G.Borvik Posted November 18, 2021 Share Posted November 18, 2021 Hei Renathe-Johanne. Midlertidig? Vi har ikke økonomisk kontrakt med Jan Kjetil lenger. Jeg har rapportert til ham, og spurt om vi kan betale ham for å rette opp Augustus. Ikke fått svar på det. Jeg har ikke noe handlingsrom økonomisk. Er det ikke ok løsning å ligge unna Windows 10? Gunnar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jon Erik Berg-Hansen Posted November 19, 2021 Share Posted November 19, 2021 (edited) Også jeg la igår inn et spørsmål (som ikke ble publisert) om dette (til Renathe-Johanne); Vet du om det skjer noe med oppdatering / "modernisering" av Augustus? Det kan fort jo bli stopp igjen ved neste oppdatering av Windows. Jon Erik Edited November 19, 2021 by Jon Erik Berg-Hansen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Remi Posted November 22, 2021 Share Posted November 22, 2021 Saken er sendt over til Slekt og Data sentralt, så er det opp til dem å finne en løsning. Hilsen Remi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Remi Posted November 22, 2021 Share Posted November 22, 2021 Siden der Augustus lastes ned er oppdatert med løsning på problemet inntil Augustus blir oppdatert. https://slektogdata.no/nb/last-ned-augustus Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
G.Borvik Posted November 24, 2021 Share Posted November 24, 2021 Renate og flere. Jeg har trigget Jan Kjetil Andersen (Augustus 2.1.1) på feilen og han har bekreftet at årsaken ligger i oppdatering av Windows 10. Konkret så leser ikke W10-b filer av type .mdb. Det er flere år siden vi sluttet å betale lisens til Jan Kjetil. Derfor kan vi ikke stille krav! Det er vist til flere måter å gå utenom problemet. Ikke nevnt tidligere, men eksport i formatet xls går fint, og DA aksepterer xls filer. Jeg synes dette er en bagatell med for mye støy. Jeg har ikke fullmakt til å diskutere et utvidet forhold med Jan Kjetil. Men det bør styrebehandles. Hvem skal fremme saken for styret? Kildereg har representant i styret, vel? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts