Gå til innhold
Arkivverket
eirik dørdal nord

hyrelister -norske sjøfolk

Recommended Posts

eirik dørdal nord

Jeg forsøker å finne frem til min "gammelonkels" historie ombord i norske skip. Jeg "vet" at han seilte for wilh.wilhelmsen i mange år, kanskje hele karrieren fra jungmann tl kaptein. Jeg har til nå ikke fått svar i rederiet, så spørsmålet er om dere har, eller vet om, hvor jeg kan finne hans historie som går fra ca 1930 til utpå - 60 tallet engang. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Seksjon for brukertjenester

Hei!

Mønstringsrullene fra før krigen ligger i arkivene etter Sjøinnrulleringen som oppbevares ved statsarkivene. For en del områder er rullene skannet og tilgjengelige på Digitalarkivet: http://www.arkivverket.no/arkivverket/Digitalarkivet/Om-Digitalarkivet/Om-kjeldene/Sjoeinnrullering. Du kan se om du finner ham der. Hvis ikke, vil vi undersøke om vi kan finne ham i originalmaterialet.

For tiden etter 1945 ligger opplysninger om sjøfolks fartstid i arkivet etter Direktoratet for sjømenn i Riksarkivet. Send en e-post med alle opplysninger du har til post@arkivverket.no så skal vi se om vi kan finne ham.

Vennlig hilsen

Seksjon for brukertjenester

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.