Gå til innhold
Arkivverket

Vielser Domkirken menighet (Bergen) i 1716


Tarald Stein
 Del

Recommended Posts

7 timer siden, Tarald Stein skrev:

I det gamle digitalarkivet finner jeg dette: http://gda.arkivverket.no/cgi-win/WebCens.exe?slag=visbase&sidenr=4&filnamn=vigd1663_1&gardpostnr=17944&merk=17944#ovre

Men det finnes ikke spor etter det på det nye. Hva skyldes det? Er det jeg som ikke har lett på de riktige stedene?

 

Samleregisteret 1663-1816 er splittet opp i ett register pr kirkebok, slik at kobling til kirkebok / kildehenvisning blir korrekt.

 

Du kan søke i alle disse registrene i ett søk ved å bruke det listespesifikke søket for ekteskap og filtrere på Bergen og ønsket tidsperiode.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Tarald Stein skrev:

Jeg finner fortsatt ikke Moses Østensen og Barbara Larsdatter som skal ha giftet seg 27/12 1716.

 

Ikke jeg heller. Da overlater jeg stafettpinnen til de som arbeider med søkbare data.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kilden i dette tilfellet er kirkeregnskap, og ikke vigselslister. Det er derfor bare brudgommer i listen som lå i gamle Digitalarkivet. Denne listen er ikke publisert i nye som vigsler. Det kunne vært lagt ut som regnskapsliste, men det er ennå ikke gjort 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.