Gå til innhold
Arkivverket
Trygve Knudsen

Anne Ellingsdatter Eidbo

Recommended Posts

Trygve Knudsen

I slektstreet har en kar ved navn Brynnil Hansson, Nordigard, Østerli (Bø i Telemark), født i 1681. Hans kone oppgis å være en Anne Ellingsdatter, født ca.1690. Nå ser jeg at noen i MyHeritage har koblet denne Anne Ellingsdatter til Eidbo i Tvedestrand, Aust-Agder, som datter av "Elling Olavsen Eidbo og Anne Kittelsdatter"? Noen som har noe utfyllende om dette? Jeg står fast.... :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Astrid Kaardal Halleraker
Skrevet (endret)

Dybvåg: Gårds- og Slektshistorie I
Eidbo Gnr. 34 begynner på s. 68 Flash 78

ingen Elling Olsen f. 1660* funnet i denne bygdeboken.

----------------------------------------------------------------------------------

Kan Eidbo ha vært et nå nedlagt bruk eller plass i Bø TEL?

Bø-soga Telemark II/IV Gards- og Ættesoge

Østliheia er en grend (?) begynner på s. 521 Flash 526
De tre gårdene er Oppistugu, Megarden og Nordigard

Nordigard er også kalt Østerli, gnr 18 starter på s. 564

MEN: hvor er Brynnil og Anne? Kan du si oss det.

Endret av Astrid Kaardal Halleraker

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Helge Berntsen
On ‎17‎.‎04‎.‎2018 at 3:02 PM, Trygve Knudsen said:

I slektstreet har en kar ved navn Brynnil Hansson, Nordigard, Østerli (Bø i Telemark), født i 1681. Hans kone oppgis å være en Anne Ellingsdatter, født ca.1690. Nå ser jeg at noen i MyHeritage har koblet denne Anne Ellingsdatter til Eidbo i Tvedestrand, Aust-Agder, som datter av "Elling Olavsen Eidbo og Anne Kittelsdatter"? Noen som har noe utfyllende om dette? Jeg står fast.... :) 

Kanskje du skal kontakte den som er ansvarlig for denne koblingen på MyHeritage, og sjekke hvor dette kommer fra. Når ingen av de nevnte personene fremkommer på Eidbo i Tvedestrand er det kanskje grunn til å sjekke nærmere, eller hur ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 17.4.2018 den 15.02, Trygve Knudsen skrev:

Noen som har noe utfyllende om dette? Jeg står fast.... :) 

Kan du oppgi lenke til slektstreet på MH?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Trygve Knudsen

Ja, jeg skal prøve å finne tilbake til hvem dette var. Dumt også om det er feil og feilen spres. Sånn sett er jo MyHeritage skummelt...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
33 minutter siden, Trygve Knudsen skrev:

Ja, jeg skal prøve å finne tilbake til hvem dette var

Kanskje det er rettet i mellomtiden. Men var det derfor du opprettet emnet, eller var det også for å finne flere opplysninger om Annes foreldre. Jeg ser at det mangler noen ti-år i kirkebøkene fra 1700-1725, akkurat i det tidsrommet din fokusfamilie var i etableringsfasen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Trygve Knudsen
1 minutt siden, Astrid Kaardal Halleraker skrev:

Kanskje det er rettet i mellomtiden. Men var det derfor du opprettet emnet, eller var det også for å finne flere opplysninger om Annes foreldre. Jeg ser at det mangler noen ti-år i kirkebøkene fra 1700-1725, akkurat i det tidsrommet din fokusfamilie var i etableringsfasen.

Begge deler! :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.