Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Finner ikke Marta Maria Håland i kirkeboka Stavanger/Sand

Recommended Posts

Marta Maria Håland (varianter kan være Martha og Haaland) ble født i Stavanger 15. mars 1886 av foreldrene Marta Bjørnsdotter og Mads Ommundsen (slakter i Stavanger). Kort tid etter fødselen ble hun flyttet til Sand i Ryfylke til fosterforeldre. Etter sigende ble hun døpt i Stavanger domkirke for hun ble flyttet til Sand. Jeg har sjekket kirkebøker i Stavanger og på Sand men greier ikke å finne spor etter henne. Hva kan jeg gjøre mer enn dette? Er det spesielle forhold når det gjelder barn som blir plassert i foster? Jeg kommer ikke videre.

Fosterforeldrene på Sand var Halvor Bjørnsen Rørvig  og Marta Karina Larsdatter Hamra

Takk Ann-Mary. Du har hjelpt meg flere ganger tidligere, og nå igjen. Jeg er imponert over service-nivået på dette forumet og hvor raskt det svares. Og jeg lærer noe nytt hver gang om hvordan man skal lete. 

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.