Gå til innhold
Arkivverket

[#12814] Styrk Zakariason - Andrewson? født i Fitjar sogn i 15. april 1845 utv. til USA


Gjest Terje Aarland
 Del

Recommended Posts

Gjest Laila N. Christiansen

1920 U.S. Census - Montana 1920 U.S. Census • Montana • Carter • School District 21 • ED# 32 telling tatt opp 1. mai 1920forteller følgende: Leonard Parker, eide sitt hjem, men hadde lån, 37 år, gift, f. i Ohio, far fra Italia, mor fra Ohio, farmer.Hattie Parker, 32 år, f i Minnesota, far f. i Norge, mor f. i 'US' (det det står). Ingen barn i 1920.-----------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Search Census U.S. Census 1930 U.S. Federal Census Minnesota Benton Foley District 2 april 26 1930T. F. Larson leide sitt hjem, 63 år gml, gift når han var 24(?), f. i Iowa, begge foreldrene norske, hotell-eier.Julia A. Larson hustru, 52 år gml, gift når hun var 15!!(?), f. i WIsconsin, far f i NOrge mor f i Ohio.ALtså, helt klart at Julia er søster til Hattie! Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Tamtaram!1920 U.S. Census - Minnesota 1920 U.S. Census • Minnesota • Benton • Foley • ED# 81 image 1 av 17Her har vi beviset på at Julia A er søster av Emma VIdaTolif Jarle?) Larsen, Eide sin bolig, uten lån, 53 år, resten likt /manager på hotellet)Julia A. Larsen 43 år, assist. manager på hotellet (resten likt)Julia . FETTERLEY 17 1/2 år, niese!! f. i Minnesota begge foreldre f. i Minnesota!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Dette var godt arbeid Laila!! Så nå står bare resten igjen, med å finne hvor slekten befinner seg nå, og om det kan være noen slektninger igjen. Du har sikkert tips om hvordan jeg bør gå frem for å finne noe av dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Vel tips...Det som er, det ser ut som det er bare Fetterley som fikk barn.skal vi se...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Purl er ikke det mest vanlige navn i verden: fra SSDI FETTERLEY, PURL 529-01-3055 UTAH Født: 2 Feb 1906 Died: Mar 1973 CA El Cajon, California 92020og her er 'beviset' på at det er vår PURL: fra California Death Index: FETTERLEY PURL W MALE 2 Feb 1906 8 Mar 1973 MINNESOTA SAN DIEGO 529013055

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Du er kjempedyktig Laila!! Så visst jeg er riktig heldig kan det vere mulig at det finnes slektninger i San Diego eller et eller annet sted i CA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Dette var en interessant gjeng, særlig 'EL Cajon, der Purl døde... Name City State Age 1 BLANCHE L FETTERLEY EL CAJON CA 743 CHERYL L FETTERLEY IRVINE CA 345 CHONE FETTERLEY TEMECULA CA 526 CHRISTINE L FETTERLEY CYPRESS CA 317 LILA M FETTERLEY CYPRESS CA 688 MARTHA IRENE FETTERLEY CARMICHAEL CA 389 MICHELE L FETTERLEY EL CAJON CA 4110 RALPH C FETTERLEY CYPRESS CA 6511 RICHARD K FETTERLEY EL CAJON CA 7712 ROBERT EDWARD FETTERLEY EL CAJON CA 5313 ROBERT EDWARD FETTERLEY TEMECULA CA 53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Kanskje Purl, Elsie og Richard er familie:ELSIE J FETTERLEY Request Information (SS-5) SSN 227-30-0913 Residence: 92019 El Cajon, San Diego, CA Born 18 Aug 1906 Last Benefit: Died 2 Aug 1994 Issued: VA (Before 1951)-------------------------------------------------------------------------------- PURL FETTERLEY Request Information (SS-5) SSN 529-01-3055 Residence: 92020 El Cajon, San Diego, CA Born 2 Feb 1906 Last Benefit: NEW: More Records! Died Mar 1973 Issued: UT (Before 1951)-------------------------------------------------------------------------------- RICHARD K FETTERLEY Request Information (SS-5) SSN 471-20-5557 Residence: 92019 El Cajon, San Diego, CA Born 9 Mar 1926 Last Benefit: NEW: More Records! Died 16 May 1994 Issued: MN (Before 1951)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Vel, jeg må innrømme at jeg ikke tror at Richard var Female, men her får du pikenavnet på mor:FETTERLEY RICHARD KEITH FEMALE 9 Mar 1926 16 May 1994 WISCONSIN SAN DIEGO 471205557 mothers maiden: MATSON

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Jeg tror heller ikke at Richard var female, men at du er på riktig spor det tror jeg. Så gjenstår det å se om det finnes flere som man kan knytte til denne familien. Kanskje hadde Richard kone og barn da han døde i 1994?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Jeg synes at du er utrolig dyktig Laila. Det er veldig spennede når den ene etter den andre brikken i 'the never ending puzzel' blir lagt på plass. Vel, jeg tror at vi er ganske nær enden på dette, men det har vert utrolig interessant og lærerikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Det du bør gjøre, er å få tak i en obituary for Richard. ta en tur her: Lenke og se om du finner på noe lurt! Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Laila kor fant du den gjengen i innlegg 60? Eg har fått telefonnr. til fam. R.K. Fetterley, men har foreløbig ikke fått kontakt. Der du fant desse var det også noen adresse på de med bosted EL CAJON CA?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Dette finner du ved å søke på switchboard.com og klikke på navnet på personen du funner, for deretter å gå på 'more info at US Search'Husk at det er 6-8 timer tidsforskjell til USA, slik at du ikke ringer midt på natta!Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Det var ikke så enkelt å finne noe om Purl og om han evn. hadde etterkommere. Er det mulig og evn. finne de andre søskena i FT for 1930? Dette var det som stod om fam. i FT-1920: Earl E, son, age 20, farm worker, , James B, son, age 18, farm worker , Pearl W, son, age 13, in school , Julia, M, daughter, age 12, in school , Ersul C, son, age 10, in school.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Jeg har nå fått dødsattesten til Emma Vida Fetterley (Anderson). Emma Vida brukte bare Wida som fornavn og en E. som mellom navn. Hun ble født i sept. 1881 og faren var Stark Anderson morens fornavn står ikke, men hennes pikenavn stemmer med det vi alt har funnet ut. Av dødsattesten går det frem at hun døde i Montana den 17. jan. 1919. Dette er den endelige bekreftelsen på at Emma Vida virkelig var Stark Anderson sin datter. Så hvis det finnes flere Fetterley i Montana så kunne det vert et brukbart utgangspunkt for den videre ettersøkingen etter slektninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Dette fikk jeg fra Rhonda i dag: 'I am in the process of working on trying to find family of Stark Anderson. I have found that his daughter Nora and her husband had a child named Reitar. He moved to Montana and in fact, Nora and her husband William Coffman may have moved there as well'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Det lir mot slutten på denne debatten for Stark Anderson som han til slutt ble hetende. Det ser ut som om det det er like før at jeg kan ha mulighet for å få kontakt med denne familien - håper jeg. Jeg har søkt i Switchboard og fikk opp en liste (vet ikke hvordan), men på denne listen var det listet opp alle med etternavn Fetterley og hvor gamle de var. Det var flere med adr. EL Cajon der Purl bodde, likedan var det flere med James som fornavn - det het jo en av sønnene til (Emma) Vida Fetterley og så fant jeg en som het Julia Ann Fetterley - kanskje det kunne være noe av interesse her, men så fant jeg ikke ut hvordan jeg skulle få opp igjen siden. Har prøvt flere ganger, men misslykkes hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.