Gå til innhold
Arkivverket

Hildur Marie Iversen Født 23 Feb 1907 fra osterøy eller lindås ,

guest
 Del

Recommended Posts

Hva er det dere holder på med nå da ? Dette er jo bare tull og vås . Er livet ditt og sitte her mitt på natten og skrive tull og vås om andre du ikke kjenner en gang ?

mvh jan

Endret av Jan Harald Fosse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det klikket helt her nå ?

jeg anbefaler deg og ikke sitte her på forumet og skrive i  fylla Mette Søreide

Hva er det dere holder på med nå da ? Hva er alt dette som du har skrevet her inne nå i kveld ?  Da spør jeg er det klikket for hele forumets brukere ? har du -dere sett på hva dere - du skriver ? . dette er jo på et så lav mål at jeg ikke kan fatte og begripe at voksne mennesker kan holde på sånn !

Nå må du ta deg sammen, Jan Harald! Når du mener det har "klikket" for alle forumets brukere, så får du heller tenke om det kan ha noe med din egen oppførsel å gjøre. Du kan ikke oppføre deg slik du nå gjør, du kan ikke skrive slik om andre mennesker! Som til og med har forsøkt å hjelpe deg i måneder og år! Du har fått mye hjelp på forumet, det virker som du bare er ute etter å provosere nå, du skriver jo bare tøys og tull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må du ta deg sammen, Jan Harald! Når du mener det har "klikket" for alle forumets brukere, så får du heller tenke om det kan ha noe med din egen oppførsel å gjøre. Du kan ikke oppføre deg slik du nå gjør, du kan ikke skrive slik om andre mennesker! Som til og med har forsøkt å hjelpe deg i måneder og år! Du har fått mye hjelp på forumet, det virker som du bare er ute etter å provosere nå, du skriver jo bare tøys og tull.

Nå for  det for da være grenser Inger , Hvem skriver tøys og tull sa du ?  Det er jo bare og se litt på hva enkelte her har lagt ut om min slekt eller ? som innlegg 274 + mye mer . nok er nok . ha en fin kveld og kos dere .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan du i det hele tatt skylde på at det har klikket for hele forumets brukere når det er MEG du er forbannet på???

Og jeg er i alle fall ikke FULL!! SKAM DEG JAN HARALD FOR Å KOMME MED SLIKE BESKYLDNINGER!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå for  det for da være grenser Inger , Hvem skriver tøys og tull sa du ?  Det er jo bare og se litt på hva enkelte her har lagt ut om min slekt eller ?

Det er vel egentlig bare å se på hva du selv har lagt ut her om "din slekt" - og ikke minst om andre medlemmer av forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan du i det hele tatt skylde på at det har klikket for hele forumets brukere når det er MEG du er forbannet på???

Og jeg er i alle fall ikke FULL!! SKAM DEG JAN HARALD FOR Å KOMME MED SLIKE BESKYLDNINGER!!!!!

Greit . God natt Mette og drøm søtt . du er sikkert en snill pike .

mvh jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit , vist du ikke er full så kan du i det minste unnskylde deg litt ok så er saken over . God natt Mette og drøm søtt . du er sikkert en snill pike .

mvh jan

Skam deg, Jan Harald! Det er du som burde si unnskyld til henne.

Endret av Inger Karin Haarbye
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er en snill pike, og jeg har fått mye hjelp fra forumets gode brukere. Det rare er at jeg bestandig har tatt det til meg og erfart at jeg har kommet lenger tilbake i min slektsforskning takket være hjelp fra forumets brukere!!"!!

Noe du ignorerer helt!! For det du går for er hva  "DINE "DNA viser, uansett  hva du spør om, og hva forumets hjelpere svarer. SÅ hvorfor spør du? 

MVH Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for all hjelp vi har fått, både negativt  og positivt. Vi forstår at mange tviler, Men mange synes det er spennende og tror på historien.
Vi for snakkes ved en annen anledning.
Takk og ha det bra

MVH JAN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De siste innleggene er fulle av utropstegn og ​tykke ​bokstaver. Også ganske så sint ordlyd. Om Jan Harald er innsnevret og uvillig, vedkommer det oss? Å bruke energi på negative ting er ganske så bortkastet.

Men, Jan Harald, jeg vil anbefale deg dette for at du skal kunne lage og få en riktig oversikt over slekten din:

* ta alt du allerede har av print, e-mailer, DNA dokument og legg dem alle samlet i en boks/pose/skrin - og legg dem vekk

* kjøp et slektsprogram (Brothers Keeper f eks) - et slektsprogram som kun ligger på din datamaskin (ikke ute på nettet)

* start innlogging med deg selv, deretter dine foreldre, besteforeldre osv.

* og nå gjelder det at du ved hver person finner dåpen i kirkebok og legger det inn i programmet. Finner du ikke dåpen dokumentert, så stopper innloggingen på denne personen

* etter at x antall navn er lagt inn, print deg et sammendrag som visuelt kan vise deg om det er noen hull som må tettes

* bruk den tiden det tar og vær nøyaktig med fakta

Når du har kommet så langt at du føler at du ikke kan finne noe mer (om et år eller to....), da er det på tide å finne fram esken du en gang gjemte vekk :)

Nå kan du se og sammenligne fakta på maskinen din og fakta (?) du en gang trodde på, og se om det er noen sammenheng

I slektsforsking holder det ikke å tro noe, anta noe, sette lit til ytringer som: ''dette er alltid blitt sagt i familien'', eller å tro på noe et selverklært orakel påstår. Kun dokumenterte fakta fra kirkebøker og andre offentlige dokument duger.

Så, Jan Harald, ta et dypt pust og pust ut og gå i gang med et smil!

Lykke til fra

Grete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at jeg var veldig krass i noen av mine uttalelser, og beklager dette. Skyldes nok stor frustrasjon over at alt skal være så stort og blått i denne slekta, og at det ikke nytter å komme med råd da skylappene er ganske store.

Mvh Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei , Er det noe som kjenner til Ingeborg Ulvildesdatter Smør som jeg tror var mor til Bergiuth / Brynhild Torleivsdatter Kjællingmule  Oxe Til Melø ? var hun gift med Torleiv Trondsson Benkestok ? eller var Torleiv Trondsson Benkestok sønn  av Brynhild Torleivsdatter ? 

Jeg finner en Torleiv Ellingson Kjællingmule  Oxe kan det være far til Bergiuth / Brynhild Torleivsdatter Kjællingmule  Oxe ?

Så finner jeg en Erland Jonsson Setten, han var Rådmann . sønn Jon Erlandsson Loen (Setten) som var da Ektemann til Ulvilde Jonsdatter Smør .

Det må mulig være rett at foreldre til Ulvilde Jonsdatter Smør er  Jon Halvardsen Smør og  Margrethe Svalesdatter Smør (født Rømer) ca 1360 ?

Bergiuth / Brynhild Torleivsdatter Kjællingmule / Oxe, Til Melø

Ingeborg Ulvildesdatter Smør

Jon Erlandsson Loen

Erland Jonsson Setten, Rådmann in Norway

Jon Sigurdsson Lyng Saxvik

Sigurd Krafs Jonsson Lyng

N.N Audunsdatter Lyng

Audun Vigleikson Lyng

Vigleik Audunsson Verdalen

Audun Toresson Borg

Tore Bjørnsson Tinghatt

Borghild Olavsdatter Eilivson, Store Dal

Olav Haakonsson Smørkul

Håkon Olavsson Fauk

Olav Håkonsen Store Dahl

Håkon Olavsen Fauk

Olav Stordahl Fauk

Ragnhild Magnusdatter Princess of Norway
his mother

Magnus I Olavsson «the Good» den Gode

Om dette viser seg med de kilder som ligger ute er rett , Men svert vanskelig og finne klare kilder . Men at min oldemor kommer fra disse slekter og har de rette aner til disse eldre Norske ætter av Norrønske kongsætter  ser ut som rett . Jeg har de rette slekter og aner til at jeg kan være en etterkommer av disse slekter  . Slekten er også høy og stor i mange ledd fra opp til 2 meter fra sviggum anene mine . kjekket opp i . de var er høyreiste folk og med stor muskel kraft . så hvem vet . Dna vi har tatt viser jo slektskap til mange av etterkommere av adelshus i Europa . DNA tester er sendt til yngve Nedrebø på statsarkivet i Bergen . Samt YDNA mot Brandenburg Hohenzollern  Familien Prussen  . Men på de andre tester altså mors siden av bestefar viser også slektskap til mange av disse slekter da det er tatt en utvidet test også . Nå er det jo fag folk som jobber med våres dna og ikke jeg . Men noe er det jo da DNA  slår ut på disse kjente slekter . Jeg prøver så godt jeg kan med og finne ut av gåten . Jeg er åpen for mange muligheter jeg ser ikke blindt på den store keiser saken . Men vist det ikke er bevist slekt fra Hohenzollern-Prussen- Brandenburg i kirkebøker er det noe som skurrer et sted . ja da er det noe feil et sted i disse bøker fra anders fars side . Da Dna er tatt i direkte linje til de som lever i dag etter hva jeg er blitt fortalt . Det er selvfølgelig sendt til arkivet i Bergen . Dna Bevis .  familjens Y-DNA går enligt sertifikat Yngve fått ,  mot Tyskland(Brandenburg, öst Preussen og Preussen Familie )

mvh jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei , Er det noe som kjenner til Ingeborg Ulvildesdatter Smør som jeg tror var mor til Bergiuth / Brynhild Torleivsdatter Kjællingmule  Oxe Til Melø ? var hun gift med Torleiv Trondsson Benkestok ? eller var Torleiv Trondsson Benkestok sønn  av Brynhild Torleivsdatter ? 

Jeg finner en Torleiv Ellingson Kjællingmule  Oxe kan det være far til Bergiuth / Brynhild Torleivsdatter Kjællingmule  Oxe ?

Så finner jeg en Erland Jonsson Setten, han var Rådmann . sønn Jon Erlandsson Loen (Setten) som var da Ektemann til Ulvilde Jonsdatter Smør .

Det må mulig være rett at foreldre til Ulvilde Jonsdatter Smør er  Jon Halvardsen Smør og  Margrethe Svalesdatter Smør (født Rømer) ca 1360 ?

Jon Erlandsson Loen

N.N Audunsdatter Lyng

Audun Vigleikson Lyng

Audun Toresson Borg

Tore Bjørnsson Tinghatt

Olav Haakonsson Smørkul

Håkon Olavsson Fauk

Olav Håkonsen Store Dahl

Håkon Olavsen Fauk

Olav Stordahl Fauk

his mother

Om dette viser seg med de kilder som ligger ute er rett , Men svert vanskelig og finne klare kilder . Men at min oldemor kommer fra disse slekter og har de rette aner til disse eldre Norske ætter av Norrønske kongsætter  ser ut som rett . Jeg har de rette slekter og aner til at jeg kan være en etterkommer av disse slekter  . Slekten er også høy og stor i mange ledd fra opp til 2 meter fra sviggum anene mine . kjekket opp i . de var er høyreiste folk og med stor muskel kraft . så hvem vet . Dna vi har tatt viser jo slektskap til mange av etterkommere av adelshus i Europa . DNA tester er sendt til yngve Nedrebø på statsarkivet i Bergen . Samt YDNA mot Brandenburg Hohenzollern  Familien Prussen  . Men på de andre tester altså mors siden av bestefar viser også slektskap til mange av disse slekter da det er tatt en utvidet test også . Nå er det jo fag folk som jobber med våres dna og ikke jeg . Men noe er det jo da DNA  slår ut på disse kjente slekter . Jeg prøver så godt jeg kan med og finne ut av gåten . Jeg er åpen for mange muligheter jeg ser ikke blindt på den store keiser saken . Men vist det ikke er bevist slekt fra Hohenzollern-Prussen- Brandenburg i kirkebøker er det noe som skurrer et sted . ja da er det noe feil et sted i disse bøker fra anders fars side . Da Dna er tatt i direkte linje til de som lever i dag etter hva jeg er blitt fortalt . Det er selvfølgelig sendt til arkivet i Bergen . Dna Bevis .  familjens Y-DNA går enligt sertifikat Yngve fått ,  mot Tyskland(Brandenburg, öst Preussen og Preussen Familie )

Det er i hvert fall en ting jeg begynner å bli ganske viss på Jan Harald, og det er at du har arvet Anders Elias Fosses store ønske om å ha andre forfedre enn de opprinnelige og beviselige.

Om det skurrer noen steder, så er det vel dessverre i din nærmeste slekt. - Rett og slett bare trist å se alt hva du leter fram ​for å tilhøre kongelige eller keiserlige.

Mvh Rigmor

mvh jan

Jon Erlandsson Loen

N.N Audunsdatter Lyng

Audun Vigleikson Lyng

Audun Toresson Borg

Tore Bjørnsson Tinghatt

Olav Haakonsson Smørkul

Håkon Olavsson Fauk

Olav Håkonsen Store Dahl

Håkon Olavsen Fauk

Olav Stordahl Fauk

his mother

Det er i hvert fall en ting jeg begynner å bli ganske viss på Jan Harald, og det er at du har arvet Anders Elias Fosses store ønske om å ha andre forfedre enn de opprinnelige og beviselige.

Om det skurrer noen steder, så er det vel dessverre i din nærmeste slekt. - Rett og slett bare trist å se alt hva du leter fram ​for å tilhøre kongelige eller keiserlige.

Mvh Rigmor

mvh jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg tror nok dette er rett Ole .

Så går slekten videre til Trond Pederson Eide og Martha Johannesdotter

som da er sønn av      

Peder Rebni og Anna Johannesdatter , hun er da datter av      

Johannes Nilsson og Barbro Bjørnsdotter Frakstue

Jeg leste ett sted ang en prest eller biskop fra denne linjen , men jeg finner det ikke igjen , jeg lurer på om det var faren til Anna Johannesdatter ? stemmer det ?

stopper her ,

.

Venlig hilsen jan ,

Gard Bolstad . 1702, Luster Kommune

Torkild Trondson Eide

Britha Johannesdotter Bolstad

f.1683, Björk, Luster Kommune

d. 1723, Mörkerid, Luster Kommune

f. 1681, Bolstad, Luster Kommune

d. 1723, Mörkerid, Luster Kommune

Aner fra Torkild Trondson Eide har jeg og jeg skal legge de ut her rigmor . om du da er uenig så kontakter du luster ang om det er noe feil som DU  MENER ...

Hei igjen Jan Harald

Det var hyggelig aa lese at mine siste innlegg, ga deg mer paagangsmot (vedrorende gaardsbruk Hafslo og Luster).

Det er riktig som du skriver; kun en gaard ved navn Bolstad i Luster (samt at dette var en stor gaard).

Neste fokus bor vaere paa Bolstad, les foreldrene til Torkild (Torkel) Eriksen sine foreldre.

I saa tilfelle har man foreldrene til Erik Torkelsen Sandvik og Ingeborg Iversdatter,Marifjora paa plass.

Kombinasjonen Ottum og Berge (begge i Luster), er ogsaa meget spennende............

Avslutningsvis; viktig aa granske kronologisk. Igjen velment fra min side.

Med vennlig hilsen

Ole Petter Eriksen

Her er det mye gøy og forske på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er den som publiserer som skal dokumentere riktigheten av en påstand.

Du har fullstendig misforstått om du tror en kan legge ut hva som helst og at det er andres ansvar å korrigere det.

Endret av Anne-Lise Hansen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I den lange slektsrekken er det ikke henvist til én eneste kilde...!

Hva den eller den personen har sagt om dette treet i eposter til deg, gjør det ikke til en kilde, men det virker som du tror det hjelper.

Har du noensinne kildebelagt personer i slektstreet ditt i et slektsprogram? Det virker som alt arbeidet folk har hatt med å finne kilder for deg er fullstendig bortkastet..!  Skal ikke du måtte forsøke å tilegne deg kunnskap om slektsgransking i det hele tatt..?

.

SLUTT Å LEGGE UDOKUMENTERTE OG SPEKULATIVE SLEKTSLINJER UT PÅ INTERNETT..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rigmor . er vi enig ?

Aamund Frakstue F ca 1490 og var gift med Tollefsdotter Benkestok hun var

Datter av Torleiv Trondsson Benkestok og Adelus Erichsdotter Rostvig, til Talgje

Dette er rett ............................... så kan vi lete videre ned til mange gøye aner . Er du enig Rigmor ?  eller ? noe nytt på gang

Det er den som publiserer som skal dokumentere riktigheten av en påstand.

Du har fullstendig misforstått om du tror en kan legge ut hva som helst og at det er andres ansvar å korrigere det.

se side 11 her på denne side ..

Hei igjen Jan Harald

Denne informasjonen stemmer med mine notater (riktig personer og riktig Berge gaard)

Jeg henviste her til gaardsbruk anno 1801, folketellingen.

Jeg ser naa at dette kan vaere en utfordring vedrorende Berge, og foreldrene til Kari Nielsdatter.

Aarsaken er at det foreligger en feil i FT anno 1801, det staar Niels Nielsen gift 2 gang (dette er riktig) kone Anna Hansdatter riktig.

Feilen foreligger ved betegnelsen deres barn. Dette er barn av Niels Nielsen Berge sitt 1 ekteskap med Anna Salomonsdatter.

Kilder, Luster Kirkebok A 1. Soldat Niels Nielsen Ottum og Pike Anna Salomonsdatter tr.28/5-1780 g. 29/10?-1780, side 172

Anna Salomonsdatter begravet 28/11-1799, 46 aar side 208 hoyre side.

Skifte Indre Sogn sorenskriveri Pr. 11b, side 388 4/1-1800 Anna Salomonsdatter dod, enkemann Niels Nielsen

Niels Nielsen Berge gift som enkemann med Pike Anna Hansdatter tr. 18/4-1800 gift 26/5-1800 side 255 hoyre side

Niels Nielsen Berge begravet 16/3-1811, 55 aar side 111 (Luster Kirkebok A 3).

Skifte Indre Sogn sorenskriveri Pr. 12A, side 539a, 15/4-1811 Niels Nielsen dod Enke Anna Hansdatter 

Jeg tok med dette paa bakgrunn av feil i FT anno 1801, Luster (samt opphavet til Niels Nielsen fra Ottum gaard i Luster og den riktige moren Anna Salomonsdatter). Dette var foreldrene til Kari Nielsdatter Berge som blir gift 1818 med Torkild Eriksen Bolstad.

Jeg haaper dette blir fort inn i din aneliste (vedrorende dine forfedre). Velment fra min side.

Avslutningsvis, beklager at jeg er daarlig med linker.

Med vennlig hilsen

Ole Petter Eriksen

:)

denne må videre med ser jeg .

I den lange slektsrekken er det ikke henvist til én eneste kilde...!

Hva den eller den personen har sagt om dette treet i eposter til deg, gjør det ikke til en kilde, men det virker som du tror det hjelper.

Har du noensinne kildebelagt personer i slektstreet ditt i et slektsprogram? Det virker som alt arbeidet folk har hatt med å finne kilder for deg er fullstendig bortkastet..!  Skal ikke du måtte forsøke å tilegne deg kunnskap om slektsgransking i det hele tatt..?

.

SLUTT Å LEGGE UDOKUMENTERTE OG SPEKULATIVE SLEKTSLINJER UT PÅ INTERNETT..!

Kjære deg , det ligger jo her mye av dette her på denne siden , Ole og lars har jo jobbet med mye av mine aner fra luster og hafslo . :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..som ender hos Magnus den gode...? 

vist jeg er i slekt med han så er jo jeg god hehe ;)  men da skal jeg døpe meg om til jan den gode haha ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men fra spøk til litt alvor .

Torleiv Trondsson Benkestok

F   ca 1453 i
Jordanger, Luster, Sogn og Fjorane,

han var sønn av
Trond 2 Tordssøn Benkestok, til Talgø og Bergiuth / Brynhild Torleivsdatter Kjællingmule / Oxe, Til Melø

her fra og ned er det mye og forske på ang disse eldre store Norske slekter .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men fra spøk til litt alvor .

Torleiv Trondsson Benkestok

F   ca 1453 i

Jordanger, Luster, Sogn og Fjorane,

han var sønn av

Trond 2 Tordssøn Benkestok, til Talgø og Bergiuth / Brynhild Torleivsdatter Kjællingmule / Oxe, Til Melø

her fra og ned er det mye og forske på ang disse eldre store Norske slekter .

Hvordan kom du fra Torkel Eriksen "Bolstad" til Torleiv Trondsson Benkestok? Far til Torkel er "Husmand med jord" ifølge 1801-tellinga

http://digitalarkivet.arkivverket.no/ft/person/pf01058398002135

Forventer svar med kildehenvisninger da det er altfor mye å bla gjennom her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle de personer som har innlegg her MED UNNTAGELSE AV HR. FOSSE  , samt i tidligere debatter hvor Hr. Fosse har bedt om hjelp , også her MED UNNTAGELSE AV HR. FOSSE har min største og dypeste  respekt , ......

herlighet for en tålmodighet  dere besitter 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle de personer som har innlegg her MED UNNTAGELSE AV HR. FOSSE  , samt i tidligere debatter hvor Hr. Fosse har bedt om hjelp , også her MED UNNTAGELSE AV HR. FOSSE har min største og dypeste  respekt , ......

herlighet for en tålmodighet  dere besitter 

Bjørn A løkken , Du må huske en ting , det viktigste vi har en god tålmodghet til hver andre ;) så går alt bra til slutt skal du se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har fått hjelp til å finne kilder for Hildur Marie Iversen i starten av emnet. Jeg synes du heller kunne legge inn disse (navn OG kilder) i slektstreet du tydeligvis har på GENI, istedenfor å fortsette å spekulere:

Hildur Marie Iversen Fødselsdato: 23. februar 1907

Fødested: Bergen, Bergen, Hordaland, Norway

Død: Døde 1977 : Hordaland, Norge

Nærmeste familie:

Datter av Halvor Martin Iversen og Helene Larsdatter Kallekleiv
Hustru av Anders Elias Fosse
Mor til <privat> ........................................................

Administrert av: Jan Harald Hohenzollern Sist oppdatert: 20. februar 2016

(Du kaller deg fortsatt Hohenzollern ser jeg.. )

.

Tidligere hjelp til anene dine:

Hei igjen :rolleyes:

Som tidligere nevnt er det nytteløst å holde på med slekt uten et slektsprogram som gir deg oversikten. Dine aner dobles jo hele veien og det blir håpløst å holde styr på. Du har: 4 besteforeldre – 8 oldeforeldre – 16 tipp oldeforeldre – 32 tipp tipp oldeforeldre, 64 tipp tipp tipp oldeforeldre osv.
Personlig bruker jeg som før nevnt; Brothers Keeper, som jeg er veldig fornøyd med, men det finnes jo andre slektsprogram, som du vel finner i DIS Norges oversikt vil jeg tro..

Du kan prøve Brothers Keeper selv og se om du trives med det og det koster bare noen hundrelapper å kjøpe programmet fra Amerika. Du kan få hjelp med å betale til utlandet og du kan installere det med norsk tekst. Let deg fram her: http://www.bkwin.info/

For at du ikke skal snuble mer i trådene nå, så har jeg laget denne lille oversikten til deg, som en start.

Deg
Din far – Din mor

Besteforeldre:
Din farfar: Anders Elias Fosse f. 10.april 1906, gift 21.juli 1926 med
Din farmor: Hildur Marie Iversen f. 23. februar 1907 (foreldre til din far)
Din morfar: Hjalmar Henrik Jacobsen f. 22.januar 1898, gift 19.januar 1924 med
Din mormor: Hanna Sofie Pedersen Sandnes f. 23.oktober 1903 (foreldre til din mor)

Oldeforeldre:
Din farfars far: Elias Andersen (Sagstad) Fosse f. 28.desember 1869, gift 18.august 1898 med
Din farmors mor: Karen Marie Christophersdatter (Sviggum) f. 13.juli 1874 (foreldre til Anders)
Din farmors far: Halvor Martin Iversen f. 9.februar 1880, gift 3.desember 1902 med
Din farmors mor: Helene Larsdatter (Kalleklev) f. 3.september 1868 (foreldre til Hildur Marie)
Din morfars far: Jacob Olai Emanuelsen f. 28.desember 1856, gift 26.februar 1898 med
Din morfars mor: Helene Bornedriusdatter f. 20.september 1870 (foreldre til Hjalmar H. J.)
Din mormors far: Hans Olai Pedersen Sandnes f. 27.september 1879, gift 29.oktober 1902 med
Din mormors mor: Anne Sofie Larsdatter Grov f. 15.juli 1882

Så er det bare å bygge videre på disses foreldre igjen, legge til dåp, konfirmasjon, dødsfall, gravlagt, dødsårsak, skifte, arvinger, barn, yrke, folketellinger, tekst etc. etc. og med KILDER til alle steder hvor du har opplysningene fra.
Vær nøye med å ta back-up ofte. Jeg overfører til en minnepinne. Opplysningene du sitter med kan du senere legge inn i programmet du kjøper og da kan du også legge til bilder på personer i treet ditt.
Mange av dine forfedre har du jo fått opplysninger om tidligere.

Anders Andersen (Sagstad) Fosse f. 27.juni 1835, gift 5.april 1858 med

Gjertrud Knutsdatter Fosse f. 1841
Christopher Simonsen f. 16.desember 1854, barn (Karen Marie) med

Malene Eriksdatter f. 30.juli 1853
Ivar Halvorsen Kilen f. 22.november 1830, gift 7.november 1873 med

Anna Andersdatter Lerøen f. 12.juli 1848
Lars Iversen (Hodne) Kalleklev f. 2.mars 1829, gift 6.juli 1852 med

Ragnella Olsdatter Romarheim f. 21.januar 1824
Emanuel Jacobsen Hegnes f. 1832, gift 1855 med

Aase Kristine Olsdatter f. 1829
Bornedrius Danielsen f. 18,juli 1829, gift 15.januar 1862 med

Anniken Marie Børresdatter f. 5.april 1835
Peder Olsen Sandnes f. 23.desember 1850, gift med

Ingeborg Andrine Larsdatter f. 31.oktober 1854
Lars Larsen Grov f. 28.april 1853, gift 2.november 1880 med

Sara Amalie Bornedriusdatter f.1854 (NB! - datter av Bornedrius Danielsen og Anniken Marie Børresdatter, samt søster av Helene Bornedriusdatter.)

Så er det bare å brette opp ermene og studere kirkebøker opp og ned og syns du at det er for vanskelig, så kan du jo spørre om hjelp, eller engasjere en slektsforsker.
Bygg ditt eget slektstre ut ifra kildene du finner, og ikke kopier andres, for det kan være mye feil :wub:

Mvh og *Smil* fra Rigmor 

Nei, denne tråden burde vel egentlig stenges.

Endret av Anne-Lise Hansen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er nok bare og stenge siden , det spiller ingen rolle om DNA  sendt til arkivet i Bergen viser noe annet . Fakta dette tar dere ikke inn over dere . Det eneste ikke alle men mange av dere er opptatt av er kun og henge ut folk . vi har våres familiehistorie og  DNA I  sendt fra Falk og bernadotte til yngve nedrebø . Mange av dere er alt for kjepp høy og liker kun og henge ut folk som ikke er så gode som du selv er ,  Trist og se at folk kan sitte bak sin pc og skrive så mye dritt om andre slekter . samt tro at de er så mye bedre en alle andre . Mange slektsforskere  her på arkivet legger ut sine aner langt tilbake til kongætter + mye mer . Men når det kommer en amatør inn slakter dere han her på  forumet og driter de rett ut . Det som er fakta er at vi har dna mot brandenburg og prussen familien . forhold dere til det .

Ellers for dere ha lykke til videre alle sammen .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.