Gå til innhold
Arkivverket

Hildur Marie Iversen Født 23 Feb 1907 fra osterøy eller lindås ,


guest
 Del

Recommended Posts

Hei

 

Er det noen som kjenner til opphavet til min stam- mor  Christine Konningham  født 1620
? hvor kom denne slekten fra ?

 

mvh jan

Endret av Jan Harald Fosse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Er det noen som kjenner til opphavet til min stam- mor  Christine Konningham  født 1620

? hvor kom denne slekten fra ?

 

mvh jan

Hans VON KONING er jo samme slekt ser jeg . han var da gift med  Eline Clausdatter Hundermark datter 

  Claus Hundermark    Dorte Jørgensdatter Daae . foreldre til Claus Peder Markvardsen Hundermark til Oexendrup, d. 1589Mor     Elin Sørensdatter Stampe av Gjerdrup, f. Før 1550,

 

http://slektenkaas.com/getperson.php?personID=I573&tree=1

 

 

http://www.nermo.org/slekt/d0008/g0000092.html#I24229

 

 

* BIRTH: Family

http://genealogy.munthe.net/database/g0004729.html#I7234

 

1575 - 1651

 

* NAME: Hans VON KONING  ,  Family to Fosse in Norway, Edward Plantagenet Koning van Engeland Born:1239 Westminster,

* BIRTH: 1575, East Neuk, Fife, Scotland, Kingdom

* DEATH: 1651, Gerderup, Denmark - Germany

* også mine forfedre og familie

 

 

Fra Danmarks Adels Aarbog 1 946 andre avsnitt side 45 flg. (oppdatert). Linje I. Led - [Hundermark]

Død eft. 1516 Notater

  • for Oexendrup, var 1505 (B i Markur Hans Oexendrup) til Vitth. m. Henning Walkendorff, 1506 ting namsmannen i Gudme H., forseglet i 1516 til Vitth. med det samme og med Markvard Tidemand.

https://translate.google.no/translate?hl=no&sl=da&u=http://finnholbek.dk/genealogy/getperson.php%3FpersonID%3DI38283%26tree%3D2&prev=search

 

Family Kaas .

 

Lieber Jan Harald

 

Sie haben auch die Wurzeln der Hohenzollern

 

Danke Hans ,

 

Kilder på dette fakta . ingen ting ang Hohenzollern legges ut her men slekt er det ....

 

Endret av Jan Harald Fosse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

......

 

Sie haben auch die Wurzeln der Hohenzollern

Jeg har ramlet av lasset for lenge siden, for her er det ingen systematikk. Så er det jo slik, at ditt påståtte slektskap til Hohenzollern utelukker svært mye av de andre slektene du nevner. Hvorfor kommer det opp igjen, igjen og igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ramlet av lasset for lenge siden, for her er det ingen systematikk. Så er det jo slik, at ditt påståtte slektskap til Hohenzollern utelukker svært mye av de andre slektene du nevner. Hvorfor kommer det opp igjen, igjen og igjen?

 

Hei

 

ang mine slekt har jeg kontroll også systematikk . vist du ser på det som ligger her så greier du og finne ut av dette du også . Så må du slutte og bruke bruke ordet påståtte slektskap  til Hohenzollern ! Dette er ikke noen i våres genrasjon som har hevdet men prøver og finne ut av ang en bygdehistorie fakta . Men Dette er omhandler min oldemors aner på fars siden .Det er det klare kilder fra hva vi har fått inngift til Hohenzollern  lengre bak, nå har jeg svart deg ang dette .

 

 

 

Endret av Jan Harald Fosse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ramlet av lasset for lenge siden, for her er det ingen systematikk. Så er det jo slik, at ditt påståtte slektskap til Hohenzollern utelukker svært mye av de andre slektene du nevner. Hvorfor kommer det opp igjen, igjen og igjen?

 

feil skulle være svar til jonny , litt rot når jeg er på jobb

Hei, Jan Harald. Når du bruker Google-oversettelse blir det gjerne mye rot og feil. Du må gå over teksten før du publiserer...

 

 

Det på er  tysk og da må jeg oversette . jeg sender deg på fb siden våres etter jobb , Mye på tysk der er jeg ikke flink om må oversette på google  jeg er klar over at det da blir litt feil  da men kildene er jo klar for det.  Du skal få det om du har lyst ? Men alt er fra min fars slekt ang min oldemor sine aner

 

Endret av Jan Harald Fosse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang et møte med Yngve Nedrebø .

 

Du sier til meg på ditt kontor da det kokte som verst ang dna mathes , samt kommer det fra dette store dna senteret fosse slekten har mathes mot Hohenzollern ,  Yngve du sier til meg. Jan Harald du har mange linjer inn i disse eldre adelsslekter som kan slå ut på deres dna tester . Adel i Europa var mye samme slekter , Som vi ser har jo Yngve rett jeg har 60 prosent av mitt dna mot disse slekter , Jeg har mange linjer inn i disse slekter flere en hva vi har lagt ut her på forumet ang min fars slekt .  Så yngve er det dette du mener da du sa til meg at dna og mathes ang kirkebøker og tyske adelsslekter var mine aner ? hva menete du egentilg ? Som du sa på ditt kontor , Familien på din fars side har mange linjer fra disse adelsslekter fra Tysk og danske adel , så da for dere mathes mot disse slekter . hva mente du ? 

 

mvh Jan Harald

Endret av Jan Harald Fosse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Er det noen som kjenner til opphavet til min stam- mor  Christine Konningham  født 1620

? hvor kom denne slekten fra ?

 

mvh jan

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Er det noen som kjenner til opphavet til min stam- mor  Christine Konningham  født 1620

? hvor kom denne slekten fra ?

 

mvh jan

Hei igjen Jan Harald :rolleyes:

 

Christine Cunningham var datter av en skotsk adelsmann John Cunningham, som 26.november 1619 forlenedes med Vardøhus og Finnmarkens Lehne mot 300 rdl. årlig avgift. John (eller Hans) Cunningham ble gift 4.september 1625 i Bodø med Ellen Clausdatter Hundermark fra Gjerdrup på Fyn, men hadde med henne ingen barn.

Christine var en uekte datter som var lyst i kull og kjønn av faren 28.november 1649, men dog ikke adlet. Hun levde ennu 1669, idet hun ifølge Indre Sogn tingbok den 14.februar s. å.. har avgitt en erklæring om på Sørum gård å ha vært forelagt en stevning til sin mann fra fogden Christopher Giertsen (Morgenstierne) angående bruksretten til gården Talseter i Luster.

I sitt første ekteskap hadde Hans Ørbech formodentlig ingen barn. I annet ekteskap derimot var det 7 barn og stor etterslekt.

 

Slekten Heiberg : genealogiske oplysninger og personalhistorie, side 39, 40

 

Hvem som var Christines mor vites ikke, og hun er sannsynligvis født i Vardø, Finnmark.

Som du kan se av det ovenstående her, så hadde Cunningham ingen barn i ekteskapet med Ellen Clausdatter Hundermark, ergo er hun heller ikke din ane.

 

Mvh og *Smil* fra Rigmor

 

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen Jan Harald :rolleyes:

 

Christine Cunningham var datter av en skotsk adelsmann John Cunningham, som 26.november 1619 forlenedes med Vardøhus og Finnmarkens Lehne mot 300 rdl. årlig avgift. John (eller Hans) Cunningham ble gift 4.september 1625 i Bodø med Ellen Clausdatter Hundermark fra Gjerdrup på Fyn, men hadde med henne ingen barn.

Christine var en uekte datter som var lyst i kull og kjønn av faren 28.november 1649, men dog ikke adlet. Hun levde ennu 1669, idet hun ifølge Indre Sogn tingbok den 14.februar s. å.. har avgitt en erklæring om på Sørum gård å ha vært forelagt en stevning til sin mann fra fogden Christopher Giertsen (Morgenstierne) angående bruksretten til gården Talseter i Luster.

I sitt første ekteskap hadde Hans Ørbech formodentlig ingen barn. I annet ekteskap derimot var det 7 barn og stor etterslekt.

 

Slekten Heiberg : genealogiske oplysninger og personalhistorie, side 39, 40

 

Hvem som var Christines mor vites ikke, og hun er sannsynligvis født i Vardø, Finnmark.

Som du kan se av det ovenstående her, så hadde Cunningham ingen barn i ekteskapet med Ellen Clausdatter Hundermark, ergo er hun heller ikke din ane.

 

Mvh og *Smil* fra Rigmor

 

 

Du har mulig rett ang Clausdatter Hundermark .

 

Endret av Jan Harald Fosse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Christine Cunningham Born Abt 1620  var datter av John Cunningham,

 

Ser det mine aner går fra John Cunningham, ikke in i Hundermark,

 

mvh jan .

 

 

Mine aner går da fra John Cunningham, .

 

 

 Fra hustruen, Eline Hundermark hadde John arvet del i adelgodset

Gjerdrup i  Danmark. Etter hans død oppstod en tvist mellom

svigers›nnen Hans Jensen Ørbech  og "nogle skotter" om arvewretten til

Gjerdrup. Fordi dette var et adelig gods  kunne ikke Johns

utenomekteskapelige barn, ihht kong Fredrik II s åpne brev av 

 19 juni 1582, arve dette og Hans Jensen Ørbech tapte saken. 

Endret av Jan Harald Fosse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine aner går da fra John Cunningham, .

 

 

 Fra hustruen, Eline Hundermark hadde John arvet del i adelgodset

Gjerdrup i  Danmark. Etter hans død oppstod en tvist mellom

svigers›nnen Hans Jensen Ørbech  og "nogle skotter" om arvewretten til

Gjerdrup. Fordi dette var et adelig gods  kunne ikke Johns

utenomekteskapelige barn, ihht kong Fredrik II s åpne brev av 

 19 juni 1582, arve dette og Hans Jensen Ørbech tapte saken. 

 

 William Cunningham og Elizabeth Helen (Sinclair) Cunningham , Datter av , Daughter of Henry (Sinclair) Third Lord Sinclair and Margaret Hepburn

 

 

William Cunningham , He was the eldest son and heir of Cuthbert Cunningham, 3rd Earl of Glencairn by his spouse Lady Marjory, eldest daughter of Archibald Douglas, 5th Earl of Angus.

 

 

Cuthbert Cunningham was Son of  Robert Cunningham, Lord of Kilmaurs, 2nd Earl of Glencairn og Christian Lindsay

And  Robert Cunningham was Son of Alexander Cunningham, 1st Earl of Glencairn og Margaret Hepburn .

 

Lngre kommer jeg ikke her , ser at det står noe om det Engeske kongehuset , hva de mener med det ?

 

 

Jan Harald , You are a descendant of William "The Lion", King of Scotland, which was the son of

Henry, Earl of Huntingdon and Ada de Warenne, Countess of Huntingdon. And William de Warenne, 2nd Earl Of Surrey og Elisabeth de Vermandois, dame de Crépy

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Archibald_Douglas,_5th_Earl_of_Angus

 

https://en.wikipedia.org/wiki/William_Cunningham,_4th_Earl_of_Glencairn

 

Søster av John Cunningham og Margaret (Cunningham) Blair

 

 

http://www.almanachdegotha.org/id235.html

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Clan_Cunningham

 

 

Litt på gøy ;) Men meget rett ,  mvh jan

 

 

Endret av Jan Harald Fosse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jan

synd at du gir deg med denne linjen fra Smør slekten og Von krockow .

 

 Dette tror jeg at Ole Petter Eriksen prøver og forklare deg ang disse linjer

 

 

Ingrid Ølvers-datter Smør (Rømer)
som var svensk
 
About Haakon (Håkon I) "den Røde" I Stenkilsson, King Of Sweden .
 
 
Henning Heinrichsen von Rømer
fra
Mecklenburg-Vorpommern, Deutschland -Tyskland som var Tysk høy-adel som har mange fine linjer .
familie
Heinrich Stromer von Reichenbach og Margaretha Harniksdatter Stromer von Reichenbach
Heinrich Stromer von Reichenbach von Romer fra
Mecklenburg, Pommern, Rhineland-Palatinate, Germany
Bavaria, Bavaria, Germany
 
Ludwig VAN "der Römer" von Witte was the son of Ludwig II "the Severe", duke of Upper Bavaria and Mathilde von Habsburg .
 
Mathilde von Habsburg
was daughter of Rudolf von Habsburg In, Roman-German King and Gertrud von Hohenberg

This is family to Fosse in Norway
 
Du har familie til slekten Bolt også .
 
Dette er din slekt Jan .
 
Tja Takk for denne . men leter vi videre fra
Jon Ragnvaldsson Smør sine aner
så havner vi til disse slekter
 
 Agmund Halvardsen Bratt
 
 
 
fra Sigurd Syr «Sow» Halvdansson
 
Sigurd Halvdansson «Sow» Syr og Åsta Gudbrandsdottir, Queen of Norway

Harald  Hårfagre (Halvdansson), King of Norway
 

 

 
Dette er aner fra min oldemor fra min fars slekt Harald Fosse . slekt av Haakon (Håkon I) "den Røde" I Stenkilsson, King Of Sweden .
 
High Nobility of the Holy Roman Empire - German ...
 
 

2. sep. 2014 - All sovereign houses, which ruled in various German lands in the 19th ... as the Roman Emperor and King in Germany (Römischer Kaiser, ..... and Karl-Theodor, Count Palatine of the Rhine, inherited Bavaria, ... the Hohenlohe family had only two voices in the Assembly of the .... The Dukes of Mecklenburg;.

 

 

 

 

 

 
 
 

 

 
 
Endret av Jan Harald Fosse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei Jan

synd at du gir deg med denne linjen fra Smør slekten og Von krockow .

 

 Dette tror jeg at Ole Petter Eriksen prøver og forklare deg ang disse linjer

 

 

Ingrid Ølvers-datter Smør (Rømer)
som var svensk
 
About Haakon (Håkon I) "den Røde" I Stenkilsson, King Of Sweden .
 
 
Henning Heinrichsen von Rømer
fra
Mecklenburg-Vorpommern, Deutschland -Tyskland som var Tysk høy-adel som har mange fine linjer .
familie
Heinrich Stromer von Reichenbach og Margaretha Harniksdatter Stromer von Reichenbach
Heinrich Stromer von Reichenbach von Romer fra
Mecklenburg, Pommern, Rhineland-Palatinate, Germany
Bavaria, Bavaria, Germany
 
Ludwig VAN "der Römer" von Witte was the son of Ludwig II "the Severe", duke of Upper Bavaria and Mathilde von Habsburg .
 
Mathilde von Habsburg

was daughter of Rudolf von Habsburg In, Roman-German King and Gertrud von Hohenberg

This is family to Fosse in Norway

 
Du har familie til slekten Bolt også .
 
Dette er din slekt Jan .
 
Tja Takk for denne . men leter vi videre fra
Jon Ragnvaldsson Smør sine aner
så havner vi til disse slekter
 
 Agmund Halvardsen Bratt
 
 
 
fra Sigurd Syr «Sow» Halvdansson
 
Sigurd Halvdansson «Sow» Syr og Åsta Gudbrandsdottir, Queen of Norway

Harald  Hårfagre (Halvdansson), King of Norway

 

 

 
Dette er aner fra min oldemor fra min fars slekt Harald Fosse . slekt av Haakon (Håkon I) "den Røde" I Stenkilsson, King Of Sweden .
 
High Nobility of the Holy Roman Empire - German ...
 
 

2. sep. 2014 - All sovereign houses, which ruled in various German lands in the 19th ... as the Roman Emperor and King in Germany (Römischer Kaiser, ..... and Karl-Theodor, Count Palatine of the Rhine, inherited Bavaria, ... the Hohenlohe family had only two voices in the Assembly of the .... The Dukes of Mecklenburg;.

 

 

 

Hei igjen Ole

 

Ja denne linjen fra mor til Malene clausdatter var mye og sette seg inn i . Takker for den hjelp jeg fikk av deg . Du har også helt rett ang Fars linjen til Malene , Ser at det kan føres langt tilbake fra Claus Rumohr Adamsen Reutz sine aner også . begge foreldre til Malene er det forsket godt på av arkivets folk samt andre forskere , så mye og sette seg inn i fra disse to linjer ,

 

 

 

[27.01.2016 23.01.43] Jan Fosse: Markward Merklin PFINZING (-1278)

Elisabeth PFINZING

Heinrich Geuschmidt

Margaretha Harniksdatter Stromer von Reichenbach (1285-1350)

Henning Heinrichsen Rømer (1250-1302)

Henning Henningsen Rømer (1300-1350)

Otte Henningsson Rømer, til Stovreim (1330-1411)

Elsebe Ottesdatter Rømer, til Austrått (1375-1448)

Mads Jacobsson Rømer (1400-1455)

 

 Henning von Rømer, von Mecklenburg

 
 
https://no.wikipedia.org/wiki/H%C3%A5kon_H%C3%A5konsson ,  At  vi da også kan føre linjer i rett linje til våres stamfar Kong Håkon Håkonsson er jo meget stort . Ser jo at vi har mange linjer ned til Olav kyrre og Håkon Håkonsson . Dette var jo meget stort for meg , håper at resten av slekten også synes det :)
 
Fra disse linjer kommer vi videre til mange kjente slekter i Norge. også til Heinrich Stromer von Reichenbach von Romer i Nürnberg . der var det mye slekt .
 
Disse linjer kan også kan føres videre til mange kjente hus i Tyskland og spania som Sverige og flere til . Spennende og jobbe
videre med ,
 
Samt at vi kan føre våres linjer videre til Agnes av Brandenburg and Erik Klipping av Danmark .Dette er jo meget spennende .
 
 
 
Takk til deg Ole . mvh Jan Harald Fosse .
 

 

 

 

Endret av Jan Harald Fosse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen Jan :rolleyes:
 
Jeg vet ikke hvem det er som sender deg alle disse oppsettene om hvem dere stammer fra og hvem som er deres felles forfedre når de i innlegg 240 skriver: "At vi da også kan føre linjer i rett linje til våres stamfar Kong Håkon Håkonsson er jo meget stort . Ser jo at vi har mange linjer ned til Olav kyrre og Håkon Håkonsson . Dette var jo meget stort for meg , håper at resten av slekten også synes det :)
Fra disse linjer kommer vi videre til mange kjente slekter i Norge. også til Heinrich Stromer von Reichenbach von Romer i Nürnberg . der var det mye slekt .
Disse linjer kan også kan føres videre til mange kjente hus i Tyskland og spania som Sverige og flere til . Spennende og jobbe videre med.
Samt at vi kan føre våres linjer videre til Agnes av Brandenburg and Erik Klipping av Danmark .Dette er jo meget spennende."

 
Og videre nevnes det: Jon Ragnvaldsson Smør sine aner. - Agmund Halvardsen Bratt - Sigurd Syr «Sow» Halvdansson og Åsta Gudbrandsdottir, Queen of Norway - Harald Hårfagre (Halvdansson), King of Norway - Haakon (Håkon I) "den Røde" I Stenkilsson, King Of Sweden. - Bolt - Olav Kyrre - stamfar Kong Håkon Håkonsson og jeg vet ikke hva!
 
Det høres jo grådig flott ut dette her da, men det skulle jammen meg vært morsomt å se oppsettet på hvordan det henger sammen! Tror vel at det burde vært helt litt kaldt vann i blodet på noen og enhver her. Her slåes det fast med den største selvfølgelighet at dette er deres slekt :wub:

I innlegg 239 skrives det følgende: Ludwig VAN "der Römer" von Witte was the son of Ludwig II "the Severe", duke of Upper Bavaria and Mathilde von Habsburg.
Det er første gang jeg har sett ham nevnt som Ludwig VAN "der Römer"!
Han ble kalt Ludwig IV "der Bayer" og var gift to ganger; 1.) m. Beatrix von Schweidnitz og 2.) m.Margaretha II (Marguerite) av Hainaut og Holland.
Ludwig IV "der Bayer" var sønn av Ludwig II 'der Strenge' av (Bavaria) Bayern og var fra hans 3.ekteskap med Mechtild (Mathilde) av Habsburg.
 
Dette ønsker jeg svært gjerne å se et korrekt oppsett på hvordan det fører videre til Fosse slekten.

 

Mvh og *Smil* fra Rigmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei , ja det er jo bare og sette seg inn i hvor slektene går så finner dere nok ut av dette .

 

Se hva som ligger mot Rømer og stromer slektene så greier dere det fint selv .

 

 

[27.01.2016 23.01.43] Jan Fosse: Markward Merklin PFINZING (-1278)
Elisabeth PFINZING
Heinrich Geuschmidt
Margaretha Harniksdatter Stromer von Reichenbach (1285-1350)
Henning Heinrichsen Rømer (1250-1302)
Henning Henningsen Rømer (1300-1350)
Otte Henningsson Rømer, til Stovreim (1330-1411)
Elsebe Ottesdatter Rømer, til Austrått (1375-1448)
Mads Jacobsson Rømer (1400-1455)
 

 Henning von Rømer, von Mecklenburg
 
Dette er fakta uten om at jeg må legge ut hele mitt familie tree ,
 
lykke til . :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen Jan :rolleyes:

 

Jeg vet ikke hvem det er som sender deg alle disse oppsettene om hvem dere stammer fra og hvem som er deres felles forfedre når de i innlegg 240 skriver: "At vi da også kan føre linjer i rett linje til våres stamfar Kong Håkon Håkonsson er jo meget stort . Ser jo at vi har mange linjer ned til Olav kyrre og Håkon Håkonsson . Dette var jo meget stort for meg , håper at resten av slekten også synes det :)

Fra disse linjer kommer vi videre til mange kjente slekter i Norge. også til Heinrich Stromer von Reichenbach von Romer i Nürnberg . der var det mye slekt .

Disse linjer kan også kan føres videre til mange kjente hus i Tyskland og spania som Sverige og flere til . Spennende og jobbe videre med.

Samt at vi kan føre våres linjer videre til Agnes av Brandenburg and Erik Klipping av Danmark .Dette er jo meget spennende."

 

Og videre nevnes det: Jon Ragnvaldsson Smør sine aner. - Agmund Halvardsen Bratt - Sigurd Syr «Sow» Halvdansson og Åsta Gudbrandsdottir, Queen of Norway - Harald Hårfagre (Halvdansson), King of Norway - Haakon (Håkon I) "den Røde" I Stenkilsson, King Of Sweden. - Bolt - Olav Kyrre - stamfar Kong Håkon Håkonsson og jeg vet ikke hva!

 

Det høres jo grådig flott ut dette her da, men det skulle jammen meg vært morsomt å se oppsettet på hvordan det henger sammen! Tror vel at det burde vært helt litt kaldt vann i blodet på noen og enhver her. Her slåes det fast med den største selvfølgelighet at dette er deres slekt :wub:

 

I innlegg 239 skrives det følgende: Ludwig VAN "der Römer" von Witte was the son of Ludwig II "the Severe", duke of Upper Bavaria and Mathilde von Habsburg.

Det er første gang jeg har sett ham nevnt som Ludwig VAN "der Römer"!

Han ble kalt Ludwig IV "der Bayer" og var gift to ganger; 1.) m. Beatrix von Schweidnitz og 2.) m.Margaretha II (Marguerite) av Hainaut og Holland.

Ludwig IV "der Bayer" var sønn av Ludwig II 'der Strenge' av (Bavaria) Bayern og var fra hans 3.ekteskap med Mechtild (Mathilde) av Habsburg.

 

Dette ønsker jeg svært gjerne å se et korrekt oppsett på hvordan det fører videre til Fosse slekten.

 

Mvh og *Smil* fra Rigmor

 

egard Torbergsson Stein av Væradal (Holck)

    

Haakon (Håkon I) Stenkilsson, King Of Sweden

    

.

        

 

Olav Stordahl Fauk

 

        

 

Håkon Olavsen Fauk

 

        

 

Olav Håkonsen Store Dahl

    

 

        

 

Håkon Olavsson Fauk

    

 

        

 

Bjørn Håkonsen

    

 

        

 

Olav Bjørnsen Smørkoll

    

 

        

 

Inga Olafsdatter fra Varteig

        

 

Olav Ingason til Stein

 

        

 

Olav Olavsson Holck (Holk), til Stein

    

 

        

 

Gyda Olavsdatter von Røme (Olavsdatter Stein), Til Stei

        

 

Henning Henningsen Rømer

(man)

 

Birthdate: cirka 1300

Death: Died 1350 in Norge    

 

Henning Henningsson Rømer er minn stamfar , så denne linjen er 100 prosent rett ...

slekten går da inn til

Heinrich Stromer von Reichenbach

    

Heinrich Geusmid

   .

      

Margaretha Harniksdatter Stromer von Reichenbach (Geusmid)

      

 

det er så rett som det går ann og bli !

 

mer legger jeg ikke ut ang hva jeg holder på med ang mine aner ,

 

 

 

Endret av Jan Harald Fosse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haakon (Håkon I) Stenkilsson, King Of Sweden dot_transp.gif  dot_black.gifdot_black.gifdot_black.gifdot_black.gifHåkon Olavsen Fauk dot_transp.gifdot_black.gifdot_black.gifdot_black.gifOlav Håkonsen Store Dahl  så kan du si til arkivet i Norge at de som ikke kan disse linjer må tenke seg om . Her er dine linjer jan Fakta bevist

 

 

 

Fakta er sån . Når vi legger ut 100 prosent dna mathes eller slekt fra arkivet eller kilder på våres slekt mener dere at det ikke er godt nok . så hvaa er da godt nok ? kilder vi har er 100 prosent rett .......dette er i samarbeid med folk som kan disse saker . KILDER ER KILDER ...begyner og bli lei tull og tøys , Disse linjer til disse aner jeg har lagt ut er 100 PROSENT RETT OG TRIPPEL KJEKKET OPP I MENTE ..................................................................MINE ANER SÅ SLUTT ,

Endret av Jan Harald Fosse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei Jan

synd at du gir deg med denne linjen fra Smør slekten og Von krockow .

 

 Dette tror jeg at Ole Petter Eriksen prøver og forklare deg ang disse linjer

 

 

Ingrid Ølvers-datter Smør (Rømer)
som var svensk
 
About Haakon (Håkon I) "den Røde" I Stenkilsson, King Of Sweden .
 
 
Henning Heinrichsen von Rømer
fra
Mecklenburg-Vorpommern, Deutschland -Tyskland som var Tysk høy-adel som har mange fine linjer .
familie
Heinrich Stromer von Reichenbach og Margaretha Harniksdatter Stromer von Reichenbach
Heinrich Stromer von Reichenbach von Romer fra
Mecklenburg, Pommern, Rhineland-Palatinate, Germany
Bavaria, Bavaria, Germany
kalt Ludwig IV "der Bayer von Witte was the son of Ludwig II "the Severe", duke of  Bavaria and Mathilde von Habsburg .
 
Mathilde von Habsburg

was daughter of Rudolf von Habsburg In, Roman-German King and Gertrud von Hohenberg

This is family to Fosse in Norway

 
Du har familie til slekten Bolt også .
 
Dette er din slekt Jan .
 
Tja Takk for denne . men leter vi videre fra
Jon Ragnvaldsson Smør sine aner
så havner vi til disse slekter
 
 Agmund Halvardsen Bratt
 
 
 
fra Sigurd Syr «Sow» Halvdansson
 
Sigurd Halvdansson «Sow» Syr og Åsta Gudbrandsdottir, Queen of Norway

Harald  Hårfagre (Halvdansson), King of Norway

 

 

 
Dette er aner fra min oldemor fra min fars slekt Harald Fosse . slekt av Haakon (Håkon I) "den Røde" I Stenkilsson, King Of Sweden .
 

High Nobility of the Holy Roman Empire - German ...

 
 

2. sep. 2014 - All sovereign houses, which ruled in various German lands in the 19th ... as the Roman Emperor and King in Germany (Römischer Kaiser, ..... and Karl-Theodor, Count Palatine of the Rhine, inherited Bavaria, ... the Hohenlohe family had only two voices in the Assembly of the .... The Dukes of Mecklenburg;.

 

 

 

Hei igjen Ole

 

Ja denne linjen fra mor til Malene clausdatter var mye og sette seg inn i . Takker for den hjelp jeg fikk av deg . Du har også helt rett ang Fars linjen til Malene , Ser at det kan føres langt tilbake fra Claus Rumohr Adamsen Reutz sine aner også . begge foreldre til Malene er det forsket godt på av arkivets folk samt andre forskere , så mye og sette seg inn i fra disse to linjer ,

 

 

 

[27.01.2016 23.01.43] Jan Fosse: Markward Merklin PFINZING (-1278)

Elisabeth PFINZING

Heinrich Geuschmidt

Margaretha Harniksdatter Stromer von Reichenbach (1285-1350)

Henning Heinrichsen Rømer (1250-1302)

Henning Henningsen Rømer (1300-1350)

Otte Henningsson Rømer, til Stovreim (1330-1411)

Elsebe Ottesdatter Rømer, til Austrått (1375-1448)

Mads Jacobsson Rømer (1400-1455)

 

 Henning von Rømer, von Mecklenburg

 
 
https://no.wikipedia...åkon_Håkonsson ,  At  vi da også kan føre linjer i rett linje til våres stamfar Kong Håkon Håkonsson er jo meget stort . Ser jo at vi har mange linjer ned til Olav kyrre og Håkon Håkonsson . Dette var jo meget stort for meg , håper at resten av slekten også synes det :)
 
Fra disse linjer kommer vi videre til mange kjente slekter i Norge. også til Heinrich Stromer von Reichenbach von Romer i Nürnberg . der var det mye slekt .
 
Disse linjer kan også kan føres videre til mange kjente hus i Tyskland og spania som Sverige og flere til . Spennende og jobbe
videre med ,
 
Samt at vi kan føre våres linjer videre til Agnes av Brandenburg and Erik Klipping av Danmark .Dette er jo meget spennende .
 
 
 
Takk til deg Ole . mvh Jan Harald Fosse .
 
Jeg skriver jan harald
100 prosent rett som det går ann og bli !

 

Endret av Jan Harald Fosse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et hvert forsøk på å dressere høns viser seg oftest å være svært krevende !

 

I likhet med et par andre tråder av samme trådstarter, minner denne tråden meg mer og mer om da vi som guttunger brukte store deler av sommerferien på høne-dressur.

 

Det var ingenting å si på innsatsen og hønene og guttene stod på med alt vi hadde, men vi måtte til slutt gi opp da det viste seg svært vanskelig å finne en egnet pedagogisk fremstilling for å oppnå ønsket resultat.

 

At dette innlegget i likhet med store deler med resten av denne tråden er usaklig er jeg fullstendig klar over.

 

 

Endret av SveinA
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et hvert forsøk på å dressere høns viser seg oftest å være svært krevende !

 

I likhet med et par andre tråder av samme trådstarter, minner denne tråden meg mer og mer om da vi som guttunger brukte store deler av sommerferien på høne-dressur.

 

Det var ingenting å si på innsatsen og hønene og guttene stod på med alt vi hadde, men vi måtte til slutt gi opp da det viste seg svært vanskelig å finne en egnet pedagogisk fremstilling for å oppnå ønsket resultat.

 

At dette innlegget i likhet med store deler med resten av denne tråden er usaklig er jeg fullstendig klar over.

 

tja da for heller yngve nedrebø  komme på banen her ... Dette kommer ikke fra Fosse slekten men flere av meget dyktige forskere .

 

 yngve nedrebø forklare meg ovenfor dna mathes ang hva slekt våres har , ANG  at vi kommer fra disse eldre tyske slekter og da for store blokker med dna mot mange av disse slekter samt at våres Ydna mather disse Tyske slekter , Han forklarer også art hans kone også har aner til disse  adesslekter som vi også har,!Eller for du kose deg masse med denne hønen din og lykke til med høne-dressur. ....

 

Så at du Svein A er nå meget usaklig ang hva du nå skriver er jo jeg også helt klar over . skal ikke skrive noe stygt .

Endret av Jan Harald Fosse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fakta er at  Y DNA fra de store dna senterne stemmer ikke overenst med kirkebøker . Det er en av grunner for at jeg har jaget på arkivet . Vi for ikke noe svar på dette . Mathces til bernadotte og til mange fler av adeslekter . Når jeg kontakter statsarkivet i Bergen forklarer de at jeg har opphav fra disse tyske slekter . Men når jeg prøver og finne ut av dette her på forumet så greier vi desverre ikke det , fakta arkivet i bergen sier noe til meg og dere som har hjelpt meg her sier noe helt annet , så hva skal vi tro på til slutt ? Så har vi disse store dna sentrene som sier at vi er i slekt med Hohenzollern . Jeg tror ingen her har forstått hva jeg har jaget etter kun sanheten . jeg tror desverre at vi er etterkommer av wilhelm II , mer og mer tyder på det nå ja . Dna sentrene sier ja det er stor muligheter for, arkivet i bergen sier til meg at deres opphav er fra tyske adelslekter derfor mathces ,Her på arkivet forum slakter jo dere alle muligheter jeg og to andre som prøver og finne en forklaring på dette .

 

Greit vist vi ikke finner noe som ligger i kirkebøker mot disse slekter er det feil et sted . så må yngve må komme på bannen ang disse slekter vi har i dna som er nær slekt .Ellers blir det hohenzollern på hele slekten ang bygdehistorien samt dna er en san historie ..... alt det andre blir barre tull og vås ,

 

Family Fosse has dna against several famous noble families. facts

 

 

mvh jan

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fulgt denne og andre av Fosses tråder, og jeg kan ikke forstå at folk har ork å svare ham lenger.  All den godt begrunnede informasjonen han får tilført faller stort sett på steingrunn, og ønsket om å tilhøre "fine" slekter er tydeligvis viktigere enn sannheten.

Kunne ikke dy meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fulgt denne og andre av Fosses tråder, og jeg kan ikke forstå at folk har ork å svare ham lenger.  All den godt begrunnede informasjonen han får tilført faller stort sett på steingrunn, og ønsket om å tilhøre "fine" slekter er tydeligvis viktigere enn sannheten.

Kunne ikke dy meg.

 

Tulle svar , Atter et svar som ikke har noe med virkeligheten og gjøre ,

 

Det er jo sanheten jeg er ute etter ,

 

er går ned til disse folka , se selv og kjekk ut det ligger ute så søk , her fra og ned  Henning von Rømer, von Mecklenburg

 

Elisabeth PFINZING

Heinrich Geuschmidt

Margaretha Harniksdatter Stromer von Reichenbach (1285-1350)

Henning Heinrichsen Rømer (1250-1302)

Henning Henningsen Rømer (1300-1350)

Otte Henningsson Rømer, til Stovreim (1330-1411)

Elsebe Ottesdatter Rømer, til Austrått (1375-1448)

Mads Jacobsson Rømer (1400-1455)

 
 
Så forholder vi oss til hva disse dna sentrene også sier , Det er hva jeg leter etter I kirkebøker og slekt . jeg kunne ha avsluttet dette forlenge siden men har ikke gjort det begrunnet en dna sak , noe jeg og fagfolk har godkjent for lenge siden , så slutt med dette dritt prate når du har 0 peiling på hva dette dreier seg om . FAKTA dere har  0 peiling med hva dette dreier seg om Det sammen Med deg Svein A , så ikke lat som dere vet så mye når dere ikke hvet hva vi jobber med ang dette . Forhold dere til det som jeg har lagt ut ang Habsburg og resten . fakta ... Dette dreiet seg lang om og ha fine aner !!
Endret av Jan Harald Fosse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.