Jump to content
Arkivverket

Dubliserte løpenumre i transkribert fil

Kjell Evensen

Recommended Posts

Kjell Evensen

Jeg har nylig mottatt en transkribert dødsprotokoll på xml-format fra Augustus for korrekturlesing. Jeg oppdager underveis at en stor del av kirkebokens løpenumre med sitt innhold er blitt dublisert. Jeg forventet at hvert års løpenumre ikke skulle forekomme med mer enn to ID-numre hver (ett ID-nr. for menn og ett ID-nr. for kvinner), men ser ved i Augustus å kjøre Statistikk/Lag Krysstabell med Felt 1=År og Felt 2=Løpenummer og Frekvensliste, at mange løpenumre pr. år forekommer med opptil seks ID-numre.

Hvordan kan de dupliserte enklest fjernes før jeg går videre med korrekturen?

Vennlig hilsen

Kjell Evensen

Renathe-Johanne Wågenes - DA
19 timer siden, Kjell Evensen skrev:

Jeg har nylig mottatt en transkribert dødsprotokoll på xml-format fra Augustus for korrekturlesing. Jeg oppdager underveis at en stor del av kirkebokens løpenumre med sitt innhold er blitt dublisert. Jeg forventet at hvert års løpenumre ikke skulle forekomme med mer enn to ID-numre hver (ett ID-nr. for menn og ett ID-nr. for kvinner), men ser ved i Augustus å kjøre Statistikk/Lag Krysstabell med Felt 1=År og Felt 2=Løpenummer og Frekvensliste, at mange løpenumre pr. år forekommer med opptil seks ID-numre.

Hvordan kan de dupliserte enklest fjernes før jeg går videre med korrekturen?

Vennlig hilsen

Kjell Evensen

Hei

Du er 100 % sikker på at det er blitt 2 like transkriberinger i Augustus?

Jeg kjenner ikke til noen enkel måte, enn å slette en og en....

Kjell Evensen

Hei!

Jeg har tatt noen stikkprøver og er 99% sikker på at omtrent 1700 (av 6342) ID-numre er blitt dublisert og viser samme løpenummer og hendelseinnhold på nytt. Dette må dobbeltsjekkes underveis, men er det deretter OK å slette det høyeste ID-nummeret av to dubliserte?

Renathe-Johanne Wågenes - DA
35 minutter siden, Kjell Evensen skrev:

Hei!

Jeg har tatt noen stikkprøver og er 99% sikker på at omtrent 1700 (av 6342) ID-numre er blitt dublisert og viser samme løpenummer og hendelseinnhold på nytt. Dette må dobbeltsjekkes underveis, men er det deretter OK å slette det høyeste ID-nummeret av to dubliserte?

Hei

Det vil jeg tro

Det er vel de høyeste som har lagt seg inn på nytt

Har du flyttet filen fra et Augustus program på en PC til et Augustusprogram på en annen PC

Da skjer dette problemet