Gå til innhold
Arkivverket

Olea Arnesdatter døpt 23 / 2 1766 i Hof , Hedemark .


Bjørn Andreas Johansønn Løkken
 Del

Recommended Posts

Olea Arnesdatter : Dette navnet finner vi i kirkeboken ved Amund Christiansen sin dåp den 17 februar 1793 , hans mor var Olea Arnesdatter , muligens fra en plass under garden Hov i Hof hovedsogn ( det er dette gardsnavnet i Hof som muligens er tydet riktig ) , født ca. 1765 .

 

Om fadderene til Amund kan gi noe spor om Olea Arnesdatter vet jeg ikke da jeg ikke klarer å tyde disse navn . ( Beklageligvis så er jeg ikke noen ekspert på og legge ut lenker )

 

Ved Amunds fødsel så er det innført i kirkeboken : ” fader og moder’s 2 de lejermaal ”

 

Christian Hansen ( Xtian Hans... ) , far til Amund , hadde fra før et uekte barn med en annen kvinne . Amunds mor , Olea Arnesdatter hadde også en sønn ifra et tidligere forhold , hans navn var Hans Hanssønn og var født i 1785 , så Amund hadde i allefall to halvsøsken som man kjenner til .

 

Christian er benevnt som ” skiløber ” i kirkeboken dette vil si at Amunds far var med i det Hofske skiløperkompaniet som var en av tre kompanier i det Sønnenfjellske skiløperbataljon .

 

I 1801 bor Olea Arnesdatter på garden Løfsgården i Åsnes , Hof hovedsogn , sammen med sine to barn Amund og Hans , som inderster hos en Embret Hansen og hans familie .

Olea hadde nok ikke den helt store statusen og var vel ei heller særlig respektert i lokalmiljøet på grunn av sine to ” leijermaal ” , da hun er benevnt som en ” ”qvindsperson ” med sine to uekte barn . Olea Arnesdatter sin videre skjebne er ukjent .

 

Jeg skulle så gjerne ha visst litt mer om Olea Arnesdatter ( min 3 x tipp ) og hennes bakgrunn og av hvilket folk hun var fra og hvor de kom ifra , og hennes videre skjebne som dødsfall og sted . Jeg har mine mistanker her om at hun ikke kom fra så bra kår . Det hadde virkelig vært spennende å fått frem litt mer informasjon her .

 

Og hennes sønn Amund Chritianssønn's død har jeg heller ikke funnet , jeg har også sjekket kirkebøkene for Nord Odal for om mulig finne hans død der .

Dette fordi hans datter Anne Amundsdatter flyttet til Rålien / Finnlia I Nord Odal etter å ha giftet seg med Knut HAlvorsen .

 

Jeg har forgjeves forsøkt å lese kirkebøkene fra Hof , Wang og Åsnes fra denne tidsperioden , men måtte bare gi opp da jeg ikke skjønner noe av det som er skrevet og ført inn i kronologisk orden .

 

mvh. Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fadderne var Ola Haagensen Hof, Lars Olsen og Ragnild Pedersdatter Kaardalen, ?? Pedersdatter Sparbye. Jeg finner ingen fler barn på Kristian Amundsen eller Olea Arnesdatter før 1790 i Hof.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fadderne var Ola Haagensen Hof, Lars Olsen og Ragnild Pedersdatter Kaardalen, ?? Pedersdatter Sparbye. Jeg finner ingen fler barn på Kristian Amundsen eller Olea Arnesdatter før 1790 i Hof.

 

Hei Berit og takk for hjelp , så disse personer er faddere til Amund Christiansønn ved hans dåp ? , sønn av Olea Arnesdatter og Christian Hansen , hvis jeg forstår deg rett .

 

mvh. Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklageligvis så har jeg store problemer med å lage lenker , men jeg har inntil nå funnet to kandidater til fødselen av Olea Andersdatter .

 

Ministrialboken for Hof 1750 - 1789 .

 

1 ) under Åsnes 1763 side 278 , født 26 / 6 1763 , foreldre Arne Christofersen gardsnavn ??? og Olea Larsdatter IKKE AKTUELL .

 

2 ) under Våler 1764 side 284 , født 9 / 10 1764 foreldre Arne Lars.... Trongsrud ? og Mari eller Kari Olsdatter .IKKE AKTUELL .

 

Anne Lise Iversen har funnet :

 

3 ) Olea Arnesdatter født 23 / 2 1766 i Hof , foreldre Arne Mikkelsen og Birthe Olsdatter Vaaler .

 

4 ) Olea Arnesdatter født 21 / 8 1768 i Hof , foreldre Arne OLsen og Olea OLsdatter Aasnes .

 

I FT for 1801 er Olea Andersdatter sin alder oppgitt til 35 år , estimert fødsel 1766 .

 

 

mvh. Bjørn .

Endret av bjørn a. løkken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Har prøvd å finne dåpen til Oleas sønn Hans Hansen for å kartlegge hennes bevegelser, men finner ham ikke i hof. Fant i stedet en Arne Hansen døpt 22/3 1789 med far: Skieløper Hans Knudsen Herstad i Elverum og mor: Olea A.......(kirkeboken ødelagt). Begges 1. leiermål. Kan det være feil i 1801 tellingen? Har du prøvd å finne Hans i nabosognene Grue og Elverum? Finner flere kandidater for Olea i Hof rundt 1765: 1. Olea 26/6 1763 Foreldre: Arne Chrisensen og Olea Larsdatter Haloset. (Tror du kan se bort i fra denne da hun blir gift 1792 med Hans Andersen Risberget) 2. Olea 9/10 1763 Foreldre: Arne Larsen og Mari Olsdatter Trangsrud 3. Olea 23/2 1766 Foreldre: Arne Mikelsen og Birthe Olsdatter Vaaler 4. Olea 21/8 1768 Foreldre: Arne Olsen og Olea Olsdatter Aasnes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror også du kan se bort i fra Olea født 9/10 Trangsrud, du finner henne i 1801 tellingen sammen med sin mor under gården Floberg og gift med Jacob Torbiørnsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan ligne på min tipp tipp oldemor som jeg leita etter i mange år. Hun heter Olea Arnesdatter og skal være født i 1765 i Solør.

Hun ble gammel hele 103 år. Hun døde på Mo i Hedrum 8 januar 1868. Hun hadde da vært gift med Amund Olsen Barlin, som var reisende fra Barlinfølget som stammet fra Hakebro i Rødenes i Østfold. De fikk seks barn sammen. Har en god del om Barlin følget og deres etterkommere.

 

Nils Wilhelm Johnson

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Berit og takk for hjelp , så disse personer er faddere til Amund Christiansønn ved hans dåp ? , sønn av Olea Arnesdatter og Christian Hansen , hvis jeg forstår deg rett .

 

mvh. Bjørn

 

Faddere til Amund og om garden Hov i Hof som var benevnt som Olea Arnesdatter bopel ved Amund's fødsel .

Skieløber Xstian Hans. Borg og Olea Arnesd. Hof Uægte b N Amund Fader og Moders 2de Lejerm. F Ole Haagens. Hof, Lars Ols. og Ragnil Pedersd. K......., ...... Pedersd Sparbye.

 

Berg var i Våler anneks som hadde Åsnes mellom seg og hovedsognet Hof. Når det står Hof bak Olea er det gardsnavnet Hov

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Har prøvd å finne dåpen til Oleas sønn Hans Hansen for å kartlegge hennes bevegelser, men finner ham ikke i hof. Fant i stedet en Arne Hansen døpt 22/3 1789 med far: Skieløper Hans Knudsen Herstad i Elverum og mor: Olea A.......(kirkeboken ødelagt). Begges 1. leiermål. Kan det være feil i 1801 tellingen? Har du prøvd å finne Hans i nabosognene Grue og Elverum? Finner flere kandidater for Olea i Hof rundt 1765: 1. Olea 26/6 1763 Foreldre: Arne Chrisensen og Olea Larsdatter Haloset. (Tror du kan se bort i fra denne da hun blir gift 1792 med Hans Andersen Risberget) 2. Olea 9/10 1763 Foreldre: Arne Larsen og Mari Olsdatter Trangsrud 3. Olea 23/2 1766 Foreldre: Arne Mikelsen og Birthe Olsdatter Vaaler 4. Olea 21/8 1768 Foreldre: Arne Olsen og Olea Olsdatter Aasnes

 

Hei Anne Lise og takk for din søken etter info .

 

Når det gjelder Olea Arnesdatter 1 barn , så er dette ifølge FT 1801 Hans Hansen ( hennes uægte børn ), bosatt som inderster ved Løfsgaarden i Aasnes sokn . Hans er ved FT 1801 15 år noe som tilsier at han burde være født ca. 1785 - 86 . Litt + / - her kanskje . De var jo ikke like opplyst alle .

sammen på denne tiden .

 

Jeg har gått igjennom kirkebøkene for Grue i tidsrommet 1784 - 85 - 86 - 87 uten å finne Hans . Så hadde man funnet denne så kanskje det også kunne gitt oss et spor .

 

Og som du sier vi kan se bort fra Oleas foreldre alternativ 1 og 2 . Hvordan man skal vurdere de andre du har funnet i forhold til Olea vet jeg ikke .

Hadde man funnet et ekteskap på den riktige Olea så hadde vi kommet langt ( tror jeg )

 

mvh Bjørn

Endret av bjørn a. løkken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan ligne på min tipp tipp oldemor som jeg leita etter i mange år. Hun heter Olea Arnesdatter og skal være født i 1765 i Solør.

Hun ble gammel hele 103 år. Hun døde på Mo i Hedrum 8 januar 1868. Hun hadde da vært gift med Amund Olsen Barlin, som var reisende fra Barlinfølget som stammet fra Hakebro i Rødenes i Østfold. De fikk seks barn sammen. Har en god del om Barlin følget og deres etterkommere.

 

Nils Wilhelm Johnson

 

Hei Nils , dette hørtes jo kjempe interesant ut . Har du funnet ekteskapet til denne Olea og Amund Olsen Barlin ?

 

Og har du funnet noe som kan være hennes fødsel i Solør traktene ?

 

Hvis en tar utgangspunkt i Olea Arnesdatter sin sosiale status i 1801 , som " quindsmenneske " med to barn fra to forskjellige " leiermaal " bak seg så hadde hun ikke all verdens beste fremtidsutsikter foran seg og det at hun da for å komme litt ut av elendigheten samt få skiftet miljø , kanskje gifter seg inn i Barlin følget . Det ligger litt logikk i det her også .

 

Sammen så står man sterkere så kanskje vi skulle prøve og samarbeide litt om denne i allefall til vi kan avkrefte eller bekrefte om vi snakker om den samme Olea Arnesdatter . Og er det den samme OLea Arnesdatter , så skulle jeg gjerne vite litt mer om det reisende Barlind følge.

 

Håper at dette vil engasjere flere i forumet til å hjelpe oss videre i denne spennende saken . På forhånd STOR takk fra Bjørn .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Bjørn

Jeg har ikke noe giftemål på Amund og Olea. De fikk barna i området Vestfold og Telemark.

Her har du hva jeg har registrert dem.

Olea Arnesdatter 1

Olea Arnesdatter ble født i Solør kommune, Oppland fylke i Norge i 1765. Hun døde den 8 jan 1868 på gården Mo i

Hedrum kommune, Vestfold fylke i Norge.

Hun er registrert i folketellingen i 1865.

Biografi

Hun er nevnt i fattigkommisjon i Hedrum fra 1859 til hun døde i 1868. Hun var da på lægd mellom Nordre Gjone, Mo ,

Manglerød og hele Sundby.

Barn av Olea Arnesdatter og Amund Olsen Barlin

1. Hans Amundsen Barlin 11 , Født: på gården Skifjell i Gjerpen kommune, Telemark fylke i Norge, 1802, Død: i

Gjerpen kommune, Telemark fylke i Norge, 8 mar 1848

2. Carl Magnus Amundsen Barlin 12 , Født: i Andebu kommune, Vestfold fylke i Norge, 31 jul 1803

3. Anne Marie Amundsdatter Barlin 13 , Født: i Eidanger kommune, Telemark fylke i Norge, 11 sep 1808

4. Jan Amundsen Barlin 14 , Født: i Åmli kommune, Aust-Agder fylke i Norge, 26 jul 1810, Død: iKjose i

Brunlanes kommune, Vestfold fylke i Norge, 21 apr 1892

5. Maren Andrea Amundsdatter 15 , Født: på gården Ramboe i Hedrum kommune, Vestfold fylke i Norge, 2 jan

1816

6. Petter Amundsen 16 , Født: i Hedrum kommune, Vestfold fylke i Norge, 27 sep 1818, Død: i Hedrum

kommune, Vestfold fylke i Norge, 14 sep 1819

Parforhold: Amund Olsen Barlin 1-1

Amund Olsen Barlin ble født i 1778. Han var stesønn av Hans Olsen Hakebro og Maria Knutsdatter.

Som du ser har jeg ingen foreldre på Amund, men siden Hans Olsen Hakebro er stefar, kan Maria ha hatt han fra ett tidligere forhold.

Hun kommer i fra Nes i Ullensaker i Akershus.

Når det gjelder hvor Olea er født har jeg en kilde som sier Grue i Solør.

 

Nils Wilhelm Johnson

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olea Arnesdatter ble født i Solør kommune, Oppland fylke i Norge i 1765.

Nils Wilhelm Johnson

 

Du har sikkert en riktig fortegnelse (det vet jeg ikke noe om p.t.) på person(ene), men du må rette noen ting i din egen anetavle/det du har registrert!

Det er ikke noe noe som heter Solør kommune - det er nok muligens Hof som er stedet (se trådstarter) - nå Åsnes kommune evt. Grue kommune som du sier på slutten!

Dessuten ligger ikke Solør i Oppland - det ligger i Hedmark fylke!

Dette bare som en ren info.!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Bjørn

Jeg har ikke noe giftemål på Amund og Olea. De fikk barna i området Vestfold og Telemark.

Her har du hva jeg har registrert dem.

Olea Arnesdatter 1

Olea Arnesdatter ble født i Solør kommune, Oppland fylke i Norge i 1765. Hun døde den 8 jan 1868 på gården Mo i

Hedrum kommune, Vestfold fylke i Norge.

Hun er registrert i folketellingen i 1865.

Biografi

Hun er nevnt i fattigkommisjon i Hedrum fra 1859 til hun døde i 1868. Hun var da på lægd mellom Nordre Gjone, Mo ,

Manglerød og hele Sundby.

Barn av Olea Arnesdatter og Amund Olsen Barlin

1. Hans Amundsen Barlin 11 , Født: på gården Skifjell i Gjerpen kommune, Telemark fylke i Norge, 1802, Død: i

Gjerpen kommune, Telemark fylke i Norge, 8 mar 1848

2. Carl Magnus Amundsen Barlin 12 , Født: i Andebu kommune, Vestfold fylke i Norge, 31 jul 1803

3. Anne Marie Amundsdatter Barlin 13 , Født: i Eidanger kommune, Telemark fylke i Norge, 11 sep 1808

4. Jan Amundsen Barlin 14 , Født: i Åmli kommune, Aust-Agder fylke i Norge, 26 jul 1810, Død: iKjose i

Brunlanes kommune, Vestfold fylke i Norge, 21 apr 1892

5. Maren Andrea Amundsdatter 15 , Født: på gården Ramboe i Hedrum kommune, Vestfold fylke i Norge, 2 jan

1816

6. Petter Amundsen 16 , Født: i Hedrum kommune, Vestfold fylke i Norge, 27 sep 1818, Død: i Hedrum

kommune, Vestfold fylke i Norge, 14 sep 1819

Parforhold: Amund Olsen Barlin 1-1

Amund Olsen Barlin ble født i 1778. Han var stesønn av Hans Olsen Hakebro og Maria Knutsdatter.

Som du ser har jeg ingen foreldre på Amund, men siden Hans Olsen Hakebro er stefar, kan Maria ha hatt han fra ett tidligere forhold.

Hun kommer i fra Nes i Ullensaker i Akershus.

Når det gjelder hvor Olea er født har jeg en kilde som sier Grue i Solør.

 

Nils Wilhelm Johnson

 

Hei Nils og takk for anetavle . Det jeg er nysgjerrig på er den kilden som sier " Grue i Solør " . Hva slags kilde er dette ? Nå er ikke jeg noen Hedemark spesialist , men Grue er vel nabosokn eller nabo kommune til Hof . Og Solør ligger så vidt jeg vet i Hof kommune . Så hvis jeg ikke tuller nå så er dette blitt til to forskjellig alternativer .... eller tar jeg feil ?

 

Men innledningsvis så sier du at hun ble født i Solør kommune og da må det vel bli i Hof ?

 

Hvordan jeg / vi nå skal " angripe " dette videre for å få bekreftet eller avkreftet om vi er på sporet etter riktig Olea Arnesdatter er jeg usikker på , og all kyndig hjelp mottas med stor takk . mvh Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har sikkert en riktig fortegnelse (det vet jeg ikke noe om p.t.) på person(ene), men du må rette noen ting i din egen anetavle/det du har registrert!

Det er ikke noe noe som heter Solør kommune - det er nok muligens Hof som er stedet (se trådstarter) - nå Åsnes kommune evt. Grue kommune som du sier på slutten!

Dessuten ligger ikke Solør i Oppland - det ligger i Hedmark fylke!

Dette bare som en ren info.!

 

Hei Geir og tusen takk for innspill

 

Legger ut link til 1865 tellingen hvor Olea er oppført på garden Sundby i Hedrum prestegjeld ( håpe den virke ) : http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=5&filnamn=f60727&gardpostnr=415&personpostnr=2578&merk=2578#ovre

 

Og her er Solør prestegjeld oppført som fødested på Olea og det må vel i praksis si at hun er født under Hof ?

 

Og den Olea Arnesdatter som matcher best så langt er den som Anne Lise fant : Olea Arnesdatter født 23 feb. 1766 i Hof . Foreldre : Arne Mikkelsen og Birthe Olsdatter Vaaler .

 

Må nok være såpass ærlig nå og si at 1 prioritet må være om mulig å få bekreftet at dette kan være min 3 x tipp oldemor , awesome som de sier i USA .

 

Mvh. bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei kort oppklaring.

 

Solør bestod på 1700-tallet av Hof (med anneksene Åsnes og Våler), Grue og Vinger (Kongsvinger). Seinere har man gått bort fra å regne Vinger til Solør. Prestegjeldet Hof er i dag kommunene Våler og Åsnes, og Solør regnes i dag å være Våler, Åsnes og Grue.

 

Det kan være dåpen til Hans vi har en rest av i 1786. En bit av kirkeboka er borte, og navnet på barnet og mora får vi ikke. Det som imidlertid kan leses av restene er at det dreier seg om en gutt født utenfor ekteskap, og døpt i februar 1786 med far Hans Steffensen. Så langt stemmer det bra.

 

Dåp Hans?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei kort oppklaring.

 

Solør bestod på 1700-tallet av Hof (med anneksene Åsnes og Våler), Grue og Vinger (Kongsvinger). Seinere har man gått bort fra å regne Vinger til Solør. Prestegjeldet Hof er i dag kommunene Våler og Åsnes, og Solør regnes i dag å være Våler, Åsnes og Grue.

 

Det kan være dåpen til Hans vi har en rest av i 1786. En bit av kirkeboka er borte, og navnet på barnet og mora får vi ikke. Det som imidlertid kan leses av restene er at det dreier seg om en gutt født utenfor ekteskap, og døpt i februar 1786 med far Hans Steffensen. Så langt stemmer det bra.

 

Dåp Hans?

 

 

Takk Arild for god geografisk oppklaring , synd at biten i kirkeboka var borte . Dette kan nok godt være den Hans fra Oleas første leiermaal .

mvh Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære forum , et mulig dumt spørsmål : ved ekteskapsinngåelse mellom Olea Arnesdatter og Amund Olse Barlin fra det reisende Barlin følget

ville et ekteskap mellom disse to foregå på vanlig måte med innføring i kirkebok osv. osv ?

 

 

Noen som vil være med på dugnad å lete etter trolovelse og / eller ekteskapet til Olea Arnesdatter og Amund Olsen Barlin ?

 

En skulle vel også tro at Olea og Amund møttes i Hof området og mon tro om det ikke er logisk at de kanskje trolovet seg og kanskje endatil giftet seg i Hof før Olea ble med Amund eller ....

 

På forhånd STOR takk fra Bjørn .

Endret av bjørn a. løkken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen forlovelse/vielse på Amund og Olia i Hof. Hvis de to Olia Arnesdatter er samme person, må ting ha gått forholdsvis raskt. For å kunne føde sønnen Hans i 1802 må Olia ha blitt gravid kort tid etter FT. 1801.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen forlovelse/vielse på Amund og Olia i Hof. Hvis de to Olia Arnesdatter er samme person, må ting ha gått forholdsvis raskt. For å kunne føde sønnen Hans i 1802 må Olia ha blitt gravid kort tid etter FT. 1801.

 

Hei Arild . Arnvid Lillehammer skriver følgende :

 

Men kva så med sonen Hans Amundsen som Nils Wilhelm Johnson i diskusjonen nemner først av borna til Amund og født i Gjerpen i 1802?

 

Han er, etter det eg kan sjå, ikkje å finna døypt i Gjerpen dette året.

 

Johnson må ha rekna ut året frå den alderen som vart skriven inn i kyrkjeboka då han døydde, nemleg 46 år.

 

Men etter alt å døma var han noko eldre,og eit år eller to eldre enn heilsøstera som vart født og døydde i byrjinga av 1802.

 

Aldersoppgåvene som er å finna i reisepassa til Hans , varierer slik at han kan vera født alt frå 1798 og nokre år framover. Han var nemleg ikkje son til Olea, men til Amund si første kone, Maria Eriksdatter.

Endret av bjørn a. løkken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde hjulpet hvis du kunne legge ut kildene til det som er funnet.

 

Hei Berit , linker er jeg desverre ikke noe ekspert på , men tror vel at den eneste linken som ikke er lagt ut er FT 1801 hvor OLea Arnesdatter er registrert bosatt med sine to uekte barn Hans og Amund . Jeg forsøker å legge ut link til denne nedenunder .

 

Mulige foreldre kandidater til Olea er oppskrevet i innlegg Nr. 4 , men har allerede eliminert to av dem . De som matcher best er som nevnt foreldrepar Nr. 3 .

 

http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=5&filnamn=f18010424&gardpostnr=76&personpostnr=1900&merk=1900#ovre

 

Tusen takk for innspill og hjelp , mvh bjørn .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du nevner en datter av Amund. Hvor/når ble hun født, hva het moren etc. Når vi ikke vet begynnelsen, må vi starte med slutten....

 

Her er fødselen til min tipp oldemor Anne fra Jonsetra Hof i Solør , datter av Amund Chritiansen : Nr 58 på høyre side:

 

http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=9161&idx_id=9161&uid=ny&idx_side=-9

 

Hennes mor var ei Pernille Einersdatter , men har ikke funnet hennes riktige opphav ennnå . Har ikke klart og tyde gardsnavnet etter navnet hennes , og ei heller det som står helt ytterst til høyre i kirkeboken v. Annes fødsel

 

Vi hadde en lengre debatt i det gamle forumet om Amund ( og hans far skiløber xtian Hansen og mor Olea Arnesdatter ) Pernille Eienersdatter og Anne i Nr. 73800 :

 

http://da2.uib.no/cgi-win/WebDebatt.exe?slag=listinnlegg&debatt=brukar&temanr=73800&sok=&nr=46&antinnlegg=106&startnr=&antall=&spraak=#anker

 

mvh bjørn .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan være Pernille Ejnersdatter Jonsætre, høyre side http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=9159&idx_id=9159&uid=ny&idx_side=-340

 

PERNELLE EJNERSDATTER (U) Døpt: 11 01 1784

Far: EJNER ERIKSEN !! JONSÆTRE

Mor: ANNE PEDERSDATTER !! BIØRNESET

BÆGGES 1TE LEJERMAAL.

 

RAGNILD EJNERSDATTER (U) Døpt: 11 01 1784

Far: EJNER ERIKSEN !! JONSÆTRE

Mor: ANNE PEDERSDATTER !! BIØRNESET

BÆGGES 1TE LEJERMAAL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han giftet seg tydeligvis han Ejner:

 

RAGNILD EJNERSDATTER (E) Døpt: 02 10 1785

Far: EJNER ERIKSEN !! JONSÆTRE

Mor: ANNE GUTORMSDATTER !! JONSÆTRE

 

ELENE EJNERSDATTER (E) Døpt: 03 01 1788

Far: EJNER ERIKSEN !! JONSÆTRE

Mor: ANNE GUTTORMSDATTER ! ! JONSÆTRE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.