Gå til innhold
Arkivverket
Sigrid Strompdal

Merknad om adopsjon

Recommended Posts

Sigrid Strompdal

Jeg holder på å transkribere døpte i Garnisonsmenigheten (1915-1921). Da kom jeg bort i en merknad jeg lurer på om jeg bør sløyfe. Det gjelder bevilling om adopsjon. Se kb20060512050398

nr. 12 (gutt).

SAO, Garnisonsmenigheten Kirkebøker, F/Fa/L0015: Ministerialbok nr. 15, 1915-1921, s. 5
Brukslenke for sidevisning: https://media.digitalarkivet.no/kb20060512050397

Endret av Sigrid Strompdal
Jeg hadde problemer med å finne brukslenken, men nå har jeg lagt den til.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Unni Løvlien

Hei! Er det riktig barn jeg har funnet, nr. 12 s. 6? Hvorfor tenker du at du kanskje bør sløyfe det? Jeg spør av ren nysgjerrighet og vet ikke hva adm. i DA mener om det. I utgangspunktet skal vi jo skrive alt slik det står. Er spent på svar fra DA om dette. Hilsen Unni Løvlien, koordinator for kildereg Hedmark Slekt og Data.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Renathe-Johanne Wågenes - DA

Hei

Informasjon om adopsjons på dette tidspunkt er uproblematisk. Det er i tillegg gått 100 år siden barnet ble født og dermed er det uansett ikke beskyttet av loven.

Det som vi ikke legger ut på nett (nå tenker jeg på døde) er f.eks at det står sinnsyk e.l. om personer død på 1900-tallet. Det strykes da det regnes som medisinsk informasjon. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Unni Løvlien

Takk for nyttig info! Mvh Unni Løvlien

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.