Gå til innhold
Arkivverket
Lars E. Øyane

Folketeljingi for Bergen 1870

Recommended Posts

Lars E. Øyane
Skrevet (endret)

Folketeljingi for Bergen frå 1870 vert oppbevart på Statsarkivet i Bergen.

Eg reknar med at fleire enn eg ville ha interesse av å få denne teljingi registrert/transkribert, men ho finst ikkje ein gong i skanna form!

Kva kan ein gjera for å registrera denne teljingi utan å måtta sitja på lesesalen hjå Statsarkivet i Bergen - nesten 3000 km unna?

Eg takkar so mykje på førehand for svar!

Endret av Lars E. Øyane

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Anette S. Clausen

Den må i såfall skannes og legges ut i Digitalarkivet. Men jeg regner med store mengder vi snakker om og vi har mye på prioriteringslisten vår. Tellingene for 1865 og 1875 for Bergen er tilgjengelig både skannet og transkribert slik at denne tellingen er ikke noe som kommer høyt opp på listen vår med første. Hvis du ønsker å bidra med transkribering blir vi svært glad for det og ønsker at så mange som mulig tar del i de dugnadene som er lansert: https://www.digitalarkivet.no/content/contribution-tasks

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.