Jump to content
Nasjonalarkivet

Recommended Posts

Hei Renathe-Johanne.

Midlertidig? Vi har ikke økonomisk kontrakt med Jan Kjetil lenger.  Jeg har rapportert til ham, og spurt om vi kan betale ham for å rette opp Augustus. Ikke fått svar på det.

Jeg har ikke noe handlingsrom økonomisk.  Er det ikke ok løsning å ligge unna Windows 10?

Gunnar

Også jeg la igår inn et spørsmål (som ikke ble publisert) om dette (til Renathe-Johanne); 

Vet du om det skjer noe med oppdatering / "modernisering" av Augustus?

Det kan fort jo bli stopp igjen ved neste oppdatering av Windows.

Jon Erik

Edited by Jon Erik Berg-Hansen

Renate og flere.  

Jeg har trigget Jan Kjetil Andersen (Augustus 2.1.1) på feilen og han har bekreftet at årsaken ligger i oppdatering av Windows 10. Konkret så leser ikke W10-b filer av type .mdb. Det er flere år siden vi sluttet å betale lisens til Jan Kjetil. Derfor kan vi ikke stille krav!  Det er vist til flere måter å gå utenom problemet. Ikke nevnt tidligere, men eksport i formatet  xls går fint, og DA aksepterer  xls filer. 

Jeg synes dette er en bagatell med for mye støy. Jeg har ikke fullmakt til å diskutere et utvidet forhold med Jan Kjetil. Men det bør styrebehandles. Hvem skal fremme saken for styret? Kildereg har representant i styret, vel?

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.