Gå til innhold
Arkivverket

Sibille Nielsdatter Tank / Kamp 1684-1759 og hennes aner


Leif Salicath
 Del

Recommended Posts

Skifte 1708 etter Boel Siversdatter, som var gift med borger og handelsmann, Carsten Nielsen Kamp.

 

3 døtre:


  •  
  • Else 5 år
  • Sibilla 4 år
  • Marta Margrethe 2 år

Carsten Nielsen Kamp er vel bror til Sibille Christine og Edvard Franciscus. Navnene på barna stemmer med de vi finner i skiftet etter Edvard Franciscus Nielsen Kamp i 1717.

 

Det er Geir Kamsvaag Berntsen som kaller Carsten Nielsen for Kamp: Christiania skifteprotokoll 3 1707-1714

 

------

 

I skiftet etter rådmann Hans Carstensen Kamp i 1699, er Carsten Nielsen en av formynderne (hvis jeg leser det riktig). Hvis dette er Carsten Nielsen Kamp, kan det kanskje bety slektskap mellom dem?

 

Kildeinformasjon: Oslo fylke, Oslo skifterett, Skifteprotokoll 1 , 1692-1701, oppb: Statsarkivet i Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skifte 1708 etter Boel Siversdatter, som var gift med borger og handelsmann, Carsten Nielsen Kamp.

 

3 døtre:

  • Else 5 år
  • Sibilla 4 år
  • Marta Margrethe 2 år

Carsten Nielsen Kamp er vel bror til Sibille Christine og Edvard Franciscus. Navnene på barna stemmer med de vi finner i skiftet etter Edvard Franciscus Nielsen Kamp i 1717.

 

Det er Geir Kamsvaag Berntsen som kaller Carsten Nielsen for Kamp: Christiania skifteprotokoll 3 1707-1714

 

------

 

I skiftet etter rådmann Hans Carstensen Kamp i 1699, er Carsten Nielsen en av formynderne (hvis jeg leser det riktig). Hvis dette er Carsten Nielsen Kamp, kan det kanskje bety slektskap mellom dem?

 

Kildeinformasjon: Oslo fylke, Oslo skifterett, Skifteprotokoll 1 , 1692-1701, oppb: Statsarkivet i Oslo.

Jeg finner ikke "Kamp" i noen av disse skiftene. Det må være noe Geir har funnet ut selv. (Håper han ser dette). Det er riktig at det finnes en Hans Carstensen Kamp, rådmann i Christiania, se NST.

 

Det er fullt mulig at Hans Carstensen er onkel av Carsten Nielsen, men det kan også være en annen løsning. Med utgangspunkt i at Niels Carstensen er født i 1646 vil hans søsken (alle yngre) være født frem mot 1660-tallet. Det er nevnt en Peter Carstensen som skal være født ca 1650 i Manntallet 1663-1664. Hvis det var en Hans også, må han være yngre enn 12 (11) år i manntallet. Peter/Peder er også inne i slekten fra Niels svigerfar (Peder Guttormsen Linnes). Det er derfor logisk at Niels har en sønn Peder. I skiftet etter Hans Carstensen, nevnes også svigersønnen Peder Nielsen. Da er det kanskje pga. dette Carsten Nielsen blir formynder. (Peder og Carsten er brødre). I så fall er forbindelsen Hans Carstensen - Carsten Nielsen at de ikke nødvendigvis er i familie.

 

Jeg er meget usikker med bakgrunn i at Sibille Christine og Edvardus Franciscus ikke blir nevnt sammen med Peder Nielsen, men det kan skyldes at han ikke hadde barn i live da. Jeg sikter til skiftet etter Edvardus i 1716.

 

Det er også litt rart at skiftet i Bragernes har Else Sibille og Marte, mens Christiania har Else, Sibille og Marte Margrethe, men her er det vel Bragernes som tar feil (de er jo litt lenger unna). Sibille er ganske sikkert oppkalt etter sin tante Sibille Christine.

 

Ad #25. Skifte 1696 i Christiania etter Carsten Nielsen Hauritz må være etter en annen Carsten Nielsen, jfr. bl.a. barna og tidspunktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I skiftet etter rådmann Hans Carstensen Kamp i 1699, kommer det fram at han etterlater seg enken Margarethe Sifuersdatter, og tre døtre:

 


  •  
  • Maren Hansdatter, gift med borger og handelsmann i Fredrikstad, Peder Nielssøn
  • Giertrud Hansdatter 16 år
  • Sophia Hansdatter 10 år
     

I skiftet etter Margarethe Sifuersdatter i 1738 har hennes avdøde mann, rådmann Hans Carstensen og døtrene navnet Kamph.

 

To døtre nevnt:


  •  
  • Madame Maren Hansdatter Kamph, enke etter Peder Nielsen Hess
  • Madame Giertrud Hansdatter Kamph, enke etter Helle Juel

Kildeinformasjon: Oslo fylke, Oslo skifterett, Skifteprotokoll 8 , 1737-1741, oppb: Statsarkivet i Oslo.

 

-------

 

Carsten Nielsen og Boel Sifversdatters barn:

 


  •  
  • Else døpt 27. sept. 1703. Blant fadderne finner vi Marte Sifversdatter, Helle Juels hustru og Niels Carstensen.
  • Sibille døpt 24. febr. 1705. En av fadderne er Marte Sl. Siver Pedersen.
  • Marte Margrete døpt 17. sept. 1706. Margrethe Sl. Hans Castersen er blant fadderne.
     

 

Casten Nielssøn ble gravlagt med alle klokker 3. sept. 1710.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På samme side i kirkeboka:

Peder Nielsen og Maria Hansdatter Kamp gift 29. april 1699.

Carsten Nielsen Camp og Bodil Syversdatter gift 19. sept. 1699.

 

Kildeinformasjon: Oslo fylke, Oslo Domkirke / Vår Frelsers menighet, Ministerialbok nr. 1 (1648-1704), Ekteviede 1699-1700, side 168-169.

 

 

Jeg skrev Maria Hansdatter Kamp, men det skal være Maren Hansdatter Kamp.

Endret av Grete Singstad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alt dette.

 

Jeg "ser" at de to Siversdøtre kanskje er søstre.

 

Maria Hansdatter Kamp gift i 1699 med Peder Nielsen er altså identisk med Maren Hansdatter gift med borger Peder Nielsen i Fredrikstad. Hun blir enke i 1738. Søsteren Sophia som er 10 år i 1699 er død før 1738 uten etterkommere.

 

I NST finnes det mange Kamp, bl.a. både Carsten Nielsen Kamp og Hans Carstensen Kamp (rådmann) og ganske mye om Kamp-slekten. Jeg må i alle fall finne mere info om Hans. Det står noe på nettet om eiendommer han eide og han er nevnt i 1683 lenke (Oslos historie).

 

I Distreff ser jeg en som har brukt fødselsår 1658 på ham og at han er sønn av Karsten Hansen Kamp f. 1590 og Sophie Bank f. 1620. Dette stemmer ikke helt med manntallet i 1663-1664 hvor Carsten skal være født i ca 1614.

 

A Webjørnsen/Williams Blog lenke har under gården Karlsmyr i Kråkstad, Ski følgende:

"I middelalderen hørte en liten del av gården til Kråkstad prestebol, men uten bygsel, så den kan ikke regnes som kirkegods. I nyere tid vbar den propritærgods, tilhørte Osloborgere, således tilhørte den 1723 Hans Carsten Kamps arvinger (om ætten se under Bekkevar).

 

1753 selger Maren Kamp (på Vestby i Enebakk) gården til løitnant Hermann Kjelberg for 110 rdl. Han selger den igjen samme år til soldat Lars Nilsen Rådim, for 120 rdl.; var gift med Anne Svendsdtr. Røis. 4 barn: Ingeborg, Anne, Marte, Svend († på Berger 1772)." Denne Maren Kamp må vel være datteren til Hans og enken etter Peder Nielsen (Hess).

 

Hun dør trolig i 1753 for det fremgår av følgende lenke at oppføringen av Mari kirke har sin bakgrunn i en testamentarisk gave i 1753 fra Maren Kamp. Se også lenke. Det er også verdt på titte på en annen lenke hvor Petter Vennemoe beskriver Hess-familien, men hvor jeg ikke helt klarer å få finne Maren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar med Hans Carstensen og Margrethe Siversdatters to barn, Giertrud og Sophia, Marens dåp har jeg ikke funnet ennå. Margrethe kalles Marte ved Sophias dåp:

 


  •  
  • Giertrud, døpt 6. mars 1684. Ingen faddere er ført.
  • Sophia, døpt 1. feb. 1790. Faddere: Anne Pettersdatter, Kirsten Christen Griises, Sivers Pedersen, Ole Bentsøn.

----

PS: Jeg har lagt til flere interessante fadder til Carsten Nielsen Kamp og Boel Siversdatters barn i innlegg 28. Deres bruk av faddere tyder på slektsskap med Hans Carstensen Kamp og Margrethe Siversdatter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant et barn til av Carsten Nielsen Kamp og Boel Siversdatter (se innlegg 28):


  •  
  • Maren, døpt 19. sept 1702. faddere: Niels Carstensen og Helle Juul er blant fadderne.

Fire dager senere, 23. sept. ble Helle Juul og Giertru Hansdatter Kamps barn, Hans døpt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er Maren Hansdatters begravelse (Madame Hess) lenke den 18.jan.1754 - 78 år gammel. Ved nærmere ettertanke, så bringer det meg til at Hans Carstensen Kamp trolig er eldre enn Niels Carstensen, mao. at han var reist fra Bragernes før manntallet i 1663-64. Det er jo også vanlig at eldste sønn oppkalles etter farfar.

 

Ektemannen Peder Nielsen (Hess) var i live i 1714, men jeg har foreløpig ikke funnet hvor og når han dør. Han var skipper og handelsmann i Fredrikstad og meget velstående.

 

Jeg har også forsøkt å koble de 3 forskjellige Siversdøtre uten å lykkes, men det viser seg å være vanskelig. Det er også flere Siversdatter/Siversen i Christiania på den tiden.

 

Jeg har rettet headingen og fått med "Kamp".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer tilbake til Gretes opplysninger #29:

Carsten Nielsen og Boel Sifversdatters barn:

 

Else døpt 27. sept. 1703. Blant fadderne finner vi Marte Sifversdatter, Helle Juels hustru og Niels Carstensen.

Sibille døpt 24. febr. 1705. En av fadderne er Marte Sl. Siver Pedersen.

Marte Margrete døpt 17. sept. 1706. Margrethe Sl. Hans Castersen er blant fadderne.

og #31:
Tar med Hans Carstensen og Margrethe Siversdatters to barn, Giertrud og Sophia, Marens dåp har jeg ikke funnet ennå. Margrethe kalles Marte ved Sophias dåp:

 

Giertrud, døpt 6. mars 1684. Ingen faddere er ført.

Sophia, døpt 1. feb. 1690. Faddere: Anne Pettersdatter, Kirsten Christen Griises, Sivers Pedersen, Ole Bentsøn.

----

PS: Jeg har lagt til flere interessante fadder til Carsten Nielsen Kamp og Boel Siversdatters barn i innlegg 28. Deres bruk av faddere tyder på slektsskap med Hans Carstensen Kamp og Margrethe Siversdatter.

 

Det ser ut som om Siver Pedersen (død etter 1. feb. 1690, men før 24.feb.1705) er far til Margrethe, Boel og Marte Siversdatter. (Marte og Margrethe kan være samme person). Men jeg finner ikke Siver Pedersen i skifter for Christiania som imdidlertid starter først i 1692. Kanskje Siver dør før det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En oppklaring vedr. navnet Siver:

 

Iflg. NST 5:38 så nevnes familien Griis hvor Hans Nielsen Griis, handelsmann og fattigforstander er gift med Sigrid Andersdatter Hack -1673 (hun 2. gift med den rike trelasthandler Christen Eschildsen). En datter av Hans og Sigrid, Martha Griis ble gift 21.nov.1658 med kjøpmann Sigurd Pedersen -1694 som var prestesønn fra Trøgstad. De hadde mange barn, bl.a. Margrethe døpt 27.des.1659 gift med rådmann Hans Carstensen Kamp og Bodil døpt 24.jun.1671 gift med Carsten Nielsen Kamp.

 

Siver nevnt i innleggene ovenfor skal altså være Sigurd/Sigurdsdatter. Det var ikke lett å gjette.

 

Presten i Trøgstad var Peder Paulsen 1581-1646 gift med Ide Sigurdsdatter Trøgstad ca1580-1624 datter av tidl. sogneprest i Trøgstad Sigurd Pedersen ca1535-1611 og Margrethe Nielsdatter ca1545-1584.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Familien Kamp oppklares bit for bit.

 

Selv om "alle" har forbindelser til Bragernes er det ikke samme familie - dog muligens lenger ute. Det er trolig minst 3 familier, evt. grener som er ganske adskilte.

 

1. Carsten Hanssøn ca 1614-før 1675 på Hougsund (Hokksund) har mange barn og stor etterslekt i Drammensområdet. Blandt disse er det kun 3 som har blitt nevnt som "Kamp". Dette gjelder foran nevnte Sibille Nielsdatter, Edvardus Fransiscus Nielsen og faren Niels Carstensen. Barn:

1.1 Niels Carstensen aug 1646 - etter 1703 gift med Maren Pedersdatter Linnes. Barn: Sibille Christine og Edvardus Fransiscus.

1.2 Boel Carstensdatter - før 1706 gift 1705 med feltbereder Kristian Kaspersen Müller. Barn: Johannes.

1.3 Chresten (Christen) Carstensen -før 1725 gift med Lisbeth Pedersdatter Søboholm. Barn: Alhed, Bodil Maria, Johanne, Magdalena, Elisabeth og Peder. Chresten også nevnt med Torendahl.

1.4 Maren Carstensdatter (Torendahl) - 1732 gift med borger, murmester Christen Andersen Banck. Barn: Maren, Rasmus, Johanne og Anders.

1.5 Henrich Carstensen, hattemaker ca 1657-etter 1715 gift med ukjent. Barn: Daniel, Niels, Maren, Malene og Anne Margrete.

1.6 Giøe Carstensdatter ca 1660- gift med borger, skredder Hans Jensen. Barn: Jens, Jan, Carsten, Otte og Hans.

2. Arent Michaelsen von Kampen ca 1629-1693 i Bragernes. var gift 3 ganger og hadde mange barn.

2.1 Ektefelle Malene (Magdalene) Evertsdatter Hiorth -før 1663. Barn:

2.1.1 Anne Arentsdatter von Kampen 1660-1741 gift med borger i Bragernes, Søren Paulsen (ingen barn)

2.1.2 Hans Arentsen von Kampen d.e. -1722 gift 1691 med Karen Jacobsdatter Friis i Landvik. Barn: Christen, Arent, Jacob, Elen og Dorthe.

2.1.3 Hans Arentsen von Kampen d.y. En sønn Hans som får barn i 1730.

2.1.4 Elsebe Arentsdatter von Kampen 1689-1717 gift 1712 med Johan von Hagen 1686-1720 i Tønsberg.

2.2 Ektefelle Elsebe Christensdatter gift 1664. Barn:

2.2.1 Karen Arentsdatter von Kampen ca 1670-før 1741 gift 1) med borger, feltbreder Hans Jørgen Zimmermann. Barn: Johan, Karen, Hans Tobias, Arent og Elen Malene. Gift 2) 1697 med feltbreder Johannes Pedersen Lohrmann.

2.2.2 Margrethe Arentsdatter von Kampen ca 1672-før 1741 gift med Alf Tostensen Tokstad. Barn: Tosten, Eli, Ingeborg, Arnt, Poul, Ole, Michel og Anders.

2.3 Ektefelle Ellen Budde gift ca 1684. Barn:

2.3.1 Lisbeth Arentsdatter von Kampen - bor i Arendal i 1741.

2.3.2 Magdalena Arentsdatter von Kampen - gift med kjøpmann på Bragernes, Laurs Ottesen Müller.

2.3.3 Hendrich Arentsen von Kampen - før 1741.

 

3. Hans Carstensen Kamp, rådmann i Christiania ca 1645-1699 gift med Margrethe Sigurdsdatter. Barn:

3.1 Maren Hansdatter Kamp 1676-1754 gift 1699 med Peder Nielsen Hess

3.2 Giertrud Hansdatter Kamp 1684-1741 gift 1701 med Helle Christensen Juel. Barn: Hans

3.3 Sophia Hansdatter Kamp 1690-før 1738.

 

4. Carsten Hansen Kamp gift 1657 med Sophia Christensdatter Bang. Jeg er usikker på om han er en Kamp for det er ikke nevnt under lysningen i mai 1657 lenke.

 

5. Niels Kamp - ukjent

5.1 Carsten Nielsen Kamp -1710 gift 1699 med Bodil Sigurdsdatter. Barn:

5.1.1 Maren Carstensdatter 1702-1702

5.1.2 Else Carstensdatter 1703

5.1.3 Sibille Carstensdatter 1705

5.1.4 Marte Carstensdatter 1706

5.2 Peder Nielsen Kamp (usikker på om han er forvekslet med Peder Nielsen Hess)

 

Spesielt pkt. 3, 4 og 5 er ufullstendig. Jeg avventer fortsatt bestilte cd-er fra NSF som kanskje kan avklare mere. Foreløpig har jeg ikke sett noen forbindelse til den mye omtalte Asgaut Kamp fra 1500-tallet.

 

Når det gjelder Bragernes er jeg på mere trygg grunn, for jeg har god dokumentasjon fra skifter og ikke minst Bjørn J. Rosenbegers transkriberte kirkebøker fra Bragernes mm. Arent Michaelsen von Kampen og hans etterkommere er godt beskrevet et uventet sted, nemlig i Gravskrifter fra Stavanger Domkirke, se lenke.

 

Men intet vil glede meg mere enn å bli korrigert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Carsten Hanssøn ca 1614-før 1675 på Hougsund (Hokksund) har mange barn og stor etterslekt i Drammensområdet. Blandt disse er det kun 3 som har blitt nevnt som "Kamp". Dette gjelder foran nevnte Sibille Nielsdatter, Edvardus Fransiscus Nielsen og faren Niels Carstensen. Barn:

1.1 Niels Carstensen aug 1646 - etter 1703 gift med Maren Pedersdatter Linnes. Barn: Sibille Christine og Edvardus Fransiscus.

1.2 Boel Carstensdatter - før 1706 gift 1705 med feltbereder Kristian Kaspersen Müller. Barn: Johannes.

1.3 Chresten (Christen) Carstensen -før 1725 gift med Lisbeth Pedersdatter Søboholm. Barn: Alhed, Bodil Maria, Johanne, Magdalena, Elisabeth og Peder. Chresten også nevnt med Torendahl.

1.4 Maren Carstensdatter (Torendahl) - 1732 gift med borger, murmester Christen Andersen Banck. Barn: Maren, Rasmus, Johanne og Anders.

1.5 Henrich Carstensen, hattemaker ca 1657-etter 1715 gift med ukjent. Barn: Daniel, Niels, Maren, Malene og Anne Margrete.

1.6 Giøe Carstensdatter ca 1660- gift med borger, skredder Hans Jensen. Barn: Jens, Jan, Carsten, Otte og Hans.

 

5. Niels Kamp - ukjent

5.1 Carsten Nielsen Kamp -1710 gift 1699 med Bodil Sigurdsdatter. Barn:

5.1.1 Maren Carstensdatter 1702-1702

5.1.2 Else Carstensdatter 1703

5.1.3 Sibille Carstensdatter 1705

5.1.4 Marte Carstensdatter 1706

5.2 Peder Nielsen Kamp (usikker på om han er forvekslet med Peder Nielsen Hess)

Nr. 5.1 - Carsten Nielsen Kamp må jo være sønn av nr. 1.1 Niels Carstensen, og bror til Sibille Nielsdatter og Edvardus Fransiscus Nielsen. Hans barn blir nevnt i skiftet etter Edvardus Fransiscus Nielsen i 1717.

At Else og Sibille her står oppført i samme rubrikk som én person - må bero på en feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig.

 

Jeg hadde Carsten som bror helt til jeg begynte å skrive idag, men droppet ham ved en feil.

 

Problemet er fortsatt hvordan Hans Carstensen Kamp kommer inn. Jeg har ikke funnet noe som kan koble ham til Drammensområdet, men kb for Eiker (Hokksund) går kun tilbake til 1683. Hvis han var en bror av Niels Carstensen burde han vært nevnt i skiftene i Bragernes, f.eks. i dette lenke.

 

Hans Carstensen Kamp er forbundet med Carsten Nielsen Kamp via ektefellene (Sigurdsdøtrene), noe som kan indikere et slektsforhold (i tillegg til navnet Kamp).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carsten Hanssen på Hokksund mangler en sønn ved navn Hans. Nå kan denne være død ung, men jeg er fristet til å plassere rådmannen i Christiania, Hans Carstensen Kamp som eldste sønn her - men det gjenstår å bevise det.

 

At han ikke nevnes i skifter i Bragernes beror på at han døde i 1699, og at ingen av hans evt. søsken døde uten livsarvinger. Niels Carstensen er ikke nevnt som arving, men antakelig oppnevnt som formynder i det skiftet du henviser til etter søsteren Bodil (Boel) i 1706.

 

 

Kan nr. 4 - Carsten Hanssen Kamp, som ble gift med Sophia Christensdatter Bang i Christiania 1657, være samme person som nr. 1 i sitt 2. ekteskap? Hva vites mer om livsløpet til denne personen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carsten Hansen i Bragernes og Hokksund finnes som nevnt i #9 i Manntallet 1664-66 sammen med sønnen Niels Carstensen. De er hhv 51 og 18 år gamle. Han finnes ikke i Manntallet angående Familie Landhjelp for Bragernes og Strømsø med omegn i 1675, men jeg vet ikke om det dekker Hokksund.

 

At han skulle ha blitt gift i Christiania i 1657 er mulig. Jeg finner ham i alle fall ikke i Christiania i 1661, se Manntallet over gårder i Christiania (med innvånere) i 1661. Det var en rådmann Christen Bang i Christiania som ble gift før 1648 (når kb starter) med Gjertrud Bruun. Hvis det ekteskapet var ca 1642 eller tidl. er dette foreldrene til Sophia.

 

Hokksund nevnes flere ganger. Finnes det bygdebøker eller annet fra 1600-tallet vedr Hokksund ?

 

Jeg kan ta med at det var en sorenskriver i Numedal og Sandsvær som het Carsten Hansen - kjent som fogd samme sted i 1646 (Arent Olafsen: Fortegnelse over sorenskrivere i Norge). Samme fylke ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carsten Hansen, sorenskriver er nevnt i bygdeboka Sandsværs historie bind 2 fra 1991 på Nasjonalbibliotekets side lenke. Teksten er : "Karsten Hanssøn som bodde på Øvre Tuft frem til 1646. Han var gift med ukjent kone. Han ble avløst av Hans Jenssøn i 1647. I 1647 var Tuft oppført som skrivergård". Formannen Bertel Kristensøn var sorenskriver frem til 1641.

 

I bind 7 finnes også Carsten Hanssøn nevnt, lenke:

 

"Nils Hanssøn hadde Loftstuen til 1652. Senere var enka eier. Carsten Hanssøn ble utnevnt som fogd i Sandsvær i 1646 og fikk i 1655 tillagt Øvre Sending som fogd-gård. Han fikk seinere (etter Nils Hanssøns enke) gården for egen regning og var bruker av Loftstuen i 1657. Året etter ble denne gården tillagt Brostrup Gjedde og fogd Hanssøn flyttet da til Kongsberg."

 

Kun bind 2, 4, 6 og 7 er digitalisert.

 

Jeg finner ikke Carsten / Karsten Hanssøn i manntallet for 1664-66 for Sandsvær/Numedal/Kongsberg, dvs. Tønsberg prosti. Som nevnt tidligere finnes en Carsten Hanssøn under Bragernes, så det kan være samme mann.

 

Jeg har ellers en mistanke om at far til rådmann Hans Carstensen Kamp kan være rådmann i Chra. Carsten Ingvordsen -1651, hvis datter Ingeborg - 1651 var gift med rådmann Jan Dideriksen Tack -1668. (Det skjedde ofte at rådmennene i Chra. "gikk nesten i arv"). Carsten Ingvordsen er vel bror av sorenskriver Hans Ingvordsen i Akershus len (avsatt i 1651) - lenke. Også kalt Ingvardsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.