Kjetil Arntzen Posted February 27, 2020 Share Posted February 27, 2020 Kan noen tyde vedlegget. Søker informasjon om Kruse https://media.digitalarkivet.no/view/24995/310 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Even Stormoen Posted February 28, 2020 Share Posted February 28, 2020 Et forsøk: 01 Aar 1692 den 23 May Er Udi (??) (??) holt Arf- 02 es?) Skiffte og deeling paa ottersøen, effter Afgangene 03 Jens Hansen, som boede og døde der sammesteds, der 04 hafuer effterladt sig sin Qvinde Gullj Michelsdaatter paa 05 den eene, og Thrende Piigebørn, Neml: Barbara som har 06 til Egte Jens Kruse paa tind(?) [tuid?], Mangele som har Jens Da- 07 uidsen paa Ladvig(?) i Saltens Fogderie og Ingfred, som 08 har Christopher Erichssen Visland(?) her i fogderiet til Egte, 09 paa den anden siide. . . . . . . Så følger hvilke koryféer som foresto skiftet, så kommer registrering og vurdering av sølv, tinn, messing, kobber, jernfang, gangklær, linklær, sengeklær, sjøredskp, trefang og kreaturer. Dernest utestående og skyldig gjeld. Hver av døtrene arver 6Rd 4ort 12ß. Så langt om lenge nevnes Jens Kruse igjen, bare som ektemann, når Barbara får listet det hun utlegges. Mvh Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Even Stormoen Posted March 5, 2020 Share Posted March 5, 2020 Veeell Kjell . . . ser ut til å være den aftenen jeg er litt sur og lei, og sender ut sutrete kopier av andre innlegg: Ahem! [kremt] Med fare for å virke i overkant furten og små-fornærmet, – så er jeg dessverre såpass selvsentrért at jeg kunne satt pris på en aldri så liten ‹tommel-opp› eller tilsvarende . . . ? Mvh Marianne Veland 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts