Gå til innhold
Arkivverket
Kai-Samuel Vigardt

Korrekturlesing

Recommended Posts

Kai-Samuel Vigardt

Jeg prøver meg på registrering av kirkebøker, og i den anledning kunne jeg vært i behov av bistand med korrekturlesing. Jeg registrerte i min tid (2004?) konfirmerte for Hof i Vestfold, men dette er lang tid tilbake, og mye er glemt siden den tid. Jeg har lastet ned Augustus, og har benyttet denne programvaren til å registrere i. Jeg forsøker nå å komme inn i registreringsarbeidet igjen, og jeg har derfor begynt med noen "små-registreringer".

For øyeblikket har jeg registrert følgende:

- "utmeldte af statskirken" Nykirke i Borre 1878-1896. Totalt alt-i-alt 8 poster.

- "konfirmerte" Akershus festnings slaveri 1839-1847. Totalt alt-i-alt 35 poster.

Kunne noen tenke seg å lese korektur, slik at dette kan legges ut på Digitalarkivet?

Ta kontakt med undertegnede, så etablerer vi en grei komunikasjonsmåte oss i mellom.

Dette jeg registrerer er noe jeg gjør nå å da når jeg får tid og anledning. Dessverre har jeg pr i dag ikke mulighet for å drive korrekturlesing for andre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Torodd Kinn

Hei, Kai-Samuel!

Kunne du tenkje deg å byte? Eg les korrektur for deg og du for meg?

Eg har registrert konfirmerte i Kinn prestegjeld 1822-35, 970 personar. Har som neste tenkt å ta døypte i same bok.

Vi kunne jo prøve éi utveksling til å begynne med og sjå om vi får det til å fungere?

E-post: kinning ÆTT online.no

Helsing Torodd

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.