Gå til innhold
Arkivverket

Hvor finner jeg restende tekst?


Mats K
 Del

Recommended Posts

12 minutter siden, Renathe-Johanne Wågenes - Arkivverket skrev:

Når du skal bruke Debattforum, må du registrere deg med fullt visningsnavn i henhold til retningslinjene. Her kan du se hvordan du får endret navnet ditt. 

https://www.digitalarkivet.no/content/1543/endre-visningsnavn

Selvfølgelig, ingen problem! Jeg fant ut av dette selv. Og nei, jeg vil ikke bruke mitt fulle navn. Etter en grundig diskusjon senere ble det enighet om at det fungerte som en underskrift, og vi har besluttet å avslutte saken. Takk igjen for hjelpen! Nå er jeg tilbake i forumet etter en pause med ny bruker osv. Så vill ikkje gjennom 1 til diskusjon. Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Mats K

 

Mats Kalstad,

 

Mener du at du skal kunne delta i dette forumet med spesialregler kun for deg? Jeg håper ikke det.

 

I så fall tror jeg det vil være svært mange som dessverre vil vegre seg i stedet for å yte deg hjelp.

 

Samtidig, om du virkelig vil ha andres bistand, så vil det trolig være en fordel å benytte informative emnetitler.  Titler som "Hvor finner jeg restende tekst?" vil dessverre ofte drukne i sammenhengen. Hva med å inkludere f.eks. "schack christensen" eller lignende i emnefeltet?

 

Temaet "Skak Kristensson" er interessant, så jeg håper du vil revurdere ditt standpunkt, og heller delta fullt ut på linje med alle andre.  

 

Velkommen skal du uansett være.

 

Mvh Are

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Are S. Gustavsen skrev:

@Mats K

 

Mats Kalstad,

 

Mener du at du skal kunne delta i dette forumet med spesialregler kun for deg? Jeg håper ikke det.

 

I så fall tror jeg det vil være svært mange som dessverre vil vegre seg i stedet for å yte deg hjelp.

 

Samtidig, om du virkelig vil ha andres bistand, så vil det trolig være en fordel å benytte informative emnetitler.  Titler som "Hvor finner jeg restende tekst?" vil dessverre ofte drukne i sammenhengen. Hva med å inkludere f.eks. "schack christensen" eller lignende i emnefeltet?

 

Temaet "Skak Kristensson" er interessant, så jeg håper du vil revurdere ditt standpunkt, og heller delta fullt ut på linje med alle andre.  

 

Velkommen skal du uansett være.

 

Mvh Are

 

Hei,

Jeg forstår at du har sterke meninger, men det virker som om du antar noe uten å kjenne hele situasjonen. Jeg er her for å lære og bidra positivt, men det ville vært bedre å uttrykke bekymringene dine på en mer konstruktiv måte?

Hilsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har tatt til meg det som står her, og gjort det derreter.
 

«Eg vil nok ein gong oppfordre deg til å skrive fullt namn i signaturfeltet, f. eks. "Mvh. Mats K...... (byt ut prikkane med bokstavar). Dette vil då bli lagt til på slutten av kvart innlegg du skriv, og alle her blir glade og fornøgde. Signaturane blir ikkje vist til andre enn innlogga brukarar i forumet, og er dermed heller ikkje søkbare via Google.

 

Dette må no vel vere ei tilfredstillande løysing også for deg? Prøv no iallefall dette, og så får du heller fjerne signaturen seinare dersom dette blir eit problem. Dette blir mitt siste ord i denne saka.»

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.11.2023 den 19.16, Mats K skrev:

 

Jeg forstår at du har sterke meninger, men det virker som om du antar noe uten å kjenne hele situasjonen. Jeg er her for å lære og bidra positivt, men det ville vært bedre å uttrykke bekymringene dine på en mer konstruktiv måte?

 

Litt usikker på kva du meiner som tel som meir "konstruktiv" ... 

Are hadde eit tips om emnetitlar, som eg trur mange finn konstruktivt.

 

Kva med eit tips om å bruke nb.no framfor google books?  Du har (med norsk ip-adresse) tilgang til (avskrift av) heile supplikken her:

https://www.nb.no/items/aa7db42e1b3c53d6dc920817c2344f42?page=335&searchText="norske supplikker"

 

Når det er sagt ... om du vil vere her "for å lære og bidra positivt", er det nok mest konstruktivt om du avstår frå særreglar for deg sjølv.

Endret av Ivar S. Ertesvåg
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.11.2023 den 19.18, Mats K skrev:

Eg har tatt til meg det som står her, og gjort det derreter.

 

Du har ikke tatt til deg noe som helst. 

Du lager kun spekulasjoner om hvem du er. Barnslig oppførsel.

Trist at arkivverket ikke stenger deg ute. IP adresse. Men "de var gått hjem for dagen"

 

 

Endret av Ivar Moe
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Ivar Moe skrev:

 

Du har ikke tatt til deg noe som helst. 

Du lager kun spekulasjoner om hvem du er. Barnslig oppførsel.

Trist at arkivverket ikke stenger deg ute. IP adresse. Men "de var gått hjem for dagen"

 

 

 

No har han trass alt namnet sitt som signatur. Då meiner eg at vi lar det vere med det. Så får det evt. vere opp til moderatorane om dette ikkje er godt nok.

Endret av Torbjørn Igelkjøn
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Torbjørn Igelkjøn skrev:

No har han trass alt namnet sitt som signatur. Då meiner eg at vi lar det vere med det.

 

@Torbjørn Igelkjøn Hva du (og jeg og alle andre) mener om dette er irrelevant. Det som er relevant er kravet om fullt navn som visningsnavn. Det er opplyst i Ordensregler, Registreringsvilkår, Veiledningen og Bli medlem av Arkivverkets debattforum.

 

Dette er utferdiget og publisert av Arkivverket. Da må Arkivverket også håndheve sine egne regler og dersom noen ikke følger reglene så bør dette få en konsekvens.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

A lack of intellectual stimulation has compelled me to reply to this so-called discussion

 

First, 3 points need to be made:

1. Rule 6: A polite and civilised tone should be maintained at all times. Assume that all questions are serious, and expect a corresponding response.

 

Apparently, a few users on this forum feel it is their right to breach a rule to enforce another rule.

 

2. Enforcing the "full-name" rule will result in people registering with fake names. Perhaps only a few, but it will happen.

 

3. Certainly, the staff at DA are too busy to waste time on replying to a few mental-meltdowns. They created the rules, and they have the right to enforce or not enforce all or any of the rules.

 

The staff at DA should receive nothing but praise for their great performances.

 

It is also the right of each user to reply or not reply to a question. They should not be intimidated by anyone.

 

There is no rule stating that only a person using a full-name will have their query attended to.

 

Hopefully, maturity will prevail so that an anti-bullying rule is not needed.

 

Think before you post.

 

I will take this opportunity to say thank you to all of the users on this forum who give generously of their time and effort.

 

 

  • Liker 1
  • Takk 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Egil Johannessen skrev:

 

@Torbjørn Igelkjøn Hva du (og jeg og alle andre) mener om dette er irrelevant. Det som er relevant er kravet om fullt navn som visningsnavn. Det er opplyst i Ordensregler, Registreringsvilkår, Veiledningen og Bli medlem av Arkivverkets debattforum.

 

Dette er utferdiget og publisert av Arkivverket. Da må Arkivverket også håndheve sine egne regler og dersom noen ikke følger reglene så bør dette få en konsekvens.

 

Det er Arkivverket som evt. må handheve reglane, og ikkje den enkelte brukar. Det er sjølvsagt greit å påpeike regelbrot, men når det er gjort får det vere med det. Stadige avsporingar og personforfølgjingar er heller ikkje i tråd med reglane. La oss bruke tida på slektsforsking i staden for å irritere oss over andre brukarar! Eg minner elles om at også dette forumet har ein ignore-funksjon som ein kan bruke dersom ein irriterer seg over brukarar som ikkje følgjer retningslinjene:

https://forum.arkivverket.no/ignore

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, (gamle brukeren)

Jeg begriper virkelig ikke hvorfor dere insisterer på å klage meg inn for "uriktig navn". Det er nå korrigert etter deres evige klaging. Kanskje det ville vært mer fornuftig å bruke tiden deres på faktisk slektsforskning i stedet for å prøve å få en 17-åring bannlyst via IP-adressen. Takk likevel til "Torbjørn Igelkjønn" for den overdrevne hjelpen.

PS: Hvis dere absolutt ikke vil hjelpe, men heller foretrekker å klage på meg, ta kontakt direkte i stedet for å forsure dette emnet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Ivar Moe skrev:

 

Du har ikke tatt til deg noe som helst. 

Du lager kun spekulasjoner om hvem du er. Barnslig oppførsel.

Trist at arkivverket ikke stenger deg ute. IP adresse. Men "de var gått hjem for dagen"

 

 

Sier personen som tydeligvis er ekspert i å kritisere uten å forstå konteksten for mine tidlegere handlinger.
Kanskje det er på tide å oppgradere dine kommunikasjonsevner før du kaster mer skygge. Og når det gjelder IP-adressen, noen ganger er det faktisk enklere å forstå teknologien enn å forstå din logikk.

 

«Kommenter ingen videre kommentar til dette mer»

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.