Torgeir Wilhelmsen Posted March 27, 2020 Share Posted March 27, 2020 Hei. Holder på med å transkribere folketelling 1920. Skulle ikke jeg fått tilgang til det i Debattforumet også? Uansett, det jeg trenger hjelp til er å tyde dette navnet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tonje Botngård Posted March 27, 2020 Share Posted March 27, 2020 Kristian Ingebrellen?? Har du evt. sjekket samme plass i folketellingen 1910 og sett om samme person er registrert der? Mvh Tonje Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arkivverket - Kristian Hunskaar Posted March 27, 2020 Share Posted March 27, 2020 1 time siden, Torgeir Wilhelmsen skrev: Holder på med å transkribere folketelling 1920. Skulle ikke jeg fått tilgang til det i Debattforumet også? Uansett, det jeg trenger hjelp til er å tyde dette navnet. Hvis du ikke har fått tilgang til FT1920-forumet ennå, må du ta det opp med din kontaktperson i Arkivverket. Bilder fra FT1920 skal ikke deles i et åpent forum som dette pga. taushetsplikten. I dette tilfellet er det et utsnitt med kun navn og ingen andre opplysninger, så da bedømmer jeg det til at ingen skade er skjedd. 18 minutter siden, Tonje Botngård skrev: Kristian Ingebrellen?? Har du evt. sjekket samme plass i folketellingen 1910 og sett om samme person er registrert der? Det må være Kristian Ingebrethsen. t mangler tverrstrek både i fornavn og etternavn. Torbjørn Igelkjøn 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tonje Botngård Posted March 27, 2020 Share Posted March 27, 2020 20 minutter siden, Kristian Hunskaar (Arkivverket) skrev: Hvis du ikke har fått tilgang til FT1920-forumet ennå, må du ta det opp med din kontaktperson i Arkivverket. Bilder fra FT1920 skal ikke deles i et åpent forum som dette pga. taushetsplikten. I dette tilfellet er det et utsnitt med kun navn og ingen andre opplysninger, så da bedømmer jeg det til at ingen skade er skjedd. Det må være Kristian Ingebrethsen. t mangler tverrstrek både i fornavn og etternavn. Hvor finner jeg FT1920-forumet som er for oss som transkriberer denne? Finner det ikke her inne. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arkivverket - Kristian Hunskaar Posted March 27, 2020 Share Posted March 27, 2020 2 minutter siden, Tonje Botngård skrev: Hvor finner jeg FT1920-forumet som er for oss som transkriberer denne? Finner det ikke her inne. Det vil være listet opp her (https://forum.arkivverket.no/) under forutsetning av at administratorene for FT1920-arbeidet har gitt deg tilgang. Hvis du har undertegnet taushetserklæring og er i gang med transkripsjonsarbeidet, men likevel ikke har fått tilgang til FT1920-forumet, må du ta det opp med administratorene. Torbjørn Igelkjøn 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Mathiesen Posted March 31, 2020 Share Posted March 31, 2020 Enig med Tonje: Kristian Ingebrethsen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts