Gå til innhold
Arkivverket
Brian Cooper

Hjelp til tyding av innslag i kirkebok

Recommended Posts

Brian Cooper

Gjelder Sem kirkebøker, F/Fb/L0005: Ministerialbok nr. II 5, 1892-1904, s. 222, ekteskap mellom Hans Jørgen Olsen og Pauline Fredrikke Henriksdatter.

URL: URN:NBN:no-a1450-kb20051014010682.jpg

(Innslag no. 20) I kolonne 13 står det "For 18 år siden forsvandt hennes 1ste mand", men resten greier jeg ikke å tyde. Kan noen hjelpe meg dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Aase R Sæther - Gloppen

Nyt ægteskab tilladt ved (Res?) af 12/4-97.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Else B. Rustad

Rett lenke:

Sem 1892-1904, s. 222 vielse Hans Jørgen Olsen og Pauline Fredrikke Henriksdatter.

SAKO, Sem kirkebøker, F/Fb/L0005: Ministerialbok nr. II 5, 1892-1904, s. 222
Brukslenke for sidevisning: https://media.digitalarkivet.no/kb20051014010682

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Brian Cooper

Takk for tilbakemelding. Jeg har tidligere oppfattet det slik at "brukslenke for sidevisning" tar deg til siden i kirkeboken, mens "permanent bildelenke" er kun den aktuelle siden. Det er sistnevnte jeg har pleid å bruke når jeg refererer til et bestemt innslag.

Takk ellers til hjelp til tydingen. Er "Res." å oppfatte som Kongelig Resolusjon, eller finnes det også kirkelig resolusjon?

Mvh Brian

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Else B. Rustad

Hele rubrikken:

Ved Død. Att. af 9/11 97. (Gjelder brudgommen)
For 18 Aar siden forsvandt hendes 1ste Mand. Nyt Ægteskab tilladt ved Res. af 12/4 97. (Gjelder bruden. Her er det nok snakk om kongelig resolusjon)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Brian Cooper

Takk for tilleggsinfo ang. brudgommen. Jeg antar dette er en dødsattest på hans første kone (hun het Josefine Hansdatter Thorstensen og døde den 10. des 1895).

Mvh Brian

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.