Gå til innhold
Arkivverket
Kjetil Arntzen

Vefsn - skipper Daniel tomasson

Recommended Posts

Kjetil Arntzen

Skipper Daniel Tommason (1737-1784) på Hals var gift med Marit Hass Agersborg (1746-1783) fra lensmannsfamilien på Rynes.  Jeg søker hjelp til å lese skifte etter dem begge. Han hadde en bruttoverdi på 837rd og hun hadde to år tidligere en bruttoverdi på 650rd. Noen som kan hjelpe meg å lese boet og hva som ligger at eiendommer der? deres datter Maren Hass var min tipp?oldemor

Hans bror var Elias Christopher Thomasen (1726 -1784) g.m. Karen Andersen fra Neppelberg; Notat Eier en jekt i 1755. , i ca 1780 eide han 3 rorboder i Festhælen i Moskenes og 3 hjelleplass på Sakrisøya, samt 2 rorbuer i Vågan. Ved skifte eide han jekta Svanen på 17,5 kl, den lille due på 9,5 kl, den lille hjort og den flyvende hjort.  Hans netto formue var på 3729. Han er fetter av Elias Andersen Laingen (Leland)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kjetil Arntzen

Arveskifte etter Marithe Hass Pettersdatter øvre Hals i skifteprotokoll 14 B fol 369; etter Daniel Thomæsen Øvre Hals i protokoll 15 A fol.47B. 

Jeg søker også info fra skifte etter deres datter Maren Hass Danielsdatter i 1812 mandag den 4.mai.

Jeg søker etter eiendommer, båter og hvor og verdi?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.