Gå til innhold
Arkivverket

Folketelling 1920

Torgeir Wilhelmsen
 Del

Recommended Posts

Hei.

Holder på med å transkribere folketelling 1920. Skulle ikke jeg fått tilgang til det i Debattforumet også?

Uansett, det jeg trenger hjelp til er å tyde dette navnet.Navnetydning.png.647c74bbf2b0b6d977eec4879aa1eac0.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristian Ingebrellen??  Har du evt. sjekket samme plass i folketellingen 1910 og sett om samme person er registrert der?

Mvh Tonje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.3.2020 den 16.36, Torgeir Wilhelmsen skrev:

Holder på med å transkribere folketelling 1920. Skulle ikke jeg fått tilgang til det i Debattforumet også?

Uansett, det jeg trenger hjelp til er å tyde dette navnet.

Expand  

Hvis du ikke har fått tilgang til FT1920-forumet ennå, må du ta det opp med din kontaktperson i Arkivverket. Bilder fra FT1920 skal ikke deles i et åpent forum som dette pga. taushetsplikten. I dette tilfellet er det et utsnitt med kun navn og ingen andre opplysninger, så da bedømmer jeg det til at ingen skade er skjedd.

På 27.3.2020 den 18.06, Tonje Botngård skrev:

Kristian Ingebrellen??  Har du evt. sjekket samme plass i folketellingen 1910 og sett om samme person er registrert der?

Expand  

Det må være Kristian Ingebrethsen. t mangler tverrstrek både i fornavn og etternavn.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.3.2020 den 18.24, Kristian Hunskaar (Arkivverket) skrev:

Hvis du ikke har fått tilgang til FT1920-forumet ennå, må du ta det opp med din kontaktperson i Arkivverket. Bilder fra FT1920 skal ikke deles i et åpent forum som dette pga. taushetsplikten. I dette tilfellet er det et utsnitt med kun navn og ingen andre opplysninger, så da bedømmer jeg det til at ingen skade er skjedd.

Det må være Kristian Ingebrethsen. t mangler tverrstrek både i fornavn og etternavn.

Expand  

Hvor finner jeg FT1920-forumet som er for oss som transkriberer denne? Finner det ikke her inne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.3.2020 den 18.47, Tonje Botngård skrev:

Hvor finner jeg FT1920-forumet som er for oss som transkriberer denne? Finner det ikke her inne. 

Expand  

Det vil være listet opp her (https://forum.arkivverket.no/) under forutsetning av at administratorene for FT1920-arbeidet har gitt deg tilgang. Hvis du har undertegnet taushetserklæring og er i gang med transkripsjonsarbeidet, men likevel ikke har fått tilgang til FT1920-forumet, må du ta det opp med administratorene.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.