Gå til innhold
Arkivverket

[#43592] Gjertrud Hagerup i Fuglvåg, var ho av same slekt som Gjertud Søfrensdtr. Remmem?


Gjest Finn Oldervik
 Del

Recommended Posts

Gjest Arnstein Rønning

Jeg har fått tak i en 'heraldisk nøkkel', og kan nevne at Løvenskiold i denne har notert at slekten Hagerup i skjoldet førte 2 engler på en stige (Jacobs drøm) - det samme gjorde slektene Kaurin og Thode.Dessuten førte slekten (andre grener?) 1 mantuakors (som Schøller) - har dette kanskje sammenheng med Korsneset? (min kommentar). Hans Cappelen skriver også på si hjemmeside at embetsslekten Hagerup i grenlandsområdet førte en korsform.Ellers førte Hagerup 1 krone i skjoldet (vet ikke hvem), det samme gjorde en slekt Hals (og for egen del vil jeg også nevne Helkand, som førte ei hand fra ei sky som holder ei krone).På hjelmen har Løvenskiold notert at Hagerup førte 1 mantuakors - eller 2 vinger.Jeg vet ikke hvor interessant dette er, men herved nevnt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(50 / 1. avsn.:) Takk for avklaringen ! Jeg hadde henne feilaktig ført som Johnsdatter. Jeg mener Daniel Joensens 1. hustru het Marit Andersdatter, og hun er vel da ventelig død før 1693, da Daniel gifter seg med Gjertrud Richertsdatter Hagerup (1672-1703). (Kan det forresten verifiseres at Gjertrud er datter av Richard Richardsen Hagerup ?).Om Daniel skrives det enkelte steder 'død etter 1703' og et annet sted (over) at skiftet fant sted (i Bjørnsund ?) 26 Mar 1702. Hva er rett ? (Stemmer det at skiftet etter Gjertrud var 26 Mar 1703 ?)Når levde den i innlegg 45 viste datteren Anne Catherina Danielsdatter ? Finnes det andre kjente barn i Daniel's 2 ekteskap ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Til John, innlegg 45.Her var det nok eitt og anna nytt for meg, særleg kva gjeld Augustinus-slekta på Halsa. At Augustinus hadde ein son, Jon er vel greitt nok, men i følgje Halsabøkene så bodde denne Jon på garden Skålvik i Halsa. Forfattaren av Halsaboka B II, N. Vaagland, meiner elles at Jon hadde berre tre born, nemleg Augustinus, Kari og Anne. Men Vaagland omtalar også ei søster som heitte Gurå. Vaagland omtalar vidare ein arv på 27 rd som vart delt med 7 rd 2 ort og 8 sh på ein brorpart og 3 rd 3 ort og 8 sh på ein søsterpart. Etter det eg kan forstå så må dette verta 2 brorpartar og 3 søsterpartar. Kan då den broren som Vaagland ikkje nemner vera Daniel Jonsson i Bjørnsund f. ca 1640? Elles nemner Vaagland at Jon også betalte landskyld for ein part av Halsa heilt fram til ca 1680. Samtidig ser eg at Per i innlegg 49 kallar same mannen Jon Augustinusson Bjørnsund, -- eller er dette ein annan Jon?Vidare undrast eg på kva for kjelde det er som seier at Augustinus Jonsson Hals(e) f. ca 1560 var gift med ei Gjertrud Hansdotter Todal. Er den siste ein historisk person eller er det ein rein konstruksjon?Elles er det jo litt morsomt å sjå at Daniel Jonsson f. ca 1640 får ein svigerfar som er eitt par år yngre enn seg sjølv då han vert gift med Gjertrud Richertsdotter Hagerup.Til Per innlegg 46.No var det vel ingen sensasjon at kvinner kunne fø born heilt opp i 50-årsalderen. Dette kunne då bety at kona til Hr. Søfren kunne få born heilt fram til ca 1627 om ho kom til verda rett før mora døydde i 1577. Kor vidt dette var tilfelle eller om Søfren si kone var frå andre ekteskapet til Anders veit eg ikkje. Det er muleg at Anders eigne notater offentleggjort av Lars Kåre Hundnes i Årsskrift for Nord-Trøndelag Historielag kan gje svaret.Til John innlegg 50.Truleg har du her funne fram til den Anders Hansson Hagerup som var nemnd som steson til Rasmus Rasmusson i Røvika i 1665. Men kvar og når vart det halde skifte etter denne skipper Jonas Larsson. Går det elles an å identifisera denne Sofie Jonsdotter som var gift med Anders Hagerup?Til Arnstein innlegg 51.Om desse opplysningane ikkje er så interessante akurat no, så kan dei likevel koma til nytte seinare. Takk skal du ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

I siste innlegget mitt kom eg i skade for å skriva at Anders Eriksson på Alstadhaug hadde etterlete seg nokre notatar som var offentleggjort i NTHÅ. Dette er ikkje rett. Det var son til Anders, Hr. Roald Andersson, sokneprest på Ytterøya som etterlet seg oppteikningar om familen og forfedrane sine og det er desse som er offentleggjorte av Lars Kåre Hunnes i NTHÅ 1979.Elles deler eg dei frustrasjonane som kjem til uttrykk i innlegg nr. 45. Vaagland skriv at lensmann Augustinus Jonsson Hals(e) hadde 6 born, men eg finn ikkje at han nemner meir enn to, nemleg sønene Jon og Daniel.Til Arnstein. Tilfeldigvisvis fekk eg augo på den boka du referer frå (som vel er Løvenskiold 1978). Ho stod litt lågt i bokhylla mi, men berre ein god halvmeter frå PC-en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Nermo

(53:) 'Den ene' av de to (?) Jon Augustinussen kan vel være forvekslet med en mulig (?) sønn Jon av Augustinus Jensen (Wivel) (ca.1595?-1657, s.pr. til Vor Frue i Trh). Denne Jon Augustinsen skal ha hatt en søster Marit/Marita (død 27 Mai 1691 på Kornstad, Smørholmen), 1.g. g.m. Ole Olsen Helt (d.y.), fra Trondheim, handelsmann i Bud, bos. på Smørholmen.Jeg har også sett antydet at Augustinus Jonsen Halse kan være far til Ingeborg Augustinusdatter, (g.m. Gabriel Olsen Næs (Røgh) fra Hemne), som 30 sep 1655 var fadder i Schøller-familien ('Ingeborg Næss').Mener Vaagland at den nevnte Gurå (innlegg 53) også ev. er datter av Augustinus Jonsen Halse ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Nermo

(53:) Ved nærmere ettersyn ser jeg at jeg har notert at 'Gjertrud Hansdatter Todal' er en 'usikker identitet', samt en antydning om at Augustinus Jonsen Halse istedet kanskje kan ha vært g.m. en 'NN Sørensdatter Hagerup'. Ingen kilder notert ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Til Per innlegg 55.Eg trur kanskje ikkje at Augustinus Jensson Wivel har særleg med Augustinus-slekta på Halsa å gjera. Førenamnet Augustinus var faktisk ganske vanleg både i Halsa og i Aure frå først på 1600-talet og utover. I Aure har faktisk namnet overlevd fram til i dag, og av dei 6 personane i landet med Augustinus som førenamn, er det heile to i Aure. I tillegg er to personar med dette namnet i kommunen daude dei siste åra. Augustinus er jo som kjent ei latinisert form av Øystein (Esten), slik at Augustinus Jonsson Hals(e) helst er ein presteson. Når det gjeld spørsmålet ditt i siste lina, så var ikkje Gurå dotter til Augustinus Jonsson, men til sonen, Jon Augustinusson (Skålvik)? Eg har elles notert at ho vart kona til Ole Jensson Solskjær som døydde i 1687.Det er ikkje heilt klårt for meg om det budde nokon Jon Augustinusson i Bjørnsund som var far til Daniel Jonsson f. ca 1640? eller om dette berre er ein tanke?Det kan jo vera ein annan aktuell kandidat også på Nordre Nordmøre som kan vera den omtalte Daniel Jonsson. Ole Olsson Helt og Marit Svendsdotter hadde nemleg m.a. også ei dotter, Lisbeth som var gift med Jon Arntsson Sæter. Dette ekteparet budde på Storsetra i Solemsundet på Tustna (som ligg ganske nær Halsa). Blant borna til ekteparet var det også ein son som heitte Daniel. Han dreiv visstnok farsgarden ei tid, men kring 1690 er det bror til Daniel, Arnt som står som drivar og Daniel ser ut til å koma bort frå distriktet. Riktignok er han f. ca 1650, men truleg kan det likevel vera han som dukkar opp i Bjørnsund. Sidan han har morslekta si i dette området er jo ikkje det så unaturleg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Nermo

Er det kjente slektsbånd mellom de her nevnte og a) Arnt Danielsen Halse (ca.1599 Halsa - 1654 Tustna) (sønn: Mikkel Arntson Halse 1620-1665), og b) Arnt Sørenson Halse (ca.1615?-1703), far til Anna Cathrine Arntsdatter Hals(e?) (1645-1678), g.m. Isak Danielsen Halse (ca.1640-ca.1687 Hals, Soleimsundet) (gjestegiver på Korsnes i 1664) ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnstein Rønning

Per (56): Det er jeg som er din kilde (fra 1999) og min kilde er Hornemann, som skriver slik:Augustinus Jonsson, lensmand i Halse tinglag 1592-1626, g.m. .... Sørensdatter? (Hagerup?)Jeg har hele tavla til Hornemann, men jeg får ta den siden (det er en dårlig kopi).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnstein Rønning

Jeg får ta første lille biten nå:I. Jon Augustinussøn f ca 1604 (60 år i 1664) bodde på Halse.Sønner:1. Augustinus f ca 1634 (30 år i 1664) 60 aar i 1701 bodde paa Scholvig(?) og hadde sønnene a) Joen f ca 1681 (20 aar i 1701). b) Knud f ca 1685 (16 aar i 1701). c) Augustinus f ca 1696 (5 aar i 1701. d) Isach f ca 1700 (1 aar i 1701).2. Hovlich(?) f ca 1650 (14 aar i 1664)3. Niels f ca 1652 (12 aar i 1664)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnstein Rønning

For ordens skyld; de to spørsmålstegnene som er satt inn i innlegg 60 er det jeg som har satt inn, da kopien er så dårlig at jeg ikke kan garantere at det er riktig avskrift.De to spørsmålstegnene i innlegg 59 er imidlertid reelle (etter originalen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Takk skal du ha Arnstein!Eg trur det er mykje som er uklårt når det gjeld denne slekta, og forfattaren av Halsabøken, N. Vaaglad gjer ikkje forvirringa mindre.Skifteprotokollen seier at det vart halde skifte etter ein Jon Pedersson Skålvik 13. mai 1678. Denne Jon hadde to søner og tre døtrer, nemleg; Peder, Augustinus, Kari, Guri og Anne. Alle fem var myndige. Anne var død og hadde etterlete seg ei dotter, Gurå Olsdotter. Som formyndar for Gurå vart utnemnd mannen til ei av dei andre systrene, Einar Carlsson. Eg vil helst tru at det er nest eldste sonen til Jon Pedersson (som kanskje var gift med ei dotter av Augustinus Joenson Halse), Augustinus Jonsson som vart brukar på Skålvik, ikke ein eventuell namnebror på Halsa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gine Olsen

Hei og godt nyttår! Takk for en spennende debatt!Har ikke så mye tid til slektsarbeid for tiden, men her er en opplysning som jeg ikke tror noen i slektsforskerkretser vet om: I vår familie (hos min fars filleonkels sønn) finns en gammel bibel som har tilhørt presten Hans Hansen Hagerup (han er omtalt bl.a. i innlegg 4 og i skifteekstraktet i innlegg 15). I denne bibelen er det skrevet enkelte notater ang. hans ekteskap anno 1676 med en Elisabet Joensdater. Det står bare at de ble gift, ikke noe om hennes familie eller om det var barn i ekteskapet (antar at det ikke var det, siden de ikke er nevnt i skiftet, jf ovenfor), men man kunne jo tenke seg at det kunne gi fler opplysninger også om Hagerupfamilien hvis man kunne finne ut mer om denne Elisabet.Jeg har kopi av en eldre avskrift av notatene i forbinnelse med Elisabet og et lite bilde i dårlig oppløsning av den fine skrften, men har ikke selv sett bibelen. Jeg håper å få kontakt med eieren og få mer innformasjon og kanskje bedre bilder, men selve bibelen var for skrøpelig til fotokopiering eller skanning, vet jeg, så jeg håper å få arrangert digital fotografering - antakelig den mest skånsomme metoden.Jeg skal forsøke å få tid til å finne frem hele sitatet fra bibelen samt bildet av skriften, men som sagt har jeg ikke så mye tid for øyeblikket, desverre.Vår slektsforbinnelse (og bibelen) til Hans Hansen Hagerup går gjennom hans sønn, presten Søren Hagerup (sønn av Hans Hagerup og kona Elen Schøller. Hun er på bakgrunn av ovenstående antakelig hans andre kone, siden de to ble gift 1683 jf. kildene).Jeg har ikke selv så mye tid og mulighet for å undersøke saken nærmere, så det hadde vært spennende om noen andre kunne finne ut litt om denne ukjente kona til Hans Hagerup. Det kunne jo slumpe til å gi opplysninger også om annet av det som blir diskutert her. Skal i kveld printe ut denne debatten så jeg iallfall får med meg de mange innleggene som er skrevet hidtil.Mvh. Gine.E-post: gine punktum olsen krøllalfa hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Nermo

(62/Oldervik): Kva for 'namnebror på Halsa' er det du meiner her, og når levde ev. vedkommande ?Har du elles nokre kommentarar til spm. i innlegg 58 om ev. slektsband mellom den (i 57) nemnde Jon Arntsson Sæter (med sønene Daniel og Arnt) på Storsetra i Solemsundet på Tustna, og a) Arnt Danielsen Halse (ca.1599 Halsa - 1654 Tustna) og b) Arnt Sørenson Halse (ca.1615?-1703) ? (Kan sistnemnde vera ein bror av lensmann Christian Sørensen Halse ?)Augustinus, Daniel og Arnt ser ut til å vera mykje bruka namn i denne/desse? lensmannslekten(e) i Halsa.Det er vel óg sannsynleg at det kan ha funne stad samanblanding av Halse/Halsa (aust om ferjeleiet Halsanaustan/Kanestraum) og Hals på neset synst i Solheimsundet på Tustna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnstein Rønning

...forts Hornemann:Det som står med slike klammer [ ] har JEG satt inn.II. Daniel Augustinussøn, Lensmand i Halse + ca 166[?] gift 1 m N.N. 2 m Giertru Henrichsdatter (Strøm?) g 2 m Lensmand Christen Søfrensen, Halse.Barn [her er ei nummerering som jeg ikke forstår]1 under og 2 over linja Daniel Danielsen g.m. Elen Augustinusdtr Rognskog, stamfar for slægten Strøm, se Daniel Augustinussens slægt under Strøm.2 Marit Danielsdatter g.m. Hans Halvorsen Todal, lensmand i Aure.2 Isach Danielssøn Hals2 Ole Danielsen? 4 Lauritz Danielsen paa Henrichsøen[?] i Hitteren (40 aar i 1701)5 Hans Danielsen paa Stensøen[?] i Hitteren (40 aar i 1701)På ny side og med annen skrift står følgende:Daniel Augustinussøn + ca 1660A1 Ole DanielsenA2 Isak Danielsen Hals Handelsmand paa Nordmør + 1687 Skifte begyndte 10 1 1688. Gift 1 Anne Katrine Arntsdtr. Skifte efter hende 12 12 1680. Gift 2 Anne Henriksdtr sal[?] Jens Laurensen (f ca 1651, 50 aar i 1701)B1 Arnt Isaksen f ca 1671 (30 aar i 1701) var da utenlands.B2 Lisbeth Isaksdtr: Hals gift m Krøger[?]B3 Barbara Isaksdtr Hals g.m. PederB4 Daniel Isaksen Hals f ca 1681 (20 aar i 1701)B5 Henrik Isaksen Hals f ca 1684 (17 aar i 1701) g.m. ..... sal[?] JohanC Maren Hals + ugiftC1 Ingeborg Henriksdtr Hals gift m KlingeC2 Marie Henriksdtr Hals + 20 6 1763 paa Dyrnæs, ug.C3 Martha Henriksdtr Hals + 1757 g. 1 m Jochum Bernsen Conders 1696 Borger paa Smølen + 1754 begr 22 4 paa Edøe. Gift 2 Edøe 29 5 1755 Søren Sivertsen AarøeC4 Henrik Johan... boede paa Bratvær.B1 Augustinus Isaksen Hals f ca 1687 (14 aar i 1701) Borger paa Dyrnæs + 1739. Gift 1 Ane Kristine Bing f 1677 + 1732 Skifte ?.12. Gift 2 Margrethe BernhoftC1 Isak Augustinussen Hals 1715 Borger paa Dyrnæs + 1755 Skifte 11.9. Gift m Margrethe Jørgensdtr Parelius hun g 2, 3. Paaskedag 1757 Henrik Hansen Dyrnæs + Ksund 15 5 1763.D1 Augustinus Isaksen Hals 1747 Hellem[?] paa Dyrnæs, Smølen. Gift m Ingeborg Falster + 1796 Dyrnæs.E1 Isak Augustinussen Hals 1773 [død ung er strøket over]E2 Jakob Falster Hals 1779E3 Martha Kristine Hals f 1769E3 Kirstine Falster Hals g m Isak Iversen Hals paa VeienE4 Martha Kristine Hals 1770E5 Jørgen Andreas Hals 1783E6 Ane Katrine Hals g m Rasmus Iversen paa Bratvær....da tar jeg en pause

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnstein Rønning

...forts Hornemann:D2 Rasmus Isaksen Hals 1754 Handelsm g m Gidsken Mortensdtr Reien[?] + 1783 Otterholmen Smølen skifte ...E Mortine Margrethe Hals 1782D3 Ane Katrine Isaksdtr Hals 1745 + 1776 gift 1 Edøe 9 10 1763 Daniel Iversen paa BratværE Margrethe I Edø 2 .... 1764. Ane MargretheE2 Rasmus Danielsen 1766E3 Isak Danielsen 1767E4 Iver Danielsen 1773E5 Karen Kierstine 1771E6 Sofie Danielsdtr 1772E7 Jakob Aarø Danielsen 1774D4 Margrethe Isaksdtr Hals 1750 + 1776 gift Kristoffer Knudsen EcklofC2 Anne Sofie Augustinidtr Hals gift m KristofferB7 Ane Katrine Isaksdtr Hals + 1764 uB gift Rasmus Danielsen paa Bratvær. Elen Rasmusdtr arvede efter Faderen 100 Rdr og Henrik Hansen Dyrnæs var hendes Formynder.C2 D1 Kristoffer KristoffersenD2 Andreas KristoffersenB8 C1 I.... PedersdtrC2 Anna PedersdtrC3 Barbra PedersdtrB6 Augustinus Hals .... .... 21 11 1739 da Gaarden Dyrnæs brændte, ved hvilken Leilighed og saa hans Slægtning Præsten Kristian Tonning[?] indebrændte.B6 Ved Skifte 13 12 1732 efter Anne Kristine Bing paa Dyrnæset registreredes 2 sølvk: 1/62, 1/40 Lod en Guldkjæde 5 lod, Boets indtægt 219 Rdr. Hennes brødre var hennes arvingerD2 Rasmus Hals eiede efter Skifte af 19 5 1777 1 Øre 21 M i Gaarden Leren[?] paa Ørlandet, som ved Skiftet efter hans Hustru ansattes til 390[?] Rdr.Ferdig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Takk til Gina for interessant innspel. Det skal verta spanande å sjå kva som står i den gamle bibelen. Kanskje kan det kasta nytt ljos over ymse uavklarte spørsmål kva vedkjem Hagerup-slekta.Til Per Nermo innlegg 58 og 64.Namnebroren på Halsa er naturlegvis denne Augustinus Jonsson som vi omtalar som son til Jon Augustinusson Halse og som også Hornemann har med i sitt oppsett i følgje Rønning i innlegg 60. Teorien min omkring dette er altså at denne Augustinus Jonsson Halse som vert sagt at kom til Skålvik, truleg er ein ikkje-eksisterande person. I det minste meiner eg at Augustinus Jonsson Skålvik må vera identisk med nest eldste sonen til Jon Pederson Skålvik og ikkje til Jon Augustinusson Halse.Når det gjeld dei andre personane du nemner, så er eg usikker på kva kjelder du har for desse namna og i kva samanhengar dei er nemnde i. Når det gjeld første kona til Isak Danielsson Hals(e), så kjenner eg ikkje opphavet hennar. I skiftet etter mannen i 1688 er det nemnd eit skifte frå 12.12.1680 etter Anna Cartrine Arnesdotter. Elles er det nemnd at særkullborna til Anna; Arnt, Lisbeth og Barbra åtte 7 marklag i Folsnes. Denne garden har eg ikkje klart å identifisera, men aktuelle gardar kan vera Forsnes på Hitra, Fuglsnes og Halsnes på Tustna. Elles åtte buet 1 sp. i Hals, 57 m.l. i Meisingset i Tingvoll, samt for 30 rd. i Wasdals Saug og for 4 i Kaldberg Saug. Vi får og veta at Isak hadde ein bror, Ole Danielsson. Dessutan var ein av kreditorane Ingeborg Danielsdotter Lervik, som truleg var søster til Isak og gift med Anders Christophersson Lervik som var formyndar. Formyndar var også Nils Toresson Vågland (gift med Lisbeth Augustinusdotter (ifølgje Vaagland frå Rognskog). Også lensmann Hans Halvorsson Todal var formyndar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Takk så mykje til Arnstein. Dette vart vel ein heil jobb etter det eg kan sjå. Mykje er sikkert kjend frå før, men eitt og anna nytt er det truleg også når ein får sett grundig på oppsettet. Det var likevel eit lite vonbrot at det var så lite om dei første generasjonane, særleg om borna til Augustinus Jonsson f. ca 1560.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Nermo

(65:) Kjennes foreldrene tila) Margrethe Jørgensdtr Parelius, g.m. Isak Augustinussen Hals 1715-1755 Borger paa Dyrnæsb) Ingeborg Falster, g.m. Augustinus Isaksen Hals f. 1747 Hellem[?] paa Dyrnæs, Smølenc) Isak Iversen Hals paa Veien, g.m. Kirstine Falster Halsd) Rasmus Iversen paa Bratvær, g.m. Ane Katrine Hals ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnstein Rønning

Jeg har fått side 1 to ganger. Den omhandler Jon Augustinusen og Daniel, så jeg ser ikke bort fra at det skal være ei side 2 - som mangler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Nermo

(66:) Jeg går meg litt vill i numreringen her.Hvem er 'B7 Ane Katrine Isaksdtr Hals + 1764 uB gift Rasmus Danielsen paa Bratvær. Elen Rasmusdtr arvede efter Faderen 100 Rdr og Henrik Hansen Dyrnæs var hendes Formynder.'Hvem er foreldre til denne Ane Katrine Isaksdtr Hals ? Død i 1764 ? 'u'ten 'B'arn ?Var da Elen Rasmusdatter fra Rasmus' tidligere ekteskap ? Hennes formynder var såvidt jeg skjønner 2. ektemann til Margrethe Jørgensdatter Parelius, 1.h. g.m. Isak Augustinussen Hals (1715-1755). Hvordan er familieforholderne her ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Til Per (71)B7 Ane Katrine Hals var yngste dotter til Isak Danielsson Hals død 1687 og kone Anna Henriksdotter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Nermo

(Oldervik, 67/62:) Mener du at Augustinus Jonsen, f. c1634, bosatt i Skålvik i 1701 (muligens nest eldste sønn av Jon Pedersen Skålvik og ev. en datter av Augustinus Jonson Halse c1565-1632) hadde en navnebror (Augustinus Jonsen) som var sønn av Jon Augustinussen Halse (f. c1604) ?Vi har to (?) ulike opplysningen om hvor denne/disse? Jon Augustinussen Halse (f. c1604) skal ha bodd, nemlig i Skålvik (g.m. Marit Olsdatter), og i 'Nør-Bjørnsund, Vaage, Romsdal' (g.m. Marit Andersdatter og far til Daniel Joensen i Bjørnsund).Bodde det overhode noen Jon Augustinussen i Skålvik ? Hvem var g.m. Marit Olsdatter, og hva het barna ? (Jeg har notert at barna var (Marit?), Anne, Augustinus, Kari (,Gurå), samt Hovlich og Niels (innlegg 60).Hvis dette i virkeligheten istedet er samme Jon Augustinussen så må vel da en ev. navnebror (Augustinus Jonsen) av Augustinus Jonsen i Skålvik være bror av nevnte Daniel Joensen i Bjørnsund ?Det verserer også ulike opplysninger om når denne/disse Jon Augustunussen skal være døde. Hans på Skålvik (?) skal være død i 1671, mens det også sies at Jon Augustiunussen betalte landskyld for part i Halsa fram til ca.1680.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John H. Aarønes

Marite Augustinusdttr 1692 (hun gift 2/ Iver Toresen Smørholmen og kalder Franz Lund paa Endset (Einsæt) Nordmøre for hans ..es Stiffader) kalder Daniel Joensen i Bjørnsund for 'hans Faster' - Daniel Joensens Faders Navn Joen Augustinussen' .....niel Joensen siger 'at han vaaren hans (Iver Toresens) forrige Tjener.Kilde: CollinProblemet her er at det er Collins tolking av skiftet og ikkje sjølve kjelda som vert sitert.Det var også årsaka til at eg skreiv at tavla i innlegg 45 var gissingar og 'spekulativ'. Ut frå bl.a. (eg skal prøve å finne att det andre skiftet Collin nemner) dette sluttar Collin at Joen Augustinussen er bror til Marit Augustinusdatter og at Marit er farsøster til Daniel Joensen.Ellers er eg samd i at Augustinus Jonsson Skålvik ikkje kjem frå Hals. Heilt fram til 1680 er ein Augustinus Jonssen nemnt som brukar på bruk 2? på Halse. Men når det er sagt så verkar oppsettet i Halsaboka forvirrande på meg.Eg tok kontakt med bygdebokforfattaren Nils Tore Leivdal om dette spørsmålet. Hans oppgåve var å føre bøkene fram til i dag utan å oppdatere dei eldre opplysningane i bøkene til Vaagland. Vidare skriv han at det finst mykje uutforska kjelder som omhandlar Halsa i eldre tider og den som leitar i desse vil finne mykje interessant stoff.Vidare kan eg nemne at i NST XVII s. 1 og utover står ein artikkel av statsadvokat Nils Parelius: En slektskrets omkring gjestgiver- og handelsstedet Magerøy i Hemne. Parelius - Hals - Strøm.Også Kristiansund folkebibliotek har ei stamtavle Hals-Iversen-Strøm som eg fekk tilsendt kopi av. Også her er Augustinus Jonssøn Halse (ca. 1560 - c. 1626) ført opp med sonen Jon Augustinussøn Skålvik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Nermo

(72:) Mange takk ! Det er 'litt' forvirrende at den nevnte ektemannen 'Rasmus Danielsen paa Bratvær' her en navnebror født på samme stad i 1766, alså 80 år 'for sent', og som heller ikke ser ut til å kunne være sønnesønn, siden sistnevnte er sønn av 'Daniel Iversen [Rognskog] paa Bratvær' og m. Anna Cathrine Isaksdatter Hals (g. 1763) (inlegg 66). Er de to Rasmus Danielsen på Brattvær f. hhv. c1680 og 1766 i slekt overhode ?Og hva betyr dette 'Ane Katrine Isaksdtr Hals + 1764 uB gift Rasmus Danielsen paa Bratvær. Elen Rasmusdtr arvede efter Faderen ... '

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.