Gå til innhold
Arkivverket

NORGE , relationer


Magnus Johansen
 Del

Recommended Posts

3 hours ago, Ivar Kristensen said:

Det er et selskap som spesialiserer seg på kartlegging og tolkning av Y-DNA (farslinje) og mtDNA (morslinje). Når du har testet med FTDNA kan du laste ned en FASTA-fil, og denne kan du sende til inn til Yfull for analyse. Det står en del på Yfulls nettside. Du kan jo se på det og vurdere om det er noe du kan være interessert i. Du er sikkert, som meg, på denne nye undergrenen J2a2c2 (se ovenfor), men det kan også hende at vi danner en ny gren under denne igjen. 

Jeg har spurgt hos Yfull.com´s det koster $25 US Dollar, jeg tror circa 200-til 300 ,00 kroner danske. Men hvad så , får jeg egentlig resultat for de penge . Sig nu,   vis de ikke vil udlevere noget resultat for 300,00 DKK kroner. Det har hændt mig før. 

 

Endret av Magnus Johansen
komment
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Magnus Johansen skrev:

Sig nu,   vis de ikke vil udlevere noget resultat for 300,00 DKK kroner. Det har hændt mig før. 

 

Jeg tror ikke du trenger å bekymre deg for dette. De er seriøse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutes ago, Ivar Kristensen said:

 

Jeg tror ikke du trenger å bekymre deg for dette. De er seriøse. 

     Det koster 157,00 Kroner , men ser ud til at jeg må ind på Ftdna.com og ordne det . Ellers er jeg ikke så vældig glad for Excel ark udregninger . De nye Computere ordner det Automatisk ,men min er endnu ikke udskiftet  som det trænger til i stor stil, så det må jeg ordne manuelt , noget sjit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Magnus Johansen said:

     Det koster 157,00 Kroner , men ser ud til at jeg må ind på Ftdna.com og ordne det . Ellers er jeg ikke så vældig glad for Excel ark udregninger . De nye Computere ordner det Automatisk ,men min er endnu ikke udskiftet  som det trænger til i stor stil, så det må jeg ordne manuelt , noget sjit. 

        Det ser ud til at jeg har kun Familje Finder muligheden på Ftdna.com - ser ud som jeg kommer ikke i holt med FASTA file af nogen art  derinde , trods jeg har prøvet og se på Youtube video om FASTE filer . Jeg melder pass på Ftdna  derfor , ser ikke ud som jeg har den Konto måske der omfatter FASTE filer download  save til min  lokale  Computeren. Det er nok lige så  gal  hos Myheritage.com/DNA .  Desværre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Du må klikke på mtDNA - Mutations, som vist her: 

 

image.png.3fc0356c76c41e55d5c7699381f393ae.png

 

Og så må du skrolle ned til du ser "Download FASTA File" nederst til høyre på siden.

 

image.thumb.png.77f3921a741ecd92770ed2b7913b0e9c.png

 

Det er nok alt du får gjort i første omgang. Yfull er nede for vedlikehold nå, ser det ut til. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Ivar Kristensen said:

Hei. Du må klikke på mtDNA - Mutations, som vist her: 

 

image.png.3fc0356c76c41e55d5c7699381f393ae.png

 

Og så må du skrolle ned til du ser "Download FASTA File" nederst til høyre på siden.

 

image.thumb.png.77f3921a741ecd92770ed2b7913b0e9c.png

 

Det er nok alt du får gjort i første omgang. Yfull er nede for vedlikehold nå, ser det ut til. 

 

Okay, jeg prøver dette . 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutes ago, Magnus Johansen said:

 

Det gjorde jeg , men der fantes ikke noen Mutations buttom på Listen der kom frem . Måske forde jeg ikke har et KIT sample med mtdna og Ydna , men kun Family Finder muligheden. De tilbød mig da et KIT - Sample for circa $49 US Dollar , men det blev til hele $79 eller $120 US Dollar for North Europa fra USA. De ambefallede mig derfor et KIT sample fra United Kingdom istedenfor for hurtigere levering. Men jeg tror den Pakke kom ikke frem nogen sinde . Me gik tilbage til Afsenderen . Sjitt intet andet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.. Da vet jeg ikke. Hvis du klikker på "Home" øverst til venstre, kommer du til startsiden. Skroll ned på siden til du kommer til mtDNA. Finner du ikke "Mutations" der? Slik ser det ut på min startside:

 

image.png.3386ddcebb2dd6507a18b34d6752e3a8.png

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Magnus Johansen skrev:

Måske forde jeg ikke har et KIT sample med mtdna og Ydna , men kun Family Finder muligheden.

 

Du har jo mtDNA-treff med meg. På min treffliste står du oppført med "FMS FF". FMS er mtFullSequence test og FF er Family Finder. 

Endret av Ivar Kristensen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Ivar Kristensen said:

Hm.. Da vet jeg ikke. Hvis du klikker på "Home" øverst til venstre, kommer du til startsiden. Skroll ned på siden til du kommer til mtDNA. Finner du ikke "Mutations" der? Slik ser det ut på min startside:

 

image.png.3386ddcebb2dd6507a18b34d6752e3a8.png

 

 

   Okay , jeg prøver en gang til , men det er sidste gang , så slutter jeg med det .  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutes ago, Magnus Johansen said:

   Okay , jeg prøver en gang til , men det er sidste gang , så slutter jeg med det .  

        Nej, uden den ønskede effect , som du ser ingen Mutations buttom på Listen. Ser ud som om der er noget teknisk galt med Scroll down også. Muligvis har de nedsat PC -erns fart ned . Trods jeg betaler i dyre Domme for min  account på  FøroyaTele/COM FAROE ISLANDS. 

IMG_1318[466].jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Magnus Johansen said:

        Nej, uden den ønskede effect , som du ser ingen Mutations buttom på Listen. Ser ud som om der er noget teknisk galt med Scroll down også. Muligvis har de nedsat PC -erns fart ned . Trods jeg betaler i dyre Domme for min  account på  FøroyaTele/COM FAROE ISLANDS. 

IMG_1318[466].jpg

     Jeg har sent et spørgsmål til Ftdna.com Team om den ønskede Mutations buttom (Knab)  som ikke findes på mtdna Listen . Besked lover de mig , om 72 timer senere.  Se billedet. 

Endret av Magnus Johansen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 hours ago, Ivar Kristensen said:

 

Du har jo mtDNA-treff med meg. På min treffliste står du oppført med "FMS FF". FMS er mtFullSequence test og FF er Family Finder. 

FMS er mtFullSequence Test og FF er Family Finder .  Det betyder nok Blodprøve direkte , som vi på Færøerne ikki får Lov til at Udflytte andre DNA CENTRE nogen steder  i Verden . Så det stemmer nok ikke om mig . Jeg har kun taget Spytt fra Mundvigen i Forsøgs- glass fra foreksempel Myheritage og IGENEA . Om der skulle dreje sig om en Blodprøve alligevel , ja , så har man fået fatt i den Prøve   ( illegale ) fra Hospitalet i Torshavn , der TESTER under navnet Faroe /GEN eller anden stavning. Jeg var engang der som Forsøgsperson , men tog den tilbage ambefallet af en af Lederne for projectet.  Da tog de 12 Glass Blodprøver fra mig plus Spytt også tror jeg . 

Endret av Magnus Johansen
Komment.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Magnus Johansen skrev:

Jeg har kun taget Spytt fra Mundvigen i Forsøgs- glass fra foreksempel Myheritage og IGENEA .

 

Jeg har også bare tatt en slik prøve hos FTDNA. Det virker som de har gjort noe feil når du, som har FMS, ikke har fått tilgang til alle funksjoner og filer som skal være en del av dette produktet. Slik ser det i hvert fall ut. Du må for øvrig ikke føle deg presset til å bestille noe fra Yfull. Det var bare et forslag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutes ago, Ivar Kristensen said:

 

Jeg har også bare tatt en slik prøve hos FTDNA. Det virker som de har gjort noe feil når du, som har FMS, ikke har fått tilgang til alle funksjoner og filer som skal være en del av dette produktet. Slik ser det i hvert fall ut. Du må for øvrig ikke føle deg presset til å bestille noe fra Yfull. Det var bare et forslag. 

      Jeg venter mig et svar om 2 til 3 dage senest fra Ftdna Team . Så får vi se. Men som sagt jeg har ikke personlig sent en Blodprøve til hverken Ftdna , Myheritage eller IGENEA på nogen ulovlig måde uden den er endt i de forkerte hænder   (Hospitalet i Torshavn ) et eller andet sted. Jeg var nok så meget Omsværmet , da det kom frem at vi var Irske Keltere af oprindelse  osv. 

Det heter : FARGEN.fo  som er et : Faroe Genome Project. Torshavn , Faroe Islands. Før hed det noget andet . 

Endret av Magnus Johansen
Komment.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg kommer med svaret før de fra Ftdna Team kommer med det . Svaret bliver nok et Tilbud om et  mtdnaFullSequence  Blod - prøve  - TEST til som de siger først circa $49 US Dollar , som alligevel bliver til hele $79 til $120 US Dollar for Region Nord Europa , for Faroe Islands ( altså Færøerne´s levering ) . Som er ulovlig for Færøerne ,alligevel , noget jeg ikke kan risikere at Godtage for god vare. Jeg mener , det er hændt mig før med et lignende Tilbud fra Ftdna.com /TEAM i Houston ,  TEXAS i USA.  Så jeg må skuffe jer . Der bliver ingen FASTE FILE denne gang heller fra mig lagt ind her på Arkivverket.no 

 

Hilsen: Magnus Torstein J. Johansen i Torshavn , Færøerne. 

125px-James_I_of_England_signature.svg.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Ivar Kristensen said:

Du har allerede mtdnaFullSequence. Sender deg en PM. 

      Har checket på IGENEA , men jeg ser ingen e-post . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutes ago, Magnus Johansen said:

      Har checket på IGENEA , men jeg ser ingen e-post . 

           Prøv på Yahoo.com   som jeg oplyste dig . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har modtaget message fra IGENEA : 296674 @ men den får jeg ikke åbnet desværre. Der står din gmail.com adrs. ser jeg også de hentyder til og ikke reply direkte . 

 

     Magnus. ! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Ivar Kristensen said:

Det er to utklipp fra min mtDNA-treffliste. Jeg kan eventuelt lime det inn her, men da må du gi din tillatelse til dette. 

  Det må du gerne , jeg synes ikke det er (så ) farligt også med DNA , særlig da man ikke har lavet noget forkert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutes ago, Ivar Kristensen said:

image.thumb.png.60a775ccd8249ebb60134f77f5f640a0.png

 

Og når jeg klikker på "M J" kommer denne profilen opp: 

 

image.thumb.png.6b891ee407b19f7e8dedde3220dbca20.png

 

46 minutes ago, Ivar Kristensen said:

image.thumb.png.60a775ccd8249ebb60134f77f5f640a0.png

 

Og når jeg klikker på "M J" kommer denne profilen opp: 

 

image.thumb.png.6b891ee407b19f7e8dedde3220dbca20.png

  Ja, tak , men det er nu nok kun et bevis på relationship imellem mig og Ivar K.  i Norge  og ikke en åbnet FASTA File , direkte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ser da at du faktisk har tatt en mtDNA-prøve. FMS står for Full Mitochondrial Sequence. Se https://www.genealogi.no/wiki/index.php/FMS Når det står FMS etter dine initialer (M J), betyr det at du har tatt denne testen som kalles mtdnaFullSequence. Videre kan du se at det står "Genetic Distance 0". Jeg har andre mtDNA-treff (matcher) med Genetic Distance 1 og 2. Disse er dog mindre interessante. Min eldste kjente ane ("Earliest Known Ancestor") i morslinje er Kari Eliasdatter Svidal fra Jølster. Hun levde på 1600-tallet. Din eldste kjente ane er, som du ser, ikke oppgitt. Det var derfor jeg spurte deg. I følge Geni går din morslinje tilbake til 1700-tallet på Færøyene. Det er rimelig å anta at vår felles ane/formor levde før ca. 1650. Kanskje en gang i middelalderen. 

Endret av Ivar Kristensen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.