Gå til innhold
Arkivverket

Hildur Marie Iversen Født 23 Feb 1907 fra osterøy eller lindås ,

guest
 Del

Recommended Posts

Fakta er at  Y DNA fra de store dna senterne stemmer ikke overenst med kirkebøker . Det er en av grunner for at jeg har jaget på arkivet . Vi for ikke noe svar på dette . Mathces til bernadotte og til mange fler av adeslekter . Når jeg kontakter statsarkivet i Bergen forklarer de at jeg har opphav fra disse tyske slekter . Men når jeg prøver og finne ut av dette her på forumet så greier vi desverre ikke det , fakta arkivet i bergen sier noe til meg og dere som har hjelpt meg her sier noe helt annet , så hva skal vi tro på til slutt ? Så har vi disse store dna sentrene som sier at vi er i slekt med Hohenzollern . Jeg tror ingen her har forstått hva jeg har jaget etter kun sanheten . jeg tror desverre at vi er etterkommer av wilhelm II , mer og mer tyder på det nå ja . Dna sentrene sier ja det er stor muligheter for, arkivet i bergen sier til meg at deres opphav er fra tyske adelslekter derfor mathces ,Her på arkivet forum slakter jo dere alle muligheter jeg og to andre som prøver og finne en forklaring på dette .

Greit vist vi ikke finner noe som ligger i kirkebøker mot disse slekter er det feil et sted . så må yngve må komme på bannen ang disse slekter vi har i dna som er nær slekt .Ellers blir det hohenzollern på hele slekten ang bygdehistorien samt dna er en san historie ..... alt det andre blir barre tull og vås ,

Family Fosse has dna against several famous noble families. facts

mvh jan

Dette tilsvaret forteller meg at du ikke har tatt innover deg noe som helst siden ditt innlegg fra august 2013 - nr. 1 i følgende tråd: Anders Elias Fosse

Faktum er at du avviser alt som ikke passer inn i din fantasi om at du er sønn av den tyske Keiseren.

Med de fantasifulle fremstillinger du gjør, vil jeg anta at kan gjøre krav på Norsk, Svensk og Dansk krone - avsette monarkene og tre inn i disse rollene.

Mitt forslag til deg er at de forskere du refererer til som med 100% sikkerhet uttaler seg om noe som helst, skal man være meget skeptisk til.

Enda verre er de forskere som ikke kan eller vil fremlegge kilder og dokumentasjon for sine argumenter.  

Så når du snakker om "fakta" så står du fremdeles på samme sted som i august 2013, til tross for at du har fått utmerket hjelp av forumets mest kompetente deltagere gjennom en årrekke.

God natt !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette tilsvaret forteller meg at du ikke har tatt innover deg noe som helst siden ditt innlegg fra august 2013 - nr. 1 i følgende tråd: Anders Elias Fosse

Faktum er at du avviser alt som ikke passer inn i din fantasi om at du er sønn av den tyske Keiseren.

Med de fantasifulle fremstillinger du gjør, vil jeg anta at kan gjøre krav på Norsk, Svensk og Dansk krone - avsette monarkene og tre inn i disse rollene.

Mitt forslag til deg er at de forskere du refererer til som med 100% sikkerhet uttaler seg om noe som helst, skal man være meget skeptisk til.

Enda verre er de forskere som ikke kan eller vil fremlegge kilder og dokumentasjon for sine argumenter.  

Så når du snakker om "fakta" så står du fremdeles på samme sted som i august 2013, til tross for at du har fått utmerket hjelp av forumets mest kompetente deltagere gjennom en årrekke.

God natt !

Det handler lite om hva jeg har tatt innover meg . Det handler kunn om hva som er blitt tatt av disse tester . Jeg har ikke noen våte fantarsier om og vere etterkommer av den tyske Keiseren heller  . Men kun fakta . jeg mener at alt har en logisk forklaring . Disse store testene er tatt og der har de matches ,  jeg holdt på med min oldemors slekt da dere gik til angrep ikke anders elias fars slekt men mors aner fra anders . jeg jobbet med Munthe og malene claus datter sine aner . så begynte jo dere med denne kaiser saken igjen , ja vi har mathces mot disse slekter men det må være en logisk forklaring . etter mitt syn .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler lite om hva jeg har tatt innover meg . Det handler kunn om hva som er blitt tatt av disse tester . Jeg har ikke noen våte fantarsier om og vere etterkommer av den tyske Keiseren heller  . Men kun fakta . jeg mener at alt har en logisk forklaring . Disse store testene er tatt og der har de matches ,  jeg holdt på med min oldemors slekt da dere gik til angrep ikke anders elias fars slekt men mors aner fra anders . jeg jobbet med Munthe og malene claus datter sine aner . så begynte jo dere med denne kaiser saken igjen , ja vi har mathces mot disse slekter men det må være en logisk forklaring . etter mitt syn .

Nå er du inne på det igjen, i bunn og grunn handler dette seg om dressur av høns eller sau om du vil, det er like krevende.

Endret av SveinA
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drit i den Kaiser saken Svein A  , Kaiser saken jobber mange andre med , jeg er så drita lei den saken . det er tatt noen tester Rgmor hvet hva jeg mener om dette .

Se heller på denne linjen det er hva jeg holder på med fra  Henning von Rømer, von Mecklenburg

Markward Merklin PFINZING (-1278)
Elisabeth PFINZING
Heinrich Geuschmidt
Margaretha Harniksdatter Stromer von Reichenbach (1285-1350)
Henning Heinrichsen Rømer (1250-1302)
Henning Henningsen Rømer (1300-1350)
Otte Henningsson Rømer, til Stovreim (1330-1411)
Elsebe Ottesdatter Rømer, til Austrått (1375-1448)
Mads Jacobsson Rømer (1400-1455)

Henning von Rømer, von Mecklenburg

Endret av Jan Harald Fosse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drit i den Kaiser saken Svein A  , Kaiser saken jobber mange andre med , jeg er så drita lei den saken . det er tatt noen tester Rgmor hvet hva jeg mener om dette .

Se heller på denne linjen det er hva jeg holder på med fra  Henning von Rømer, von Mecklenburg

Elisabeth PFINZING

Heinrich Geuschmidt

Dette henger overhode ikke på greip, dersom du mener at du har noe felles slektskap med keiseren eller noen av de øvrige adelsslekter du fremhever, er det DIN plikt å dokumentere dette og vise til kilder som understøtter disse påstandene.

At du i dine tidligere påviste "reisende slekter" vil få utslag på svensk,dansk og tyske DNA innslag er vel enkelt å konkludere med ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang disse to svære y testene som er tatt så er ikke de fra meg . Men fra andre i slekten fra fars siden . les deg opp mann før du skriver noe  , et gådt råd fra meg til deg : så forstår du litt mer hva dette handler om .

Jeg personlig har tatt familie finder av meg selv samt y test ,   at jeg har en linje fra Nederland som var reisende er jo tilfelle men den har lite med ydna og gjøre , vist du forstår hva jeg mener .

For og si det rett ut du har ikke så mye peiling som jeg trodde svein A  . Samt om dere googler de som kaller seg for slektforskere så tror jeg ikke at de legger ut hva som ble gjort på en gaard for 200 år siden . det er jo bare og ta en liten google på dere , det handler jo mer om fine aner hos mange av dere etter hva vi kan se . Men dere er jo flink til og hevde dere selv ser jeg haha :) går det an ? så hadde jeg et ønske om ikke gå til person angrep , men atter en gang viste det seg at dette forum er lite seriøst . hva er problemet ditt om våres familie historie er sant ?  skulle det plage deg eller noen her da ?  hva om vi kan bevise dette ? tror du virkelig at noen av oss hadde hevet det ut på dette forum ? jeg prøvde og finne ut av dette ang mulig at det skulle ligge noe slekter på anerds elias lengre bak som hadde disse aner fra Tyske adel . men det fant vi ikke .så da må vi desverre forholde oss til dna også . lykke til med hva en dere driver med her på forumet . Trist at det er så mange negative mennesker her som sliter med og finne ut av seg selv .

Svein A  håper denne høna de har fått en fin natt . måtte du greie og tamme den godt . samt dine sauer håper vikelig at du koser deg i kveld god natt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elisabeth PFINZING

Heinrich Geuschmidt

Hører ikke til i virkeligheten, såkalt fantasifoster.

Mvh

Kurt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heinrich Stromer von Reichenbach von Romer

fra Mecklenburg, Pommern, Tyskland

Sønn av Stein Olav Olavsson og Ragnhild Hallkjeldsdatter hun er datter av Heinrich Geuschmidt og Margarete Geuschmidt  . begge er fra Nürnberg ,

det ligger ute litt om denne linjen , her kan dere se litt da jeg fant dette .

Henning Henningsen Rømer og Elsebe Ølversdotter Rømer

Henning Heinrichsen Rømer og Gyda Olavsdatter von Rømer, Til Stein

Heinrich Stromer von Reichenbach og Margaretha Harniksdatter Stromer hun er datter av Heinrich Geuschmidt og Margarete Geuschmidt Reichenbach .

Ellers ser jeg at disse kilder er rett , Da disse kilder kommer fra Malene claus datter , Både far og mor til Malene clausdatter sine aner går da ut av landet ,

tror dette stemme bedre .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører ikke til i virkeligheten, såkalt fantasifoster.

Mvh

Kurt

http://poulkryger.dk/p4a9435a2.html

http://poulkryger.dk/pc968d4a9.html

http://poulkryger.dk/p71a203d3.html

Olav III Haraldssøn Kyrre

Blev højst 43 år.

Far: Harald III Hardråde Sigurdssøn (1015 - 1066) Mor: Tora Torbergsdotter Giske (1024 - )

Håkon III Sverresson, King of Norway

Blev højst 25 år.

Far: Sverre Sigurdsson (Unaasson) (1150 - 1202) Mor: Margareta Eriksdotter (erika Atten) (~1155 - 1209)

Født: 1178 Norge

vist du ser på disse linjer som er forsket på så er dette de rette linjer ,

Det som er sikkert er at Henning von Rømer Født i Mecklenburg, Tyskland , etterkommer av de Norske konger , hvem som er kona til Henning von Rømer er vi litt usikker på ,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blev højst 43 år.

Far: Harald III Hardråde Sigurdssøn (1015 - 1066) Mor: Tora Torbergsdotter Giske (1024 - )

Blev højst 25 år.

Far: Sverre Sigurdsson (Unaasson) (1150 - 1202) Mor: Margareta Eriksdotter (erika Atten) (~1155 - 1209)

Det som er sikkert er at Henning von Rømer Født i Mecklenburg, Tyskland , etterkommer av de Norske konger , hvem som er kona til Henning von Rømer er vi litt usikker på ,

Det står Henning von Rømer, Baron of Mecklenburg og far Baron Heinrich Stromer von Reichenbach  og koona heter Margaretha Stromer von Reichenbach (født Geuschmidtin)    http://www.cft-win.com/getperson.php?personID=I018176&tree=Norway     

og Ullman von Rømer (Stromer von Reichenbach) og Baron Heinrich Stromer von Reichenbach

Family, https://de.wikipedia.org/wiki/Stromer_von_Reichenbach

slekten går da videre på kvinne siden til Margret Geuschmidtin - Groß  født i   Nürnberg, Bayern, Deutschland  døde i   Nürnberg, Bayern, Deutschland faren hennes er Heinrich II Gross den Grindige  .Nürnberg, Bayern, Deutschland og kona er Sophie/Sophia Groß, (fränkische Adelsfamilie aus dem Ritterort Steigerwald) (born von Vestenberg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blev højst 43 år.

Blev højst 25 år.

Wauwh!

At det går an å bruke så mye tid på reinspikka tull!!!

Det neste du hevder seriøst er vel at du stammer i agnatisk linje fra Karl XII via Napoleon Bonaparte :)

Mvh

Kurt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wauwh!

At det går an å bruke så mye tid på reinspikka tull!!!

Det neste du hevder seriøst er vel at du stammer i agnatisk linje fra Karl XII via Napoleon Bonaparte :)

Mvh

Kurt

hvist du mener dette er tull vis en feil kilde ? Se og les saken alt fra hva Ole la ut her på arkivet ang mine aner . Så dette er nok rett ang mitt opphav . Men selvfølgelig må  jeg gå dypere i disse røtter og aner :) ,Men gøy er det jo Som det ser ut nå er dette rett ang hva jeg legger ut så her må vi dobbel kjekker kilder . Husk det er jo bare litt på gøy også. Så ikke hiss dere opp :) men det er jo intressant og lese om disse kilder . så er jo det litt forskning også .

Blev højst 43 år.

Blev højst 25 år.

Det står Henning von Rømer, Baron of Mecklenburg og far Baron Heinrich Stromer von Reichenbach  og koona heter Margaretha Stromer von Reichenbach (født Geuschmidtin)    http://www.cft-win.c...ee=Norway     

og Ullman von Rømer (Stromer von Reichenbach) og Baron Heinrich Stromer von Reichenbach

Family, https://de.wikipedia...von_Reichenbach

slekten går da videre på kvinne siden til Margret Geuschmidtin - Groß  født i   Nürnberg, Bayern, Deutschland  døde i   Nürnberg, Bayern, Deutschland faren hennes er Heinrich II Gross den Grindige  .Nürnberg, Bayern, Deutschland og kona er Sophie/Sophia Groß, (fränkische Adelsfamilie aus dem Ritterort Steigerwald) (born von Vestenberg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvist du mener dette er tull vis en feil kilde ? Se og les saken alt fra hva Ole la ut her på arkivet ang mine aner . Så dette er nok rett ang mitt opphav . Men selvfølgelig må  jeg gå dypere i disse røtter og aner :) ,Men gøy er det jo Som det ser ut nå er dette rett ang hva jeg legger ut så her må vi dobbel kjekker kilder . Husk det er jo bare litt på gøy også. Så ikke hiss dere opp :) men det er jo intressant og lese om disse kilder . så er jo det litt forskning også .

Hvilken kilder?  Selv ikke en skarve tertiærkilde har du å vise til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken kilder?  Selv ikke en skarve tertiærkilde har du å vise til :)

ha ha ha ha ha . den var god , Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten oppfriskning.

Jeg starter med Otte (Reymare) Rømer f. omkr. 1335-1340. Hans foreldres navn er ikke kjent! Derfor faller Henning von Rømer bort som far til Otte, da det ikke finnes kilder som bekrefter en slik familieforbindelse.
Otte var gift før 29.september 1361 med Gertrud (nevnt 1361). Hennes foreldre er ikke kjent! En eldre teori om at Gertrud skulle ha vært datter av drottseten Erling Vidkunnsson, er tilbakevist!

Adam Hansen Reutz Dalsøren kalte seg Adam Reutz uten å være i slekt med prestefamilien Reutz i Luster. (Dette har jeg også fortalt deg tidligere!)

Jeg har også tidligere fortalt deg at en vet ikke hvem Peder Rumohr var sønn av. Peders familie synes å ha vært tjenere hos hertug Hans den yngre av Sønderborg på Rumohrsgård at familien har tatt navnet Rumohr i den sammenheng. Ifølge oppkallingstradisjon peker det mer i retning av at Peders far var en Morten eller Peter.
Peder er ikke ført med noen adelig tittel i kirkebøkene ved barnas dåp eller som fadder.
Han er ikke oppført som sønn av Detlev Asmussen von Rumohr og Anna Joachimsdatter Breide i Danmarks Adels Aarbog!
Det er ingen ting i Danmarks Adels Aarbog som knytter den norske Rumohr-slekten til den adelige Rumohr-slekten.

Til min store undring så at du igjen begynte å hevde at du trodde på historien om at keiser Wilhelm II skal være far til din bestefar Anders Elias Fosse f. 10.april 1906 og barnet skal være et resultat av Wilhelm II besøk i Hardanger i 1904!

DNA resultatet viste også at dette over hodet ikke stemte!

Hvorfor holder du på sånn? Dine/deres ønsker om å ha flotte aner i slektstreet deres stikker tydeligvis enda dypere enn jeg trodde og jeg må si at jeg er meget skuffet over at du står på stedet hvil til tross for all hjelp du har mottatt.
Du må ikke komme her og fortelle meg eller noen andre at du dobbeltsjekker kilder. Mye av det du viser til er andre menneskers fantasifulle anetavler, som er fri for kilder.
I tillegg ser jeg at du kaller dette forumet for lite seriøst! Når noen her påpeker noe for deg så prøver du til og med og latterliggjøre dem.
Med hånden på hjertet Jan Harald Fosse, hvem tror du de fleste oppfatter som lite seriøs?

Nei vet du hva Jan Harald Fosse, nå burde du skjerpe deg! Du tøyer strikken alt for langt etter min mening og det tolerer jeg ikke!

Med hilsen Rigmor 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten oppfriskning.

Jeg starter med Otte (Reymare) Rømer f. omkr. 1335-1340. Hans foreldres navn er ikke kjent! Derfor faller Henning von Rømer bort som far til Otte, da det ikke finnes kilder som bekrefter en slik familieforbindelse.

Otte var gift før 29.september 1361 med Gertrud (nevnt 1361). Hennes foreldre er ikke kjent! En eldre teori om at Gertrud skulle ha vært datter av drottseten Erling Vidkunnsson, er tilbakevist!

Adam Hansen Reutz Dalsøren kalte seg Adam Reutz uten å være i slekt med prestefamilien Reutz i Luster. (Dette har jeg også fortalt deg tidligere!)

Jeg har også tidligere fortalt deg at en vet ikke hvem Peder Rumohr var sønn av. Peders familie synes å ha vært tjenere hos hertug Hans den yngre av Sønderborg på Rumohrsgård at familien har tatt navnet Rumohr i den sammenheng. Ifølge oppkallingstradisjon peker det mer i retning av at Peders far var en Morten eller Peter.

Peder er ikke ført med noen adelig tittel i kirkebøkene ved barnas dåp eller som fadder.

Han er ikke oppført som sønn av Detlev Asmussen von Rumohr og Anna Joachimsdatter Breide i Danmarks Adels Aarbog!

Det er ingen ting i Danmarks Adels Aarbog som knytter den norske Rumohr-slekten til den adelige Rumohr-slekten.

Til min store undring så at du igjen begynte å hevde at du trodde på historien om at keiser Wilhelm II skal være far til din bestefar Anders Elias Fosse f. 10.april 1906 og barnet skal være et resultat av Wilhelm II besøk i Hardanger i 1904!

Hvorfor holder du på sånn? Dine/deres ønsker om å ha flotte aner i slektstreet deres stikker tydeligvis enda dypere enn jeg trodde og jeg må si at jeg er meget skuffet over at du står på stedet hvil til tross for all hjelp du har mottatt.

Du må ikke komme her og fortelle meg eller noen andre at du dobbeltsjekker kilder. Mye av det du viser til er andre menneskers fantasifulle anetavler, som er fri for kilder.

I tillegg ser jeg at du kaller dette forumet for lite seriøst! Når noen her påpeker noe for deg så prøver du til og med og latterliggjøre dem.

Med hånden på hjertet Jan Harald Fosse, hvem tror du de fleste oppfatter som lite seriøs?

Nei vet du hva Jan Harald Fosse, nå burde du skjerpe deg! Du tøyer strikken alt for langt etter min mening og det tolerer jeg ikke!

Med hilsen Rigmor 

Hei igjen , Først må jeg svare deg ang latterliggjøre noen her , Det har jeg ikke ment , Jeg svarer tilbake med samme tone . Men og latterliggjøre noen kommer jeg aldrig til og gjøre , Det kan bli litt høye toner av og til som her Rigmor  ;). 

Det som er meget trist er at du dere ikke greier og ta inn over dere disse kilder og arbeid andre forskere finner ut , jeg har fått blant annet mye fra fra Tyske Cai von Rumohr og andre . Det jeg ser her er jo heller at mange her latterliggjør andres arbeid trist men sant  Da blir dette forumet etter mitt syn meget lite seriøst det er hva jeg mener . ja jeg tøyer strikken meget langt av og til ,Men at jeg latterliggjøre noen det stemmer ikke , Det er jo heller andre her som latterliggjør hva jeg har fått fra flere forskere og hva vi greier og finne ut . Jeg forholder meg til disse kilder jeg har fått ang av tyske forskere . så for dere også forholde dere til dette ,  ps det er mange flinke forskere som ikke er her på forumet HUSK DET .

Du Skriver

Fakta det var tatt en 16 markører dna test  her fra arkivet,Allså den minste test som går ann og ta , Dna forskere svarer dere kan ikke bevise noen form for slektsskap ang en 16 markører dna det er helt UMULIG ,Det håper alle kan få stå . Vi har nå tatt to store 111 Y tester samt en ny prøve nå som sier at vi er beslektet til disse tyske slekter så vi holder på med videre utforsning av denne sak ,  samme hva dere her inne mener , så er det store dna arkiver som jobber med dette nå . Det mange forskere mener  ang DNA testen dere brukte viser til helt feil bruk av tester og  går ikke ann og bruke så små tester som ble brukt , det går ikke ann og bevise noe med en 16 markører test ,  Dette vet dere alle sammen . Dette vet også fag folk her i Norge eller ?

Det er heller ikke hardanger min bestefar skulle ha kommet fra men sogn etter hva de sa til oss . han skulle hvere en sønn av en ung jente fra sogn som kaisern hadde som elsker. Men dette er våres familie historie så for den ligge en liten stund til . Til Aftenposten gikk de med en 16 markører som ikke holdt mål ,  Håper dere lærer til slutt :)

En liten oppfriskning til dere også

Det er flere linjer til disse slekter av meg . Ang andre slekter samt fra von Rømer og   aner til disse Kongs ætter både Tysk - dansk Norsk- Svenske konge huset . 

Måtte endre

god helg , så for vi heller se snart hvem som har rett ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du var usikker på om 16-markørers testen på Gena var nok (det var full match!) så ville det vært mer nærliggende med et samarbeide for å utvide den (ev. avtale ny og utvidet test med de samme personer). Nå tror jeg ikke det har noen betydning for deg, for du ønsker ikke å vite det resultatet. Som jeg har sagt før: dere gir dere ikke uansett hva DNA kommer til å vise.

Jeg tror ellers det beste er at vi lar JH få ha sine egne tråder i fred her på forumet. Det er ingenting noen her kan hjelpe ham med, han tror hva han vil uansett. Hvorfor han fortsetter å poste her, når han ikke ønsker andres mening, se det kan man bare spekulere i...

Case JH closed - for min del.

Endret av Inger Karin Haarbye
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen , Først må jeg svare deg ang latterliggjøre noen her , Det har jeg ikke ment , Jeg svarer tilbake med samme tone . Men og latterliggjøre noen kommer jeg aldrig til og gjøre , Det kan bli litt høye toner av og til som her Rigmor  ;). 

Det som er meget trist er at du dere ikke greier og ta inn over dere disse kilder og arbeid andre forskere finner ut , jeg har fått blant annet mye fra fra Tyske Cai von Rumohr og andre . Det jeg ser her er jo heller at mange her latterliggjør andres arbeid trist men sant  Da blir dette forumet etter mitt syn meget lite seriøst det er hva jeg mener . ja jeg tøyer strikken meget langt av og til ,Men at jeg latterliggjøre noen det stemmer ikke , Det er jo heller andre her som latterliggjør hva jeg har fått fra flere forskere og hva vi greier og finne ut . Jeg forholder meg til disse kilder jeg har fått ang av tyske forskere . så for dere også forholde dere til dette ,  ps det er mange flinke forskere som ikke er her på forumet HUSK DET .

Du Skriver

Fakta det var tatt en 16 markører dna test  her fra arkivet,Allså den minste test som går ann og ta , Dna forskere svarer dere kan ikke bevise noen form for slektsskap ang en 16 markører dna det er helt UMULIG ,Det håper alle kan få stå . Vi har nå tatt to store 111 Y tester samt en ny prøve nå som sier at vi er beslektet til disse tyske slekter så vi holder på med videre utforsning av denne sak ,  samme hva dere her inne mener , så er det store dna arkiver som jobber med dette nå . Det mange forskere mener  ang DNA testen dere brukte viser til helt feil bruk av tester og  går ikke ann og bruke så små tester som ble brukt , det går ikke ann og bevise noe med en 16 markører test ,  Dette vet dere alle sammen . Dette vet også fag folk her i Norge eller ?

Det er heller ikke hardanger min bestefar skulle ha kommet fra men sogn etter hva de sa til oss . han skulle hvere en sønn av en ung jente fra sogn som kaisern hadde som elsker. Men dette er våres familie historie så for den ligge en liten stund til . Til Aftenposten gikk de med en 16 markører som ikke holdt mål ,  Håper dere lærer til slutt :)

god helg , så for vi heller se snart hvem som har rett ;)

Det spørs hva du legger i begrepet "forsker" da? Det er mange som holder på med dette som en hobby "hobbyforsker" på samme måte som deg selv, og som bryr seg filla om verken kilder eller fakta.

Det kommer jo tydelig fram i mye av det du har linket til og hvor mange feil forekommer. Ikke en eneste kilde er lagt fram, som kan bevise at påstandene er korrekt!

Selv om Cai von Rumohr som du nevner, sier at han tror at Peder Rumohr stammer fra Detlev Asm​ussen von Rumohr og Anne Joakimsdatter Breide, så finnes det i skrivende stund ikke noe bevis for det! - Se hva jeg tidligere skrev.

Dette skrev dere selv om i den forrige debatten og din fetter Øyvind Fosse. Dere fortalte selv at bestefaren deres selv har fortalt at han var sønn av keiseren og ei tjenestejente fra Sogn ved navn Sophie, og som de attpåtil skal ha vært med keiseren flere sommere på rad på hans skip når han var i Norge!

- "Det var i 1904 at keiser Wilhelm traff min oldemor i Hardanger. De fikk en sønn i 1905. Han het Anders Fosse, forteller Øyvind Fosse til Sunnmørsposten

Oldemoren var en lokal tjenestejente fra Sogn.

- Det var ikke bare et sommereventyr, hun var med han flere somrer på skipet hans. Barnet ble satt bort til et døvstumt, barnløst ektepar etter fødselen".

Dere mente jo også lenge at bestefaren deres var født i 1905.

I debatten skriver bl.a. Øyvind Fosse: "Anders Elias ble født i april 1905, dette tror jeg ikke han heller ble klar over før senere i livet.Vi vet med Sikkerhet at han feiret 50 års dag i 1955 og andre runde dager i henhold til det." -

- Men gratulasjonshilsenen til deres bestefars 50 års dag sto på trykk i Bergens Tidende 10.april 1956, og ikke 1955!

Samtlige kilder om deres bestefar forteller at 10.april 1956 var hans fødselsdag.

Keiser Wilhelm II var som kjent ikke i Norge i 1905, og det skal godt gjøres å besvangre en kvinne i 1904, som ikke føder barnet før i 1906.

DNA testen som det kom svar på og som ble åpnet på Statsarkivet i Bergen, fortalte også tydelig sannheten og holder mer enn nok for meg!

Du vil tydeligvis gå dine egne veier med skylapper foran øynene, så da er det bare å labbe og jabbe i vei, for jeg tror jeg velger å følge Inger Karin Haarbyes eksempel. Syns jeg har vært tålmodig lenge nok nå.

Med hilsen Rigmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jan Harald , legg ut på dette så ser vi hvem som er amatører eller ikke . Dette er dine aner . Se om de greier og finne ut av dette eller om de slenger deg full av tull og tøys igjen . Husk ikke svar de til bake .

Detter er Fosse sine aner . Hvem er amatør sa dere ?

Vladimir II Vsevolodich Monomakh, Grand Prince of Kiev med Harold Godwinsson, King of England

https://en.wikipedia.org/wiki/Vladimir_II_Monomakh

Jeg sitter her og leser på Arkivet . hva feiler disse folka ? Jeg kaller dette for slektsforsning ikke krig . Hva Arkivets brukere holder på med er jo meget rart . Du har flere linjer til disse eldre kongsætter og det vet vi alle .

Vennlig Hilsen Petter .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Makan til vrangforestillinger har jeg ikke opplevd tidligere i mitt godt voksne liv.

Tror det er andre enn slektsforskere du bør søke hjelp hos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jan Harald , legg ut på dette så ser vi hvem som er amatører eller ikke . Dette er dine aner . Se om de greier og finne ut av dette eller om de slenger deg full av tull og tøys igjen . Husk ikke svar de til bake .

Detter er Fosse sine aner . Hvem er amatør sa dere ?

Vladimir II Vsevolodich Monomakh, Grand Prince of Kiev med Harold Godwinsson, King of England

https://en.wikipedia.org/wiki/Vladimir_II_Monomakh

Jeg sitter her og leser på Arkivet . hva feiler disse folka ? Jeg kaller dette for slektsforsning ikke krig . Hva Arkivets brukere holder på med er jo meget rart . Du har flere linjer til disse eldre kongsætter og det vet vi alle .

Vennlig Hilsen Petter .

Du kan hilse slektsforsker Petter og fortelle ham at det er den som framsetter en påstand er også den som må bevise den. Det er noe de fleste vet som holder på med dette.

Så hvis du har en linje fra Vsevolod I Jaroslavich av Kiev og Maria (Irina) Monomachus av Bysants gjennom deres sønn Vladimir II Vsevelodovich Monomakhus av Kiev, og en av hans 12 barn som fører videre til Fosse, så er det ikke vi som skal legge fram den linja. - Det er det du som må gjøre!

Det er vel brukt nok av tid her til på å hjelpe deg og rettlede deg med dine aner tidligere Jan Harald.

Med hilsen Rigmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Makan til vrangforestillinger har jeg ikke opplevd tidligere i mitt godt voksne liv.

Tror det er andre enn slektsforskere du bør søke hjelp hos.

Veldig trist og se at voksne folk holde på sånn som dette . Dette er kun om slekt ikke noe annet , og skal være gøy og holde på med .  Veldig trist og lese hva du holder på med ang sjikane . Jeg tror nesten her at det er du som trenger litt hjelp eller en klem :) . om du ser på noen linjer så finner du nok ut av hva vi prater om .  det som er gøy etter mitt syn er og komme så langt bak som mulig . Ja jeg kunne jo forsket på gaadsbruk  også da vi har mange røtter og aner fra gaarda-eigere . Men jeg synest ikke det er så spennende . hva er gøy med og finne aner ?

Jeg personlig  synest , Finner du personer i dine aner med en historie og hva de gjorde ang politisk eller annet gøy som Munthe eller fris -Rumohr

som disse aner fra meg er jo hva jeg synest spennende og lese om .Benkestok og og Adelus Erichsdotter Rostvig til Talgje og Margrethe Iversdatter Kruckow (Aspa) som var Datter av Erik Andersson Kruckow, på Fet og Margrethe Iversdatter Kruckow  også videre som Ivar Toraldesson Aspa, Smørhatt også videre bak jo lengre vi kommer jo gøyere er det  ,  hva drev disse personer med hva gjorde de for samfunnet også videre . det er hva jeg synest er gøy med og forske på slekt . finne ut av hva personer gjordet for våres samfunn . det er hva som driver meg videre med slekt .  Ja jeg kunne ha forsket på livet ang og jobbe på gaardsbruk eller ang hva de holdt på med på en stor gaard den gang . Men det tror jeg folk flest har funnet ut av for lengst og lært mye om fra før .  Om vi ser litt lengre ned til mine aner fra Toralde Sigurdsson Aspa Kane, på Aspa er jo det mye gøy ;) Detter er jo dette som er gøy med slekt og aner eller ?

Hva vi har holdt på med ang disse aner .

Helga Sigurdsdatter Sigurdsdatter også til  Christina Sigurdsdatter Haraldsson, også til  Malmfred Mstislawna av Kiev, . Det er hva jeg og en til har forsket , ja jeg har fått mye hjelp av gode forskere takk for det .  Men  er det ikke dette det handler om da SVEIN A ? finne aner så langt til bake som vi greier og finne ut av eller ?

mvh jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å drive slektsforskning er som å løse en kryssord. En kryssordoppgave innholder stikkord for vannrette og loddrette tomme ruter som skal fylles. Er vi tro mot stikkordet så finner vi - noen ganger fort og greit, andre ganger ender vi opp ganske så utslitte etter oppslag i diverse bøker o lign - det rette ordet og kan føre det inn i oppgaven. Og vi går videre med neste stikkord. Som oftest klarer jeg å løse hele kryssordet (og sender det inn og krysser fingrene for å være en av vinnerne), men jeg opplever også at kryssordet bare må gis opp. Jeg finner ikke rette ordet! Og da nytter det ikke å lukke alle hjelpemidler og bare skrive det som - med litt godvilje - passer inn i rutene. Stemmer ikke ord jeg skriver med oppgavens stikkord, så har jeg ikke løst kryssordet. Bare skapt en masse svada.

mvh Grete

- og JH, det er det du har gjort. Oversett riktige svar for å fabulere deg inn i rot og kaos

Grete

Endret av Grete Jøraas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig trist og se at voksne folk holde på sånn som dette . Dette er kun om slekt ikke noe annet , og skal være gøy og holde på med .  Veldig trist og lese hva du holder på med ang sjikane . Jeg tror nesten her at det er du som trenger litt hjelp eller en klem :) . om du ser på noen linjer så finner du nok ut av hva vi prater om .  det som er gøy etter mitt syn er og komme så langt bak som mulig . Ja jeg kunne jo forsket på gaadsbruk  også da vi har mange røtter og aner fra gaarda-eigere . Men jeg synest ikke det er så spennende . hva er gøy med og finne aner ?

Jeg personlig  synest , Finner du personer i dine aner med en historie og hva de gjorde ang politisk eller annet gøy som Munthe eller fris -Rumohr

som disse aner fra meg er jo hva jeg synest spennende og lese om .Benkestok og og Adelus Erichsdotter Rostvig til Talgje og Margrethe Iversdatter Kruckow (Aspa) som var Datter av Erik Andersson Kruckow, på Fet og Margrethe Iversdatter Kruckow  også videre som Ivar Toraldesson Aspa, Smørhatt også videre bak jo lengre vi kommer jo gøyere er det  ,  hva drev disse personer med hva gjorde de for samfunnet også videre . det er hva jeg synest er gøy med og forske på slekt . finne ut av hva personer gjordet for våres samfunn . det er hva som driver meg videre med slekt .  Ja jeg kunne ha forsket på livet ang og jobbe på gaardsbruk eller ang hva de holdt på med på en stor gaard den gang . Men det tror jeg folk flest har funnet ut av for lengst og lært mye om fra før .  Om vi ser litt lengre ned til mine aner fra Toralde Sigurdsson Aspa Kane, på Aspa er jo det mye gøy ;) Detter er jo dette som er gøy med slekt og aner eller ?

Hva vi har holdt på med ang disse aner .

Helga Sigurdsdatter Sigurdsdatter også til  Christina Sigurdsdatter Haraldsson, også til  Malmfred Mstislawna av Kiev, . Det er hva jeg og en til har forsket , ja jeg har fått mye hjelp av gode forskere takk for det .  Men  er det ikke dette det handler om da SVEIN A ? finne aner så langt til bake som vi greier og finne ut av eller ?

mvh jan

At du har interesse for historiske personer i Norge og andre land er helt utmerket.

Jeg er også enig i at når det følger historier rundt personene som dukker opp i søken etter slekt, så er det "krydderet" som gjør det hele så utrolig spennende.

Min slekt som de siste 400 år består av husmenn og leilendinger i Sogn og Fjordane og Ryfylke i Rogaland, har kjempet en utrettelig kamp for sin egen og etterkommerens tilværelse.

Hver generasjon har kjempet ulike kamper, men kampen mot fattigdom, sult og et grådig borgerskap er gjennomgående og gjør det utrolig spennende og vemodig å finne historier om enkelt skjebner.

Min salige mor sa en gang til meg at "Du kan velge de venner du vil ha, men til slekt må du ta til takke med de du har fått".

I motsetning til deg, så har det for min families vedkommende gått riktig vei og blitt enklere og enklere for hver generasjon, husmenn og leilendinger er historie.

Når det gjelder din slekt ser det ut til å ha vært "fritt fall" fra "Top of the world" til "kusk" i Bergen eller "rett i bøtta" for å si det på den måten.

En ting kan jeg love deg Jan Harald, dersom du kan legge frem allmen akseptert dokumentasjon for ditt slektskap med Kong Håkon V Magnusson som du antydet for noen poster siden, så skal jeg spasere fra Kristiansand til Bergen å spandere verdens største Hansa pils på deg.

Endret av SveinA
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du har interesse for historiske personer i Norge og andre land er helt utmerket.

Jeg er også enig i at når det følger historier rundt personene som dukker opp i søken etter slekt, så er det "krydderet" som gjør det hele så utrolig spennende.

Min slekt som de siste 400 år består av husmenn og leilendinger i Sogn og Fjordane og Ryfylke i Rogaland, har kjempet en utrettelig kamp for sin egen og etterkommerens tilværelse.

Hver generasjon har kjempet ulike kamper, men kampen mot fattigdom, sult og et grådig borgerskap er gjennomgående og gjør det utrolig spennende og vemodig å finne historier om enkelt skjebner.

Min salige mor sa en gang til meg at "Du kan velge de venner du vil ha, men til slekt må du ta til takke med de du har fått".

I motsetning til deg, så har det for min families vedkommende gått riktig vei og blitt enklere og enklere for hver generasjon, husmenn og leilendinger er historie.

Når det gjelder din slekt ser det ut til å ha vært "fritt fall" fra "Top of the world" til "kusk" i Bergen eller "rett i bøtta" for å si det på den måten.

En ting kan jeg love deg Jan Harald, dersom du kan legge frem allmen akseptert dokumentasjon for ditt slektskap med Kong Håkon V Magnusson som du antydet for noen poster siden, så skal jeg spasere fra Kristiansand til Bergen å spandere verdens største Hansa pils på deg.

hva mener du ? jeg har tre barn og kone og familie  .Eier noen taxier -og har båt -jeg har enebolig i Bergens dyreste sted.  og landsted med egen kai :) .. samt bobil  haha og et par mercedeser samt en Audi A6 :)  og en herlig familie , hva mer kan du ha i livet da svein ? . det viktigste vi har er mennesker vi kan være glad i , barn som gir meg en klem når jeg kommer hjem fra jobb det er mitt liv min venn . ja  om våres familie var på Top of the world gang bryr jeg meg lite om . vi er nå her endå :) jeg forstår ikke behovet ditt med denne trakassering mot min slekt  . Fatter det ikke Svein A  .mulig min forfedre har slott dere konk en gang eller ? derfor hat mot min slekt ?

Men en hansa kunne smakt en lørdags kveld ;)

Ang min famillie ,så er min bror lærer , Han yngste eier en av de største gaarder på meland et par 1000 mål   . Samt at mine fetter eier et stort konsern som er mye omtalt i media , samt giske bygg og tømmer  i ålesund .

Det er jo fint og lese at din familie din Svein A  har kommet bort fra  kampen mot fattigdom og sult . stå på videre og lykke til :)

så har vi funnet ut av Cunningham slekten

John Cunningham was Scottish nobleman

son of

William Cunningham Earl of Glencairn ,  and Issobell Morton

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.