Bente Borgen Posted July 31, 2018 Share Posted July 31, 2018 Nok en gang prøver jeg å få hjelp til tyding. Denne gangen er det utpanting nederst på høyre side og det fortsetter øverst på neste side. https://media.digitalarkivet.no/view/23524/27?indexing= Finnes det noen som kan hjelpe meg her? mvh Bente Borgen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Else B. Rustad Posted August 1, 2018 Share Posted August 1, 2018 Udpantning afholdt 13d August 1883 med Udlæg i L. No. 1939 Løkke C. 2 T. Gramstad nu Tobias Taraldsen for Huseskort m. Gebyr Kr. 3,78, thingl. 20d Aug. 1883 se Pantebog No. 15 Fol. 347, ifølge Qvittering saal.: Qvitteres til Aflæsning. P. A. Petersen. thinglæste: No. 10. Skjøde. Stavanger Skifteret gjør herved vitterligt, at paa Skifte efter afdøde Tarald Svendsen Gramstad og Hustru Malene Gramstad blev Boets eiende en Halvdel af Løkken C. 2 paa Egenæs med paastaaende Husebygninger udlagt Sønnen Tobias Taraldsen for Kjøbesum 4000 Kr. er fire tusinde Kroner. Bemeldte Bo sluttedes den 8de October 18...(siste del av årstallet blir borte i bokryggen!).Da Kjøbesummen er afgjort ved Liqvidation, dels i Kjøberens Fordring i Boet og dels i hans i samme Bo tilfaldne Arv, saa skjødes og overdrages herved bemeldte Halvdel af Løkken C. 2. med paastaaende Huse til Tobias Taraldsen med de samme Rettigheder og Forpligtelser, hvormed det Alt har været eiet af Tarald Svendsen Gramstad og Hustru eller nu deres Dødsbo. Med Hensyn til Brugen af det stemplede Papir bemærkes at Kjøberen var Arving i Boet for 1/4 en Fjerdepart. Stavanger Skifteret den 2den November 1883. W. Friis edsv. (S.) 1/4 % 7,50 betalt O. Omdahl. Bente Borgen 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bente Borgen Posted August 1, 2018 Author Share Posted August 1, 2018 En stor takk igjen, Else! Jeg setter uendelig stor pris på det Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bente Borgen Posted August 4, 2018 Author Share Posted August 4, 2018 LØST ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts