Gå til innhold
Arkivverket

[#81616] Hvor kommer FALCH navnet opprinnelig fra?


Gjest Margaret Miller
 Del

Recommended Posts

Gjest Thomas Friis Konst

Lars Ove (23)- takk for det klare svaret pa Anita HOLCK's vegne vedrorende Erik LIE's artikkel.I mitt innlegg ble bade min adresse og NSF nevnt noe ukorrekt.Se forovrig mitt bilaterale e-mail.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thomas Friis Konst

Kort kommentar til Harald FALCH's innlegg # 24;- sa synd at ditt innlegg ble borte, - det har hendt meg selv flere ganger.Vet du hvilke kilder i Nederland Per BRASET har brukt/henviser til i forbindelse med VALKENAARs fra Kampen i Overijsel? Jfr. her innlegg # 15 ved Johs. H. HAMMER.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Skarpås

Ad innlegg 25: Ved FT1801 har Christian en søster Johanna. Kirsten Jonsdatter Trane er vel for ung til å være mor til disse to.[url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/WebCens.exe?slag=visbase&sidenr=6&filnamn=f1801&gardpostnr=56177&personpostnr=852386&merk=852386#ovre>LenkeAnna Martha Trane har ved FT1801 en datter Kirstina Falch. Anna Martha er gift for 2.gang.LenkeDåpen til Kirstina Falch (s.538): Kildeinformasjon: Troms fylke, Ibestad, Ministerialbok nr. 3 (1776-1801), Kronologisk liste 1795, side 537-538. Permanent sidelenke: LenkeNavnet på de tre barna tyder på at Peder Christopher Christensøn (Falch) er faren. Frode sin Slektside: LenkePeder Christensøn Falch jordsatt 1797 på Ibestad (s.605)Kildeinformasjon: Troms fylke, Ibestad, Ministerialbok nr. 3 (1776-1801), Kronologisk liste 1797, side 603-604. Permanent sidelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Thomas Friis Konst

Har vaert pa reisende fot en tid, men for det hadde jeg mulighet til a avlegge et kort orienterende besok (per bat) i Kampen i forbindelse med FALK/FALCH sporsmalet til Margaret MILLER. En interessant liten by med en mange historiske objekter, se vedlagte fotografi.Jfr. her Johs H. HAMMER's innlegg # 10 og 15, samt Harald FALCH's innlegg # 24, med henvisning til Adrian's far og farfar.Hvorvidt jeg far noen respons pa de 'Falke-agn' jeg la ut pa batturen til Kampen vil nok vise seg under hosten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thomas Friis Konst

Indeed, - and than by boat from Wassenaar, via de Kaag and de Zuiderzee.Jeg har flere bilder fra Kampen om det skulle vaere av interesse. Se vedlegg;

bilete10323.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.