Gå til innhold
Arkivverket

Anne Marie Dreier/Drejer/Dreyer (Ca. 1787 - 1857) - Gift med klokker Paul Andreas Antoni Paulsen (1775 - 1835) - Hvor ble Anne Marie født?


Frank Marton Pedersen
 Del

Recommended Posts

Har bladd en stund i kirkeboken for Nidarosdomen for å finne dåpen til Jacob Isachsen Holk f. ca 1709. Tror jeg fant han her: https://media.digitalarkivet.no/view/16324/50748/92. Altså er foreldrene til Jacob Isachsen: Skipper Isach Olsen og Ingebor Olufsdatter. Dette vil også si at major Oluf Isachsen Holk er halvbror til «vår» Jacob. (Altså gir også yrket til Jacob Eliassen Dreyer som Skibstømmermand mer mening, da morfaren var skipper.)

Endret av Erik Gustavsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Erik Gustavsen skrev:

I følge MyHeritage gifter Isach Olufsen seg på nytt i 1688 med en Ingeborg Olufsdatter. Her fant jeg dem i kirkeboken 30. mai: https://media.digitalarkivet.no/view/16323/50746/28.

Ser det er ikke er kirkebok i Trondheim på 1760tallet. Hadde vært supert om noen kunne ha tolket hva det står om Isach og Ingebor i vielsen i lenken, se øverst i venstre hjørne: https://media.digitalarkivet.no/view/16323/50746/28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eventuelt mer info om Ingeborg Oluffsdatter: Fikk enda en datter med en Baar Svendsen, med navn Else Margrethe i 1704 (oppkalt etter mormor): https://media.digitalarkivet.no/view/16324/50748/54. På MyHeritage fant jeg en Johanne Olufsdatter Schanke f. ca 1656. Dette kan jo være søsteren til Ingeborg. Hennes foreldrene er oppført som Oluf Fastesen Schancke og Else Hansdatter Bitou. I Hornemans samlinger finner jeg at Oluf Fastesen har en datter med navn Ingeborg og Johanne: https://media.digitalarkivet.no/view/187403/52.

Endret av Erik Gustavsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Erik Gustavsen skrev:

Har bladd en stund i kirkeboken for Nidarosdomen for å finne dåpen til Jacob Isachsen Holk f. ca 1709. Tror jeg fant han her: https://media.digitalarkivet.no/view/16324/50748/92. Altså er foreldrene til Jacob Isachsen: Skipper Isach Olsen og Ingebor Olufsdatter. Dette vil også si at major Oluf Isachsen Holk er halvbror til «vår» Jacob. (Altså gir også yrket til Jacob Eliassen Dreyer som Skibstømmermand mer mening, da morfaren var skipper.)

Yrke til Isach Olsen var Kipper (tønnemaker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Erik Gustavsen skrev:

Ser det er ikke er kirkebok i Trondheim på 1760tallet. Hadde vært supert om noen kunne ha tolket hva det står om Isach og Ingebor i vielsen i lenken, se øverst i venstre hjørne: https://media.digitalarkivet.no/view/16323/50746/28.

Hun er Arne Saugmesters stedatter. Forlovere (ikke direkte transkribert) Morten Olsen og Arne Olsen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Erik Gustavsen skrev:

Eventuelt mer info om Ingeborg Oluffsdatter .....

På MyHeritage fant jeg en Johanne Olufsdatter Schanke f. ca 1656. Dette kan jo være søsteren til Ingeborg. Hennes foreldrene er oppført som Oluf Fastesen Schancke og Else Hansdatter Bitou .....

 

Hvorfor tror du at Johanne Olufsdatter Schanke kan være en søster av Ingeborg Oluffsdatter ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Erik Gustavsen skrev:

Eventuelt mer info om Ingeborg Oluffsdatter: Fikk enda en datter med Isach Olsen med navn Else Margrethe i 1704 (oppkalt etter mormor): https://media.digitalarkivet.no/view/16324/50748/54. På MyHeritage fant jeg en Johanne Olufsdatter Schanke f. ca 1656. Dette kan jo være søsteren til Ingeborg. Hennes foreldrene er oppført som Oluf Fastesen Schancke og Else Hansdatter Bitou. I Hornemans samlinger finner jeg at Oluf Fastesen har en datter med navn Ingeborg og Johanne: https://media.digitalarkivet.no/view/187403/52.

Far oppgitt som Baar Svends(en)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Erlend E. Mæhlum skrev:

Far oppgitt som Baar Svends(en)..

 

Hvem er det Baar Svends(en) er oppgitt som far til ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Per Nermo skrev:

 

Hvem er det Baar Svends(en) er oppgitt som far til ?

Til Else Margret, så Isach Olsen er ikke faren til hun som er nevnt på denne siden i kirkeboken iallefall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Erlend E. Mæhlum skrev:

Yrke til Isach Olsen var Kipper (tønnemaker)

Trodde det var sto «s» først, så takk for rettelsen. Dette yrket passer jo kanskje enda bedre med Jacob Eliassen Dreyers yrke som tømmermann.

 

7 minutter siden, Per Nermo skrev:

Hvorfor tror du at Johanne Olufsdatter Schanke kan være en søster av Ingeborg Oluffsdatter ?

Det er jo det jeg skriver; at de er født på samme tid, at begges fedre heter Oluf, at vi vet Oluf Fastesen gift med Else Hansdatter Bitou, som fikk Johanne fikk også en datter med navn Ingeborg (Hornemans samling), at Ingeborg fikk et barn med navn Else, oppkalt etter mormor.

 

12 minutter siden, Erlend E. Mæhlum skrev:
32 minutter siden, Erik Gustavsen skrev:

 

Far oppgitt som Baar Svends(en)..

Ja, det er riktig, gikk litt fort. Har endret på det nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da er kanskje koplingen jeg har funnet til Oluf Fastesen Schanke usannsynlig? -dersom det er enda en Ingeborg Olufsen som får barn i samme tidsrom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Erik Gustavsen skrev:

Jeg mente at hvis denne Oluf er broren til Jacob, så må de ha samme foreldre, ikke kanskje. Dette siden det ligger i «stillingen» bror. Derimot ser jeg nå at de iallefall ikke er helbrødre, da moren Kirsten Jacobsdatter døde i 1787. Her skiftet hennes foresten: https://media.digitalarkivet.no/view/25078/253. Isach Olufssen d. 1716 kan kanskje likevel være faren til Jacob…?

Tror kanskje du er inne på noe. 

Skifter etter Andfind Jacobsen kipper i 1710 og kona Malene i 1718 nevner bla søstersønnen Ole Isachsen. 

Holch.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På MyHeritage ser jeg at det er hun Kirsten Jacobsdatter som er oppført med navnet Holk, og videre at foreldrene hennes heter Holk. Altså har kanskje Isach Olufsen/Olsen tatt dette navnet og videreført det til Jacob, som på den andre siden har Ingeborg Oluffsdatter som mor. Ser også ut som at Jacob kanskje er kalt opp etter hans avdøde stemors far. (Ser også at flere i Jacobs stemors familie er kippere)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På MyHeritage fant jeg følgende familie om Moursund (se bilder). Kan noen av disse være foreldrene til Siri Andersdatter (mor av Ingeborg Anne Jacobsdatter Holk). Under dåpen til broren til Ingeborg, Erik, er flere av de i denne Moursund familien gjentatt. Er en av disse Anders Moursund faren til «vår» Siri? Her fant jeg skiftet til Nils Andersen Moursund (bror/onkel?): https://www.digitalarkivet.no/view/27/pa00000000759170Ingebor Anna Jacobbsdatter Holk ForeldreOgSøsken.pdf

IMG_2829.jpeg

IMG_2828.jpeg

Endret av Erik Gustavsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.2.2024 den 14.55, Erik Gustavsen skrev:

På MyHeritage fant jeg følgende familie om Moursund (se bilder). Kan noen av disse være foreldrene til Siri Andersdatter (mor av Ingeborg Anne Jacobsdatter Holk). Under dåpen til broren til Ingeborg, Erik, er flere av de i denne Moursund familien gjentatt. Er en av disse Anders Moursund faren til «vår» Siri? Her fant jeg skiftet til Nils Andersen Moursund (bror/onkel?): https://www.digitalarkivet.no/view/27/pa00000000759170

Ser ikke ut til at denne Maursund familien har nær slektsforbindelse med Siri Andersdatter. Jeg klarer ikke å tolke Siri i skiftet til kandidatene i denne familien. Siden ingen av fadderne til barna til Siri heter Andersen/Andersdatter kan det vel tyde til at hun er fra utenfor Trondheim.

 

Ser heller ikke ut (etter mer leting) til at det er «vår» Ingeborg Olufsdatter (med sagmester Arne som stefar) som er datter av Oluf Fastersen Schanke, men heller en annen en.

 

Er det gjort noe fremskritt angående å finne dåpen til Anne Marie Dreyer? (eller evt. skiftet til morkandidaten Ranni Halvorsdatter Wang sitt skifte for å avkrefte/bekrefte?)

 

Siste merknad jeg har gjort meg… Har bladd litt mer i kirkeboken i Trondheim, for å se om Isach Olsen og Ingeborg Olufsdatter fikk flere barn før Jacob. De giftet seg i 1688 og fikk Jacob i 1706. Jeg klarer overaskende nok ikke å finne noe mere om dem mellom disse årstallene. Kanskje de var reist ut av Trondheim. Begge må ha vært omtrent 40 år da de fikk Jacob, dersom det er riktig trolovelse/vielse vi har funnet. Jeg ser at sønnen til Isach Olufsen (m/Kirsten Jacobsdtr. Holk) som er Oberst Oluf, bodde i Lervik i Hordaland (https://media.digitalarkivet.no/view/195063/240). Kanskje de flyttet hit med han?

Endret av Erik Gustavsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.2.2024 den 22.48, Erlend E. Mæhlum skrev:

Nr 73 døpt i Domkirken 27 juni 1783, uekte Anna. Far oppgitt som artillerist Jacob Ellingsøn, mor Ranni Halvorsdatter, hennes 1. leiermål. https://www.digitalarkivet.no/kb20070920680229

Jacob Dreyer hadde jo vært i artilleriet i byen ihht. hva som er oppgitt i rullen for 1804. 

Nå begynner jeg å åpne meg for at denne dåpen kanskje stemmer for «vår» Anne Marie Dreyer. Jeg leste litt om at det var noen som valgte å «legge til» et mellomnavn senere i livet om man f.eks. reiste bort, eller ville hedre noen. Dette kan forklare at det har vært vanskelig å finne info om Anne Marie generelt i Trondheim (i konfirmasjonen vi fant i Bakke, var hun kun kalt Anna). Skulle likevel hatt en ting til som kunne underbygge at denne dåpen stemmer, hvertfall da denne Jacob er nevnt som Ellingsøn). Det er nevnt at denne Jacob var artillerist, som stemmer. Eks: Om det ikke er en eneste annen Jacob Ellingsen/Eliassen i Trondheim som er artillerist mellom 1780 og 1800, så tilnærmet vet vi at dette er riktig dåp. Eks2: Så kan vi kanskje se om vi finner Anne Drejer nevnt i skiftet til denne Ranni Halvorsdatter, Halwor Wang eller Edricka Olsen. Eks3: Så kan vi underbygge teorien, dersom moren til Ranni Halvorsdatter heter Anne eller Marie. Det er det jeg kommer på nå. Ranni var bare 16 år da hun fikk Anne om dette er henne i 1801: https://www.digitalarkivet.no/census/person/pf01058434001838. Kanskje Jacob fikk beholde barnet?

For Anne Marie Drejer får jo ingen barn med navn Ranni, men derimot Martha (evt. stemor). På den andre siden; gir dette grunn til å tro at Martha er moren og at de fikk Anne Marie et annet sted? … Føler det bare er et par puslespillbrikker igjen, så er hele gåten løst.

Endret av Erik Gustavsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå blar jeg litt gjennom innrullingen i Trondheim for å se om det var andre artillerister i denne perioden med navn som likner Jacob Eliassen/Ellingsen (for å veie opp/ned den eventuelle dåpen til Anne https://media.digitalarkivet.no/view/16327/68). Hittil har jeg funnet denne Jacob Estensen(?): https://media.digitalarkivet.no/view/137531/108. Estensten kan vel også bli mistolket/feilskrevet som Ellingsen. Jeg skjønner meg lite på disse innrullingene, og vet heller ikke om denne Jacob er artillerist. Gjør dette dåpen mindre sannsynlig for vår del, eller har det ikke noe å si…? (Hvis man ikke finner andre med navn Jacob Eliassen Dreyer i rullene for Trondheim før 1783, så vil vel det også underbygge at han var i Danmark enda mer.)

 

Her er en annen Jacob Eliassen i rullene. Kan dette være vår Jacob, eller er det en annen en. Har det noe å si for sannsynligheten til dåpen?: https://media.digitalarkivet.no/view/137531/95

Endret av Erik Gustavsen
Fant ny Jacob Eliassen i rulle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.7.2023 den 12.22, Steinar Olsen bosatt i Hårvik skrev:

hvor finnes det opplysninger om at Jakob Schønning Eliasen Dreyer er sønn til Elias Dreyer. Ifølge de som har skrevet om prester døde denne Elias i juli 1792 barnløs siden det barnet de fikk døde før det ble voksen

Jeg tolker kilden (https://www.nb.no/items/11333156f63d6b0566faafb81eb70a0a?page=89) som at Elias og denne Christiane Marie hadde sammen et barn som døde. Og dermed at det ikke utelukker et barn utenfor ekteskap (for lenge siden).

 

Ser det også står ar han ble privat dimmiteret i 1764 i kilden ovenfor. Under, fra skoleprotokollen, ser vi at han gikk til millitæret i 1762. Dette er året før han eventuelt blir oppført som underoffiicer i dåpen til Jacob. Er det mulig å bli underofficer så fort?

På 26.1.2024 den 22.23, Erlend E. Mæhlum skrev:

Far til Jacob som er født 1763 i Trondheim, døpt Jacob Elias er "Elias Thoresøn underoffiscier ved Capitaine Stabels compagnie i Orkedahlen" kb20050613031233

Elias Schønning Dreyer gikk på Latinskolen i Trondheim fra 1752-1762. Ser det står notert noe som "...og gav sig til det militaire". Legger ved utklipp fra skoleprotokollen. 

Kan ikke se at det ligger noen ruller som omhandler Stabels kompani på digitalarkivet. Så hvis det fins så er det ikke digitalisert.

Elias D.JPG


Beklager at jeg hopper litt frem og tilbake mellom personer, om det blir forvirrende. Føler at det er relevant å se på historikken til forfedrene. Setter derfor også pris på respons (uenig/enig) på mine siste refleksjoner. Det viktigste i selve tråden er likevel å (besvare startspørsmålet) finne sikre foreldre (mor og far) til Anne Marie Dreyer så godt det lar seg gjøre.

Endret av Erik Gustavsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)
På 24.2.2024 den 18.27, Erik Gustavsen skrev:

.....

Har bladd litt mer i kirkeboken i Trondheim, for å se om Isach Olsen og Ingeborg Olufsdatter fikk flere barn før Jacob. De giftet seg i 1688 og fikk Jacob i 1706 .....

 

Det virker litt underlig at Ingeborg Olufsdatter, som giftet seg i 1688 med kipper Isach Olufssøn (død 1716)
(og fikk sønnen Jacob med ham i 1706) skal ha fått datteren Else Margrethe med Baar Svendsen i 1704.
Hvis dette stemmer må vel leiermålet (?)  være behøring omtalt i kirkeboken ?
 

Endret av Per Nermo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Oluf Isachsen Holck (1687-1759) ser ut til å ha fått mange barn med sin hustru Elen Jensdatter Rosendahl, bl.a. sønnen Hans Henrik Hornemann Holck (1735-1809).

 

Oluf's antatte halvbror Jacob Isachsen Holck (f. 1706) fikk (med sin hustru Siri Andersdatter) barna Ingeborg Anna (1736), Engel (1738), Erich (1740) og Engel (1744).

 

Karen ('Rosenvold ?') som var fadder i Domkirken i 1744 for Ingeborg Anna Jacobsdatter (1736-1782) sin søster Engel var kanskje istedet en 'Rosendahl', og dermed en slektning av Oluf Isachsen Holck's hustru Elen ?

 

Oluf Fastesen Schanche (død 1668) fikk i 1667 datteren Else Margrethe med sin 3. hustru Anna Nielsdatter Tønder. Denne datteren var antakelig oppkalt etter hans 2. hustru Else Hansdatter Bitou (død ca.1663). 

Anna Nielsdatter Tønder giftet seg pånytt i 1669 med rådmann i Trondheim, flensburgeren Henrik Hornemann (1644-1716), og fikk mange barn med ham, bl.a. sønnen Hans Hornemann (1688-1764), tollforp. og rådm. i Tr.h..

 

Oppkallingen av ovennevnte sønn av Oluf Isachsen Holck (1687-1759) og Elen Jensdatter Rosendahl

er åpenbart fra denne familien, der en Hornemann kanskje var fadder i 1735 ?
 

Endret av Per Nermo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Per Nermo skrev:

Det virker litt underlig at Ingeborg Olufsdatter, som giftet seg i 1688 med kipper Isach Olufssøn (død 1716)
(og fikk sønnen Jacob med ham i 1706) skal ha fått datteren Else Margrethe med Baar Svendsen i 1704.
Hvis dette stemmer må vel leiermålet være behøring omtalt i kirkeboken ?

Ja. Jeg tror heller ikke det er samme Ingeborg Oluffsdatter. Jeg retter på meg selv etter at Erlend påpekte faren er oppført som Baar og ikke Isach:

På 22.2.2024 den 18.46, Erik Gustavsen skrev:

Men da er kanskje koplingen jeg har funnet til Oluf Fastesen Schanke usannsynlig? -dersom det er enda en Ingeborg Olufsen som får barn i samme tidsrom.

Som jeg har reflektert tidligere får Oluf Schanke en datter med navn Ingeborg, men dette ser ut til å være hun som får barn med Baar.


 

11 timer siden, Per Nermo skrev:

Oppkallingen av ovennevnte sønn av Oluf Isachsen Holck (1687-1759) og Elen Jensdatter Rosendahl

er åpenbart fra denne familien, der en Hornemann kanskje var fadder i 1735 ?

At Jacob Isachsen Holk sin halvbror sin sønn (altså halvnevø) heter Hans Hornemann, kan også ha årsak i forbindelser som ikke gjelder Anne Marie Dreyers slekt. Oppkallingen kan både være etter moren Elen Rosendahl sin side eller farmoren Kirsten Holk sin side. Er selvfølgelig fortsatt en mulighet for at oppkallingen også kommer fra Isach Olufsen sin side(, eller utenom familiære forbindelser.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Den Ingeborg Olufsdatter som er stedatter av Arne saugmester er altså hun som i 1688 gifter seg med kipper Isach Olufssøn, og der forlovere er Morten Olsen og Arne Olsen.

(Heter hun kanskje Ingeborg Anna, siden både sønnen Jacob og den mulige datteren Engel (skifte 1738) døper et barn med dette navn) ?

Denne Engel kan ev. være 'opphavet' til døpenavnet Engel (Christiana) på Jacob's datter (døpt 6 Jul 1738).

 

Jacob (og ev. Engel) ser dessuten ut til å kunne hatt en søster Kirsten Isachsdatter, som i 1736 og 1738 var fadder i Domkirken for Jacob's barn (Ingeborg Anna og Engel Christiana).

 

'Den andre' Ingeborg Olufsdatter (som får datteren Else Margrethe med Baar Svendsen i Trondheim i 1704) kan altså være datteren til Oluf Fastesen Schancke (c1620?-1668), som var gift med 1) Johanne Nathansdatter (skifte 13 Mai 1650), 2) Else Hansdatter Bitou (sk. 26 Nov 1663) og 3) Anna Nielsdatter Tønder (sk. 18 Feb 1703).

 

Datteren Johanna Olufsdatter (f. ca.1656 ?) var vel datter av hustru nr. 2,  Else Hansdatter Bitou.

Hvem av hustruene skal ha vært mor til Ingeborg Olufsdatter ?

 

Var Ingeborg Olufsdatter og Baar Svendsen gift da de døpte datteren Else Margrethe i Trondheim 2 Aug 1704 ?
 

Endret av Per Nermo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)
1 time siden, Per Nermo skrev:

Den Ingeborg Olufsdatter som er stedatter av Arne saugmester er altså hun som i 1688 gifter seg med kipper Isach Olufssøn, og der forlovere er Morten Olsen og Arne Olsen.

(Heter hun kanskje Ingeborg Anna, siden både sønnen Jacob og den mulige datteren Engel (skifte 1738) døper et barn med dette navn) ?

Denne Engel kan ev. være 'opphavet' til døpenavnet Engel (Christiana) på Jacob's datter (døpt 6 Jul 1738).

Ser kanskje slik ut. På MyHeritage står det ikke så mye om denne familien som vi kan få bruk for, men der oppføres Engel Isachsdatter med Rosenvold til etternavn. Faren er oppført som Isach Rosenvold. Denne Engel f. ca 1700 har med mannen sin Erich Torbersen et barn med navn Karen Rosenvold f. ca 1725 - kanskje dette er fadderen til Jacobs datter Engel i 1744?. Vi vet ikke sikkert om det er familiær forbindelse her, men dette kan tyde på at kipper Isach Olsen heter Rosenvold.

 

1 time siden, Per Nermo skrev:

Den andre' Ingeborg Olufsdatter (som får datteren Else Margrethe med Baar Svendsen i Trondheim i 1704) kan altså være datteren til Oluf Fastesen Schancke (c1620?-1668), som var gift med 1) Johanne Nathansdatter (skifte 13 Mai 1650), 2) Else Hansdatter Bitou (sk. 26 Nov 1663) og 3) Anna Nielsdatter Tønder (sk. 18 Feb 1703).

 

Datteren Johanna Olufsdatter (f. ca.1656 ?) var vel datter av hustru nr. 2,  Else Hansdatter Bitou.

Hvem av hustruene skal ha vært mor til Ingeborg Olufsdatter ?

Det vet jeg ikke, men antar kanskje at Else er kalt opp etter sin biologiske mor Else(?) (Else f.1704 er sannsynligvis død før 1708, da samme Baar og Ingeborg får en ny Else f. 1708). Men dette er altså ikke «vår» Ingeborg Olufsdatter.

1 time siden, Per Nermo skrev:

Var Ingeborg Olufsdatter og Baar Svendsen gift da de døpte datteren Else Margrethe i Trondheim 2 Aug 1704 ?

Tror det.

Endret av Erik Gustavsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)
4 timer siden, Erik Gustavsen skrev:

..... men antar kanskje at Else er kalt opp etter sin biologiske mor Else (?) .....

 

Mener du mormor (Else Hansdatter Bitou) ?

I så fall er altså Ingeborg Olufsdatter (som fikk 2 x Else med Baar) en helsøster av Johanne Olufsdatter.

 

Datteren Else Margrethe (1667-1706) som Oluf Fastesen Schancke skal ha fått med sin 3. hustru Anna Nielsdatter Tønder (1644-1701) var vel kalt opp etter hustru nr. 2, Else Hansdatter Bitou (c1635?-c1663).

 

Endret av Per Nermo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.