Gå til innhold
Arkivverket

Ragnhild (Gustaver) Johnsen/Atmer/Meltzer

Christel Rasmussen
 Del

Recommended Posts

Jeg har hatt noen innlegg og fått svar under "Jeg gjør oppslag i Aftenposten" se 637-646.

Er der noen med tilgang til Ancestry som kan hjelpe meg å finne ut av Mysteriet Ragnhild Gustava Johnsen, født 1860 i Kristianie, gift 19.05.1883 i Kristiania med Hermann Atmer fra Lübeck. En sønn, Ragnvald, født 1885, og en sønn, Thorleif Hermann, født 1887, i Kristiania. Død i Brooklyn 1891.

Ragnhild reiste vel over til New York mellom 1888 og 1891. Jeg har ikke funnet henne på Riksarkivet skilt fra H. Atmer.

Jeg er interessert i Censusene for New York i tiden 1888-1896. En Ragnhild Johnsen gifter seg i 28. mars 1891 med Fred Meltzer.. Hvis hennes sønn Ragnvald Atmer er å finne sammen med henne i Censusene, da er det "min" Ragnhild..

Hennes, Ragnhild Meltzers, død ble annonsert av hennes mor Dina Johnsen i Aftenposten i 1896. Hvis det da er "min" Ragnhild da. Jeg finner flere i FT med navnet Dina.

Veldig takknemlig for hjelp.

Mvh Christel Rasmussen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger lenke til alle de temaene du har laget om samme familie,samt spørsmålet til Jan Frode Johansen:

To personer savnet og uten spor i Kristiania

in Brukernes eget forum
Startet av Christel Rasmussen, 25 Jan 2012
Siste innlegg av Christel Rasmussen, 13 Feb 2012

Emigranter fra Kristiania via England eller Danmark

in Brukernes eget forum
Startet av Christel Rasmussen, 05 Apr 2012
Siste innlegg av Christel Rasmussen, 05 Apr 2012

Tilgang til Ancestry?

in Brukernes eget forum
Startet av Christel Rasmussen, 17 Apr 2012
Siste innlegg av Christel Rasmussen, 09 May 2012

Christian August Johnsen f. i Kristiania

in Brukernes eget forum
Startet av Christel Rasmussen, 25 Mar 2014
Siste innlegg av Christel Rasmussen, 27 Mar 2014

Jeg gjør oppslag i Aftenposten fra 1860 - 2011

in Brukernes eget forum
Startet av Jan Frode Johansen, 28 Oct 2011

Siste innlegg av Christel Rasmussen, 29 Oct 2014

Endret av Ann-Mary Engum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er klar over at jeg gjennom de siste 2 år har hatt diverse innlegg og også har fått mye hjelp her på forumet angående denne familien.Da det jo flere ganger har dukket opp ny informasjon, og det jo kan hende er nye her som kanskje kan hjelpe meg, har jeg igjen forsøkt meg med et innlegg. Særlig da det i de siste innleggene under "Oppslag i Aftenposten" har kommet frem nye opplysninger som jeg har problemer med å få til å stemme.

Jeg håper at jeg gjennom forumet kan få tingene på plass.

Mvh Christel Rasmussen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derfor er det viktig at du opplyser om det du allerede vet,slik at de som skal hjelpe deg slipper å lete opp ting som allerede  er kjent for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider