innlegg 119 her kom til medan eg skreiv innlegg # 120, og eg ser at herrane Finn og Arne allereie har landa på garden Nes ved Rosendal. - Eit godt valg. Som Arne i Rosendal påpeikar er ein då midt i hovudsetet til det som frå og med året 1678 er betre kjent som baroniet Rosendal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harry Aronsen

Finn (116)Takk for grei utredning. Det fins vel andre som har divergerende oppfatninger om Margrethes herkomst, men det hører nok i tilfelle hjemme i en annen diskusjon.Harry A.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Hatvik

Til ordskiftet om Vikøy:det er rett at dette i dag er berre er ein prestegard, men Vikøy (Vikør) er også det gamle namnet på _denne_ kyrkjesokna i Kvam. Og landskylda _kan_ ha vore oppgjeven i fisk, også i Sunnhordland og/eller Hardanger. men då talar vi neppe om torsk men om Salmo Salar, - Laks. Altså laksefisket, laksefisket i Norheimsund.Frå mi eiga heimbygd, Os (i Midthordland) veit vi at på 1300-talet var dei ei årelang trette mellom soknepresten i Os og munkane i lysekloster (også Os) omn laksefisket i Oselva. Biskopen i bjørgvin måtte fleire gonger mekla mellom partane, samt truga med ymse former for straff:[url="http://www.dokpro.uio.no/perl/middelalder/diplom_vise_tekst.prl?b=7422&s=n&str=>Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Harry (123)Ja, her er nok andre tankar om dette enn dei eg skisserte i innlegg (116). Eg går ut frå at skeptikarane vil melda seg, om enn dette ikkje er rette tråden for ein vidare debatt omkring dette.Elles var det fint med ei orientering om geografiske omgrep i Sunnhordland/Hardanger av Terje. Eg vart faktisk litt klokare (så lenge det varer ;-))).Eg meinar vi no har ei så nokolunde sikker stadfesting av alle gardane i skiftet etter Kristoffer med unntak av 2. Det er dei to som heile tråden eigentleg omhandlar, nemleg Sortland og Vikøy/Vikør. Eg skjønar at meiningane er delte her, men ut frå dei opplysningane som er kome fram tidlegare i tråden, så er eg ikkje det minste i tvil om at dei låg i Lofoten. Same korleis ein snur og vender på dette, så høyrer dei på ein måte ikkje til blant dei andre og når det i skifteteksta står at alle gardane ligg i Sunnhordland, så må det rett og slett vera fordi både 'skifteretten' og dei som deltok ved skiftet trudde at det var slik. At dette seinare viste seg å vera feil kjem naturlegvis ikkje til utrykk i skiftet, heller ikkje i avskrifta. Den skulle jo vera identisk med originalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.