Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#83314] Hvem tror du at du er - på tv

Recommended Posts

Gjest Per Helge Seglsten

Andre januar begynner NRK sin versjon av 'Who do you think you are?', tv-serien der kjendiser får slektsforskerhjelp til å finne fram til sine forfedre. Først ut er Bjarne Brøndbo. Uka etter kommer Christian Ringnes, og så er det Benedicte Adrians tur. Uten at jeg har sett serien, eller vet hvordan den er bygget opp, så kan det jo være det blir interessant å følge med på.

Lenke til kommentar
https://forum.arkivverket.no/topic/168649-83314-hvem-tror-du-at-du-er-p%C3%A5-tv/
Del på andre sider

Gjest Rune Nedrud

Dette programmet har Tore H. Vigerust bidratt sterkt til med slektsforskningen på kjendisene.Jeg vil tro at dette er gode programmer for oss slektsforskere, og konseptet er kjent fra både Sverige og England som har kjørt flere sesonger allerede.

• 2 uker senere...
Gjest Hanne Line O. Eide

Vet jeg er i slekt med Maurstad familien, men det er så lagt ute og utvatnet. Ikke er det noe å 'skryte' av heller. Synes min tipptippoldefar, en fattig fisker, som ble dømt til steile og hjul for sjørøveri er mer interessant.Gleder meg mest til å se selve slektsforskning jobben som er gjort i disse programmene.

Gjest Svein Tislevoll

Hei Hanne, vi er nok litt i slekt vi da. Toralf og jeg er 13 menninger(via Falkener-slekten). Enig i at 'vanlige folk' ofte kan være mer interessant. Min oldefar var også fisker og hørte til en slektsgren med fiskere og bønder. Såg nettopp slektsprogrammet på tv, det var interessant.

Gjest Hanne Line O. Eide

Spennende start.Til Svein, innlegg 15: Jeg har også tilknytning til Falkner-slekta. Når det gjelder Maurstad, så var Alfred Maurstad mor fra det som i dag er Vevelstad kommune i Nordland, og det er henne jeg er i slekt med.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.