Gå til innhold
Arkivverket

Augustus feil

Solveig F. Krog
 Del

Recommended Posts

Hei Renathe-Johanne.

Midlertidig? Vi har ikke økonomisk kontrakt med Jan Kjetil lenger.  Jeg har rapportert til ham, og spurt om vi kan betale ham for å rette opp Augustus. Ikke fått svar på det.

Jeg har ikke noe handlingsrom økonomisk.  Er det ikke ok løsning å ligge unna Windows 10?

Gunnar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også jeg la igår inn et spørsmål (som ikke ble publisert) om dette (til Renathe-Johanne); 

Vet du om det skjer noe med oppdatering / "modernisering" av Augustus?

Det kan fort jo bli stopp igjen ved neste oppdatering av Windows.

Jon Erik

Endret av Jon Erik Berg-Hansen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Renate og flere.  

Jeg har trigget Jan Kjetil Andersen (Augustus 2.1.1) på feilen og han har bekreftet at årsaken ligger i oppdatering av Windows 10. Konkret så leser ikke W10-b filer av type .mdb. Det er flere år siden vi sluttet å betale lisens til Jan Kjetil. Derfor kan vi ikke stille krav!  Det er vist til flere måter å gå utenom problemet. Ikke nevnt tidligere, men eksport i formatet  xls går fint, og DA aksepterer  xls filer. 

Jeg synes dette er en bagatell med for mye støy. Jeg har ikke fullmakt til å diskutere et utvidet forhold med Jan Kjetil. Men det bør styrebehandles. Hvem skal fremme saken for styret? Kildereg har representant i styret, vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.