Jump to content
Arkivverket
Sign in to follow this  
Guest Per Helge Seglsten

[#83314] Hvem tror du at du er - på tv

Recommended Posts

Guest Per Helge Seglsten

Andre januar begynner NRK sin versjon av 'Who do you think you are?', tv-serien der kjendiser får slektsforskerhjelp til å finne fram til sine forfedre. Først ut er Bjarne Brøndbo. Uka etter kommer Christian Ringnes, og så er det Benedicte Adrians tur. Uten at jeg har sett serien, eller vet hvordan den er bygget opp, så kan det jo være det blir interessant å følge med på.

Guest Rune Nedrud

Dette programmet har Tore H. Vigerust bidratt sterkt til med slektsforskningen på kjendisene.Jeg vil tro at dette er gode programmer for oss slektsforskere, og konseptet er kjent fra både Sverige og England som har kjørt flere sesonger allerede.

Guest Grete Singstad Paulsen

Takk for påminning, har ventet på denne TV-serien. Har sett både den engelske og svenske versjonen, og har derfor store forventninger til den norske.

Guest Per Helge Seglsten

Den har gått i USA også, men ingen av deltagerne hadde visst norske røtter.

Guest Oddleiv Ringlund

-minner om denne kl.19.55 ikveld. mvh.Oddleiv

Guest Chris Bingefors

Och så har NRK slutat sända sina program på Nett-TV till oss på andra sidan gränsen! Detta ville jag se, men det verakr inte möjligt

Guest Jonas Jonsson Hove

Jeg tror du må vente til etter programmet er sendt på fjernsyn for å kunne se det på nett.

Guest Chris Bingefors

En måned, kun i Norge står det.........

Guest Svein Tislevoll

Så kan vi se om vi er i slekt med kjendisene, om det er noe vi har interesse av. Ellers interessant å se hvem dem slekter fra bakover.

Guest Hanne Line O. Eide

Vet jeg er i slekt med Maurstad familien, men det er så lagt ute og utvatnet. Ikke er det noe å 'skryte' av heller. Synes min tipptippoldefar, en fattig fisker, som ble dømt til steile og hjul for sjørøveri er mer interessant.Gleder meg mest til å se selve slektsforskning jobben som er gjort i disse programmene.

Guest Jarl V. Erichsen

Jeg så noen av disse på nett-TV fra SVT, og de var vakkert filmet og klippet. Dette kan bli interessant. Så får vi være beredt til å ta i mot nye granskere her på nettet!! For denne interessen kan jo smitte.

Guest Jarl V. Erichsen

Her er NRKs slektstips: Lenke(Mangler lenke til Digitalarkivet????)

Guest Kjell Alsén

Det var en bra start i dag.

Guest Rune Andre Nygård

Jeg syns det var en pangstart på den norske versjonen av 'Who do you think you are?'. Gleder meg til fortsettelsen.

Guest Svein Tislevoll

Hei Hanne, vi er nok litt i slekt vi da. Toralf og jeg er 13 menninger(via Falkener-slekten). Enig i at 'vanlige folk' ofte kan være mer interessant. Min oldefar var også fisker og hørte til en slektsgren med fiskere og bønder. Såg nettopp slektsprogrammet på tv, det var interessant.

Guest Oddbjørn Johannessen

Absolutt en løfterik programdebut.

Guest Arne B. Kristiansen

Flott program..... Spennede og innholdsrikt... Får håpe de holder koken i de neste programmene...

Guest Gunn Huglen

Dette var en spennende start på en programserie. Gleder meg til fortsettelsen.

Guest Kirsti Arctander

Spennende, og jammen hadde de ting på stell nede i Tyskland! Gleder meg til fortsettelsen, jeg også!

Guest Arne B. Kristiansen

Godt at mye materiale overlevd krigen... dog den tragedien i Køln var ikke bra..

Guest Hanne Line O. Eide

Spennende start.Til Svein, innlegg 15: Jeg har også tilknytning til Falkner-slekta. Når det gjelder Maurstad, så var Alfred Maurstad mor fra det som i dag er Vevelstad kommune i Nordland, og det er henne jeg er i slekt med.

Guest Rigmor Waler Iversen

Bra program og jeg gleder meg til fortsettelsen :o)

Flott program! Ser fram til de neste 7 episodene :)NRK sender episodene hver søndag på NRK 1, men de sendes i reprise hele tre ganger. LenkeMen nett-tv er jo også et godt alternativ (se lenke 23).

Bjarne Brøndbo: 'En utrolig reise å være med på' Lenke

Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.