Gå til innhold
Arkivverket

Feil med forumet


Reidar Oddløkken
 Del

Recommended Posts

Nå skulle jeg snart ønske det kom opp et "klistret" innlegg med tittelen: "Les dette FØR du poster!" som forklarer problemene her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skulle jeg snart ønske det kom opp et "klistret" innlegg med tittelen: "Les dette FØR du poster!" som forklarer problemene her...

...og litt mere moderatoraktivitet til de underliggende (hardware/software) problemene er løst. Men det er vel midt i sommerferien enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå opplever ihvertfall ikke jeg tregheten lenger. Hvordan er det hos dere andre?

 

 

 

Det er ferieavvikling fram til ca midten av august, etter det er utviklere og andre i full sving igjen.

 

Rettelse: Tregheten oppleves bare i noen fora.

Endret av Anette S. Clausen - Digitalarkivet
oppdatert
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skulle jeg snart ønske det kom opp et "klistret" innlegg med tittelen: "Les dette FØR du poster!" som forklarer problemene her...

 

Enig!

Da jeg hadde opplevd det et par ganger begynte jeg å sjekke forumet med en annen nettleser. Åpnet Firefox og så at alt var i orden tross feilmelding. Det er dumt at det blir liggende mange like innlegg på forsiden av forumet, for da blir andre innlegg på forumforsiden skyvd til side to. Det er ikke alltid jeg i alle fall blar om til side to for å se om det står noe spennende der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Av og til" bør kanskje byttes med et annet uttrykk ;)

 

Dette er rett og slett for dårlig i det herrens år 2012

 

Jeg ser at mange savner det "gamle" forumet. Hvorfor kom det i det hele tatt et nytt forum, som på toppen av det hele ikke oppleves som særlig brukervennlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at mange savner det "gamle" forumet. Hvorfor kom det i det hele tatt et nytt forum, som på toppen av det hele ikke oppleves som særlig brukervennlig?

 

Fordi det gamle forumet var utviklet og ble vedlikeholdt av Jan Oldervoll alene. Av den grunn var det ikke mulig for andre å gå inn i programvaren for å vedlikeholde den uten bruk av svært store ressurser. Jeg har jobbet med IT i en stor statsbedrift i mange år og vet av egen erfaring hvor vanskelig det er å videreføre slike soloprosjekter når den som har utviklet det sier takk for seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at mange savner det "gamle" forumet. Hvorfor kom det i det hele tatt et nytt forum, som på toppen av det hele ikke oppleves som særlig brukervennlig?

Slik jeg ser det trengte vi ett nytt forum; det er mere godt enn ondt med dette nye forumet synes jeg, og mange ting vi trengte (som for eksempel en solid søkefunksjon) er realisert i dette nye forumet. Men det gode og dårlige med det nye og gamle forumet er diskutert i andre emner.

 

Det eneste jeg ikke liker nå er tregheten og mangelen på moderatoraktivitet. Forhåpentligvis er denne irriterende tregheten noe som kan ordnes over sommeren. Det var nedetid og treghet på det gamle forumet også, og også der var det krav til moderatoraktivitet på grunn av feilpostinger, doble innlegg, og mangel på redigeringsmuligeter. Og det er ikke bare forumet som er preget av nedetid; det var ikke lenge siden at kirkebøkene var så trege at det var umulig og navigere dem. Da løste digitalarkivet problemet med ny server. Poenget er at man må ikke gi forumet skylda for alt og mimre tilbake til problemløse tider. Man husker dagens problemer bedre enn man husker gårsdagens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg tar meg ei pause nå, for her er d noe som ikke stemmer! Har ingen andre problemer enn at jeg ikke får opprettet et nytt emne, kommer greit inn, får se mine tidligere innlegg, også d siste. Og d jeg la inn d siste hadde jeg ikke dette problemet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler og kladde innlegget i Notepad eller Word, eller liknende. På den måten kan du prøve igjen noen minutter senere (uten og måtte skrive hele innlegget om igjen) dersom innlegget absolutt ikke vil legge seg på plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.