Gå til innhold
Arkivverket

Oppgradert forum og ny innlogging - veiledninger er på plass


Anette S. Clausen
 Del

Recommended Posts

43 minutter siden, Espen Tønnessen skrev:

Denne forumtråden har ingen ting med de innleggene som har kommet i det siste. 

 

 

Det synes jeg dere bare må finne dere i, når dere omkalfatrer så voldsomt på et nettsted de fleste brukere var fortrolig med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Harry Aronsen skrev:

Det synes jeg dere bare må finne dere i, når dere omkalfatrer så voldsomt på et nettsted de fleste brukere var fortrolig med.

 

Hvis det er klager bare for å klage kan vi legge den hvor vi vil, men hvis vi klager for å få hjelp eller med ønske om forandring bør vi kanskje legge den til en tråd vi er sikker blir fanget opp ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha trukket pusten dypt noen dager, tok jeg fatt i ny løsning igjen i dag. Må innrømme at det gikk bedre. Men, jeg har et spørsmål: denne tråden har en tittel som sier at "veiledninger er på plass". Jeg finner ikke det, dvs en altomfattende veiledning som gir oversikt over systemet og hvilke søkemuligheter man har etc etc. Eller en manual om man vil. Slik jeg oppfatter det nå må man finne ut av dette ved prøving og feiling eller ved å lese gode tips andre har. Eller?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal avklistre denne tråden. Denne tråden har tatt for seg omleggingen av forumet som vi gjorde tidliger i år og de nye påloggingene vi da introduserte. Som Espen allerede har påpekt, så er ikke denne tråden aktuell lenger. 

 

Jeg beklager forvirringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Anette S. Clausen unpinned this emne
27 minutter siden, Hans Martin Fagerli skrev:

Etter å ha trukket pusten dypt noen dager, tok jeg fatt i ny løsning igjen i dag. Må innrømme at det gikk bedre. Men, jeg har et spørsmål: denne tråden har en tittel som sier at "veiledninger er på plass". Jeg finner ikke det, dvs en altomfattende veiledning som gir oversikt over systemet og hvilke søkemuligheter man har etc etc. Eller en manual om man vil. Slik jeg oppfatter det nå må man finne ut av dette ved prøving og feiling eller ved å lese gode tips andre har. Eller?

 

 

Den tråden du er i no, er frå 6.februar og gjeld omlegginga av Forum ;-)   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Anette S. Clausen said:

Jeg skal avklistre denne tråden. Denne tråden har tatt for seg omleggingen av forumet som vi gjorde tidliger i år og de nye påloggingene vi da introduserte. Som Espen allerede har påpekt, så er ikke denne tråden aktuell lenger. 

 

Jeg beklager forvirringen.

 

Avventer avklistringen, og en ny tråd m. "en altomfattende veiledning som gir oversikt over systemet og hvilke søkemuligheter man har etc etc. Eller en manual om man vil."

Avklistring av en tråd vil vel si å fjerne den? Denne er jo fortsatt her....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Christian Arentz skrev:

 

Avventer avklistringen, og en ny tråd m. "en altomfattende veiledning som gir oversikt over systemet og hvilke søkemuligheter man har etc etc. Eller en manual om man vil."

Avklistring av en tråd vil vel si å fjerne den? Denne er jo fortsatt her....

 

Avklistring av en tråd betyr at den ikke blir liggende øverst i forumet, men sorterer seg etter dato som alle andre innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Hans Martin Fagerli skrev:

Etter å ha trukket pusten dypt noen dager, tok jeg fatt i ny løsning igjen i dag. Må innrømme at det gikk bedre. Men, jeg har et spørsmål: denne tråden har en tittel som sier at "veiledninger er på plass". Jeg finner ikke det, dvs en altomfattende veiledning som gir oversikt over systemet og hvilke søkemuligheter man har etc etc. Eller en manual om man vil. Slik jeg oppfatter det nå må man finne ut av dette ved prøving og feiling eller ved å lese gode tips andre har. Eller?

 

 

Veiledningene finnner du i den store menyen ved å klikke oppe til høyre, der det står "Meny". Der finner du et eget punkt som heter "Veiledninger".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Espen Tønnessen skrev:

 

 

Veiledningene finnner du i den store menyen ved å klikke oppe til høyre, der det står "Meny". Der finner du et eget punkt som heter "Veiledninger".

Dette er jo typisk for dette nye systemet. Man må klikke seg hit og dit gjennom et hierarki av lenker før man, hvis man er heldig, finner det man leter etter. Oftest må man også gjette seg til hvor lenken man søker befinner seg. Og så all denne sløsingen med plass!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Espen Tønnessen said:

 

 

Veiledningene finnner du i den store menyen ved å klikke oppe til høyre, der det står "Meny". Der finner du et eget punkt som heter "Veiledninger".

Kan du gi oss en link?

"Veiledningene finner du i den store menyen ved å klikke oppe til høyre, der det står "Meny". Der finner du et eget punkt som heter "Veiledninger".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Christian Arentz skrev:

Kan du gi oss en link?

"Veiledningene finner du i den store menyen ved å klikke oppe til høyre, der det står "Meny". Der finner du et eget punkt som heter "Veiledninger".

 

Her er  siden:

Se feltet øverst til høyre,der det står "Meny".

https://digitalarkivet.no/

Klikk på den,så ser du en side med forskjellige linker,deriblant Veiledninger

 

Endret av Ann-Mary Engum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Espen Tønnessen skrev:

 

 

Veiledningene finnner du i den store menyen ved å klikke oppe til høyre, der det står "Meny". Der finner du et eget punkt som heter "Veiledninger".

 

Det var jo enkelt - men når man først er blitt litt småsur, så blir man også litt blind!

Takker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.