Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Bruk Historisk befolkningsregister, HBR, histreg.no som felles plattform!

Recommended Posts

Jeg har opplevd det samme i går, faktisk. Mener de viste etter jeg hadde redigert navnet, men ikke aldeles sikker.

RED: Det samme skjer om jeg skal koble sammen to forekomster i samme søskenflokk og går inn på den ene først for å redigere, for eksempel fordi jeg ser det er åpenbare feilkoblinger i denne profilen som det er greit å fjerne før jeg kobler sammen flere. Da vises ikke den profilen som jeg skal koble til etterpå, den vises kun hvis jeg går inn på et annet søsken sin personside. Da vises begge. 

Så, som Ketil skriver her, er det nok samme fødselsår på profilene som gir denne bugen. 

1 time siden, Ketil Firing Hanssen skrev:

Problemet ser ut til å være knyttet til at de har samme fødselsår, ikke at de er tvillinger.

Endret av Hanne Astad

Her er et eksempel til på tvillinger som ikke vises som søsken for hverandre. Disse har til alt overmål forskjellig fødselsdato. Antar de er født på hver sin side av midtnatt.

https://histreg.no/index.php/person/pc00000004269736

22 timer siden, Hanne Astad skrev:

Jeg har opplevd det samme i går, faktisk. Mener de viste etter jeg hadde redigert navnet, men ikke aldeles sikker.

RED: Det samme skjer om jeg skal koble sammen to forekomster i samme søskenflokk og går inn på den ene først for å redigere, for eksempel fordi jeg ser det er åpenbare feilkoblinger i denne profilen som det er greit å fjerne før jeg kobler sammen flere. Da vises ikke den profilen som jeg skal koble til etterpå, den vises kun hvis jeg går inn på et annet søsken sin personside. Da vises begge. 

Så, som Ketil skriver her, er det nok samme fødselsår på profilene som gir denne bugen. 

Jeg endret fødselsår på det eksemplet jeg la inn ovenfor, og da vistes broren (tvillingen) med en gang. Så endret jeg fødselsår tilbake, og da forsvant han igjen. Så det er dermed mye som tyder på at samme fødselsår er det som er avgjørende.

• Liker 1
40 minutes ago, Arild Maka said:

Jeg endret fødselsår på det eksemplet jeg la inn ovenfor, og da vistes broren (tvillingen) med en gang. Så endret jeg fødselsår tilbake, og da forsvant han igjen. Så det er dermed mye som tyder på at samme fødselsår er det som er avgjørende.

Flott. Det er en god dokumentasjon på bugen. 

• Liker 1

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.