Gå til innhold
Arkivverket

Hans Olson Qvale (1775-1855) - anglemakarmeistar i Bergen - kven var kona Anna Rasmusdotter Berg?

Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

Ivar Moe har greidd det igjen:  I ettermiddag fortel han meg om denne byborgaren frå Luster:

image.png.6dded20047d3363024749e801dba55ac.png

Det var to personar med dette namnet frå Luster, som båe flytte til Bergen, og eg har oppdaga at eg har «plassert» anglemakarmeistar-titelen på feil mann!  Men Grethe har supplert med fleire opplysningar om denne Hans Olson Qvale, hjarteleg takk Grethe! - sjå innlegg 369 i dette emnet: https://forum.arkivverket.no/topic/221524-til-lars-øyane/?page=15

Og på bakgrunn av dei nye opplysningane har eg sett opp følgjande manuskript for denne huslyden:

~~~~~~~~~~~~~

Hans Olson, son av Mari {Paulsdotter Qvale} og husmann Ole Salomonson i Tallehagen under Talle (1752-1826), vart døypt 13.6.1775 og voks truleg opp hjå farsfolket på Berge i Dale, for der budde han då han vart konfirmert i 1791,  Sidan tente han truleg fleire stadar i bygdi, og i 1801 ser me han budde på Flattun.

Hans Olson Qvale flytte kort etter hundreårsskiftet til Bergen der han gifte seg i Krosskyrkja 30.10.1803 med Anna Rasmusdotter Berg frå

##### (opphavet hennar? - foreldri?)

##### (dato og stad for fødsli/dåpen hennar? - 1766?)

Han fekk 17.1.1815 borgarskap i Bergen som anglemakarmeistar, og han og Anna vart buande i Bergen der Anna d. som anglemakarkone 15.3.1838.

Som enkjemann flytte Hans Olson Qvale heim att til Kvalsøyri i Luster der han d. som legdelem 19.2.1855.  Han og Anna var barnlause.

~~~~~~~~~~~~~

Den store utfordringi som står att her, er å identifisera Anna Rasmusdotter Berg, men er det mogeleg basert på so knappe opplysningar?

Eg takkar so mykje på førehand for alle gode tips om Anna Rasmusdotter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider