Gå til innhold
Arkivverket

NORGE , relationer


Magnus Johansen
 Del

Recommended Posts

Kari Eliasdatter er det hun som ender med en Norsk Syselmand og en Historie om en Aker en Kone der  fik til opgave af Myndighederne ifølge den Syselmand for sin søn der var lidt Bandit , at skære Akeren inden Solen kom op dagen efter , som hun klarede , men døde da af det hårde arbejde på Akeren .Han hed nok Godschalk ,men hvad Efternavn ved jeg ikke måske Pedersen og ikke Petersen . Det var nok en Syselmand fra Bergen i Norge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsom historie. men det var nok ikke "min" Kari Eliasdatter dette. Det er for øvrig noen gamle og ganske sjeldne norrøne navn i min morsslekt, som Sigbor (noen ganger skrevet Sigborg eller Sigborre), Gislaug/Gitlaug, o.a. 

Endret av Ivar Kristensen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Ivar Kristensen said:

Morsom historie. men det var nok ikke "min" Kari Eliasdatter dette. Det er for øvrig noen gamle og ganske sjeldne norrøne navn i min morsslekt, som Sigbor (noen ganger skrevet Sigborg eller Sigborre), Gislaug/Gitlaug, o.a. 

     Jeg har nu fået svar fra FtDNA.com Request no : 1177283 hvor de siger at jeg har ikke mtdna Test hos dem ,men kun Familje Finder , de siger at  det må være et annet sted henne i Verden muligvis i Danmark via daværende Læge på Kommune Ejde Sogn Præstegæld , på Færøerne. De spørger hvilken mail de oplysninger kommer fra. etc. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Magnus Johansen skrev:

Jeg har nu fået svar fra FtDNA.com Request no : 1177283 hvor de siger at jeg har ikke mtdna Test hos dem ,men kun Familje Finder

 

Det er ikke riktig! Du er jo på trefflisten min, som du selv kan se. Vis de utklippene jeg har sendt og limt inn her. 

Endret av Ivar Kristensen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutes ago, Ivar Kristensen said:

 

Det er ikke riktig! Du er jo på trefflisten min, som du selv kan se. Vis de utklippene jeg har sendt og limt inn her. 

      Jo, jeg synes selv det er lidt mærkeligt noget de siger . Alle bruger da Ftdna.com til Tests for forskellige Slægts ordrer . Jeg er ikke helt klar over  hvad der er orsaken til den her Dys Dys , når det drejer sig om mig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutes ago, Magnus Johansen said:

      Jo, jeg synes selv det er lidt mærkeligt noget de siger . Alle bruger da Ftdna.com til Tests for forskellige Slægts ordrer . Jeg er ikke helt klar over  hvad der er orsaken til den her Dys Dys , når det drejer sig om mig.   Her er selve Svaret fra Ftdna.com . Se attachment. nedenfor. 

 

IMG_1320[570].jpg

Endret av Magnus Johansen
Komment
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men e-posten som er oppgitt i den profilen jeg får opp er jo 296674@igenea.org. Har du flere Kit hos FTDNA? De må jo søke etter denne mailadressen (ikke mtjj@mail.fo). Legg også merke til at matchen kom inn 11/12/2020. Altså 12 november. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måske to (2) hos Myheritage´.com/dna , men jeg har ikke længere de nødvendige Coder til alle Kits Sample nu i dag , kun for Ftdna # 329543 Kit No. Som jeg kan mindes i mitt Hoved.  Men jeg forstår ikke da alt går tilbage til FTDNA.com DNA Center i Houston i Texas in United States Of America. Ja, selv min  Skotske GEDcom .-, 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutes ago, Ivar Kristensen said:

Men e-posten som er oppgitt i den profilen jeg får opp er jo 296674@igenea.org. Har du flere Kit hos FTDNA? De må jo søke etter denne mailadressen (ikke mtjj@mail.fo). Legg også merke til at matchen kom inn 11/12/2020. Altså 12 november. 

       Det har jeg nok opgitt dem 296674@igenea.org under " MT " eller " MJ " . Så der skulle ikke være missforstått. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send ny forespørsel og be de om å søke etter Kit med mailadressen: 296674@igenea.org. Hvis du ikke husker Kit nr. og passord, så kan de nok hjelpe deg med dette. 

Endret av Ivar Kristensen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, Ivar Kristensen said:

Send ny forespørsel og be dem om å søke etter Kit med mailadressen: 296674@igenea.org. Hvis du ikke lenger husker Kit nr. og passord, så kan de nok hjelpe deg med dette. 

      Jeg har svaret dem (reply tilbage ) det skulle være nok . Men de er som Ålle så slimagtige at få fatt i til et Snakk om DNA .  Jeg giver nok nu ikke mere end 2 eller 3 Stjerner for deres Service , ærligt talt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutes ago, Ivar Kristensen said:

Dette blir spennende. Hvem er det egentlig jeg har treff med? (lol). Det må jo være deg Magnus, siden du svarte på mailen jeg sendte til 296674@igenea.org. 

      Jeg svarede på den , men fik ikke åbnet den vedhæftningen . I bliver nødt til at undskylde mig lidt , da jeg har fået at vide at min Pc-er,  gemmer alt for lite kun 250 GB  Hardisk circa , som er så lidt og Pc-eren er Out of Range , det vil sige alt for gammel , sammen med min Cell Phone,  der ikke tager QR engang , som alle Moderne grejer ordner i dag som en selvfølge. Jeg skal i snakk med min Socialrådgiver på Mandag kl. 11:00 ;  så får jeg se hvad det bliver til , så jeg får ( Udfolde mig på en Rigtig måde , hvad angår min gamle Slægt  ) .  Det være sig i Norge , Sverige , Finland eller hos Samene og på Fastlandet i Tyskland og helt til Northern Ire og Ireland med Storbritanien. Dårlig skriver skylder på Pennen , men det er ikke i mitt tilfælde. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, Magnus Johansen said:

      Jeg svarede på den , men fik ikke åbnet den vedhæftningen . I bliver nødt til at undskylde mig lidt , da jeg har fået at vide at min Pc-er,  gemmer alt for lite kun 250 GB  Hardisk circa , som er så lidt og Pc-eren er Out of Range , det vil sige alt for gammel , sammen med min Cell Phone,  der ikke tager QR engang , som alle Moderne grejer ordner i dag som en selvfølge. Jeg skal i snakk med min Socialrådgiver på Mandag kl. 11:00 ;  så får jeg se hvad det bliver til , så jeg får ( Udfolde mig på en Rigtig måde , hvad angår min gamle Slægt  ) .  Det være sig i Norge , Sverige , Finland eller hos Samene og på Fastlandet i Tyskland og helt til Northern Ire og Ireland med Storbritanien. Dårlig skriver skylder på Pennen , men det er ikke i mitt tilfælde. 

     Jeg tror vi nu burde Slutte disse Indlæggene nu i god tid. Det bliver nu en periode før jeg viser mig her igen på ca. 2 Uger . 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Magnus Johansen skrev:

Jeg tror vi nu burde Slutte disse Indlæggene nu i god tid. Det bliver nu en periode før jeg viser mig her igen på ca. 2 Uger . 

 

Den er grei. Ha en riktig god helg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, i lige måde,  God Jul og alt det bedste i det Nye Året . 

 

Magnus i Torshavn , Færøerne.   

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.